indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

frans_2006
User
spacer line

De treinreis van Bandung naar Yogya schijnt schitterend te zijn.
Wie weet een site waar ik vertrektijden, tarieven en reistijd kan vinden?
Is het mogelijk om vanuit Nederland een ticket te boeken?

Met vriendelijke groet,
Frans

Schultz
User
spacer line

Wel geen antwoord op je vraag,maar ik wil wel even zeggen,dat die rit inderdaad de moeite waard is.Prachtige ,afwisselende landschappen,goede verzorging ( tenminste executive klasse),alleen de toiletten......daar heb ik geen woorden voor,helemaal niet in overeenstemming met de rest van de voorzieningen. Emoticon: Yawn

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Frans even Search gebruiken er heeft al eerder hier over geschreven en kan men door klikken naar die kareta api site met ticket enz. Emoticon: Party! Emoticon: Shiny

http://ticketing.kereta-api.com/ .
http://forum.indahnesia.com/to(...)akarta-_surabaya.php

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

andre
User
spacer line

hier dus. Het duurste kaartje kost Rp. 200.000, de trein vertrekt (berangkat) om:
7:00, 7:30, 17:05, 18:30 en 20:00 uur. De treinreis duurt zo'n 6,5 uur.

De trein van 18:30 is geen eksekutif class.

Boeken kan voor zover mij bekend niet vanuit Nederland, maar tenzij je in het weekend wil reizen kan je meestal gewoon op het station een kaartje kopen. Als je wel in het weekend wil reizen is het verstandig een dag van te voren je ticket te halen. Ik zou proberen je hotel dit te laten regelen.

frans_2006
User
spacer line

Allemaal heel hartelijk dank voor de reacties en de bruikbare tips.
Groet,
Frans

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Frans,

De route is inderdaad mooi. Als je het wil zien moet je in de ochtend vertrekken, die in de avond vertrekt maakt de route geheel in het donker, tenzij er vertraging is.

in Nederland boeken zal niet kunnen, gewoon een paar dagen voor vertrek je kaartjes kopen op het station. Koop ze niet van mensen die je kaartjes aanbieden, gewoon aan het loket hebben ze er ook vast nog wel.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Gewoon via reisburo laten kopen , of via receptie van je hotel.
Of via een biro jasa travel.
Kost je hoogstens een paar euri meer . Dacht 20/30.000 rupie(2,5 euri) meer.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

shuider
User
spacer line

Wij hebben de treinreis in de 1e-klas coupe gedaan: dat nooit meer!!!!

Ten 1e staat de airco zo koud dat je na 5 minuten al ijspegels aan je neus hebt hangen.
Ten 2e zit er een zonwerende coating op de ramen, zodat je helemaal geen mooie foto's kunt maken (die worden blauw!). Wij fotografeerden toen nog analoog, dus kwamen daar pas bij thuiskomst en na het ontwikkelen van de foto's achter (balen!).
Ten 3e is de kans groot dat er allemaal Hollandse toeristen in de coupe zitten en wat is er leuker dan contact te hebben met de IndonesiŽrs zelf???

Denk je aan 1e klas, dan denk je aan comfort... niet dus!

Wat betreft treinkaartjes kopen: die kun je vandaag de dag volgens mij nog steeds gewoon via zo'n lokaal reisbureautje regelen. Scheelt weer in de rij staan...

Succes en geniet van de treinreis!
SUSAN

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Heb diverse keren in een trein gezeten , ook 1 ste klas , zit toch tussen indonesiers .
Je kan ook gewoon naar buiten kijken , maar mss heb ik een andere trein genomen.
Om toch van de natuur te genierten zou ik de auto gaan nemen , en niet de jalan tol als ze dat hebben.Denk ook a.d opstoppingen etc.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

johnvdB
User
spacer line

On 12-02-2007 10:44 shuider wrote:

Ten 3e is de kans groot dat er allemaal Hollandse toeristen in de coupe zitten en wat is er leuker dan contact te hebben met de IndonesiŽrs zelf???

Volgens mij is de kans dat je toeristen tegenkomt helemaal niet groot. Dat is juist het fijne van IndonesiŽ. Heb al die keren dat ik in de trein zat geen blanke gezien, laat staan Hollanders.

Overigens die klasse die ze "eksutif" noemen stelt allemaal niet zoveel voor, ja die stoelen zijn wel comfortabel en je hebt meer beeenruimte dan in een vliegtuig.. Maar de hygiene is een drama, muizen kruipen langs je voeten en doe vooral een langebroek aan want dan voel je de vlooien tenminste niet op je benen kriebelen.
En dan dat om de haver klap stil staan omdat er een tegenligger aankomt, schiet allemaal niet op.

En als je foto's wilt maken doe je gewoon effen het raampje open. Een foto door het glas genomen wordt nooit wat.

ben nieuw hierzo...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat betreft treinkaartjes kopen: die kun je vandaag de dag volgens mij nog steeds gewoon via zo'n lokaal reisbureautje regelen. Scheelt weer in de rij staan...

Of eens een keertje vroeg opstaan en gewoon lekker op tijd bij dat loket staan. Emoticon: Smile Dat werkt bij mij altijd.

benjamin
User
spacer line

goedemiddag,

ik lees positieve en negatieve verhalen over de trein. maar kan iemand mij zeggen hoelang de treinreis duurt van bandung naar yogyakarta? ik ga er vanuit dat ik de kaartjes gewoon van te voren op het station kan kopen. moet ik nog kiezen voor een 1e klasse oid als ik comfortabel wil zitten? prefereren jullie een treinreis boven een directe autorit?

ik hoop van jullie te horen.

benjamin

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ben toevallig gisteren met de trein die richting op geweest. Is goed te doen als je tenminste executive class neemt (Rp. circa 250.000 enkele reis) vrij comfortabel en ac en dergelijke. En ook leuk om te melden, ik had GEEN vertraging.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

ooh ja de duur van de reis, laten we zeggen ruim 7 uur. En volgens mij kun je de kaartjes direct kopen voor vertrek?! Ik heb ze 1 dag v.t.v. gekocht om er zeker van te zijn dat ik plaats had. (en ik moet zeggen de trein was vol!)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

benjamin
User
spacer line

ok dan, een uur of zeven. dat is op zich een lange zit. is het nodig om er tussendoor uit te stappen om dingen te bekijken of is dat juist af te raden? zijn er mensen die de minibus prefereren boven de trein? zo ja, kan je me daarover iets vertellen.

spacer line  

Een minibus (travelbus) heeft een tijdschema , en hoogstens 2x pauze a 30 minuten.
Voordeel , het is goedkoper dan de trein .
Nadeel je kan niet echt genieten van de natuur.
Ze reden vaak hard en lang.
In 2005 heeft men de reis tussen Bandung en Yogya via Tasikmalaya , Baturaden ongever op 10-12 uren geschat.
Door ziekte zijn we met de trein gegaan ipv met een huurauto+chauffeur.

Als je een eige huurauto hebt , dan kan de reis aangenamer worden omdat je je eigen snelheid en pauze zelf kan bepalen , hoe lang en hoe vaak je zelf wil.
Met een travelbus is het volgens tijdschema en je moet de busje met "vreemden" delen.

Ik zou de trein nemen , comfortabel , je kan bivakkeren bij restauratiewagen(roken-koffiedrinken etc).

bisa dicek of makemyday .

benjamin
User
spacer line

ok, dankje wel. dan wordt het hoogstwaarschijnlijk de trein. we gaan volgend jaar september, na de ramadan. zo langzamerhand komt er schot in de planning. nogmaals dank!

benjamin

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Uitstappen kan wel, maar de trein vertrekt na een paar minuten weer, dus heel veel meer dan het station zie je niet. Wel is dat een gelegenheid om iets te eten of drinken te kopen wat ze aan boord niet hebben.

Ik zou Bandung-Yogya nu met het vliegtuig doen (naar Jakarta en dan naar Yogya vliegen), maar goed, ik ben geen toerist meer en heb die mooie route al een paar keer gedaan.

benjamin
User
spacer line

zoals je zegt, ik ga er voor het eerst heen. pak dan maar de trein. het goede verhalen gehoord over het uitzicht, betere en mindere verhalen over het reizen met de indonesische trein. maar dat moeten we dan maar ondervinden. mijn moeder en opa en oma zijn er geboren en zijn in '' 58 naar nederland gekomen. het wordt voor mijn nu eens tijd om hun geboorteland/eiland te bezoeken.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,821,323 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com