indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.ad.nl/buitenland/article1058283.ece
Moet je de Ad site lezen wat voor en reacties daar staan.
In ieder geval kunnen ze nu er niet meer onderuit want hier op zullen maatregelingen moet volgen.
Och Malam Wat je er ook van vind het is vechten tegen de bierkaai.
Alleen al aan de reactie van Pak Sid kan je merken dat men in zo,n grote verdeeldheid zit, in IndonesiŽ het kan daar nooit democratieís goed er aan toe gaan, je hebt daar te veel verschillende culturen die niet bij elkaar horen, en ook niet eensgezind zullen worden.
Daarbij kom je tot slotsom van dat er geen hersenen zit die bruikbaar is.
Men rommelt daar in vele bijgeloven, en tradities, daar kan een normaal mens niet tegen op.
Het is betweterij en daar moet je het mee doen.
Eigenwijs volk is het ook nog eens, luisteren doen ze van geen kanten, en ze weten het altijd beter.
Nou probeer daar maar eens wat te veranderen lukt niemand.
Ik heb het al lang opgegeven, en zal daar dan ook niet meer mijn energie aan verknoeien, en wat voor hen doen, om ze nog wat te vertellen hoe wij er over denken ze lachen gewoon door al hun ellende heen.
Dat zie je ook in de film beelden van NOS Journaal ondanks alle alende blijven ze lachenÖ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Nooo Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 05-02-2007 17:43 zieleffe wrote:

[
Daarbij kom je tot slotsom van dat er geen hersenen zit die bruikbaar is.
Men rommelt daar in vele bijgeloven, en tradities, daar kan een normaal mens niet tegen op.
Het is betweterij en daar moet je het mee doen.
Eigenwijs volk is het ook nog eens, luisteren doen ze van geen kanten, en ze weten het altijd beter.
Nou probeer daar maar eens wat te veranderen lukt niemand.
Ik heb het al lang opgegeven, en zal daar dan ook niet meer mijn energie aan verknoeien, en wat voor hen doen, om ze nog wat te vertellen hoe wij er over denken ze lachen gewoon door al hun ellende heen.

Dat zie je ook in de film beelden van NOS Journaal ondanks alle alende blijven ze lachenÖ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Nooo Emoticon:

1. geen bruikbare hersenen(onderzoek gepleegd?)
2.geen normaal mens kan er tegen op (welke normale mens?)
3.betweterij (wie is hier de betweter ?)
4.eigenwijs , luister niet (sukkels zijn ze)
6.niet te veranderen ( wat hebben ze pech )
7.al lang opgegeven (aah wat jammer seh)
8.hoe we over ze denken (hoe dan , hoe dan ?)
9.lachen om eigen ellende (mss een beetje SM ?)

Nou , je heb goede observatie vermogen seh.
Wat zijn die sukkels toch ondankbaar om geen gebruik te willen maken van de wijsheden van een wijze blanke menir .
Om Ziel , laat ze maar stikken , ze hebben jou niet verdiend.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om Sid schreef:
25 man/vr zijn slachtoffers geworden .Lullig voor de familie , en zeker als ze kostwinners zijn.
340.000 van de 12.000.000 hebben veel materieleverlies.Ook lullig als het bij je of je naasten gebeurd.
Waarschijnlijk behoren ze tot de groep illegale bewoners die te dicht of naast de rivier wonen.Het is ook eigen risiko (trouwens ze kunnen ook niet anders , daarom is het dubbel zielig).

Om Sid dit is wel heel erg simpel weergegeven, u noemt het lullig inmiddels 29 doden 340.000 mensen die alles kwijt zijn, buiten de materieele schade die honderden duizenden mensen hebben opgelopen, waarvan wij weten dat veel sloebers die klap niet meer te boven komen, dat is niet lullig, dat is in en in triest en de verantwoordelijken die dit jaar na jaar laten gebeuren zonder een poot uit te steken zouden ontheven moeten worden uit al hun functies en een plaatsje moeten krijgen aan de rand van de rivier in een boardkartonnen krotje.
A propos de elite is nu ook op grote schaal getroffen, laten we hopen dat die nu hun mond open gaan doen, dat legt misschien wat meer gewicht in de schaal.

De OrBA(Soeharto) heeft de mensen bedrogen, KKN werd een kunst .
De kliek, konglomeraats hebben dankzij hem indonesia bijna leeggeroofd(Krismon, zie beschikbare literatuur)

Iedere schrijver en geschiedkundige heeft een eigen visie, welke is de juiste?

Om Sid, en nu? U kunt toch niet ontkennen dat het na Suharto alleen maar verder bergafwaarts is gegaan, het verschil is dat de kliek die decadent de ruif aan het leegvreten was en is, nu veel groter is.

Na OrBa kwam SBY, met zijn demokratisch gekozen regering .

Ho ho Om Sid vergeten we Habibi, Gus Dur en Megawati niet? Sorry hoor maar wat een bij elkaar geraapt stelletje.

Hij is geen tovenaar.
Wat veranderd is , koruptie werd aangepakt.

Corruptie aangepakt???????
Nou nou Om Sid dat waag ik te bestrijden, u bent ongetwijfeld een IndonesiŽkenner, maar dan wel van het IndonesiŽ van pakweg 40 jaar terug, uiteindelijk zijn wij samen de laatste 15 jaar in dezelfde frequentie naar IndonesiŽ geweest, dus uw waarneming t.o.v. het huidige IndonesiŽ en mijn waarneming zijn dan toch waarschijnlijk totaal anders.
Mijn mening is dat onder Suharto de korruptie zich tot de kliek rond Suharto beperkt bleef, ook onder de ambtenaren, corruptie was er altijd al, maar het breidt zich de laatste jaren als een niet te stoppen kankergezwel uit onder alle lagen van de bevolking, dat is wat ik waarneem.

Dat zeggen de Indonesiers.

Dan kom ik toch waarschijnlijk andere IndonesiŽrs tegen

Oya het demonstreren in Nederland en Indonesia is anders.
In nederland is het een spelletje , men gaat staken tegen collegegeldverhoging of loonsverhoging van 0,05%.Lekker spijbelen en fabriek plat leggen , en dan samen naar Maliveld of Museumplein .Jalan2 en en zwaaien met vlaggetjes en actie actie gaan schreeuwen.Gezellig , heb je weer een goede daad gedaan.

Staken in Nederland komt steeds minder voor, soms nog als uiterst middel bij loononderhandelingen, massaal demonstreren zet vaak zoden aan de dijk om onze regering duidelijk te maken, dat ze een brug te ver zijn gegaan.
Massaal demonstreren zet in IndonesiŽ zoden aan de dijk, in zo'n enorm groot land waar bovendien de ogen van de wereld op gericht zijn is een demonstratie van miljoenen wereldnieuws.
U zou is moeten kijken als de inwoners van Jakarta massaal de straat op zouden gaan om te protesteren tegen de laksheid van de overheid t.a.v. de waterhuishouding in Jakarta, dan is het oog van de wereld op Jakarta gericht, dan zouden de bestuurders over elkaar heen vallen om met oplossingen te komen en bovendien er daadwerkelijk iets aan doen, want aan gezichtsverlies hebben die mannen een broertje dood.

Sorry Om Sid, ik zal het hier en daar wel bij het foute eind hebben, maar ik spreek uit mijn persoonlijke waarneming en mijn visie, ongetwijfeld kunnen mensen die al jaren in IndonesiŽ wonen en werken mij verbeteren en hun visie geven, daar ben ik heel benieuwd naar.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ons īExpathouseī (Kedoya Baru) stond blank: 20 cm, maar is al weer opgelost. Verder waren er geen problemen om de 2 kantoren (1 in Mangga Dua Square en 1 in Jalan Duren Selatan). Ook de familie is bespaard gebleven: Cempaka Putih heeft droge voeten evenals ruwanmangun.

Begin de details te vergeten

ciater
User
User icon of ciater
spacer line

On 05-02-2007 22:56 sidia wrote:

...

1. geen bruikbare hersenen(onderzoek gepleegd?)
2.geen normaal mens kan er tegen op (welke normale mens?)
3.betweterij (wie is hier de betweter ?)
4.eigenwijs , luister niet (sukkels zijn ze)
6.niet te veranderen ( wat hebben ze pech )
7.al lang opgegeven (aah wat jammer seh)
8.hoe we over ze denken (hoe dan , hoe dan ?)
9.lachen om eigen ellende (mss een beetje SM ?)

Nou , je heb goede observatie vermogen seh.
Wat zijn die sukkels toch ondankbaar om geen gebruik te willen maken van de wijsheden van een wijze blanke menir .
Om Ziel , laat ze maar stikken , ze hebben jou niet verdiend.

Om Sid u bent terleur gestelt op deze reactie, maar het is ook zo moeilijk hier in Indonesie ze hebben niet de gradatie om iets maar over te nemen van andere ze blijven in hun cultuur vastlopen.
Maar u bent blind voor uw afkomst als een draadje die past in uw welgemeende mening, i.p.v. er hun gelijk van Om ziel en Om Malam te bagataliseren en weg wuift .
U kan niet tegen confrontaties, u begint gelijk de andere pesoon belachelijk te maken neen dat zou u passen als u het lef had om dat te doen op de andere site kijk maar
Nir Sid,

Ik heb dit lulverhaal naar de ouwe hoeren rubriek verplaatst, daar hoort het thuis. Er staat welgeteld maar 1 nietszeggende zin over SH in Uw stukje. Gelieve hier in het vervolg op te letten of uw schrijfseltjes alleen maar in deze rubriek te plaatsen. Ik wil er even op wijzen dat ik geen zin heb om hiero de moderator te spelen, volgende keer klik ik een bercht zoals dit weg, er staat gewoon te weinig in dat met het onderwerp te maken heeft, zulk gelul haalt ook hetgeen dat anderen hebben geschreven naar beneden.
Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Pondering what the real reason is...
Zootje daar!
Dit ving ik op bij de topic About Djakarta vandaan van een dame Dutches uit Oeteldonk die notabene nog de naam van de carnaval plaats noemt van Den Bosch kan toch ook niet toevalig zijn op haar mening en dan wel in het Engels en twee woorden in het nederlands duidelijk weer geeft.
Wat er daarmee gezegt wordt is genoeg voor een halve woord kennis te hebben.
Sorry Bapak Sid u bent gouw op uw kort staart getrapt.......... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-02-2007 10:19 ciater wrote:

...

*Om Sid u bent terleur gestelt op deze reactie, maar het is ook zo moeilijk hier in Indonesie ze hebben niet de gradatie om iets maar over te nemen van andere ze blijven in hun cultuur vastlopen.

*U kan niet tegen confrontaties, u begint gelijk de andere pesoon belachelijk te maken neen dat zou u passen als u het lef had om dat te doen op de andere

Moderator Jeroen :
Even offtopic gaan , sorry dat ik het niet kan laten om toch een een reactie te geven op en niet relevante gezever.

Ciater ,
je moet niet uit je nek gaan lullen, ik ben niet teleurgesteld op de reactie van Ome Ziel..
Nee , ik ben dom geweest(kan ook niet laten Emoticon: Smile ) om komentaar te geven op zijn reactie.
Kijk als je praat over het niet nakomen van regels , het ontbreken van deugdelijke bestemmingsplan etc , dan is er niks aan de hand.
Je zou de mogelijke oorzaken van de grote banjirs( de laatste was in 2002) dan kunnen verklaren en de schuldigen(desnoods kambing hitam ) gaan aanwijzen.
Maar kom niet met bijgeloof , traditie , betweterij ,hersenen en allerlei mambo jambo uitleg a'la Ome Ziel.

Over mijn andere "avonturen ", dat zal ik altijd houden .
Zelfs in Indahnesia kom ik af en toe in aanvaring omdat ik een andere mening heb dan de gemiddelde forum bezoekers .
Heb ook nooit mijn mening veranderd , heb altijd mijn koers gehouden.
Zolang ik mijn lulverhaal kan staven met voorbeelden (crosscheck) dan is er niks aan de hand.
Het kan ook gebeuren dat ik mis heb , geen man overboord .Kan ik van leren.
Ik probeer tenminste inhoudelijk te blijven als ik reageer.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste Om Malam
Heb een paar punten eruitgehaald die tot de mogelijke oorzaken beschouwd kan worden van de banjirs.

1.Naast de natuur (jaarlijkse kleine/grote banjirs) heb je in jakarta ook andere oorzaken . Zie het site van
http://www.ucl.ac.uk/dpu-proje(...)ort/pdfs/Jakarta.pdf

Daarnaast heb je ook incompetente en soms de verkeerde man op de verkeerde plaats.
(KKN is een kunst geworden in de ORBA tijd).

2.De economische , sociale en politieke ontwikkelingen zijn gewoon te lezen in de site van BPS (hun CBS).
Ik heb het min of meer gevolgd (vanaf 1968 tot heden) kan ik konstateren dat er een positieve ontwikkeling is(ook is de KKN tot een kunst verheven Emoticon: Smile )
Naar mijn mening is alles beter gegaan , maar nog lang niet eerlijk verdeeld.
Dat zijn kille cijfers.

3.SBY was is de 1ste Indonesische president die demokratisch gekozen zijn.
Habibie was een tussenpaus , de anak mas van Soeharto .
Gus Dur : is een Kiaji masuk istana (zeggen de indonesiers Emoticon: Blush ) .
Werd min of meer gekozen omdat men Megawati niet als president wil hebben.(Als je de invloed van sommige orthodokse islamieten buiten beschouwing laat)Er was ook een ABM bewging geweest : Asal Bukan Mega.
Dus kiever een Kiaji i.p.v Mega.
Mbak Mega werd ook de Vice President van Gus Dur.
Mbak Mega werd ook door veel indonesiers niet gezien als een capabele persoon.

4.Demomstraties en demonstranten :
Bij de omwenteling in 1965/1966 is het soms kwestie van leven en dood(pech dat je een verdwaalde kogel krijgt) Ook in 1998 , en toch hebben een kleine idealisten hun gezondheid in gevaar gebracht.
Vandaar de vergelijking en opmerking over demonstratie in Ned. en Indonesia.
De demonstranten : In indonesia heb je de echte idealisten en de nep demonstranten.Dat zijn de zgn beroepsdemonstranten , al dan niet gehuurd als knokploegen.

5. mijn gesprekpartners in indonesia :
kom daar vanaf 1979 als turis , de periode dat ik daar woon en opgroeid wordt buiten beschouwing gelaten.
Dat zijn gewone indonesiers vanaf tukang becak , buruh harian(dagloners), taxisupir tot en met mensen waarvan ik dacht dat ze iets meer weten over de politieke, sociale, economische situatie.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

En nu verhaal over banjir.
Mijn ouderlijke huis in Jakarta heeft ook geen banjir invloeden gehad.
Gelukkig maar .In de voortuin is het een beetje becek (nattig) geweest.
En op straat in de omgeving (zit wel tussen de Banjir kanaal en Kali Tjideng)
was het water ongeveer tot de enkel.Hoop dat het zo blijf.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-02-2007 09:20 JohanN wrote:
Ons īExpathouseī (Kedoya Baru) stond blank: 20 cm, maar is al weer opgelost. Verder waren er geen problemen om de 2 kantoren (1 in Mangga Dua Square en 1 in Jalan Duren Selatan). Ook de familie is bespaard gebleven: Cempaka Putih heeft droge voeten evenals ruwanmangun.

Hi J,
je staat mss te knijpen (ik wel Emoticon: Blush )of je huis niet ge banjiren wordt.
Vooral als je geen verbinding kan krijgen .In het begin alleen mogelijk met SMS.
En dan las ik dat Ome SBY zijn toestemming geeft om de Sluis van Manggarai te openen. Zie ik al de vloedgolf richting Monas/ Gambir.
Sta ik ook te knijpen als mijn vakantie adres ook ge-banjir wordt.
Moet ik straks naar een losmen gaan.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Interessante site Om Sid, moet ik de tijd voor nemen om is op mijn gemak door te lezen.
Duidelijk is dat wij een verschillende zienswijze hebben, heeft ook waarschijnlijk alles te maken met ons verschil in achtergrond.
Ik herken bij u duidelijk het Indonesische denken, bagataliseren van problemen, een onverwoestbaar optimisme t.a.v. de toekomst van IndonesiŽ en het verleden romantiseren.
Integenstelling van mijn kritisch denken, liefst een probleem van vandaag al gisteren opgelost zou zien en het zich druk maken over de kleinste onbenullige dingetjes.

Waar de IndonesiŽr kan denken t.a.v. de overstroming, er is al iets gebeurd dat is dus goed, er zit wat beweging in, maar nog niet genoeg dat komt nog wel, is het denken van de Europeaan als dit elk jaar opnieuw gebeurd waarom is er dan Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.#*!&%(krachtterm) nog zo weinig gebeurd, aanpakken die handel, waar het door komt is onbelangrijk, dat is niet meer terug te draaien, oplossingen zoeken, want voor ieder probleem bestaat een oplossing.

Overigens uit het commentaar in deze topic, maar ook in andere topics blijkt dat er enorm veel kritiek is op het reilen en zeilen in IndonesiŽ, vaak met conclusies (terechte en onterechte) hoe de problemen onstaan en opgelost zouden moeten worden(de beste stuurlui staan aan wal)
Daar maak ik mij ook vaak schuldig aan, misschien wel een beetje het gevoel van westerse superieuriteit, wij weten het het beste.
Soms denk ik wel eens bij me zelf, wat zit je nu te zeuren terwijl men elk jaar mijn billen niet meer ziet van het stof als ik weer naar IndonesiŽ vertrek.
Het zou best interessant zijn een topic te openen over wat mensen beweegt toch elk jaar weer naar IndonesiŽ te gaan ondanks de kritiek die we hebben, ga ik beslist doen als ik wat meer tijd heb.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Het schijnt dat men 160 biljard rp heeft gereserveerd voor de overstromingen. Doch niets gebeurd.

Op TV was iemand die een plan heeft gepresenteerd van 4 biljard. Doch Jakarata (Lees corrupte ambtenaren) wijzen het af. te goedkoop en te weining aan te verdienen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.home.nl/nieuws/binn(...)and/artikel/00275550
Kijk dit eens weer een verkeerde moment, er word geld vrijgemaakt voor wie?????
Ja weer een staaltje domheid van mensen die daar over beslissen.
En dat zijn de Nederlanders zelf, die deze dommigheid,gewoon uit gemak zucht, door gewoon geld te geven, wat je weet dat het in verkeerde handen komt.
I.P.V daarvoor riool systemen van uit holland te financieren dan het daar over laten aan die leeghoofden.

Het zou best interessant zijn een topic te openen over wat mensen beweegt toch elk jaar weer naar IndonesiŽ te gaan ondanks de kritiek die we hebben, ga ik beslist doen als ik wat meer tijd heb.

Malam dat hebben wij al eens eerder uit den treurige gedaan daar krijg je niemand meer voor overeind.
Het is te vergeefs om zo veel energie er in te stoppen komt niet goed.
Je gaat voor dat land voor je Familie, en voor dat beetje natuur wat nog ongerept is, en de rest blijft het zoals het is.
Voor kleinschaligheid waarin je daar vertoeft, heeft geen invloed op je welzijn.
Zoals pak Sid al noemde dat het weer eens door die blanke Bule laten voorlichten, moet je niet denken dat je dan ook respons krijg op je nieuwe Topic.
Mijn Topic je weet nog wel op die domheid heeft 11 pagina's vol gekomen een record, op discussies, alles is al gezegd over indonesie er kan niets meer aan toe gevoegd worden......... Emoticon: Yes! Emoticon: Sadley Emoticon: Cry Emoticon: Confused

P.S Hier op deze site van een krant veel foto's te zien, er is meer aan de hand dan alleen Jakarta?
http://www.detik.com/beritafot(...)67&idkanal=157&id=5:{

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-02-2007 23:35 zieleffe wrote:
Dat tante met tante kon ik niet anders van maken door dat er geen een woord er van kon maken.
Meervoud aan tante is tantes,? maar meervoud kon in het indonesie taal niet dus moest ik wel zo de tante, en tante toevoegen Yoke Emoticon: Bye bye
Maar als je geen tante wil zijn dan weet ik dat van af nu beste Yoke hoe stuur je mij op pad naar wie toe zit daar gelijk een ticket naar Indonesie?, dan doe ik alles voor je nou alles niet zo als wilem Nijholt die holt te snel............ Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Ha, Ha, die Om Ziel, U mag best tante zeggen hoor ik ben het al gewend net als ik Om Ziel tegen U zeg en nee geen ticket naar Indonesie voor U van mij.
Dat grapje van die tante's heb ik een keertje gehoord en is mij altijd bij gebleven.
Salam dari tante Yo Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik hoor net dat nederland 1 miljoen geeft voor de overstroming, waar zouden ze dat aan besteden !!!!!!!!! Emoticon: Frustrated

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 06-02-2007 14:01 4yoke4 wrote:
Ik hoor net dat nederland 1 miljoen geeft voor de overstroming, waar zouden ze dat aan besteden !!!!!!!!! Emoticon: Frustrated

De helft van het bedrag zal via het Nederlandse Rode Kruis en de Indonesische zusterorganisatie worden besteed aan enkele boten, voedsel, water, medicijnen, kleding en dekens voor de duizenden bewoners van Jakarta die een veilig heenkomen hebben moeten zoeken.

De overige 500.000 euro wordt via de International Organisatie voor Migratie (IOM) ingezet voor de aanschaf van rubberboten. IOM kan de boten snel lokaal beschikbaar hebben, zodat de noodzakelijke hulp de getroffen mensen snel kan bereiken.

,,Nederland en IndonesiŽ voelen zich nauw verbonden met elkaar. De mensen hier leven zeer mee met de inwoners van Jakarta. Als goede vrienden is het niet meer dan vanzelfsprekend dat we IndonesiŽ helpen nu Jakarta voor 75 procent onder water staat'', aldus de minister dinsdag. ,,De bewoners zijn voor schoon water, voedsel en medicijnen afhankelijk van hulpverlening. Het is van levensbelang dat die hulpverlening zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk bereikt en Nederland wil de Indonesische autoriteiten daarbij graag ondersteunen.''
http://www.home.nl/nieuws/binn(...)49?view=all#reacties

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Begin de details te vergeten

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ben benieuwd wat ze daarvoor zullen kopen want boten waar moeten die vandaan komen, en het materiaal die ze snel nodig hebben, wat zijn dat?
Drinkwater kunnen ze leveren maar boten niet,
Onderdak zal ook moeilijk zijn waar kunnen ze die nog plaatsen? Schoonmaak middelen, en medicijnen zijn de eerst middelen die nodig zijn.
Ja verders opnieuw de opbouw maar Jakarta wordt vol gebouwd met hogere appartementen, en dat kunnen de meeste niet betalen.
De kampong zijn ze liever kwijt dan rijk, er werd net buiten Jakarta nieuwe complexen gebouwd die leeg stonden, men wil niet daar wonen omdat ze dan niet snel op hun werk zijn.
Ze delen liever een bed met zijn 4 a 5 personen in de kampong dan buiten Jakarta te gaan wonen want dan moeten ze uren eerde weg van huis , en uren later thuis Emoticon: Wink Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Lieve Malam, even geen reactie,
maar toppie voor jou , deze Rotterdamse kanjer verdient een prijs
lieve groet Merapi

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 06-02-2007 22:38 merapi wrote:
Lieve Malam, even geen reactie,
maar toppie voor jou , deze Rotterdamse kanjer verdient een prijs
lieve groet Merapi

Heb ik iets gemist Merapi, en wanneer is de prijsuitreiking dan ?
Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.trouw.nl/hetnieuws/(...)nig_om_ons_te_helpen
Dit is een verhaal die past in onze visie.
Ze beginnen elkaar de schuld te geven de gouverneur en de minister, dus er komt schot in, er wordt al over gesproken, en dat is al heel wat............
Ja Merapi niet dat ik jaloers ben maar zo ophemelen heeft Malam niet nodig.
Kom wel met een verhaal, maar niet zo als dit, niemand begrijpt u uiting van furore, Malam is maar een gewone Haven arbeider hoor tenminste dat zegt hij zelf Toch.....................Een standbeeld is alleen weg gelegd wanneer je dood bent, en je hebt nog iets gepresenteerd, het zij in Indonesie zijn ze gek op vrijheidbeelden, maar Malam kan Indonesie niet bevrijden van alle die klungels daar, dus een vrijheidbeeld zit er niet in voor hem. Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel als ik dat stukje in Trouw lees dan lijkt het er inderdaad op dat men het nu zat is en de zwarte piet bij de juiste persoon deponeerd.
Nu maar hopen dat het zijn kop niet kost, als ie door mag gaan dan kan hij het zich absoluut niet veroorloven om straks weer achterover te leunen en niets te doen.
Ik ben het er ook niet mee eens dat de minister van ontwikkelings samenwerking geld beschikbaar stelt, ze had beter voor kunnen stellen om onze kennis t.a.v. waterhuishouding beschikbaar te stellen.
Want ŤŤn ding staat als een paal boven water, op dat gebied is Nederland toonaangevend.
Als we in Nederland dan toch geld vrij willen maken, stuur het dan in de vorm van kennis.

Pardi
User
spacer line

Juist Malam je hebt gelijk geld sturen is de slechste optie die te bedenken is voor nu en in de toekomst. Kennis transfer is een veel betere optie. Er zijn hotemetoten die dat nu beginnen in te zien. KKN schuild immers altijd om de hoek!!!!!! Voor de goede orde: Nederland heeft al vele malen van advies gedient t.a.v. waterbeheer. In Jakarta weet de locale overheid precies wat ze moeten doen, maar laten het voor wat het is. ZIJ hebben immers meerdere huizen, en houden zo ten alle tijden droge voeten. Triest is het alleen voor de arme sloebers daar. Volgende week vertrek ik naar Jakarta selatan en ben benieuwd of ik daar kan komen, moet nog ff SMSen naar mijn vrienden, gaat het niet, dan vlieg ik door via Jambi naar Sungai Penuh.. Mijn dochter zal destemeer blij zijn als ik vervroegt bij haar kom.

Groet Pardi/Ab

Malena
User
User icon of Malena
spacer line

Ook ik vertrek a.s. maandag naar Jakarta, Pardi ik heb nog niet veel van je gelezen maar vind het leuk om te horen dat er meer mensen toch naar Jakarta gaan ondanks de misťre. Wij vliegen maandag met Lufthansa. Volgens vrienden in Jakarta is het hotel waar wij verblijven vrij van water, en ook de tollroad is begaanbaar. Daarna ga ik per auto door naar Bandung.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

foutje

Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,608 posts - 13,687 topics - 24,372 members - last post @ 15-09-2019 17:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,240,585 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com