indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Via2 hoorde ik dat het mogelijk is om als NL paspoorthouder op reis, in Singapore een zgn Sosbud-visa aan te vragen. Iemand hier ervaring mee? Plan: in Nederland een "gewoon visum" aan te vragen en daarna dus dat sosbud-visum. Doel: langer dan 6 mnd in Indonesia rondtoeren.
Andere vraag: Weet iemand of je in Nederland een visum voor 2 mnd kan aanvragen (dus geen sosbud, maar 1mnd + 1mnd verlenging) of moet je die 2e maand toch in Indonesia regelen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Wat hou ik toch van al die visum problemen.
Een Sosbud visa kan maar tot 6 maanden verlengd worden. Dus als je langer op reis wil, dan zul je toch na 6 maanden het land moeten verlaten. Denk er ook aan dat je bij de 2e verlenging allerlei foto's, formulieren en vingerafdrukken moet afgeven bij het immigratiekantoor van de plaats waar je in je sosbud visumaanvraag hebt aangegeven te zullen verblijven. Dus als je lekker aan het rondreizen bent, kan dat voor allerlei problemen zorgen. Denk er ook aan dat men op het moment heel erg overspannen is met betrekking tot visa. Er is sprake van een nieuw ministerie, waarin de inlichtingendiensten een flinke vinger in de pap krijgen bij de toekenning van visa, en de verlenging daarvan. Er worden allerlei mensen Indonesie uitgezet op de beschuldiging dat ze hun visum of werkvergunning misbruiken, bijvoorbeeld door vreemde plekken te bezoeken (Atjeh, Ambon, Papua, West-Timor, noem maar op), zelfs als dat aantoonbaar niet het geval is.
Een toeristenvisum is slechts 30 dagen geldig(dus geen maand, let daar op!) en kan niet verlengd worden. Visa's voor twee maanden bestaan niet, tenzij het gaat om een overheidsreis, of zakenreis (business visa). In deze gevallen geldt hetzelfde als bij de Sosbud; uitnodigingsbrief e.d.
In Singapore is het inderdaad veel makkelijker om allerlei visa's aan te vragen, vaak zelfs binnen een dag, met de goede contacten of een z.g. visa-consultant, die daar bij hopen zijn. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat in inwoners van Singapore geen toeristenvisa hoeven aan te vragen (hebben nog het privilege van kosteloos visum bij aankomst), zodat de consularie afdeling van de ambassade aldaar een beetje met de duimen zit te draaien). In Nederland zijn ze sinds de nieuwe regels compleet overspannen dus daar duurt het allemaal wat langer.

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Dank voor je reactie Diederik. Het volgende kan dus niet: op een "gewoon" visum naar Indonesia reizen. Daar dit visum met 30 dgn verlengen. Vervolgens in Singapore een "sosbud" visum aanvragen en dit laatste tot 6 mnd verlengen. Totaal dus 8 mnd, of zo je wilt, 8x30 dgn.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Beste Sidik, het hangt ervan vanaf wat je met een "gewoon" visum bedoelt. Verlengingen moeten altijd in IndonesiŰ zelf gebeuren. Waarom vraag je niet al in Nederland een Sosbud visum aan, en vervolgens nog een keer in Singapore na 6 maanden?

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Een tien met een griffel voor Diederick! Emoticon: Worship

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Hartelijk dank! Krijg ik ook nog een leuk plakplaatje?

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Ehm, eerst bevestigen dat het inderdaad geen probleem is om zo'n sosbud-visum in S'pore te krijgen terwijl je er niet woont en/of werkt.
Hoewel, zo'n pienter persoontje zal toch geen ruimte meer hebben voor een plakplaatje in zijn schriften? Emoticon: Shiny

spacer line  

Heeft iemand van jullie enig idee wat het kost om een sociaal cultureen visum aan te vragen in Singapore? Heb daar namelijk toch een stopover en ben te laat om het hier in NL aan te vragen voor de normale prijs (40 Euro).... Mocht het in Singa nou schreeuwend duur zijn, dan moet ik misschien toch maar overwegen om hier de extra kosten te betalen.

Alvast bedankt!
Esther

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

De kosten heb ik niet zo een twee drie op een rijtje (vroeger nooit nodig als voormalige koloniale vriend uit Nederland) maar het is zeker duurder dan die 40 euro, want je moet gebruik maken van z.g. visa-consultants die natuurlijk allerlei extra kosten in rekening brengen. Reken zeker op 100 euro. Ik weet niet hoe lang je stopover duurt, maar zelf regelen is af te raden.

spacer line  

Ai, daar was ik eigenlijk al bang voor... T'is toch een beetje een te grote gok om voor de Singapore-optie te gaan. Heb daar maar drie dagen de tijd, die ik liever niet in de rij voor een balie wil doorbrengen...Dan maar 60 Euro hier (heb nog anderhalve week).

Heel erg bedankt voor de snelle reactie!

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Esther,

Indien jij een uitnodigingsbrief van een bedrijf weet te regelen kan jij een single business visum aanvragen kosten zijn meen ik 60 euro, in Singapore. Voor twaalf uur melden half negen geopend geen korte rok of broek aandoen, een pasfoto meenemen en de volgende dag kun je je single entry visum ophalen, deze is geldig voor 60 dagen, en is eenmaal te verlengen. Dus de drie dagen dat je in Sing hebt kun je of benutten met 'smorgens vroeg voor 12 naar de ambassade te gaan de rest van de dag winkelen want iets anders is er niet te doen de volgende morgen je visum ophalen en door reizen de daarop volgende dag.

Succes

Sepp

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Sepp,

Kan je meer vertellen over de inhoud van zo'n uitnodigingsbrief? Wat moet er allemaal in staan en hoe zit dat met de kopie van een KTP of paspoort van degene die uitnodigt? Ik neem aan dat het anders is dan voor een "gewoon" sos-bud visum.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

een voorbeeld van een dergelijke sponsorbrief is te vinden op we website van de Indonesische ambassase onder " visa" http://www.indonesia.nl

spacer line  

Beste mensen,
Een sociaal visum aanvragen in Singapore is heel eenvoudig, een kantoor in Bali regelt de hele voorbereiding en stuurt alle gegevens naar een agent in Singapore, de kosten voor die aanvraag zijn ongeveer 50 Euro.
Je maakt een tussenstop in Singapore of als je al in Indonesie bent regel je een speciaal ticket met een overnachting in Singapore, de agent ter plaatse komt je paspoort even ophalen bij je hotel en brengt de dag erna je paspoort met het benodigde visum terug in je hotel, de kosten hiervoor zijn inclusief leges ambassade ongeveer SGD200 (kan nu iets meer zijn met de nieuwe visumregels).
Zo'n ticket met een overnachting is vaak goedkoper als alleen de vlucht en kost buiten het hoogseizoen ongeveer US$240 (voor eenpersoonkamer) met Singapore Airlines.
Op deze manier is trouwens elk visa te regelen.
Wij kunnen U helpen bij zo'n aanvraag, de betaling kan via een bankrekening in NL en onze kosten krijgen we vergoed van het kantoor in Bali.
Voor de aanvraag en correspondentie gebruiken wij een scanner en het werkt goedkoper en soepeler als U voor de aan vraag ook de beschikking heeft over een scanner, mogelijk is ook om van paspoort etc, met een goede digitale camera even een foto te maken en die op te sturen per Email.
De aanvraag van een visum in Singapore is gewoon legaal en veel mensen die langer in Bali verblijven regelen hun visum op die manier.
Groetjes,
Promotie Bali

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Wat de vlucht en overnachting in Singapore betreft het volgende. Begin dit jaar ben ik vanuit Jakarta naar S'pore gevlogen met LionAir voor US 105,= retour. Boek je tijdig, zo'n vier dagen voor vertrek, dan kan je een kamer boeken in een driesterren hotel in Chinatown voor 1 (ja, ÚÚn dollar) per nacht. Heb je een ruimer budget Emoticon: I love it dan betaal je 2 dollar voor een kamer in een viersterren hotel. Ik heb begrepen, dat die aanbieding nog loopt, dus op naar LionAir.

spacer line  

Hoi Sidik,
Ik zal op het laatst naar Singapore moeten op 17 augustus (deze maand dus),
AJB wil je me even de adressen van dit alles doormailen, LionAir en die hotels.
Met alvast de meeste grote dank,
Jan
janinindonesiaRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.telkom.net

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Jan dan Lia,

Dat van dat Lion Air paket heb ik een jaar geleden hier gemeld. Zelf ben ik er achter gekomen, dat die aanbieding niet meer bestaat. Toen ik in maart jl in Jakarta was, was de prijs voor een retourtje S'pore niet veel hoger geworden. Alleen, tja, zonde van dat hotel. Het hotel heette overigens Royal Peacock en staat in Chinatown. Volgens mij staat dat hotel ook in de brochure Singapore Budget Hotels. Tel.nr. +6562233522.
Sukses en als jullie iets voordeligs tegenkomen, svp hier melden.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Voor een visum ga ik altijd naar Kuala Lumpur, Singapore komt me mijn neus uit, is voor mij niets te beleven, al te vaak geweest en duur.

Ik vlieg vanaf Yogya naar Kuala Lumpur via CGK, in april kostte mij een retour 1,3 jt Rp, kon ik ook nog naar Jkt. In KL duurt het visum 4 dagen, maar kan natuurlijk sneller als je bijbetaald. Je komt op tijd in KL aan om rustig de KLIA expresse te nemen, naar de KBRI en daarna stap ik op de bus naar Malakka.

Naar Singapore is goedkoper via Batam, daar de Jetfoil naar het WTC in S'pore of je moet een avondvlucht nemen met een buitenlandse maatschappij die een stopover in S'pore maakt, is vaak goedkoop, 75 - 90 US$ retour, maar kom je in het holst van de nacht in S'pore aan. Maar ja "goedkoop" gaat meestal over een pad dat dichtgegroeid is met brandnetels, dat geprik is echt niet van rozendoornen Emoticon: Shiny

Gruces

EricYen
User
spacer line

Singapore - Jakarta is nu zeer goedkoop te vliegen met budgetcarrier Valuair. www.valuair.com.sg

Singapore duur? misvatting, vertel mij wat hier alleen tegen 'hoge' prijzen te koop is? Singapore heeft onvoorstelbare luxe te koop, maar dat betekent niet dat het altijd duur is? Je eet hier voor 3 Singapore dollar (1,5 euro), je overnacht hier 3 sterren voor minder dan 80 singapore dollar (40 euro), of als je echt budget wilt in een hostle voor 12 Singapore dollar. transport is spotgoedkoop (MRT, bus, alles me de zgn EZ link card), alleen alcohol is relatief duur (Nederlandse prijzen).

Niets te beleven in Singapore? Saai persoon misschien? Woon hier nu in totaal 6 jaren, kom iedere dag nog nieuwe dingen tegen, lach me rot hier... Emoticon: Wink

Maar goed, ieder zijn of haar ding, nietwaar?

Een goed bureau hier voor het visum is new shan travel, agent Winnie Wong. Ze hebben inderdaad de benodigde goede contacten voor het snel verkrijgeb van het visum. binnen een dag voor de prijs van 25 Singapore dollar extra, niet slecht toch? (75 singdollar in totaal) www.newshan.com/

groet,

Eric

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 04-08-2005 06:47 EricYen wrote:

Niets te beleven in Singapore? Saai persoon misschien? Eric

Leesbrillen zullen wel duur zijn in Singapore Emoticon: Cooool

Gruces

spacer line  

Sorry, maaf Jeroen, net helemaal verkeert geplaatst (haal maar weg),
maar met LionAir retour Jakarta-Singapore US$ 75 en hotel in Chinatown voor S$ 50, toch ook niet te veel dacht ik.
groet,
Jan

EricYen
User
spacer line

On 04-08-2005 10:45 londoh wrote:

...

Leesbrillen zullen wel duur zijn in Singapore Emoticon: Cooool

Gruces

Geen leesbril nodig Londoh, dank je. Emoticon: Shiny

Soms is een beperkt gezichtsvermogen echter niet zozeer een mankement aan de ogen, maar meer een kwestie van de juiste instelling, een open mind zogezegd. Emoticon: Wink

groet,

Eric

Jantje
User
spacer line

Ik vind het wel wat, Singapore. Met de Kerst ga ik er weer 2 weken naar toe. Even een frisse neus halen. En lekker eten. Goed wijntje, uitgebreide keus. Veilig. Schoon. Ik zou er zo naartoe willen verhuizen. Emoticon: Nice

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik zou er zo naartoe willen verhuizen
Beste Jantje,
Wat houd je tegen??
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

...en dan te bedenken dat ik vanaf a.s. Dinsdag 3 dagen naar Singapore "mag", gewoon werk. Na gedane arbeid lekker in het hotel ongestoord gaan lezen, en zal tussendoor wel Hainan Chicken rice en Roti Canai gaan eten, want dat is daar goed. Zal ook een ritje met de MRT maken om te kijken of ze al van de tegelvloer eten.

Een paar gewone dagen zonder opwinding zal wellis goed voor me zijn Emoticon: Yawn

Gruces

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,774 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,881,854 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com