indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Eddepet
User
spacer line

Hallo,

Ik ga 20 juli 2007 trouwen in Klaten met mijn vriendin en daarna wil ik een romantische huwelijksreis maken.

Zij komt uit Jakarta en ik kom uit Nederland.

Ik ben dus op zoek naar een romantische plek lees eiland of dicht in de buurt van een strand waar wij heerlijk van elkaar kunnen genieten Emoticon: Shiny

Heeft er iemand ideeen of sugesties.

Alvast bedankt.

Groetend,

Edwin Verweij

mas jono
User
spacer line

misschien Texel of Terschelling???

Eddepet
User
spacer line

OKAY ik moet toch iets duidelijker zijn dan, de trouwerij is in Indonesie en ik zal daar dan ook nog een paar weken blijven.
Ik ben dus op zoek naar een eiland of strand in Indonesie.
Men kan dan bijvoorbeeld denken aan Lombok, Sunda eilanden etc...

Gaarne jullie tips.

Texel of Terschelling kan ook, maar dat doen wij wel als zij in Nederland is

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-01-2007 11:09 Eddepet wrote:

Ik ben dus op zoek naar een eiland of strand in Indonesie.
Men kan dan bijvoorbeeld denken aan Lombok, Sunda eilanden etc...

Het stikt van de aangeboden reizen voor honeymoon , trouwen etc.
Vooral Bali (behalve West Bali) , en Lombok (Senggigi beach ) waar pas getrouwden komen.
In de buurt van Klaten hebt je ook diverse stranden , in de oostkust van Midden en Oost Java hebt je bijvoorbeeld Semarang , YogYa ,Jepara , zelfs in de streek van Gunung Kidul.

(Bali , Lombok etc behoorden tot de kleine Sunda Eilanden)
Gewoon kijken in de sites van de bekende reisgezelschappen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ligt er uiteraard ook aan wat je toekomstige vrouw wilt: wil zij wat van de wereld zien, zou ik voor een paar euro naar Manila of Darwin vliegen met de prijsvechters. Houdt ze van bikkelen, dan zijn de buiteneilanden een goede keus. Houdt ze echter van shopping shopping (zoals 90% van de Indonesische vrouwen), dan maak je haar waarschijnlijk blijer in SP of KL dan met zo'n exotische reis langs de outer islands.

Gracias. Sama sama

lesmana
User
spacer line

Een goed advies ga naar Sentosa eiland, ligt aan singapore vast en het is niet zo duur. Kun je winkelen en strand vakantie met elkaar combineren.

Grv John.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ga 20 juli 2007 trouwen in Klaten met mijn vriendin en daarna wil ik een romantische huwelijksreis maken.

Zij komt uit Jakarta en ik kom uit Nederland.

Nou al vast gefeliciteerd, en hierbij feliciteer ik ook de gemeenschap die via ons sociale stelsel onze nieuwe burger niet hoeven te onderhouden.
Want als je trouwt ben je in je verdere leven minstens 12 jaar voor haar verantwoordelijk, en dat is dan goed te noemen.
Natuurlijk trouwen is een must bij sommige mensen wegen traditie, en wegens geloof.
Heb al eens eerder in een andere topic laten weten dat trouwen geen middel is om gelukkig te worden, maar een vast binding te hebben met je Partner.
Ben een voorstander om de verzelfstandiging van vrouwen belangrijker te vinden dan leunen op de inkomen van je Husband.
En dat ben je eerder toe ge neigt als je samen leven contract aangaat, dan te trouwen. maar ja de traditie en de Familie is meestal de doorslag, die belangen voor hen zijn anders, dan de persoonlijke belangen.
Voor de wet is het mooi meegenomen, zij zijn niet verantwoordelijk meer. Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Om Ziel, wat u schrijft zijn wijze woorden en u geeft in bedekte termen een waarschuwing.
Maar het lijkt wel of veel belanda mannen een soort van inhaalslag doormaken: voorouders vaak in de Oost geweest, zelf zijn ze nooit verder gekomen dan Amsterdam.
En nu merk je de aantrekkingskracht naar Aziatische vrouwen, terwijl de heren niets weten van adat en culturele verschillen, laat staan familieachtergronden.
Veel Nederlandse[oudere]mannen hebben een volslagen vertekend beeld van de Aziatische vrouw: de baboe gedachte overheerst nog steeds en houden totaal geen rekening met de nieuwe generatie.
Oost en West kunnen elkaar prima ontmoeten, maar alleen op basis van respect en begrip

Eddepet
User
spacer line

Hallo Oom Ziel en Merapi,

Bedankt voor deze reactie maar heeft helaas weinig te maken met de vraag die ik stel.

Toch wil ik een reactie geven.

Oom Ziel : "Dank je wel. Inderdaad trouwen is een grote stap en ik heb jou reactie al eerder gelezen. Ik zelf heb ook wat moeite gehad en had ook liever eerst samen gewoond of een samenleving contract aangegaan. Dit is echter iets dat zij niet wil wegens geloof, cultuur en familie. Daar ik haar respecteer heb ik dit aanvaart. Na goed overleg hebben wij uiteindelijk toch besloten te gaan trouwen."

Merapi : "Ook hier zitten wijze woorden in. Maar wil mijn ik toch ook even omschrijven.
A: ik heb geen voorouders die ooit in de Oost zijn geweest.
B: Ik ben wel verder dan Amsterdam gekomen ondanks dat ik er geboren ben.
C: aantrekkingskracht is er inderdaad echter ik vindt het innerlijke belangerijker dan de buitenste schil. Cultuur begrijp ik inderdaad nog niet altijd, maar heb daar respect en begrip voor, ook al sta ik er niet altijd helemaal achter. Als zij dat zo wil beleven dan mag zij dat van mij en laat ik haar hierin vrij"
D: Ouderen mannen, weet niet of ik daar al onder val. Mijn leeftijd is 37 jaar en haar leeftijd is 38 jaar.
Jou laaste zin daar ben ik het helemaal mee eens. Het is belangrijker om wederzijds begrip en respect te hebben en elkaar vrij te houden in geloof en cultuur."

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oost en West kunnen elkaar prima ontmoeten, maar alleen op basis van respect en begrip

Daar in kan ik helemaal in meegaan.
Als ik mijn ervaringen weer geeft dan kom ik na een huwelijk van 23 jaar tot de slotsom dat een huwelijk gebaseerd is op respect en begrip wederzijds.
Ik ben gevraagd en daardoor heb ik er maar met en gemakkelijke mannier er aan toe gegeven in een huwelijk waarin ik mij eigenlijk niet meer mij zelf kon zijn .
ik moest veranderen en dat was het hele trajekt die ik 23 jaar hebt moeten doorstaan.
Ik was mijn identiteit kwijt , en toen zij mij er uit knikkerde was het een echte opluchting, en heb mijn leven opnieuw opgepakt.
Dat heeft wel 8 jaren geduurd voor dat ik definitieve er van af was.
Had 5 kinderen in de leeftijd van puber jaren, zal alle details maar niet uit leggen want dat kost een a4 vol termen, als dat doei je voor je kinderen, blijf je bij elkaar ,maar de spanningen die de kinderen ook voelde was geen gezonde spanningen.
Ik heb mijn leven op een gegeven moment weer opgepakt, gezorgd dat de kinderen een plek kregen in verband dat ze ook ruzie met hun moeder kregen, en ze bij mij zouden kunnen wonen.
Dat is dan ook gebeurd, en de kinderen op een na komen alleen nog bij mij.
Inmiddels hebben ze allemaal hun plek gevonden en zijn ook niet getrouwd, zij hebben een samen leven contracten, dat is ook niet verwonderlijk als ze al een verkeerd voorbeeld hebben van hun ouders.
Het is een bewogen tijdperk geweest, en nadat het geluwd was heb ik gezocht ja naar een Aziatische vrouw met een Chinese inslag.
Sorry, ik wil die Javaanse vrouwen niet denigreren maar ze hebben een andere mentaliteit dan de Chinese vrouwen.
Dit was door mijn broer opgelegd die daar tot 1967 heeft, gewoond en ook een Chinese vrouw had, die vertelde mij begin nooit met een Sumatraanse of Javaanse vrouwen van niet Chineze afkomst, want je hebt kans dat het niet goed gaat.
Sorry, voor mijn eerlijkheid om deze ervaring hier te plaatsen.
Zij die het betere weten waarom moet het maar zeggen!
En nu kom ik op verliefdheid dat zijn onderbuik gevoelens die je na maanden of jaren weg eet.
Neen liefde gaat voorbij gaat weg foetsie die verdwijnt soms als sneeuw onder de zon.
Maar respect, en begrip, is bij ons gebleven, en nu kan ik zeggen, en dat zien mijn kinderen ook aan mij, dat wij een mooi leven hebben samen.
De kinderen van beide zijden zijn blij, en wij gelukkig toch………………
Alleen die begrip in Indonesië van de Familie daarin ga ik niet in mee.
Ja inderdaad ik heb gelijk een schoonmoeder er bij gekregen, maar met haar kan ik goed opschieten, en zij respecteert mij dat ik geen familiaire gedoe accepteert. Want ik ben niet getrouwd met haar, maar heb haar wel alles gegeven, want als ik dat niet doe,dan is alles van haar als er iets iets met mij overkomt, dat zij goed verder kan leven.
Ik blijf wie ik ben, en zal mij aanpassen, maar mijn intentietijd pas ik niet aan hen, die geloven in alles wat ze aangevoerd krijgen in Indonesië, ze doen maar, ik blijf zoals ik ben.
En ze accepteren dat ook nog……………. Emoticon: Nooo Emoticon: Emoticon: Sadley Emoticon: Wink

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Edwin, ik zou de raad van Kiwi aannemen: kijk wat zij wil en kijk ook wat jij wilt. Of is het bezoeken van een romatisch eiland/strand dat wat jullie zoeken?

Begin de details te vergeten

Eddepet
User
spacer line

Johan, Kiwi,

Natuurlijk gaan wij beide overleggen wat wij willen doen naar de huwelijks voortrekking. Mijn lijkt het leuk om inderdaad naar een romantisch plekje te gaan waar nog niet zoveel toeristen komen.
Ik wil eigenlijk ook alleen maar hint hebben waar wij naar toe kunnen gaan, zodat wij daar over kunnen praten.
Jullie hebben groot gelijk, het is niet wat ik of zij wil maar wat wij willen.

Groetjes, Edwin Verweij

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-01-2007 11:32 zieleffe wrote:

...

Nou al vast gefeliciteerd, en hierbij feliciteer ik ook de gemeenschap die via ons sociale stelsel onze nieuwe burger niet hoeven te onderhouden.
Want als je trouwt ben je in je verdere leven minstens 12 jaar voor haar verantwoordelijk, en dat is dan goed te noemen.
Natuurlijk trouwen is een must bij sommige mensen wegen traditie, en wegens geloof.
Heb al eens eerder in een andere topic laten weten dat trouwen geen middel is om gelukkig te worden, maar een vast binding te hebben met je Partner.
Ben een voorstander om de verzelfstandiging van vrouwen belangrijker te vinden dan leunen op de inkomen van je Husband.
En dat ben je eerder toe ge neigt als je samen leven contract aangaat, dan te trouwen. maar ja de traditie en de Familie is meestal de doorslag, die belangen voor hen zijn anders, dan de persoonlijke belangen.
Voor de wet is het mooi meegenomen, zij zijn niet verantwoordelijk meer. Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Party!

Deze vlieger gaat niet op Om Ziel,
Samenwonen op ččn adres geeft de zelfde verantwoordelijkheden als een huwelijk en een samenlevingscontract.
Zou de partner met het laagste inkomen aankloppen bij de Sociale Diens en zij/hij komt in aanmerking voor aanvulling tot het sociale minimum, dan wordt het verhaald bij de partner, jammer maar helaas.
Ik meen zelfs dat 3 jaar samenwonen op ččn adres al voldoende is om er net als bij een huwelijk 12 jaar aan vast te zitten.
Ga maar is googlen.
Groet Malam.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb gegoogled en kwam op verschillende site tegen die elkaar tegen spraken over huwelijkse staat en samenleving.

Anders dan het huwelijk en het geregistreerd partnerschap heeft het samenlevingcontract in Nederland geen aparte wettelijke regeling. Dat betekent bijvoorbeeld dat als de partners in hun contract daarover niets hebben geregeld er na de beëindiging van het contract geen onderhoudsplicht ontstaat jegens elkaar. Voor eventuele kinderen bestaat die wel, maar dat is een gevolg van de wettelijke onderhoudsplicht.

Omdat het samenlevingcontract primair een overeenkomst is tussen de twee partners zijn zij volledig vrij in de wijze van opstellen. Ook een aantal mondelinge afspraken kunnen als samenlevingcontract benoemd worden. Omdat een van de belangrijkste functies van het contract echter is om een regeling te treffen voor het niet gewenste, maar wel voorzienbare risico van uiteengaan, zijn mondelinge afspraken niet aan te raden.

Dit heb ik ook gevonden en dat is wat bij mijn zoon nu is gebeurd hij is nooit getrouwd geweest heeft nooit een samenlevingscontract gehad zijn samen gewoon gaan leven en hebben 2 kinderen gekregen.
Nu zijn ze uit elkaar gegaan zij heeft bij de sociale dienst een uitkering gekregen, en mijn zoon betaalt alleen voor de kinderen alimentatie niet voor haar.
Zij heeft een vriend maar wonen niet samen, en daarin wordt er veel in gesjoemeld lekker betalingen laten verrichten, en stiekem samen leven, met twee inkomens, een mooi leven lijden + kinderbijslag +alimentatie+ uitkering+ vriend op na houden+ niet nakomen van je verplichtingen aan de vader
Dat is het beeld van de huidige situaties een onrecht die de mensen aan gedaan worden. Emoticon: Confused Emoticon: Cry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat de meest verdienende partner zjn verantwoordelijkheden t.o.v. de minder verdienend partner blijf houden, is op zich zelf niets mis mee, anders zou bij welhaast ieder scheiding/uit elkaar gaan de gemeenschap opdraaien.
Dat een vader/moeder verantwoordelijkheid blijft houden voor de kinderen, ook financieel staat helemaal buiten kijf.
Maar ja, de weegschaal van vrouwe Justitia hangt zo scheef als de pest op dit gebied.
Om Ziel uw zoon mag blij wezen dat hij alleen voor de kinderen verantwoordelijk is gesteld, alleen het kromme is dat hij wel gehouden wordt aan zijn verplichtingen, maar moeder niet. zij kan zonder verdere sancties de kinderen bij vader weghouden.

En dat op het gebied van uitkeringen enorm wordt gesjoemeld is heel duidelijk, maar zolang twee partners ook twee eigen adressen hebben is daar moeilijk iets tegen doen, de Sociale Dienst die een keur van mogelijkheden heeft om achter dit soort dingen te komen zijn laks en ziende blind.

De rapen zijn helemaal gaar als de vrouw volledig door haar exman wordt onderhouden en een nieuwe partner heeft waar zij mee samenwoond terwijl haar nieuwe partner ook nog een eigen woonadres heeft.
Dan kan de man er alleen maar vanaf als hij een financiële verbondenheid aan kan tonen, ga daar maar is aanstaan, met dat bijltje heb ik zelf gehakt, daar gaan heel veel procedures en tijd overheen.
Wat er dan allemaal boven tafel is met geen pen te beschrijven terwijl het regelrechte oplichting is.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Ziel uw zoon mag blij wezen dat hij alleen voor de kinderen verantwoordelijk is gesteld, alleen het kromme is dat hij wel gehouden wordt aan zijn verplichtingen, maar moeder niet. zij kan zonder verdere sancties de kinderen bij vader weghouden

Bij het niet nakomen van de verplichting de kinderen eens in de 14 dgn naar vader te laten komen heeft zij al een 5000 euro aan haar broek hangen.
Maar ze betaalt niet, een kale kip is niet meer te plukken.
Trouwens is een rechtzaak aan de gang die toch niet te winnen valt, kost alleen maar advocaat kosten, jammer, maar je er bij neer leggen betekend ook dat je niet om je kinderen geeft, en dat wil je aantonen door te vechten voor je kinderen.
Machteloos sta je daar tegen over terwijl je wel verplicht wordt alimentatie te betalen, een soort kijkgeld, maar je mag niet aankomen, en of kijken ook geen zins.
Neen er wordt onder de mensen veel onrecht aangedaan. Emoticon: Sadley Emoticon: Confused Emoticon: Frustrated

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Heel triest allemaal Om Ziel en zo zijn er duizenden Emoticon: Frustrated , het enige wat helpt is zo iemand kapot te procederen, maar ja dan moet je knaken hebben. Emoticon: Angry

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,577,604 topic views - 227,662 posts - 13,619 topics - 19,299 members - last post @ 20-08-2018 03:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

104,127,073 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com