indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

MIJN VERHAAL

Wie ben ik?
Mijn naam is Paul Kramer, ik ben in 2005 zes weken naar IndonesiŽ gegaan. Wat in eerste instantie begon als een vakantie en bezoek aan het land waar mijn vader vandaan komt, veranderde al snel in een verlangen om weer terug te keren en aan de hand van mijn passies de arme kinderen van dit fantastische land te ondersteunen in hun ontwikkeling op het gebied van sport en onderwijs.

Toen ik terug kwam in Nederland, werd het snel duidelijk dat het zeer slecht ging met mijn toenmalige werkgever. Zes weken na mijn terugkomst werd er ontslag aangevraagd voor alle medewerkers i.v.m. een faillissement. Deze in eerste instantie vervelende gebeurtenis heeft mij aan het denken gezet. En voor mij was het duidelijk, het wordt en is tijd dat ik mij hart ga volgen, en dat ga ik nu doen.

Al 13 jaar hou ik mij als basketbalcoach bezig met mijn passie, het opleiden van jeugdige basketballers. En vind ik het zeer interessant om deze jonge mensen te ondersteunen in hun ontwikkeling. Daarnaast ben ik ook werkzaam bij een stichting die zich richt op de ontwikkeling van jonge mensen aan de hand van muziek, dans en kunst.
Mijn opgedane ervaring en kennis wil ik nu gaan gebruiken om de arme kinderen van IndonesiŽ bij te staan in hun ontwikkeling op het gebied van sport en onderwijs.

Wat wil ik?
Een stichting opzetten die zich tot doel stelt mensen in de arme gebieden van IndonesiŽ te ondersteunen op het gebied van sport in de vorm van basketbal en ontwikkeling in algemene zin als mens en in de vorm van het leren van bijvoorbeeld de Nederlandse en/of Engelse taal.

Deze doelstellingen hoop ik te realiseren door mijn kennis ter beschikking te stellen aan de mensen van IndonesiŽ. En daarnaast nieuwe, gebruikte en afgeschreven maar nog bruikbare materialen te verzamelen die ik in IndonesiŽ kan gebruiken, ten einde de kwaliteit van leven in de arme gebieden te verbeteren.

Startdoel
Over 13 weken ga ik naar IndonesiŽ, ik blijf daar zes weken. In die tijd is de doelstelling het aanleggen van het eerste basketbalveldje waar de kinderen uit de omgeving basketbaltraining kunnen krijgen en zich aan de hand van de sport kunnen gaan ontwikkelen in nieuwe richtingen. Daarbij wil ik ze steunen aan de hand van onderwijs, daarbij moet u denken aan de Nederlandse en Engelse les.

Het uiteindelijke doel
Het geven van basketbaltrainingen in de Nederlandse en/of Engelse taal. Op die manier leren de kinderen op jonge leeftijd op spelenderwijs een nieuwe taal die hun meer kansen geeft om zich te ontwikkelen en werk te vinden. Uiteindelijk moeten er faciliteiten komen waar de kinderen en ouders kunnen werken aan een beter leven aan de hand van sport en onderwijs.

Wat kunt u voor mij betekenen?
U kunt mij ondersteunen bij deze missie om de kwaliteit van leven te verbeteren voor de kinderen van IndonesiŽ. Dat kun u doen in de vorm van sponsoring, leveren van (gebruikte) materialen, en het aandragen van kennis. Daarnaast is alle interesse die u in mij toont zeer welkom.

Wat kan ik u bieden?
- een fantastisch verhaal waar publiciteit in zit (tv/radio in Nederland en IndonesiŽ)
- workshops/lezingen waar ik mijn verhaal doe, voor personeel of personen die voor u interessant zijn
- mijn/ons verhaal op uw site plaatsen
- uw link op mijn site, met daarbij het verhaal van de stichting i.s.m. uw bedrijf
- Reclamemiddelen: vlaggen, borden langs de veldjes, etc

Paul Kramer

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Hoi Paul, dit klinkt als een prachtig initiatief.

Wat voor materialen zoek je? En wat voor kennis? Er is ook al een project gaande genaamd 'Anak Wayang', die dingen doet voor deze doelgroep.

Een kennis van mijn familie genaamd Caroline, is nu actief in Yogya voor deze stichting.

www.anakwayang.nl/

Ik neem aan dat zij wel bereid zijn om je te helpen met het project.

Houd ons op de hoogte!

spacer line  

Bedankt voor je tip.

Ik ben op zoek naar basketpalen+bord+ring+netje, ballen, shirts, studieboeken engels en nederlands, stoelen, tafels, schriften, schrijfmateriaal. En wat betreft kennis, zoek ik mensen die mij kunnen helpen bij bv. de aanvraag van subsidies, en andere voor mij relevante zaken volgens hen.

Paul

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Paul, check www.evd.nl/psom, maar dan moet er wel een economisch argument achter je plan zitten.
Groetjes,

Begin de details te vergeten

spacer line  

Bedankt voor je informatie, altijd goed als mensen met je meedenken.
Paul

andre
User
spacer line

Beste Paul,

In je stukje schrijf je vooral veel over je beweegredenen en je doelen en maar weinig over je aanpak. Daarom speel ik even advocaat van de Emoticon: Devil (duivel)

1. Met wie ga je dit doen? Heb je een Indonesisiche partner die de zaken in Indonesie kan regelen/bewaken/continueren? Is die partner eerlijk, of zal hij geld gaan vragen aan de deelnemers als jij weer in Nederland bent? (Of verkoopt hij de doorjou vergaarde spullen weer?)

2. Je zegt spullen zoals shirtjes, netten etc. uit Nederland mee te willen nemen. Is het niet beter om deze spullen lokaal te kopen (en dan bedoel ik echt lokaal, dus in de kampong of de nabijheid daarvan). NB hiervoor heb je hulp van een local nodig

3. Ga niet op een toeristenvisum een basketbal veldje aanleggen! Goed werk of niet, je krijgt een RED EPO (Exit Only Permit) en je kan vijf jaar lang Indonesie niet in.

4. Lokale autoriteiten: Waar maak jij dat veldje? Is de kepala desa het daar mee eens?

Alle initiatieven om het leven in Id. te verbeteren juich ik toe, en ik hang niet graag de zuurpruim uit. Ik probeer te voorkomen dat je gedesillusioneerd raakt bij je tweede bezoek.

Succes en... wees voorzichtig,

Andre

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Het is een goed idee , je kan de spullen ook daar kopen .
Mss hebben ze lokale producten.De enige wat je kan meebrengen is naast skill / enthousiasme en geld.
Het beste is om scholen in de provincies te gaan benaderen.
Dan hebben ze mss een stuk grond , het beste is om de bupati of camat te gaan benaderen.In de grotere steden zoals heb je ook van de zgn Rotaryclub .Die doen ook vaak aan sociale projekten.
Basketbal is al jaren populair , froeher (40 jr geleden )speelde ik ook al in schooltournooien. Kompetitie van SMP van heel Jakarta.
zie :
http://www.basketindonesia.com/www/art.asp?id=5543

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

Bedankt voor je tips en het meedenken. Echt super, en als je nog meer tips hebt, ze zijn zeer welkom.

Paul

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,295 posts - 13,691 topics - 25,185 members - last post @ 18-10-2019 06:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,576,074 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com