indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

wendy196
User
spacer line

Ik en mijn vriend willen een reis boeken naar Bali van 14 augustus tot en met 1 september.
We willen 13 dagen een rondreis maken en de rest van de dagen op het strand en bij het zwembad liggen van het hotel.
We weten niet of dat het beter, goedkoper en makkelijker is om een rondreis te boeken bij een reisorganisatie in Nederland of om 17 dagen een hotel te boeken en daar zelf de excursies te regelen.
En als je 1 hotel boekt is het dan goed te doen om allerlei excursies te doen.
Ook willen we weten of dat het goedkoper is om bij 1 reisorganisatie het hotel en de vlucht te boeken of dat het goedkoper is om het hotel en de vlucht apart te boeken.
Heeft iemand daar ervaring mee of tips voor ons?

Wij zijn nu van plan om de 13-daagse rondreis via Balionline.nl te boeken en de vlucht bij D-reizen te boeken.
Voor de 13-daagse rondreis betalen we dan € 1.452,50 voor 2 personen incl. overnachtingen in diverse bungalows + ontbijt en incl. de transfers en taxi's met chauffeur. Excl. entreegelden, vlucht en reis- en annuleringsverzekering.
Voor de vlucht bij D-reizen betalen we € 1.804,- voor 2 personen.

Is dit goedkoop of te duur??
Of kunnen we het dan beter in Bali zelf regelen en alleen de vlucht en/of het hotel in Nederland regelen?

Verder willen we de volgende excursies doen:
- Ubud, de rijstvelden
- Ajung rivier, raften
- Tirtagangga, het waterpaleis en de tempel
- Lovina, boottocht dolfijnen
- Munduk, tempelmeer
- Gili Meno, het strand
- Taro, olifantenpark
- Candidasa
- Bukit
- Sanur
- Kuta

Ibu Inge
User
spacer line

Hallo Wendy,

Als ik naar Bali ga dan koop ik alleen de tickets. Ik koop altijd mijn tickets bij Cathay Travel in Amsterdam. Tel.no. 020-6270037. Vraag naar Lani Lipsig.
Nog beter is haar een email te sturen. CathayRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.xs4all.nl. Als je bij Cathay Travel boekt dan mag je 30 kg aan bagage meenemen. Vwb de excursies op Bali ik raad je aan deze ter plaatse te regelen. Ook hotelaccommodatie is gemakkelijk ter plaatse te regelen. Als je wil dan kan ik vragen of mijn chauffeur je van het vliegveld wilt ophalen. Met hem kan je dan de excursies afspreken die je op Bali wil maken. Voor een hele dag betaal je hem dan ongeveer Rp 250.000 tot Rp 300.000.
Ik ben sinds een week terug van Bali. Heb ook via mijn chauffeur een excursie naar Yogjakarta geboekt. Voor € 167,00 pp vloog ik met Lion Air, incl 1 overnachting in een 5-sterrenhotel aan de Malioboro, incl. transfer en gids en incl. alle excursies zoals bezoek aan de Burubudur, Sultan Palace, Prambanan etc. en een lunch.
Wil je nog meer info dan hoor ik het wel.
Inge

Wim N.
User
spacer line

Hoi Wendy,

Ook ik heb (via internet) bij Cathay Pacific de tickets en het hotel in Sanur geboekt. De prijzen zijn op dit moment op Bali nogal laag, het tourisme is drastisch teruggelopen. In het hotel, waar we verbleven, lag een dagtochten programma van Holland International. Een dagtocht met die organisatie kostte per persoon per dag Eu 28 (dus 2 x is Eu 56 per dag) terwijl je een auto met chauffeur/gids kan huren voor Eu 35, als je een beetje comfortabel, airconditioned wilt rondrijden. De prijs is ook afhankelijk van het aantal dagen dat je 'm inhuurt. We hebben ook via internet een cahuffeur gevonden, zijn naam is Koko. Ik was zo vreselijk enthousiast over hem dat ik, om hem te helpen, een homepage heb gebouwd. zie maar eens: http:ko2dd.tripod.com (zonder www) Hij kijkt niet op de klok, zelfs voor een dag van 's morgens 8 uur tot 's avonds 10 uur rekent hij niets xtra's. Doe er je voordeel mee.

Groetjes, Wim

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Wim,
Die http levert dus niets op, als je die koko wilt helpen geef het dan goed door.
Hier op het forum is al vaker over hem gepraat en ff de search functie gebruiken voor zijn email adres is ook mogelijk.

Trouwens, voor 250.000 tot 350.000 RP is er op Bali niet één chauffeur te boeken maar een paar honderd. Gemiddeld dus tussen 22 en 30 euro ( huidige koers) voor een 6 pers. bus.
Ga je met zijn 2en dan betaal je dezelfde prijs.
(Zie ook de posting van Inge Klinkert)
Wat die prijzen van reisorganisaties betreft, die hebben goede verzekerde auto's, chauffeurs en gidsen die nederlands spreken en de passagiers zijn ook verzekerd ( heb ik mij laten verzekeren door H.I./ OAd enz.) en sommige mensen hechten daar waarde aan, vooral als je voor de eerste keer heengaat.

Wij huren zelf ook op eigen gelegenheid altijd een auto. Veel hotels werken wel samen met chauffeurs en anders is er op Bali wel meer informatie te vinden. Er zijn hier op het forum wel meer mensen die onderhand een "eigen" chauffeur hebben, dus koko is niet de enige "goede" jongen.
Groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

Koko is zeker aan te raden!
Zijn email is;
ko2ddRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

spacer line  

Hallo Wendy,
Mijn vrouw en ik hebben vorig jaag Kuta op Bali bezocht. Emoticon: Party!
We hebben gereisd via Aurora Amsterdam en hebben op het eiland zelf ons hotel en excursies geregeld. De man van het "keukenmeisje" heeft ons fantastisch geholpen. Het hotel lig maar een paar minuten van het strand Emoticon: Yummie! en als je op bijgevoegde link drukt kun je zien waar wij zaten.
http://www.losarihotels.co.id/Lkt.htm
Wij wensen jullie heel veel succes. Emoticon: Laugh out loud

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

chirpy
User
spacer line

Boek alleen de reis en het hotel voor de eerste nacht in Kuta, Legian of Sanur. Ga dan met een plaatselijke chauffeur op rondreis. Blijf wat dagen in Ubud, bij Lake Batur, in Amed, bij de meren, enz. Een privechauffeur heb je voor 200.000 rp inclusief auto per dag. Houd je handen vrij door niet in zee te gaan met een reisgezelschap. Bali is zo veilig en klein dat je alles kunt zien in die dagen en je wordt maar een beetje afgezet.(soms veel wanneer je stom bent zoals ik)
Ik huur altijd een motor en heb zo alle vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil.In een paar dagen krijg je ter plaatse zoveel informatie dat alle raad hier overbodig wordt. Kijk in de Lonely Planet. die geeft accurate informatie.

Naar Yogjakarta kun je ook op eigen gelegenheid. voor 400.000 rp was ik heen en terug met Lions Air. In Yogja voor 60.000 rp het fantastische Setia Kawan geboekt in een zijstraat van Malioboro en ter plaatse wederom een motor gehuurd om naar de Borubudur te gaan en via het reisbureau om de hoek een voorstelling bijgewoond in de Prambanan. Op deze manier spendeer ik liever mijn geld aan de plaatselijke bevolking dan aan op winst uitzijnde reisorganisaties. In Yogja kun je verder op eigen gelegenheid te voet of in een becak alle bezienswaardigheden bekijken. 167 euri vind ik erg veel geld in verhouding tot mijn manier.

Een fijne vakentie en voor meer gegevens neem je maar contact met me op.
Joep

fdwsayang
User
spacer line

"Ik huur altijd een motor en heb zo alle vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil."

Joep,
ik denk er ook over om een motor te huren op Bali. Op Java is dit (denk ik ) voor mij geen doen, omdat het verkeer zo druk is. Bali valt wel mee qua drukte. Toch? Heb jij voor mij een betrouwbaar adres op Bali?
(ik ben sinds kort 'lid' van indahnesia.com, dus de omgangsregels en waar wat te vinden / hoe te reageren is mij nog niet geheel bekend).

Groetjes/Frans

Hello mister

robbert
User
spacer line

Hoi Frans,
Ik zie dat je nog geen reactie hebt gehad. Ik kan je verzekeren dat het m.n. in Denpasar minstens net zo druk is als bijv. Jogjakarta. Maar op de binnenwegen is het relatief rustig (geldt trouwens ook voor de binenwegen op Java !). M.i. gaat het niet erom of het ergens druk is maar meer of jouw motor rijvaardigheid goed is in kombinatie met het vermogen om anticiperend te rijden, beiden kan alleen jijzelf beantwoorden. (Toch wel een MRB?). Het links rijden met een motor levert in ieder geval nauwelijks een probleem op.l Je kunt echt overal een motor huren maar ik zou je willen adviseren dat daar te huren waar men ook in staat is om zonodig als je gestrand bent, je te komen oppikken. Ikzelf huur altijd bij een bedrijf in Seminyak omdat die inderdaad zonodig naar je toe rijden.
Prijs zonder verzekering gem Irp. 25.000 p.d.. Verzekeren heeft gezien het hoog eigen risiko weinig zin.
De hoofdmoot van motoren zijn zg.bebek's (lijken sterk op de brommers van hier), liever meer een eche motor, huur dan een Suzuki Thunder (150cc) of een Honda Tiger (200cc). Hve fun
Rob

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Frans ff een aanvuling, wel een internationaal rijbewijs meenemen, te verkrijgen bij de ANWB (+1 pasfoto). Laat op Bali je ned. motorrijbewijs in de kluis of zo van het hotel en neem alleen het int. rijbewijs mee op pad.
Vraag ook om de papieren die bij de motor horen, eigendomsbewijs en verz. bewijs van de eigenaar. Controleer eerst de motor op schade ed. zodat je achteraf er niet op aangesproken kunt worden. Wel helmen op, ze controleren regelmatig.

Het is links verkeer dus als er achter je getoeterd wordt ga dan naar links zodat ze aan de rechterkant kunnen inhalen, een rotonde dus ook via de linkerkant opgaan, eerst een beetje vreemd maar het went wel.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

chirpy
User
spacer line

Frans, ik was even weg. Overal kun je de mooiste motoren huren. Ik doe het meestal via de jongens die in mijn hotel werken. Ze verhuren graag voor nog geen 30.000 per dag. Op Java is het ook goed rijden. Rijdt wanneer de borden een straat tot eenrichtingsverkeer maken niet de lokalen achterna die tegen het verkeer in rijden. Wedden dat jij er dan als vreemdeling uit wordt gepikt en een bekeuring moet betalen.
De rest van het antwoord hebben anderen al gegeven.
Een advies, wanneer je panne hebt, laat je dan niet door zg. vriendelijke mensen helpen. Je wordt meestal genaaid waar je bij staat. Ook niet veel aantrekken wanneer men wijst naar je motor omdat er iets mis zou zijn.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

het tourisme is drastisch teruggelopen.
De cijfers geven echter aan dat er momenteel meer toeristen zijn als voor de bom van october 2002, er zullen echter veel meer toeristen nodig zijn om de waanzinnige investeringen rendabel te maken.
Een spreekwoord: De boeren die het ergste klagen hebben de dikste ... is hier zeker van toepassing en de internationale pers speelt het spelletje gewillig mee, het is tenslotte de schuld van de moslims dat het met het toerisme in Bali slecht gaat.

Een huurpijs van IDR30.000 per dag voor een motor/scooter is een tarief wat al jaren gangbaar is, als je weet wat zo'n verhuurder daar aan over houdt zal het je misschien weerhouden om nog verder af te pingelen.
Tel gerust nog wat voor bekeuringen indien je geen geldig motorrijbewijs hebt en vooral niet vergeten als je door een ongeluk in het ziekenhuis zou belanden geen enkele verzekering in Nederland ook maar 1 Euro uit betaald mocht je geen geldig rijbewijs hebben.

De vraag ging over een programma boeken, een prijs van € 1.452,50 is best prijzig, als je 13 dagen een chaufeur met auto huurt ter plekke kost dat ongeveer € 400 en een heel aardig hotel boek je ter plekke voor € 30 per nacht, entreegelden zijn te verwaarlozen.
Het is natuurlijk de vraag wat je allemaal wil zien in Bali, in pakweg 1 week heb je echt alles gezien of je moet een liefhebber zijn van tempels, of je moet overal minimaal 2 nachten blijven om de omgeving echt te verkennen, vervoer heb je toch al.
Succes,
Tuti & Jan

fdwsayang
User
spacer line

allemaal hartelijk dank voor de tips.
Ik rijd 13 jaar motor en tot op heden alleen nog met de Harley van mijn werkgever verongelukt. Links rijden is voor mij geen probleem.
Den Pasar is inderdaad een heksenketel, maar mij is verteld, (en door jou bevestigd) dat buiten Den Pasar het rustig is.
Het probleem waar ik mee zit, is het eventueel stranden met de motor. Ik wil dan wel door een betrouwbare verhuurder opgehaald worden.
Robert, waar in Seminyak is dat adres? Dan wil ik het graag daar proberen.
En het tanken. Zijn daar ook nog wat tips voor? Kun je overal tanken?

Hello mister

robbert
User
spacer line

Hoi,
Even iets algemeens ; de motortjes m.n.Honda zijn behoorlijk betrouwbaar, m.a.w. er kan nauwelijks iets kapot gaan, wat wel regelmatig kan gebeuren is een flat tire, maar je struikelt over de bedrijfjes die dit kunnen repareren. Benzine is overal verkrijgbaar, aan de grote wegen via gewone pompstations en op de kleine weggetjes wordt de benzine in flessen verkocht. Kortom het moet al heel gek lopen als je niet ongestoord kan motoren.
Adres : Amertha Dana 3 Rent Car - Jl. Abimanyu 15a (Ex Jl. Dhyana Pura !) - Seminyak. - Tel. (0361)7428804 Email ad3rcRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com.
Ze spreken Engels, doe ze maar de groeten van Rob uit Amsterdam.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Gewoon met de stroom meerijden, dit is kuta op een drukke dag, en goed opletten wat je voorganger doet.

Zodra je de steden achter je hebt gelaten is het rustig op de weg en gaat het rijden goed op Bali, trouwens op Java ook wel hoor.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,295 posts - 13,691 topics - 25,185 members - last post @ 18-10-2019 06:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,576,200 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com