indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nix met Indonesië te maken, toch maar even aanhalen, vanwege de bewondering die ik heb voor de duikers die bezig zijn om die knullen uit die grot in Thailand te redden. Emoticon: Yes!
Ik heb zelf voor mijn beroep perslucht moeten doen, dat is niet onder water, maar voor het geval dat er gevaarlijk stoffen vrij zijn gekomen en er mensen uitgehaald moeten worden.
Wij oefenden regelmatig bij de brandweer in een dubbele bodem met mangaten, ondanks de wetenschap dat er luiken boven je hoofd zaten en ze je ala minuut er uit konden halen schreeuwde iedere zenuw in je donder om eruit te stappen. Emoticon: Blush
In de wetenschap hoe ik als krabbelaar met een luchtflessie op mijn bult al in paniek raakte bij een simulatie heb ik diep respect voor wat deze kundige mannen doen, ze hebben leeuwenmoed, ik begrijp dat ze er inmiddels 6 uit hebben, respect en een diepe buiging voor die gasten. Emoticon: Worship

Herstel: er zijn 4 billenbijters gered, maakt de prestatie niet minder. Emoticon: Nooo
Was effe op nonactief om Verstappen te zien uitvallen. Emoticon: Angry
Maar de Belgen hebben Brazilië klop gegeven, die rammelt nog lekker na, dat dan weer wel. Emoticon: Yummie!
Van de week een heerlijk weekje tour, waar Pop en ik bezeten van zijn, jammieeeee s'middags op de bank met een goudgeel blond biertje en Pop een chocolade Bailey met ijs en genieten maar. Emoticon: Nice

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Effe erop inhaken Malam....hebt jij ene John Krijgsman gekend ???

Hij heeft ook in de havens gewerkt en was ook een duiker..... Emoticon: Wink

Petje af voor de reddingswerkers in Thailand... Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De naam zegt mij wel iets Kembang, maar daar blijft het bij. Emoticon: Blush

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

U merk wel dat ik al minder berichten plaats dan normaal.
Komt door mijn leven omstandigheid die anders er uit ziet dan in Indonesië.
Wat achterstand onderhoud en veel ziekenhuis bezoek heeft mij dit laten gebeuren.
Natuurlijk ik volg alles wel maar reageer minder en hoe komt dat.
Bang neen maar wel voorzichtiger geworden.

Ik kijk tegenwoordig als ik dat wil zien via die Google apparaat nieuws en sport.
In minder mate het voetbal want ja daar is al genoeg op de TV en ik ben geen voetbal fanaat.
Ook het volgen van de Franse toer wielerij is voor mij niet interessant.
Dus blijft alleen over nieuws en politiek.

Nieuws is in Nederland anders dan waar ik zat in Indonesie.
Ik vind en ja dat vind u misschien niet daarover kunnen van gedachte wisselendat er veel politieke correctheid op de tv ziet gebeuren.
Zelfs het Reclame daarop ziet meer gekleurde mensen op het scherm verschijnen dus ze gaan hun aanpassen aan wie er in het land wonen, alle een godsdienstige, maatschappelijke of geestelijke stroming vertegenwoordigen.
Dat zie je nu wel heel goed in beeld gebracht.
Je eigen cultuur herken je niet meer in je land waar je geboren bent. Emoticon: Shut up!

Op politiek herken ik de samenleving niet meer, als een maatschappij die gericht is op welvaart vast denken en het vermogen om je te kunnen aan passen aan het geen wat er in een land word beleefd en herkend men niet die samenleving meer die je vroeger als normaal vond.
Nederland is niet meer Nederland dan je gewend bent, je aanpassing vermogen is een heel belangrijk iets geworden. Emoticon: Stupid

Over voetbal gesproken je krijgt er wel iets van mee, maar ik dacht dat België tegen Zuid Afrika speelde, maar het bleek Frankrijk te zijn. Emoticon: Confused

Kuzu: Kritische Nederlanders ’moeten maar oprotten

Goed, gaan we nu weer even verbinden. Kun je zeggen van Kuzu wat je wil, maar hij is gewoon eerlijk over de agenda van de politieke islam: of u en ik even willen oprotten, zodat zij de dienst kunnen uitmaken.

Kunnen we doen als hij zorgd dat de uitkeringen maar door blijven betalen en jullie heel hard gaan werken om al die uitkeringen goed te laten verlopen.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 08-07-2018 15:29 schreef Malam:
Nix met Indonesië te maken, toch maar even aanhalen, vanwege de bewondering die ik heb voor de duikers die bezig zijn om die knullen uit die grot in Thailand te redden. Emoticon: Yes!
Ik heb zelf voor mijn beroep perslucht moeten doen, dat is niet onder water, maar voor het geval dat er gevaarlijk stoffen vrij zijn gekomen en er mensen uitgehaald moeten worden.
Wij oefenden regelmatig bij de brandweer in een dubbele bodem met mangaten, ondanks de wetenschap dat er luiken boven je hoofd zaten en ze je ala minuut er uit konden halen schreeuwde iedere zenuw in je donder om eruit te stappen. Emoticon: Blush
In de wetenschap hoe ik als krabbelaar met een luchtflessie op mijn bult al in paniek raakte bij een simulatie heb ik diep respect voor wat deze kundige mannen doen, ze hebben leeuwenmoed, ik begrijp dat ze er inmiddels 6 uit hebben, respect en een diepe buiging voor die gasten. Emoticon: Worship

Herstel: er zijn 4 billenbijters gered, maakt de prestatie niet minder. Emoticon: Nooo
Was effe op nonactief om Verstappen te zien uitvallen. Emoticon: Angry
Maar de Belgen hebben Brazilië klop gegeven, die rammelt nog lekker na, dat dan weer wel. Emoticon: Yummie!
Van de week een heerlijk weekje tour, waar Pop en ik bezeten van zijn, jammieeeee smiddags op de bank met een goudgeel blond biertje en Pop een chocolade Bailey met ijs en genieten maar. Emoticon: Nice

Natuurlijk bewondering ,
Maar je niet iets laten voorspiegelen waar het werkelijk omgaat en dat is wel bewondering maar het voorkomen is een ander verhaal.
Heb op twitter gemeld
Het word een keer tijd om landen in Azie eens op hun vingers getikt worden want hun gevoel voor verantwoordelijkheid is zeer laag.
Daardoor kunnen toeristen er ook de dupe van hen worden.
Dit is een taak voor de toeristen industrie.
Ook waarschuwingen naar de toerist voor boten.

https://www.telegraaf.nl/nieuw(...)ag-het-water-stijgen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ziel, die politieke correctheid die je ziet op tv en de cultuur van Nederland niet meer herkennen klopt niet helemaal, die politieke correctheid en de open armen politiek van Nederland is nu juist van oudsher de cultuur van Nederland. Emoticon: Yes!
Nederland is vanaf de middeleeuwen al een gastvrij land geweest voor iedereen die werd vervolgd of voor armoede op de vlucht was, daar heeft de V.O.C als eerste multinational ook aan bij gedragen, dat is ook de kracht geweest van dat kleine landje aan de Noordzee om zich te ontwikkelen tot één van de welvarendste landen van de wereld. Emoticon: Yummie!

Laten we eerlijk zijn, wat is er niet afgeblaft over de enorme bedragen aan ontwikkelingshulp die Nederland heeft uitgegeven, die hadden een tweeledig karakter, één ontwikkeling van arme landen als toekomstige handelspartner en twee verbeteren van de situatie in die landen zodat ze geen reden hebben om hun land te ontvluchten.
Vervolgens is die ontwikkelingshulp drastisch terug geschroefd en door allerlei ontwikkelingen als economsche en oorlogssituaties komt er een golf van mensen op gang naar het welvarende Europa en dan is het blaffen verergerd in panisch blaffen, grommen en bijten. Emoticon: Confused

Pas op, we willen in het westen nog steeds ultra goedkoop consumeren, of het nu over koffie, thee, kleding, tabak, of vlees gaat, waardoor derde wereld landen volledig worden uitgeknepen en de bevolking massaal op de vlucht gaat naar het rijke westen.
Misschien zou het wel zo netjes zijn om de welvaart wat beter over de wereld te verdelen, wat meer voor de producten uit arme landen te betalen en niet militair in te grijpen als de goedkope consumptie (olie) in gevaar komt zoals in Irak en Syrië. Emoticon: Talk to the hand
Immers Ethiopië, Eritrea, Sudan, Bangladesh waar per dag duizenden kinderen sterven van honger worden toch ook met rust gelaten, tja de aanvoer van goedkope goederen uit die landen is niet in gevaar, alleen kloppen de inwoners wel op de deuren van het rijke westen om een beter leven te zoeken. (Wie zou het niet doen, kijk naar 5 % van de bevolking van Nederland die vanaf '45 tot '60 naar Canada zijn gevlucht). Emoticon: Blush

Ik zal je ook vertellen Ziel dat het mij inmiddels allemaal gestolen mag worden, ik zie het allemaal wel, de tijd dat ik op de barricade ging en mij er druk over maakte heb ik achter mij, met heel veel geluk heb ik nog 10 jaar te gaan. Emoticon: Cry
In redelijke gezondheid een geniet moment met mijn Pop en ikkepik, lekker eten, op zijn tijd een slobber, samen een hapje uit eten, een marktje pikken, samen genieten van een glaasje wijn bij het eten, Tour de France kijken en ons niet meer ergeren nu we al met één poot in onze houten jas staan, we hebben het stokje overgegeven aan de generatie na ons. Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Er zal best commentaar komen op mijn schrijven, vaak komt dit commentaar uit Indonesië, mensen zoals ik, die daar lang hebben gezeten of nog zitten, wat ik eigenlijk nogal verbazingwekkend vindt. Emoticon: Blush
Wij kennen geen ondervoede kinderen Emoticon: Nooo , medische zorg, elektrisch en water is er voor iedereen.
Loop ik de markt op dan heb ik een karretje nodig om alle spullen mee te sjouwen die ik voor 10 Euro heb gekocht, vlees, groente en aanverwante artikelen, tot een bos bloemen toe. Emoticon: Yes!
In Indonesië heb ik dan net een kilo hoemeleboem vlees en een wormstekelig klein stukje broccoli. Emoticon: Cry

De politici in Nederland/Europa zou men als ik hier soms lees het liefst onthoofden, klauwen afhakken en op de brandstapel levend verbranden, terwijl niemand stil staat bij het feit dat in het hemelse Indonesië 80 % van de politici het land helemaal leeg roven. Emoticon: Angry
Het schijnt dat veel mensen die van Nederland naar Indonesië verkassen alle gevoel van werkelijkheid kwijt zijn en zich af gaan zetten, het lijkt wel een vorm van het Stockholm syndroom, je vereenzelvigen met de mensen die je overheersen of het meegaan met het land waarin ze zitten. Emoticon: Devil

Voorop gesteld, Indonesië is een fantastisch land Emoticon: Yummie! , ik heb er decennia lang genoten, mede door de middelen die ik in mijn achterzak had vanuit Nederland, toen ik 25 jaar geleden ooit het plan aan Pop lanceerde definitief naar Indonesië te verkassen, toen wees ze op haar voorhoofd. Emoticon: Wink
Toen ik na een aantal jaren en nog vrij onbekend en de taal niet sprekende het er weer over had, toen was het antwoord kort maar krachtig "Dan ga je maar alleen". Emoticon: Bye bye

Kansen zoeken voor een beter leven, dan ga je net als Pierre graag wil, naar Canada of naar Scandinavië en niet naar Indonesië, daar kom je over het algemeen terecht wegens je partner, nix mis mee, maar alles verketteren wat je hebt achter gelaten is je zelf besodemieteren. Emoticon: Yes!
Van nabij, mijn vriend Wouter, een meestertimmerman die 25 jaar geleden in de hausse van Indonesische meubelen voor Europa in Indonesië terecht kwam, die is er blijven hangen en het lukte maar niet, een keiharde werker die maar net zijn hoofd boven water kon houden. Emoticon: Stupid
Puntje bij paaltje kreeg hij longkanker en moest hij terug naar Nederland, na opnieuw te zijn ingeschreven en zijn zorgverzekering te hebben betaald hebben doktoren er alles aangedaan om hem te redden, het mocht helaas niet baten. Emoticon: Cry
Nog voor hij was ingeschreven en een verzekering had, kon hij al terecht bij de oncoloog. Emoticon: Yes!

Een leer voor alle landgenoten die in Indonesië wonen en Nederland verketteren, als de nood aan de man is, dan staat het landje pal voor zijn landgenoten, inschrijven, zorgpremie betalen en er staat een keur van artsen klaar om voor je leven te vechten, waar vindt je dat nog en als je naast een Syriër, Somaliër of Irakees komt te liggen die dezelfde behandeling krijgt, maakt dat op dat moment geen ruk meer uit, alleen maar samen overleven. Emoticon: Yes!
Ik hou altijd de uitspraak van Jogya Bali in mijn gedachten, die zit er al decennia, kent Indonesië op zijn duimpje, reist door heel Indonesië, die zei, als ik niet zulke problemen zou hebben om mijn gezin naar Nederland te krijgen, werk en huis vinden na al die jaren, dan ging ik niet morgen maar gisteren terug. Emoticon: Shut up!

Ik kan overal ter wereld zonder schroom er trots voor uitkomen dat ik uit Holland kom, er zijn maar weinig landen in de wereld die een betere naam hebben als ons tolerante landje en daar moeten we trots op zijn, ondanks dat altijd alles voor verbetering vatbaar is. Emoticon: Blush
Het lijkt er hier soms op dat mensen naar Indonesië zijn gegaan door de slechte omstandigheden in Nederland en de EU, maar op enkele uitzonderingen na zijn deze emigranten door hun partner daar terecht gekomen. Emoticon: Yes!
Alleen Yerun niet die is er als avontuurlijke billenbijter terecht gekomen en Anne Mieke door haar voorliefde voor reizen. Emoticon: Laugh out loud
De rest is net als ik hun Pop achterna gegaan en verketteren nu hun vaderland, niet doen joh, je kan het duizend maal beter met Rutte van doen hebben als Prabowo toh. Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bisnis doen in Indonesië, een verhaal wat mijn overleden vriend Wouter mij vertelde, die kocht meubelen voor Europa in de goede tijd en verdiende geld als water. Emoticon: Yes!
Die werd benaderd door een goede zaken kennis, opzetten van vijvers voor het kweken van lele (soort meerval) vooral in Sunda een goede bisnis.
Vijvers, lele uitzetten, voer van afval van de pasar en hatsekideeee, lele groot genoeg en afnemers zat, gouden bisnis. Emoticon: Yummie!

Dat was ook zo, het liep als een trein, dus uitbreiden in Cisaat, 10 km van Sukabumi, het gebied bij uitstek om dat spul te verkopen, lekker geld verdiend dus uitbreiden maar, nu echt in het groot. Emoticon: I love it
Vijvers vol met lele, eenvoudige huisjes gebouwd voor 5 man personeel goed salaris, motoren gekocht voor het personeel die dagelijks west Java afstruinden naar afval van de pasar om de vissen te voeren.
Het liep als een trein, de vissen groeiden al kool, Wouter was altijd op de rit voor meubelen, vaak kwam hij in het weekend naar Cisaat, effe controleren en met de boys hoeren en snoeren in Sukabumi op kosten van Wouter, dat kon toen nog, 25 jaar geleden een bloeiende bisnis van cafe's in Sukabumi, ik weet het want ik lustte ze zelf toen ook nog wel. Emoticon: Blush

Op een gegeven moment waren de vissies rijp voor de pluk, dat zou een vermogen opbrengen en hatsekidee gelijk een investering voor de volgende trek, Wouter wilde gaan incasseren en stond voor lege vijvers, huisjes weg, vissen weg, personeel weg en motoren weg. Emoticon: Bye bye
Begon je tegen Wouter over Sundanezen dan begon ie gelijk te stuiteren, niet zo gek. Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ziel, die politieke correctheid die je ziet op tv en de cultuur van Nederland niet meer herkennen klopt niet helemaal, die politieke correctheid en de open armen politiek van Nederland is nu juist van oudsher de cultuur van Nederland. Emoticon: Yes!
Nederland is vanaf de middeleeuwen al een gastvrij land geweest voor iedereen die werd vervolgd of voor armoede op de vlucht was, daar heeft de V.O.C als eerste multinational ook aan bij gedragen, dat is ook de kracht geweest van dat kleine landje aan de Noordzee om zich te ontwikkelen tot één van de welvarendste landen van de wereld. Emoticon: Yummie!

Ja hoe je daar aan kom is mij de vraag, maar ja waar het hart vol van is, loopt/vloeit/stroomt de mond van over.
Verkeerd beeld van de huidige situatie is dan gouw gemaakt Emoticon: Sadley

Laten we eerlijk zijn, wat is er niet afgeblaft over de enorme bedragen aan ontwikkelingshulp die Nederland heeft uitgegeven, die hadden een tweeledig karakter, één ontwikkeling van arme landen als toekomstige handelspartner en twee verbeteren van de situatie in die landen zodat ze geen reden hebben om hun land te ontvluchten.
Vervolgens is die ontwikkelingshulp drastisch terug geschroefd en door allerlei ontwikkelingen als economsche en oorlogssituaties komt er een golf van mensen op gang naar het welvarende Europa en dan is het blaffen verergerd in panisch blaffen, grommen en bijten. Emoticon: Confused

Nou dat komt niet van het drastische terug nemen van de ontwikkeling hulp men betaald na bruto nationaal product nog steeds hetzelfde.
We weten allemaal dat het geld slecht word besteed in die landen van corruptie.

Pas op, we willen in het westen nog steeds ultra goedkoop consumeren, of het nu over koffie, thee, kleding, tabak, of vlees gaat, waardoor derde wereld landen volledig worden uitgeknepen en de bevolking massaal op de vlucht gaat naar het rijke westen.
Misschien zou het wel zo netjes zijn om de welvaart wat beter over de wereld te verdelen, wat meer voor de producten uit arme landen te betalen en niet militair in te grijpen als de goedkope consumptie (olie) in gevaar komt zoals in Irak en Syrië. Emoticon: Talk to the hand
Immers Ethiopië, Eritrea, Sudan, Bangladesh waar per dag duizenden kinderen sterven van honger worden toch ook met rust gelaten, tja de aanvoer van goedkope goederen uit die landen is niet in gevaar, alleen kloppen de inwoners wel op de deuren van het rijke westen om een beter leven te zoeken. (Wie zou het niet doen, kijk naar 5 % van de bevolking van Nederland die vanaf '45 tot '60 naar Canada zijn gevlucht). Emoticon: Blush

Dit is ook weer zoiets als men maar meer betaald in het westen dat het dan automatische naar de mensen naar die landen gaat waar veel armoede is .
Niets is minder waar de kleding industrie heeft zich al met die landen meer is gaan betalen, maar de mensen merken er zelf niets van.
Emmigreren naar Australie en Canada was een gegeven die toen in die tijd beter was voor Nederland, die overvol al toen bleek te zijn.
Men ging niet hier weg vanuit armoede maar voor overvolle steden en dorpen.
Allemaal klets van de grootste orde, je eigen voordoen dat je zo goed ben dat je medelijden heb met die bevolking, maar ze worden er niets wijzer van. Emoticon: Stupid

Ik zal je ook vertellen Ziel dat het mij inmiddels allemaal gestolen mag worden, ik zie het allemaal wel, de tijd dat ik op de barricade ging en mij er druk over maakte heb ik achter mij, met heel veel geluk heb ik nog 10 jaar te gaan. Emoticon: Cry
In redelijke gezondheid een geniet moment met mijn Pop en ikkepik, lekker eten, op zijn tijd een slobber, samen een hapje uit eten, een marktje pikken, samen genieten van een glaasje wijn bij het eten, Tour de France kijken en ons niet meer ergeren nu we al met één poot in onze houten jas staan, we hebben het stokje overgegeven aan de generatie na ons. Emoticon: Bye bye

Ja daar kan ik inkomen, je word er op den duur moedeloos van, het help geen ene donder om die landen naar een betere leven te brengen, ze zijn door en door verrot de hogere en de miltaire apperaat van generaals tot presidenten.
Allemaal zakken vullers van het grofste soort...
Probeer daar maar een verandering in te brengen, lukt niet ten zij men hard optreed en die landen onder druk brengt dat zet zoden aan de dijk.
Zoals Trump het gaat doen en al doet, hard optreden en geen medelijden daar maak je de mensen alleen maar meer zwakker door...... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 11-07-2018 22:36 schreef Malam:
Bisnis doen in Indonesië, een verhaal wat mijn overleden vriend Wouter mij vertelde, die kocht meubelen voor Europa in de goede tijd en verdiende geld als water. Emoticon: Yes!
Die werd benaderd door een goede zaken kennis, opzetten van vijvers voor het kweken van lele (soort meerval) vooral in Sunda een goede bisnis.
Vijvers, lele uitzetten, voer van afval van de pasar en hatsekideeee, lele groot genoeg en afnemers zat, gouden bisnis. Emoticon: Yummie!

Dat was ook zo, het liep als een trein, dus uitbreiden in Cisaat, 10 km van Sukabumi, het gebied bij uitstek om dat spul te verkopen, lekker geld verdiend dus uitbreiden maar, nu echt in het groot. Emoticon: I love it
Vijvers vol met lele, eenvoudige huisjes gebouwd voor 5 man personeel goed salaris, motoren gekocht voor het personeel die dagelijks west Java afstruinden naar afval van de pasar om de vissen te voeren.
Het liep als een trein, de vissen groeiden al kool, Wouter was altijd op de rit voor meubelen, vaak kwam hij in het weekend naar Cisaat, effe controleren en met de boys hoeren en snoeren in Sukabumi op kosten van Wouter, dat kon toen nog, 25 jaar geleden een bloeiende bisnis van cafes in Sukabumi, ik weet het want ik lustte ze zelf toen ook nog wel. Emoticon: Blush

Op een gegeven moment waren de vissies rijp voor de pluk, dat zou een vermogen opbrengen en hatsekidee gelijk een investering voor de volgende trek, Wouter wilde gaan incasseren en stond voor lege vijvers, huisjes weg, vissen weg, personeel weg en motoren weg. Emoticon: Bye bye
Begon je tegen Wouter over Sundanezen dan begon ie gelijk te stuiteren, niet zo gek. Emoticon: Laugh out loud

Ja wijlen Wouter die mij veel geholpen heeft.
Zijn meubels staan in mijn appartement in Indonesië.
Ik heb vorig jaar nog hem ontmoet in Nederland heb hem bezocht en hij mij.
Hij zei dat hij zijn best zou doen om beter te worden en had nog alle hoop gevestigd op die vloeibare drugs die hem beter zou maken.
Maar helaas het mocht niet baten hij is heen gegaan en we konden niet eens afscheid nemen van hem, zat toen alweer in Indonesië.
Hij blijft nog steeds in mijn netvlies staan als herinnering van een man die echt een man van woorden was en altijd zijn afspraak nakwam, een pracht kerel jammer dat hij is heen gegaan. Emoticon: Laugh out loud

Nu ik toch bezig ben wilde ik mij uiten dat ik niet Nederland afkraakt, door dat ze veel te bieden hebben en de welvaart enorm is vooruit gegaan, maar wel wil benadrukken hoe dat allemaal aan toe gaat.
Zoals we geconsumeerde mensen zijn die zeer beïnvloed worden door reclame boodschappen op T.V die wel 10 minuten kunnen duren op de commerciële zenders je word er ziek van al die reclame. Emoticon: Cry

Ik moest aan een nieuwe vaatwasser de oude had het begeven kocht het online bij BCC en dacht ja wat kan je over komen.
Maar woensdag kwamen ze dat apparaat brengen maar de oude moest er uit gehaald worden en daar hadden die jonge mensen die gestrest waren, doordat ze per klant maar 6 minuten kregen om zo vaatwasser te monteren geen tijd voor en zelfs geen gereedschap bij zich hadden om een moer aan te draaien zelfs geen waterpomptang.
Ik had gelukkig niets betaald, betalen pas als alles is gemonteerd en werkt.
Een advies als u witgoed koopt eerst laten instaleren en dan als alles werkt betalen.
Ze konden de oude apparaat er niet uit krijgen en wilde de nieuwe achter laten en laten betalen.
Ik heb ze weggestuurt met die vaatwasser en al en nu zien wat ze doen .
Ik heb zelf wel ondanks mijn rugklachten wel die oude er bijna er uit gekregen.
Dus wat is er met de opleiding van die jonge jongens aan de hand bij BCC.
Ik wil nu canselen die bestelling want ze komen pas dinsdag om weer die vaatwasser te brengen. Emoticon: Eerie

En politiek worden we voor de gek gehouden ze zeggen van alles, maar doen niets want ze denken toch dat de mensen domme wezens zijn.
Maar hier laat ik het er bij, het heeft geen zin om de politiek hier te bekritiseren want de schaapjes springen er toch er achteraan en denken (als ze die vermogen hebben), want ik wil niet voor hen denken, dat het goed zo is, ze hebben toch een grote welvaart Emoticon:

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Iemand nog een idee voor een goeie auto zoeksite?
Ik heb nu Mobil123, OLX en Otomart. (alleen omgeving Bali en Surabaya)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

45havana
User
spacer line

Hi, de meeste niet merk dealers zijn onbetrouwbaar.In indonesie wordt er flink gerommeld met de kilometerstanden en als je een auto van 3,4 of 5 jaar oud koopt al helemaal.Het los halen van de speedometer kabel of het manupuleren van de computer is bijna een nationale hobby.Mijn advies is ga naar een merk dealer en koop daar een auto,loop je minder kans om besodemieterd te worden.Wil niet zeggen dat dat niet gebeurt,maar je hebt wat om op terug te vallen.Just in case! Bij de meeste niet merk handelaren is de garantie tot aan de voordeur drempel.Koop zeker niet particulier,dat is helemaal de goden verzoeken. Emoticon: Yes!

45havana
User
spacer line

Auto's hebben in Indonesie nou eenmaal meer te lijden dan in europa,dat komt door de weg omstandigheden,slecht wegdek of helemaal geen wegdek,stof en slecht onderhoud.Onderhoud kost nl geld en dat doet pijn.Gebruiken vaak ook de goedkoopste benzine wat slecht is voor de motor.Ook kunnen de meesten niet met een automatische versnellingsbak omgaan.Ze kunnen er met hun klauwen niet vanaf blijven bij stilstand en zitten gewoon te schakelen als ze weer moeten optrekken. Emoticon: Frustrated

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.45havana
Dank voor de info, maar de dingen die je noemt komen me bekend voor. Het is alleen niet zo dat alles en het altijd slecht is. Dat auto's er veel te lijden hebben weet ik als geen ander; op Flores zijn de wegen nog vele malen erger dan in het westen van Indonesie (op veel wegen kunnen allen trucks gebruikt worden), daar wijd ik zelfs een stuk aan op mijn website.

Maar, het is niet een antwoord op mijn vraag. Die is nl. of iemand nog een site kent om auto's te zoeken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
User
spacer line

Kijk eens op Trovit.

jstar
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.45Havana: bijna niemand rijdt hier in een automaat hoor. En bij die merkdealers zoals Astra waar jij het over hebt, is er ook geen enkele garantie dat een wagen goed onderhouden, schadevrij en zonder km manipulatie is. De afschrijving is hier trouwens zo laag, dat je redelijk makkelijk een wagen kan kopen en deze tegen bijna dezelfde prijs een jaar later weg kan doen.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.jstar waar is "hier"?

De meeste auto's waar ik in zit (en/of waar ik in rijd) zijn automaat.
Knettergek als je in een manual in de stad moet rijden,

Ach ja

jstar
User
spacer line

Westelijk deel van Java (o.a. Jakarta en Tangerang), zuid Bali en Noord Sulawesi. En ik ben het wel met je eens hoor; ik zou ook alleen een automaat willen, maar hier is het (nog steeds) redelijk zeldzaam; let er maar eens op als je een Grab of zo neemt. Het zal wel ooit komen natuurlijk, helemaal als hybride en EV doorbreekt.

De meest verkochte wagens zijn in de Avanza klasse; en van auto's zoals de Daihatsu Xenia, Suzuki Ertiga, Datsun Go(+), Mitsubishi Xpander, Wuling Confero e.a. worden er nauwelijks automaten verkocht. Vaak is alleen het topmodel in automaat beschikbaar (zoals de Veloz). Komt ook omdat velen gereden worden door (privé) chauffeurs dus de eigenaars zelf interesseert het niets en natuurlijk omdat het wel wat duurder is in aanschaf en voor de restwaarde niet interessant is.

In de kleinere klasse (A) is het helemaal centen schrapen voor de eigenaars, die vaak upgraden van een 125-250cc motor dus daar laten ze het helemaal snel vallen.

In de grotere klasse (C en D) van Fortuner, Innova, Pajero Sport, Biante zie je het wel meer, maar zelfs daar is het voor de oudere modellen eerder de uitzondering dan de regel. Nieuwere modellen meer en meer. De hele grote of meer luxueuze (Camry, Land Cruiser, G-klasse, Alphard, El Grand) zijn wel vaak alleen in automaat leverbaar.

Veel kleintjes maar ook meer en meer grotere, worden trouwens geleverd met CVT, niet met een echte automaat.

En ik push de familie altijd een automaat te nemen, het ergste is dat zelfs veel (online maar ook gewone) taxis en chauffeurs niet kunnen rijden. Vertrekken op een helling? Da's een ramp, vooral als ze dan nog eens een kruising oprijden. Ik heb de chauffeurs van m'n vrouw en schoonmoeder veel moeten leren; hoe ze met handrem én voetrem vertrekken, hoe ze het beste kunnen keren op een weg (níet aan dat stuur draaaien als je niet in beweging bent! Die eikels hebben het aspal voor mijn huis naar de kloten gereden) en sneller een manoeuvre maken (ze vertragen hier altijd tot bijna stilstand i.p.v te anticiperen en met constante snelheid de richting te veranderen). In Jakarta rij ik zelf eigenlijk alleen nog maar 's avonds laat.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-07-2018 13:25 jstar wrote:
Kijk eens op Trovit.
Thx, daar zal ik ook naar kijken.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Over automaat of versnelling; op de eerder genoemde sites is het zo'n beetje 50/50 wat wordt aangeboden.
Misschien is in de grote steden een automaat handig. In het oosten is dat niet nodig. Voor mijzelf zou ik niet eens een automaat willen.
En wat chauffeurskunsten betreft vind ik dat ze in het oosten over het algemeen ook beter rijden. Of ik heb iedere keer de goeie getroffen, dat kan ook. Brommers en motoren zijn pas een ramp.

koming
User
User icon of koming
spacer line

On 16-07-2018 23:15 Anne Mieke wrote:
En wat chauffeurskunsten betreft vind ik dat ze in het oosten over het algemeen ook beter rijden.

Mits ze niet gezopen hebben ... Emoticon:

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Over de Taxi en daarvan de chauffeurs kun je wel een A4 vol over schrijven.
In het verleden mee gemaakt dat de meter plotseling sneller draaide 400rp per keer was dat, nu 700 met start geld hoeveel ben ik vergeten. Emoticon: Wink
Weg kennis is laag bijna alle chauffeurs weten het niet, of de passagiers moet ze begeleiden naar plaats van bestemming.
Nu hebben ze mobieltje wel twee in hun handen om de weg te bepalen, levens gevaarlijke maneuvers dat ze maken.
Ik ben in de loop van de jaren er achter gekomen dat ze allemaal verschillend rijden naar een plek waar ik moest zijn ziekenhuis in Kuningan.
Maar Grab is wel mijn favoriete, makkelijk oproepbaar via app en een keer deed het lang, om het ziekenhuis te bereiken door macet van al die jaren dat ik daar gebruik van maak.
Je weet gelijk wat je moet betalen hoe lang dat je door omstandigheden in een fuik rijd van file? Emoticon: Yeah right!

jstar
User
spacer line

On 16-07-2018 23:01 Anne Mieke wrote:

[Trovit]
Thx, daar zal ik ook naar kijken.

Otomurah heeft ook aanbod in NTT:

https://otomurah.com/mobil-dij(...)-nusa-tenggara-timur

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De rechtbank heeft zijn uitspraak gedaan over die Molukse treinkaping.

https://www.telegraaf.nl/nieuw(...)doden-kapers-de-punt
Staat niet aansprakelijk voor doden kapers De Punt

Er schijnt een oud marinier te zijn klaagt advocaat Liesbeth ...aan,
Het proces rond het optreden van de militairen bij de treinkaping bij De Punt. ...
Maar toen ik over de rechtszaak en de eis tot schadevergoeding hoorde, ...aldus Marinier de Jong Emoticon: Yeah right!
Hoop dat die meid eens flink aangepakt word door haar manier om te procederen van slachtoffers in een aparte situatie Emoticon: Devil

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 08-08-2018 20:58 schreef Malam:
Ik maak me een beetje zorgen om Ziel, al 7 dagen niets van die brombeer gehoord en ik begreep dat hij toen het ziekenhuis in ging en verwachtte er met 2 of 3 dagen uitgeschopt te worden. Emoticon: Blush
Op 10-08-2018 01:59 schreef jakarta-snacks:
Ziel is heelhuids uit t ziekehuis gekomen. Laatste bericht wat ik van hem ontving was van 7 augustus jl.

Zal waarschijnlijk nog aan infuus (bier) liggen en recupereren.
Op 10-08-2018 13:34 schreef jakarta-snacks:
Ja,

Search & Rescue heeft signaal binnengekregen van Ziel.
Verrekt van de pijn en komt (nog) niet toe aan knoppen bonken op de laptop.
Asap ziekenhuis uitgeschopt na behandeling en mag t thuis verder uitzoeken.
Niks niet geen hulpknopje voor verpleegster Emoticon: Nooo . Enige knopje is de deurbel.
Geen NL tokopedia voor aanlevering van pijnbestrijding op ethanolbasis Emoticon: Nooo , dus afzien.
Daar ligt ie dan ergens. MoederZIEL alleen.

Ziel, ouwe baas, sterkte jongen!

Bedankt voor de aandacht die het heeft gehad ben zeer ontroerd
Emoticon: Devil

Het was weer een tijdje geleden dat ik hier mijn melding maakte dat ik naar het Ziekenhuis ging om geopereerd te worden voor mijn dagelijkse rugpijn.
De indicatie van de MRI was dat er ingegrepen kon worden door twee botjes (Laminextomi) weg te halen waardoor alle zenuwkanalen vrij kwamen te liggen, zodat de pijn zou weg gaan.
Ik zou dat al vorig jaar hebben moeten ondergaan, maar mijn positie was niet van dien aard dat de nazorg goed geregeld kon worden.
Allemaal vragen die ik had gesteld aan de zorgverzekering konden ze alleen 2X per week wassen regelen.
Neen Nederland is met heel zijn welvaart achteruit gegaan.
Het ziekenhuis bezoek was ongeveer 26 uren geweest en in die tijd geopereerd en weer naar huis gestuurd.
Het gebeuren in het ziekenhuis. Emoticon: Very funny
Melden bij de receptie in de grote hal daar verwezen naar de afdeling C kamer enz..
Daar aangekomen was het bed nog niet klaar dus even op de gang geplaatst en toen opgehaald door de verpleegster die mij naar het bed bracht en met haar rijdenden computer met scherm de gegevens door nam.
Ik zou om 12.15 uur geopereerd worden en om half 12 werd ik naar de inslaap en uitslaap kamer behandeld , door infuus aan te leggen en toen dat achter de rug was naar de operatie kamer gebracht.
Daar ontmoete ik de dokter die mij opereerde een Chinees die een praatje met je maakte en uitlegde wat er allemaal ging gebeuren, maar ik kreeg al snel een kapje voor mijn mond en was zonder je het merkte verdwenen in een niet wetende tijd, ik herinner mij totaal niets meer, tot dat ik wakker werd gemaakt in die slaapzaal en daar enkele uren heb gelegen.
Ze zijden ik moest 4 uren plat liggen en mocht niet overeind komen.
In de periode van die 4 uren werd ik terug gebracht naar de zaal van 4 personen waar we alleen met zijn tweeën mannen waren, de vrouw die voor mijn operatie er was, was naar huis.
Ik had van af de dag voor de operatie niets gegeten alleen een kop thee op in de morgen voordat ik met de bus naar het ziekenhuis was gegaan en ik verrekte van de honger.
Ik vroeg aan de zuster of ik een sneetje brood kon krijgen, inmiddels was het al 4 uur in de middag geworden.
Na ongeveer 3 kwartier kwam ze met een paar sneetjes brood met kaas en zetten die op het nachtkastje.
Maar hoe moest ik die dan liggend opeten en hoe moest ik dan die thee drinken omdat je plat moest blijven liggen.
Maar door mijn honger drift heb ik mij een beetje opgetild en de rugleuning omhoog gebracht.
Zo kon ik tenminste wat eten naar binnen werken.
In die tussen tijd brachten ze de warme maaltijd die afgesloten op een stoel ver van mij werd geparkeerd en toen ik die brood met kaas op had, belde ik om mijn warme eten te laten aanreiken, want daar had ik ook wel zin in en wat voor eten, dat wist ik nog niet.
Na een uur en tien minuten kwamen ze mij het eten op de nacht kastje brengen en ik protesteerde dat het misschien wel koud was geworden.
Nou het bord werd meegenomen waar het eten oplage en werd ergens in de microwave gezet en zo kreeg ik nog een verpieterde warme hap.
Toen ik een zuster wel een jonge zuster bij mij aan bed het vertelde zei ze hebt u dat al eens meer meegemaakt.
Wat een antwoord; pas nog geen 12 uren in het ziekenhuis gelegen.
Dus aan opleiding schort er ook veel aan.
Ik zag dat er door de zusters hard gewerkt werd, maar toch heb ik mijn beklaagt over de manier hoe ik behandeld werd zij zijden dat het druk was collega's op vakantie en veel patiënten op de afdeling waren.
Dus in de vakanties word de opname niet afgestemd op het aantal personeel die aanwezig is.
Een slechte manier van manager waar iedereen de dupe van is zowel de zusters als de patiënten.
Ik heb dan ook die klacht neer gelegd bij de klachten bureau die daar ook aanwezig is.
Ze belde mij toen ik thuis was en wilde excuus maken die ik niet aanvaarde maar hen op het hart drukte dat aan de leidinggevende moest door geven dat het structureel was want het personeel klaagde ook.
Dus mijn ervaring hier op, word ik steeds weer bevestigd dat Nederland een heel slecht land is geworden op het gebied van de gezondsheiddiensten van de mensen.
Heb ervaren in Indonesië ook niet alles is, maar daar hebben ze wel aandacht voor je, alleen al het temperaturen en bloeddruk opmeten dat om de zoveel tijd per dag werd uitgevoerd.
Bij mijn zijn ze een keer geweest toen ik van de operatie slaapkamer kwam hebben ze mijn bloed druk en temperatuur opgemeten
Dit was mijn verhaal in het ziekenhuis en nu het verhaal dat ik ontslagen werd door het ziekenhuis.

Niet afvragen hoe je thuis situatie is, neen kreeg een ontslag brief mee die zei als de wond niet goed dicht was kon ik wel het ziekenhuis bellen.
En als na 14 dagen de hechtenis er nog in zat kon ik die weg laten halen door de huisarts.
Ik zat natuurlijk helemaal onder de pijnstillers ingebracht met het infuus en daardoor voelde ik geen pijn meer.
In de morgen voor dat ik het ziekenhuis uit ging nog een therapeutische mevr die mij voor deed hoe ik er uit bed moest komen en had al enkele instructies gehad op papier een soort formulier waarop een poppetje getekend was welk oefeningen ik dagelijks moet door nemen.
Ook kwam er een vrouwelijke dokter langs en ze zei, "u mag naar huis", terwijl ik aan haar vroeg kan dat niet morgen, want dan is mijn zoon die mij op kan halen en er staat 3 dagen voor deze operatie.
"Neen we kunnen door u het bed niet bezet houden voor andere gevallen, nota bene dat er twee bedden leeg hadden gestaan die nacht.
En ik dacht dat doktoren voor de pacienten opkwamen maar schijnbaar niet meer.!!!! Emoticon: Angry
De dag dat ik het ziekenhuis zou verlaten zou mijn zoon die toevallig vrij was mij ophalen.
Maar doordat hij toch moest werken waar hij tegen protesteerde, zei zijn manager, “ je vader die komt wel thuis”, dus daarvan kan je ook geen respect van verwachten. Emoticon: Shut up!
Met de taxi naar huis heel vriendelijke oudere man die mij op de zaal opwachte en de handback met kleren meenam en zo naar huis gereden.
18 euro kosten die je niet gaat innen bij de verzekering omdat het bedrag gering is. Emoticon: Nice
Gelukkig geen trappen lopen maar met de lift naar mijn appartement gekomen. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Ik heb dit met moeite voor elkaar gekregen omdat mijn pijn thuis wel ongenaam was en ik geen kracht genoeg had om dit in elkaar te plaatsen.

Dus de thuis situatie komt nog hier na...... Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,608,426 topic views - 228,142 posts - 13,630 topics - 19,450 members - last post @ 21-09-2018 11:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,670,507 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com