indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tigerhead
User
spacer line

In oktober wil ik samen met mijn moeder (63 jaar) een rondreis maken door Sulawesi. Aangezien we niet de tijd en fitheid hebben om als echte backpacker te gaan reizen, zoeken we een touragent die een individuele reis kan samenstellen.

Wat zijn jullie goede Ún slechte ervaringen met (lokale) touragents?

Graag hoor ik jullie antwoord.

robbert
User
spacer line

Hoi,
Ik heb enige jaren geleden via Nell tours in Makassar een auto met chauffeur voor een maand geregeld,hebben wel zelf op basis van o.a. allerlei internet info. de route bepaald terwijl mijn vrouw indon. sprak, dus we hadden geen gids nodig. Prima chauffeur die niets teveel was. De touroperator kan ook zelf met voorstellen komen en een gids leveren. Zou zeggen probeer eens.
Suk6 Rob

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Tigerhead het ligt er ook aan wat je allemaal wil bezoeken in Sulawesi. Ik ben zelf jaren geleden met de bus van Makassar naar Manado gerede, 72u, dat was absoluut geen pretje, alleen voor de diehards kunnen daarvan genieten, je moeder houdt dat zeker niet vol op die leeftijd. Ik zou gewoon een paar dagen rond makassar blijven hangen en vervolgens met het vliegtuig naar manado vliegen, daar evt weer een auto of angkot charteren en dan nog een paar dagen naar Bunaken gaan.

In Manado stikt het van de blauwe angkots, 100den zo niet duizenden, en als je met wat flappen zwaait willen ze je allemaal een paar dagen rondrijden door N-Sulawesi.

Gracias. Sama sama

tigerhead
User
spacer line

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. Op dit moment ben ik in contact met Nell tours , [Belindo tours en Smaragd reizen . Ik kan echter niet vatten waarom Nell tours zo gigantisch goedkoop is. Het scheelt bijna 1000 euro in vergelijking met andere.

Heeft iemand ervaring met deze touragents?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Robbert: hoe was jou ervaring met betalingen? Ik vind dat Nell tours wel aardig loopt te pushen om te betalen, anders zouden de prijzen gaan stijgen. Hij wilde zelfs dat ik 100% vooraf betaal, maar dat ga ik nooit doen. (intussen hebben we afgesproken om eventueel 50% vooraf te betalen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb in Zuid Sulawesi goede ervaringen met Caraka Travelindo (www.sulawesi-indonesia.com). Eigenaar is een Nederlander, maar de soepelheid is die van een Indonesisch buro. Alles is mogelijk en maatpakketten zijn geen enkel probleem.

100% vooraf betalen? Nee, dat zou ik ook niet doen inderdaad.

robbert
User
spacer line

Hoi,
Zag net jouw vraag, ga morgenochtend voor een aantal maanden naar Maleisie/Bali dus dan zal ik niet snel meer kijken !
Dit buro was inderdaad tijdens mijn onderzoek een v.d. goedkoopsten, waarsch. had dit toen ook te maken met het feit dat het materiaal niet het allernieuwste was, maar voor mij goed te doen. Als je Pantu krijgt als chauffeur heb je een vent die niets teveel is en voor een chauffeur veel van het land weet. En ja ook bij mij probeerde de eigenaar 100% vooruit en ook ik ben toen voor de 50% regeling gegaan. Ceraka is ook een goede maar was toen aanmerkelijk duurder. Je moet natuurlijk niet gaan vergelijken met hollandse reisburo's die moeten tenslotte ook verdienen. Overigens heeft de keuze voor een gids ook behoorlijk invloed op de prijs, geen gids scheelt gelijk kapitalen, wel een gids maar engels sprekend is weer duurder en een gids die nederlands spreekt weer duurder. Wij zijn in een maand van Manado dwars door Sulawesi uiteindelijk in Makassar gekomen via een omweg door Zuid Sulawesi, prachtige ervaring, veel gezien en veel beleefd (door Poso tijdens de onrusten !). Overigens vind ik de opmerking over jouw moeder die dan 63 is ietwat vreemd, alsof ze dan al weinig meer kan. Inmiddels ben ik 67 en de toer door Sul was toen ik 63 was en mijn vrouw idem, wij hebben toen gewoon alles gedaan wat ik denk dat een ieder zou doen.
Moeder gaan met die banaan.
Rob

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Tari Travel, Makassar. Goede ervaringen mee. Betrouwbaar.
Nederlandse getrouwd met Indonesier. www.tari.trave.to
Succes

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Sorry www.tari.travel.to mail taritravelRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

tigerhead
User
spacer line

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Intussen heb ik gekozen voor Himeji tours (www.exploresulawesi.com. Dit vanwege de goede communicatie die ik heb met ze via email en de redelijk voordelige prijs.

In november als ik weer terug ben, dan zal ik rapporteren hoe het is geweest,

spacer line  

Hoi Danny,

Als je weer naar Sulawesi komt, dan willen we je graag helpen met hotel, tours etc...
Check www.go2indo.com

Groetjes,

Jan O. Staal
PT. Emerald Indonesia tours & travel
The Gateway to Sulawesi

Emerald Indonesia the gateway to Sulawesi

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,171 posts - 13,691 topics - 25,081 members - last post @ 13-10-2019 22:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,417,413 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com