indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

risvis
User
spacer line

Hallo,
Wij willen willicht een rondreis door Indonesie (o.a. kleine sunda eilanden) boeken bij dari-java. Heeft er iemand ervaring met deze organistatie?
Bij voorbaat hartelijk dank!

risvis
User
spacer line

Of is er misschien iemand die ervaring heeft met de organisatie Tabula Rasa Travel? Zij bieden vrijwel het zelfde aan als Dari-java....
Ik hoor het graag, alvast bedankt!

PeterIndo
User
spacer line

Hallo,

Wij zijn vorig jaar met 5 personen met Dari-Java geweest en dat is prima bevallen. Wij hebben een rondreis Java gedaan en daarna een kleine tour Sumbawa Komodo gedaan vanuit Denpasar.
Bij navraag bij onze chauffeur bleek deze lokale touroperator ook voor Tabula Rase te werken, maar Dari-Java vraagt voor precies dezelfde reis veel minder, terwijl de rondreis exact hetzelfde is. Wij kregen zelfs nog een korting op de reissom. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Peter

risvis
User
spacer line

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie, hoe is de tour over Sumbawa en Komodo bevallen? Wat moet ik me voorstellen bij de boot(tocht)?
De prijzen leken mij op internet wel ongeveer overéén te komen tussen beide organisaties, alleen is dari-java niet aangesloten bij de SGR of een dergelijke organisatie. Wellicht zijn er nog meer verschillen, mede daarom dat ik opzoek ben naar ervaringen.

groetjes Marissa

PeterIndo
User
spacer line

Hoi Marissa,

Dari-Java is een vrijwillgersorganisatie en wij zijn ook bij hun thuis geweest. Wij hebben daar onze reiswensen besproken. Ik heb van hun vernomen dat ze eind dit jaar bij Sgr aansluiten. Verder maken de meeste reisbureaus trouwens gebruik van deze lokale touroperator (een Nederlandse vrouw die op Lombok woont). De tour door Sumabawa en Komodo was erg spannend, het was voor ons de 2e keer dat we in Indonesie waren en we wilden graag een keer wat anders dan Java en Bali. We hebben gekozen voor de ComfortClass, dan heb je een eigen kamer op de boot. We hebben ook de varanen gezien, echt leuk. Wij waren in elk geval erg tevreden over alles.

Groetjes,
Peter

mdstobbe
User
spacer line

Hallo,

Ik ben ook met Dari-Java naar Indonesie geweest, om precies te zijn naar Java en Bali. Het is zeer goed bevallen. We konden het reisschema helemaal zelf aanpassen naar onze wensen. Uitstekende chauffeur ook. We zijn ook door iemand van de organisatie afgehaald op het vliegveld en samen gaan eten op de eerste avond en we hebben ze ook weer ontmoet in Bandung. Daar hebben we ook bij familie van de organisatie gegeten.

Groetjes,
Miranda

eira1311
User
spacer line

Hallo, ik ben vorig jaar met Dari-Java op reis geweest, (2 volwassenen a
en 2 kinderen) en ik moet zeggen dat alles perfect geregeld was... een goede chauffeur die alles voor ons regelde... perfecte afhandeling op luchthaven en binnenlandse vlucht, goede hotels en veel inspraak op te maken excursies waarbij goed advies gegeven werd ivm met kinderen die mee gingen...
Mocht ik weer eentrip maken dan weer met Dari-Jave, alleen ben ik dit jaar zolledig zelfstandig gegann zonder reisbureau maar heb 2x contact gezocht met Dari-java voor adviesin Yogya.. en gekregen

dus niets dan lof en de chauffeur is een aanrader (Budi, spreekt Nederlands en weet heel veeel en bereid zich perfect voor)

eira1311
User
spacer line

Mocht je nader info willen kun je me mailen

markoosten
User
spacer line

Hallo, wij zijn vorig jaar met 7 personen met Dari-Java naar de Sunda eilanden geweest. Ouders en 5 kinderen. Eerst een rondreis over Flores, welke prachtig was. Daarna 3 dagen op de boot (alleen met ons gezin) en naar Komodo en Rinca geweest, om de varanen te zien. Wij hebben een mooie reis gehad. Mijn vrouw en ik zijn nog bij de organisatie thuis geweest en met Dhr Robert en Mevr Sifa Feddes van Dari-Java de reis doorgenomen, alles verliep zeer prettig. Ik kan een ieder deze organisatie van harte aanbevelen, prima verzorgd. Groeten Mark Oosten, Enschede. Je kunt mij mailen voor meer info.

Pietenmel
User
spacer line

Omdat onze huwelijksreis een onvergetelijke reis zou worden hebben wij uiteindelijk gekozen om deze met Dari Java te maken. Robert en Sifa (Sifa is zelf van Java) organiseren samen met Sifa’s familie avontuurlijke reizen in heel Indonesië. De genereerde winst gaat aan de opbouw van een school in Java.
Op de vakantiebeurs hadden wij al een hele goede indruk van hun. Ze hebben veel tijd genomen om als onze vragen te beantwoorden en hun enthousiasme heeft ons helemaal overgehaald. We konden zelf al onze wensen aangeven en zij keken wat mogelijk was. Uiteindelijk zijn ze bij ons thuis op bezoek geweest en hebben wij de reis nog een keer doorgenomen. Omdat zij zelf net dezelfde reis gemaakt hadden en alle hotels geïnspecteerd hadden konden we met behulp van hun foto’s al een voorproefje op onze reis doen.
Uiteindelijk verliep de hele reis zonder problemen, werden wij overal op tijd opgehaald en werden ook tussentijdse vragen en aanpassingen van ons snel en professioneel aangepast! Robert en Sifa: bedankt voor deze prachtige reis! Als wij nog een keer nar Indonesië gaan zullen wij zeker weer met Dari Java gaan!!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,340 posts - 13,717 topics - 29,628 members - last post @ 07-04-2020 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,977,180 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com