indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Marleen_V
User
spacer line

Sorry voor alle mensen die er nog mee beizg zijn, maar ik heb vandaag mijn sociaal cultureel visum opgehaald! Ik ben echt blij dat het me allemaal gelukt is. Als er nog mensen zijn die hulp nodig hebben; vraag het me en ik help je graag!

Groetjes Marleen Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

budowono1
User
spacer line

leik voor jou . Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

maar ik heb gelukig geen Visum nodig Emoticon: Shiny

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Marleen,

Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat je een gezellige tijd daar zult hebben.

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

stijn
User
spacer line

Joepie ik heb ook een sosbud-visum.
Over twee weken naar Indonesie
Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Meneer Mahendra, u maakt Nederlanders weer gelukkig met het verkrijgen van een visum! Wie had dat gedacht toen u al die restricties invoerde. Ze blijven toch komen!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 10-06-2004 18:38 diederick wrote:
Meneer Mahendra, u maakt Nederlanders weer gelukkig met het verkrijgen van een visum! Wie had dat gedacht toen u al die restricties invoerde. Ze blijven toch komen!

De Nederlanders blij dat ze tóch een visum kunnen krijgen, Mahendra blij dat hij striktere regels heeft. Kortom, iedereen blij en probleem (voorlopig) opgelost. Emoticon: Shiny

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Echt Indonesisch!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Joepi ik blij.

Niet dat ik een visum heb, maar mijn a.s. vrouw komt over 2 maanden en we gaan lekker naar Frankrijk op vakantie kramperen ehh Kamperen. Lekker zwemmen of afdrijven in een "schoon riviertje", lekker barbeque naast de tent. Lekker terrasje pikken. Mooie bos wandeling zonder gevaarlijke idioten te ontmoeten.

Goch wat zal ik dat allemaal missen zodra ik daar zit einde dit jaar.

Blog Bot
spacer line

Marleen,

Ik ben blij voor je! Ik heb met het gezin geboekt en nu blijkt dat we 31 dagen blijven en ik heb een niet wijzigbaar ticket. Het hotel kan mij niet helpen en we vertrekken 23 juli en mijn man moet eerst naar Melbourne en vertrekt 11 juli!! Ik zit goed in de problemen. Heb jij een idee? Misschien een ktp kopie ergens van het internet te plukken???
Emoticon: Confused Emoticon: Cry

Helene

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

On 13-06-2004 09:22 helene wrote:

Ik heb met het gezin geboekt en nu blijkt dat we 31 dagen blijven en ik heb een niet wijzigbaar ticket. Het hotel kan mij niet helpen en we vertrekken 23 juli en mijn man moet eerst naar Melbourne en vertrekt 11 juli!! Ik zit goed in de problemen???
Helene

Vraagje. Is deze reis geboekt via een reisorganisatie of gewoon particulier? In het eerste geval moet de reisorganisatie jouw probleem oplossen, want ze hadden kunnen weten dat 31 dagen 1 dag te lang is, voor een toeristenvisum. Ook de luchtvaartmaatschappij zou dat moeten weten, volgens mij zijn ze zelfs verplicht dit te controleren.
Een dag overstay lijkt me niet dramatisch. Gewoon een boete betalen bij vertrek (daar staat een vast bedrag voor, maar immigratie wil daar nog wel eens een prive-toeslag bovenop zetten). Vervelend, maar overkomelijk.
Met een ktp alleen ben je er niet, je moet ook een uitnodigingsbrief hebben voor een langer visum. Lijkt me een beetje riskant, ze zijn daar niet helemaal ignorant..

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 13-06-2004 18:29 diederick wrote:
[...]

Ook de luchtvaartmaatschappij zou dat moeten weten, volgens mij zijn ze zelfs verplicht dit te controleren.

Op mijn boekings-bevestingen staat altijd "PLEASE CHECK YOUR VISA FORMALITIES". Vrij duidelijk. Alleen deze krijg je niet te zien als je via een organisatie boekt, zij zijn in deze verantwoordelijk dit te vermelden in de boekingsvoorwaarden.

Marleen_V
User
spacer line

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Nog 2,5 weekjes en dan zit ik heerlijk in indonesie. Helene, wat rot voor je dat je net 1 dag teveel blijft. Is het niet heel toevallig zo dat je maar 30 dagen in indonesie zelf bent, omdat je ook nog met de vliegreis zit? Ik vertrek bijvoorbeeld 6 juli, maar kom pas 7 juli aan. Dus dan telt je visum pas vanaf 7 juli.
Maar daar zal je vast al wel rekeing mee gehouden hebben. Raar eigenlijk dat je reisorganisatie niet kan helpen. Als jij nu alles verzorgt hoeven zij alleen maar te laten ondertekenen door een indonesier en terug faxen.

Wat je precies nodig hebt is:
-uitnodigingsbrief (sponsorbrief) Deze heb ik hier gevonden: http://visumdienst.nl/download/indo_uitn.pdf
deze moet dus ondertekent zijn door je sponsor, kan gemakkelijk via de mail en weer terug laten faxen
-ktp of kopie paspoort van degene die jou uitnodigt
-formulier visum, heb ik hier gevonden: http://visumdienst.nl/download/Indonesie.pdf
Deze moet je op een blaadje uitprinten, dus eerst voorkant en dan blaadje omdraaien en dan achterkant printen
-40 euro

Dat was het. Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Groetjes Marleen
Emoticon: Bye bye

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Marleen,

Alvast een prettige vakantie toegewenst.
Geniet ervan.

GRoetjes,

Albert

Confy
User
User icon of Confy
spacer line

haha das toevallig marleen,

ik ga diezelfde dag ook nog indonesie voor 5 wekies Emoticon: Very funny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,707,502 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com