indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Iemand enig idee wanneer de nieuwe LP voor Indonesia gepland staat?
Die ik nu heb lijkt de recentste te zijn en is uit 1997.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Hi!

Die van mij stamt uit 2000, maar er is een nieuwere uitgave uitgekomen, ik weet niet in welk jaar de meest recente uitkwam.

Jou exemplaar kun je weggoooien aangezien er weining meer van zal kloppen (alleen al vanwege de wisselense koersen en dus andere prijzen, en het feit dat goedkope hotelletjes daar net zo snel uit de grond schieten als ze weer te gronde gaan). Maar...als je er erg aangehecht bent, kun je hem ook bewaren als aandenken of historisch boekwerk Emoticon: Smile , echter niet ter voorbereiding voor een nieuwe trip.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

De nieuwste komt 1 dezer dagen uit. Zie http://www.amazon.com/Lonely-P(...)5253?ie=UTF8&s=books

Gracias. Sama sama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nou, oude exemplaren doen prima dienst. Aangezien veel trekpleisters hier tempels, grotten en dergelijke zijn. Ik wil nog wel eens een boekje erbij pakken als naslag voor dergelijke dingen.

Hotels, losmens en hutten zoek ik altijd zelf uit, aangezien die dingen inderdaad iede week van eigenaar veranderen, van kleur veranderen of wat dan ook. Geen pijl op te trekken inderdaad.

spacer line  

Ahhh, maar de nieuwe is onderweg dus!
Fijn!

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Waarom mensen, waarom? De lonely liar vind ik altijd vrij subjectief overkomen. Als de auteur een 'blowjob' heeft gehad in die nachtclub is het GEWELDIG, en als hij een keertje een blauwtje loopt is de club BORING 'n DULL.

Ook qua accommodatie is de Lonely Planet vrij subjectief en heeft het lang niet altijd de beste of meest budget plekken erin staan....

Wat is jullie mening hierover?

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik denk toch wel dat duidelijk mag zijn dat de LP en boeken in deze soort altijd meer of minder subjectief zijn. Echter de plaatsaanduiding kan niet echt subjectief zijn, en daar is het me dan ook veelal om te doen.

Die hotelletjes e.d. kunnen me gestolen worden, ik kan prima mijn eigen leuke stekkie uitzoeken dat aan mijn wensen voldoet en niet aan een kudde die 'een boek heeft gekocht'. Lijkt me ook sterk dat iedereen dezelfde smaak heeft en dus ook alle hotels even goed zal beoordele.

Ik vind nachtelijke rust belangrijker dan dat een hotel goed bereikbaar is (dat is een cryptische omschrijving voor 'ligt aan de hoofdweg'.... om maar eens iets te noemen.

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Ja daar zit iets in Yerun,

Ik neem meestal het meest centrale hotel. Ik heb er een hekel aan als ik in een stad zit waar ik niet centraal zit.

In Bali zit ik altijd graag in Seminyak...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 10-01-2007 16:38 Petra&Freek wrote:
Iemand enig idee wanneer de nieuwe LP voor Indonesia gepland staat?
Die ik nu heb lijkt de recentste te zijn en is uit 1997.

Petra & Freek yth.,

"Jullie doen net of L/P de 'bijbel van INDOSnesos' is/was je kunt jezelf ˇˇk met Bill Daltons "Indonesia handbook' behelpen hˇˇr; soms is het 'ramj' bij de Slegte ...... dus wat let jullie.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 12-01-2007 01:45 maurits wrote:
Waarom mensen, waarom? De lonely liar vind ik altijd vrij subjectief overkomen. Als de auteur een blowjob heeft gehad in die nachtclub is het GEWELDIG, en als hij een keertje een blauwtje loopt is de club BORING n DULL.

De LP wordt dus eigenlijk samengesteld door auteurS (met S). Honderden wel te verstaan; zie achterin de uitgave. Ieder kan vanuit zijn eigen optiek aan de gids meewerken. Dat houdt in dat de ene auteur die nachtclub na een BJ super vindt, maar de andere auteur reeds bij het zien van een knipogende indonesische schone in een net cafe deze stek juist al meteen heel anders zou omschrijven.

Hoezo dan subjectief?

salam,
ardianto

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

spacer line  

Ik heb de nieuwe LP voorbesteld bij amazon.com. In '89 naar IndonesiŰ geweest met het Indonesia Handbook van Bill Dalton: iets minde systematisch geschreven dan de LP destijds, maar wel veel meer informatie, iets "persoonlijker" van kleur, iets Europeser ook (hoewel die dalton volgens mij geen europeaan is). Moon publishers bracht 'm uit, er is een opvolger van Moon, die brengen nog steeds gidsen uit, ook van sommige Aziatische landen, maar niet van IndonesiŰ. Ik heb ze een mailtje gestuurd laatst, gevraagd of ze niet toch nog eens een nieuw Indonesia Handbook gaan uitbrengen, maar geen antwoord gehad. Het is een Amerikaanse uitgeverij, het zou me niets verbazen als de Amerikanen een beetje bang geworden zijn, en een stuk minder naar IndonesiŰ reizen, en er dus ook neit meer zo'n markt voor gidsen is. The Rough Guide vind ik vaak ook wat beter dan de LP, maar voor IndonesiŰ schijnt LP toch beter te zijn, misschien is dat ook zo als je 'm doorbladert. Nieuwe editie krijgt ook andere auteurs, ik ben erg benieuwd.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

De meeste auteurs van de LP zijn Australiers, die over het algemeen toch veel minder wereldvreemd zijn en minder arrogant dan de Yanks.

Gracias. Sama sama

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 26-01-2007 07:45 kiwimave wrote:
De meeste auteurs van de LP zijn Australiers, die over het algemeen toch veel minder wereldvreemd zijn en minder arrogant dan de Yanks.

"....... not all 'Billies' are Yanks; voor zover ikzelf weet is Bill Dalton een 'Aussie' ......"

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

de inventer van LP is australisch; Tony Wheeler!

Ik heb hem een keertje gesproken op een conference in Macao, aardige en normale kerel. Hij was ook spreker in een forum toen, helaas heb ik dat gemist. Maar je moet het hem nageven, geweldige uitvinding...

spacer line  

Amazon.com heeft deze week de nieuwe editie van LP IndonesiŰ naar mij op de post gedaan. Is in de V.S. dus al leverbaar!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Op vliegvelden in Singapore, Kuala Lumpur en Jakarta lag ie ook al. Speciaal nog naar gekeken. Met een prijsje van zo'n 30 dollar.

tigerhead
User
spacer line

Via de Lonely Planet website is ie ook al een tijdje verkrijgbaar. Ik heb deze vorige week binnen gekregen.

Raket
User
User icon of Raket
spacer line

De nieuwste Lonely Planet afgelopen maand 1x gebruikt in Indonesie.
De 'losmen' zat vol met Bule Backpackers, geen succes als je asli indonesia wil beleven. Emoticon:

volgende keer gewoon weer laten informeren door locals

Emoticon: Nice

gpp

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Tja, dat zo'n losmen vol zit met andere lezers is niet verwonderlijk. Het is een leuk boek om te hebben om de plekjes van bepaalde trekpleisters te achterhalen, maar de hotels e.d.. lekker links laten liggen en bij de buren gaan zitten.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

".... hoe denken andere 'forummers' over de Periplus uitgaven ......

spacer line  

Petra & Freek yth.,
"Jullie doen net of L/P de 'bijbel van INDOSnesos' is

Weet niet waar je dat leest in mijn vraag, maar dat gaat nergens over.
Ik mag graag de LP lezen als voorbereiding op mijn reis om globaal te kijen wat ik wil zien. (in praktijk komen we meestal ergens anders uit, maar goed).
Daarnaast staan er handige tips in (en dingen om te doen of zien) en vind ik het fijn om, als we ergens laat aankomen, ik wat adresjes heb om te slapen ipv afhankelijk te zijn van een chauffeur met nog wel wat adresjes (waar ie weer geld voor krijgt).
Ik heb weinig eissen tijdens mijn reis, maar ik wil wel normaal kunnen slapen en dankzij wat chauffeurs ben ik nog al eens in kakkerlakhollen terecht gekomen....dan zoek ik voor een avondje liever wat uit de LP dan dat ik ergens voor het blok word gezet en te moe ben om weer weg te zeulen met mijn spullen en discussies aan te moeten met mijn vriend die overal prima slaapt Emoticon: Eerie

Prima reisgenoot dus, maar bijbel is het zeker niet.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,637 posts - 13,687 topics - 24,452 members - last post @ 18-09-2019 19:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,365,940 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com