indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

agungriza
User
spacer line

Kan iemand mij informatie verschaffen voor het kopen van een Laptop in Denpasar. Heeft iemand er ervaring mee. Er schijnt bij Ramayana in DPS een Mall te zijn met verschillende computerwinkels. Is het de moeite waard het daar te kopen i.p.v hier in Amsterdam. Verschillen de prijzen erg met hier in Nederland. Goedkoper?? Alle info is welkom.

Agung

robbert
User
spacer line

Hoi,
Mij lijkt dat je beter zelf de prijzen kan vergelijken i.p.v. te leunen op een ervaring van anderen want die is toch subjectief. Als je bijv. via Google zoekt naar Computer Jakarta en dit uiteraard in het Indonesisch dan vind je met enig zoeken prijzen van bijv. een Acer.
De Mall die jij bedoelt ligt schuin tegenover Ramayana, het aantal comp.winkels is echter inmiddels behoorlijk beperkt en wisselt ook steeds (regelm. failliet), dus hoe wil jij omgaan met de garantie ? Ik persoonlijk zou een laptop in NL kopen, zijn betaalbaar, van het nwste voorzien en de garantie is veelal goed geregeld (een laptop is veel gevoeliger voor storingen dan een desktop).
Suk6 Rob

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op alle elektronica gebied is het daar niet goedkoper dan in Europa.
Je zal het echt moeten hebben van reclame of misschien een uitverkoop van Laptops,hier in Holland, ik heb nu een Laptop Toshiba van 599 in een veemarkt gekocht bij een uitverkoop van PrijsMepper en dat was een gok.
Maar het werkt Fantasties, geen problemen, en problemen heb ik wel met een vaste computer die nu al een half jaar in de reparatie zit .
ook gekocht bij Aldi (Medion) je moet geluk hebben met zo iets. Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Laptops gewoon hier in Nederland kopen. Hier zijn ze goedkoper. Verder gelden de argumenten die Robbert noemt ook.
Zelfs bedrijfsmatig kopen wij de laptops hier in Nederland en nemen deze mee naar Indonesia.

Begin de details te vergeten

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ligt eraan waar je verblijft natuurlijk. Ik heb een nieuwe laptp uit Jogja, maar die neem ik alleen niet mee naar Nederland of zo. Er wordt hier gewoon op gewerkt.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Nogmaals: dezelfde laptop die je in de VS kan kopen voor 600 dollar, kan je in Europa kopen voor 900 dollar, en in Indonesie voor 1200 dollar.

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-01-2007 16:51 kiwimave wrote:
Nogmaals: dezelfde laptop die je in de VS kan kopen voor 600 dollar, kan je in Europa kopen voor 900 dollar, en in Indonesie voor 1200 dollar.

Heb speciaal een Acer laptop een paar dagen geleden gekocht in NL en ga deze terug meenemen naar RI.
Ik heb ooit 1x een laptop in RI gekocht: puin. Flashdisk (memorystick) 3 stuks gekocht waarvan er nog maar 1 werkt (garantie, ho maar). In NL 3 jaar geleden een (veel goedkopere) gekocht en werkt nog steeds.
In NL heb je regelmatig goedkope aanbiedingen bij uitverkopen en i.d. Dit heb je in RI niet. Je betaalt duur en loopt grote kans een laptop te krijgen waarvan de originele onderdelen reeds verwisseld zijn voor namaak. Ik laat zelfs mijn printers, scanners, digitale cameraīs, home PCīs, DVD-players, elektrische tanenborstels, etc. uit NL komen want hier in RI is electronica niet te vertrouwen.
Ik had een paar weken geleden mijn oude laptop ter reparatie gebracht naar de meest gerenommeerde computerzaak in Yogya. Bleek toch achteraf dat ze een cruciale batterij er uit hadden gestolen en mijn extra geheugenkaart was opeens verdwenen.
No forget it. Koop never een laptop in RI en zeker niet in Denpasar. Daar hebben ze een andere geheugenkaart van mij gestolen.

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Rimo Denpasar - vlakbij Jalan Niponogoro

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

agungriza
User
spacer line

Allen bedankt voor de reacties. Het lijkt me inderdaad beter om hier een laptop te kopen en hem mee te nemen naar Indonesie. Yogya, dat laatste had ik ook van iemand vernomen, die in Bandung zijn laptop liet repareren en toen de laptop in Nederland ook haperde en hier naar liet kijken, bleken er een paar cruciale onderdelen verwisseld te zijn. Ik ben nu gewaarschuwd.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 10-01-2007 23:44 Yogya-Bali wrote:

...

Heb speciaal een Acer laptop een paar dagen geleden gekocht in NL en ga deze terug meenemen naar RI.
Ik heb ooit 1x een laptop in RI gekocht: puin. Flashdisk (memorystick) 3 stuks gekocht waarvan er nog maar 1 werkt (garantie, ho maar). In NL 3 jaar geleden een (veel goedkopere) gekocht en werkt nog steeds.
In NL heb je regelmatig goedkope aanbiedingen bij uitverkopen en i.d. Dit heb je in RI niet. Je betaalt duur en loopt grote kans een laptop te krijgen waarvan de originele onderdelen reeds verwisseld zijn voor namaak. Ik laat zelfs mijn printers, scanners, digitale cameraīs, home PCīs, DVD-players, elektrische tanenborstels, etc. uit NL komen want hier in RI is electronica niet te vertrouwen.
Ik had een paar weken geleden mijn oude laptop ter reparatie gebracht naar de meest gerenommeerde computerzaak in Yogya. Bleek toch achteraf dat ze een cruciale batterij er uit hadden gestolen en mijn extra geheugenkaart was opeens verdwenen.
No forget it. Koop never een laptop in RI en zeker niet in Denpasar. Daar hebben ze een andere geheugenkaart van mij gestolen.

Ja dat is een ervaring die vele forummembers zullen hebben. Alles gaat gewoon veel sneller kapot dan in NL. Of het nu gaat om laptops, MP3-spelers, camera's of wat dan ook. Misschien heeft het wel met het klimaat te maken.

Gracias. Sama sama

Iris8
User
spacer line

Vorig jaar een Toshiba laptop bij Rimo (Jl. Diponengoro) gekocht. Prijs was niet duurder dan in NL. Prima service gehad als ik vragen oid had. Heb hem na ruim 9 maanden mee naar NL genomen.
Had hier een probleem met het scherm, gewoon prima garantie via Toshiba Nederland.
En ik werk er nu nog dag en dagelijks op.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-01-2007 21:05 Iris8 wrote:
Vorig jaar een Toshiba laptop bij Rimo (Jl. Diponengoro) gekocht. Prijs was niet duurder dan in NL. Prima service gehad als ik vragen oid had. Heb hem na ruim 9 maanden mee naar NL genomen.
Had hier een probleem met het scherm, gewoon prima garantie via Toshiba Nederland.
En ik werk er nu nog dag en dagelijks op.

Is pas een jaar joh. Wacht maar af. Ik hoop echter dat je een goede hebt getroffen. Wat de prijs betreft lijkt me sterk; alles in Bali is duurder dan elders in RI (behalve Batam en Papua), speciaal Denpasar (resultaten uit een recent marktonderzoek naar prijzen in de diverse regio's).

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Hallo, ik ben nieuw in deze forum. Hoewel dit niet met het kopen van laptops te maken heeft, wil ik graag weten waar je de prijzen van hardware kunt vinden. Ik zou dit willen vergelijken met de prijzen hier. Alvast bedankt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De prijzen zullen (voor echte producten dan) niet heel veel afwijken van die prijzen 'hier' (aannemende dat je Nederland bedoeld). Dergelijke dingen gaan in dollar's namelijk, en omdat men toch liever gewoon Rupiahs heeft in Indonesie (en euro's in Nederland) wordt het achter de schermen al voor je omgerekend.

In Indonesie staat de prijs ook regelmatig vermeld in dollar's. Vraag dan naar de wisselkoers en probeer daar nog een paar honderd Rupiah vanaf te krijgen, want ze rekenen natuurlijk gunstiger voor de verkoper. Emoticon: Puh!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Kijk eens op: http://www.fastncheap.com/

Even terug te komen op het kopen van een laptop in IndonesiŽ, er blijken veel computers en dus ook laptops verkocht te worden wat kopieŽn zijn van de grote merken.
Zelf heb ik drie jaar geleden een Thoshiba laptop type Tecra A1 gekocht, in januari ging die laptop stuk en is hij opgestuurd naar de service van Thoshiba in Surabaya.
Ik kreeg hem niet gerepareerd met de medeling dat zij niet voor service konden zorgen of ik moest een nieuw moederbord kopen voor de lieve som van Rupiah 5 miljoen, er werd meteen bij verteld dat dit geen echte Thoshiba was maar eentje van de zwarte markt.

Dat bedrag was mij te hoog en heb de laptop niet laten repareren, wel heb ik de waardevolle onderdelen er uit gehaald.
In de drie jaar heb ik verschillende keren de website van Thoshiba bezocht en het viel me op dat er niet werd gereageerd op vragen gesteld per email, dat is niet de werkwijze van Thoshiba.

Ik heb ondertussen een tweede handse Thoshiba laptop gekocht, die komt van Japan, het is slechts een Pentium3 maar het verbaasd me nog steeds dat die perfect draait met Windows XP, een legale versie.
De prijs was ongeveer Rupiah 4 miljoen, met extra's als 512RAM, de legale Windows XP had ik nog dus dat was een kwestie van even de windows key aanpassen.

Dus mocht ik in het verleden ooit positieve reclame hebben gemaakt om computer en andere elektronische zaken te kopen wil ik van de gelegenheid gebruik maken om te adviseren om uiterst voorzichtig te zijn met aankoop van dat soort zaken in IndonesiŽ.
Wordt een Thoshiba laptop verkocht met slecht 1 jaar garantie en geen mogelijkheid om dit te verlengen tot de internationale norm van 3 jaar mag je er van uit gaan dat er iets niet helemaal pluis is.
DOOR SCHADE EN SCHANDE WORDT MET WIJS
Groetjes,
Jan

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line

Hallo Yerun, Tuti & Jan, bedankt voor jullie adviezen en de URL die jullie mij gaven was een schot in de roos.
Ik had deze prijzenlijst nodig om een vergelijking te maken tussen de accesoires die je in IndonesiŽ kunt kopen en hier in Nederland. Mijn zwager In Jakarta had zijn pc opgeblazen en is van plan een nieuwe samen te stellen. Daarom mijn vraag in deze forum
Mijn voorlopige indruk is dat de prijzen in Indonesie duurder zijn dan hier. En als je het handig weet aan te pakken kun je hier ook tawarren en het is zelfs mogelijk discounts te krijgen. Anyway thanx

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,376,990 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com