indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

DeeCee
User
User icon of DeeCee
spacer line

Er is dus paar maanden geleden een nieuwe wet ingegaan voor mensen met ouders waarvan 1 uit Indo komt en de ander van een ander land en waarbij het kind boven de 18 kunt kiezen tussen welke burgerschap ze uiteindelijk willen hebben. Ik ben dus 1 van de mensen die dat kan. Zelf heb ik levenslang in Nederland gewoont en nu ongeveer 6 maanden woon ik op mezelf in Indonesie. Mijn uiteindelijke conclusie is om Indonesisch te worden, omdat ik van plan ben om hier te blijven ipv Nederland (mar je weet maar nooit in de toekomst) en omdat het leven hier makkelijker is gemaakt met een Indo identiteit dan iedere keer naar de vreselijke immigratie gaan en voor die idiote bedragen aan visums betalen. Maar nu de vraag;

Als ik mijn NLse burgerschap afsta, is het mogelijk om alsnog terug te gaan naar NL, en daar bedoel ik mee wonen en werken enzo. Ik weet dat als je meer dan 5 jaar in NL heb gewoont, dat je gewoon een verblijfvergunning kan krijgen. In Australie is het zo dat je een soort van 'visum' (Indonesische regering denkt dat het een visum is, maar tis niet zo) krijg als je naar Indo burgerschap verander en daarmee kun je gewoon wonen en werken in Australie, want zij begrijpen de situatie voor de persoon die in Indonesie zit - tenminste dat zegt een Aussie vriendin van me die nu ook Indo citizen is. Maar hoe zit het in Nederland???? Ik ben zelf van plan om naar NL te gaan om mijn NLse ID kaart op te halen voordat ik verander, want zelf heb ik alleen een paspoort. Met een ID kaart wordt het reizen, wonen en werken in Europa makkelijker gemaakt. Maar ik ben bang dat ik die ook moet afstaan als ik naar Indo verander. Heeft Nederland een soort van 'visum' dat je kan laten dat je een Nederlander was/ben? Lijkt me raar dat je je 'roots' helemaal kwijt raakt. Wie weet hier meer over, want ik ben helemaal clueless! Ik weet wel dat je nog binnen een jaar weer kunt veranderen, maar daarna niet meer.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik denk dat je Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye moet zeggen tegen je nederlandschap zodra je de Indon. hebt gekregen.Behalve als Nld de dubbele nationaliteit erkend.
Je kan de indonesische krijgen pas nadat je 5 jaar daar gewoond te hebben.
Zie de Undang2 Kewarganegaraan.
Concreet , wie is de indonesische kant, je vader of moeder.?
En als het je moeder is , dan heb je de indonesische aanspraken nooit gehad.
Je ben een kind van een buitenlander(geen Indonesier).
Trouwens je ben ook nederlandse staatsburger.
(Indonesia erkende in het verleden niet dat je 2 nationaliteiten hebt)
Voorbeeld mijn zoon is(was Indonesier tot 2005, reden zijn vader is indonesier.
Omdat zijn moeder een nederlandse is , en hij geboren in NLd , kreeg hij in het verleden automatisch de nederlandse nationaliteit, maar niet erkend door Indonesia).Voor zijn schoolreisjes heeft zijn moeder " stiekem" de I.D europese kaart aangevraagd en gekregen.Omdat hij volgens de Nederlandse wet een Nederlander is. Maar voor de indonesiers (ind.Wet) is hij Indonesier , vandaar dat hij in 2005 officieel de Ned. Paspoort vroeg en kreeg.Vanaf dat moment is hij officieel Indonesier af.
Niet wetende dat in 2006 een nieuwe wet kwam dat kinderen van mix couple (dat is hij) een dubbele nationaliteit krijgen.
Dus er zijn 2 mogelijkheden , hij kan ook beroep doen op de nieuwe wet (weer een indon.paspoort-nationaliteit aanvragen) , of hij heeft pecht, te snel aangevraagd.Hij is nu 20 jaar . Dus er is een kans dat hij toch een dubbele nationaliteit hebt totdat hij 21 jaar oud wordt .
Als je boven 21 jr ben denk ik dat je mss achter de net vist.
Uiteraard moet 1 van je ouders een indonesische nationaliteit hebben. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Als je een Indonesische identiteit hebt, verlies je de Nederlandse. En als je dan vervolgens Nederland wil binnenkomen, gaat dat ontzettend moeilijk.

Waarom zou je dan geen Nederlands paspoort willen? Okee, je hebt te maken met imigrasi enzo. Maar met een Nederlands paspoort kom je in het algemeen veel verder (wat betreft reizen) dan ieder ander paspoort in de wereld.

Maar goed. Als je het Nederlanderschap verliest, kun je het later terug krijgen via de zogenaamde 'optie procedure'. Dat is een versnelde procedure voor mensen die vroeger Nederlander waren.

Lees hier:

www.amb-pays-bas.fr/nl/index.php?nationaliteit

Later... Emoticon: Wink

DeeCee
User
User icon of DeeCee
spacer line

Omdat zijn moeder een nederlandse is , en hij geboren in NLd , kreeg hij in het verleden automatisch de nederlandse nationaliteit, maar niet erkend door Indonesia).Voor zijn schoolreisjes heeft zijn moeder " stiekem" de I.D europese kaart aangevraagd en gekregen.Omdat hij volgens de Nederlandse wet een Nederlander is. Maar voor de indonesiers (ind.Wet) is hij Indonesier , vandaar dat hij in 2005 officieel de Ned. Paspoort vroeg en kreeg.Vanaf dat moment is hij officieel Indonesier af.

Mijn moeder is Indonesisch met ID nationaliteit (paspoort etc) mijn vader is Nederlandsche met NL ID. Zelf heb ik een NLse paspoort in bezit.

Volgens deze regeling:
Bij een optieverklaring hoeft u van de Nederlandse overheid geen afstand te doen van uw huidige nationaliteit. Ga wel na of u uw huidige nationaliteit kunt behouden als u weer Nederlander wordt! Bij dubbele nationaliteiten zijn twee landen gemoeid, dus ook twee wetssystemen. Ga dus na wat de nationaliteitswet van het land van uw huidige nationaliteit hierover zegt.

Per datum invoering bestaat voor een meerderjarige Nederlander de mogelijkheid, onder bepaalde voorwaarden, een andere nationaliteit aan te nemen z o n d e r daardoor automatisch het Nederlanderschap te verliezen.

Betekend dus dat NL 2 nationaliteiten toestaat? Weet je wat een vriendin van me gedaan heeft (maar zij is dus degene van Aussie):

Nadat ze haar Indonesische nationaliteit heeft gekregen na het trouwen met iemand, heeft ze gelijk na een dag haar Aussie nationaliteit terug gevraagd, ZONDER dat de Indonesische mensen rechten er hier vanaf weet. De Aussie immigratie weet hier erover, maar zegt niets tegen hen, vanwege de relatie situatie met Indo.

Snap snap?

Denk je dat dit mogelijk is nu ik recht heb op een Indonsische nationaliteit? Sidia, ik heb gechecked en tis voor mij mogelijk om nu te kiezen t/m mn 21. En ja, al is mijn moeder indo en niet mijn vader en ik ben dus nu 21. Het is mogelijk! Ik moet nu een weg zien te vinden om mijn NLse te bhouden. Ik weet dat als ik mn Indo nationaliteit ga aanvragen dat de geboorte aktes etc. via de NLse consulaat gaat.

Ja, ja,,,, heb mijn research gedaan, nu alleen nog een sleeky way zien te vinden. Maar ik ben er zeker van om Indo te worden. Mijn kansen hier om te groeien qua business is groter dan in Nederland. Ben zelf al wat dingen begonnen en het gaat de goede kant op. Uiteindelijk wil ik ze exporteren naar andere landen zoals in Europa, maar ik zie nu nog ff wel. Qua geld gaat het erop achter uit, vanwege de immigratie zoals ik al eerder vertelde.

Mensen, het zou cool zijn als iemand in de soort van zelfde shit zit als ik of er al doorheen is, want dan weet ik precies wat ik moet doen. Er moet gewoon een weg zijn, en ik geef zeker niet op!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-01-2007 11:30 DeeCee wrote:

1.Mijn moeder is Indonesisch met ID nationaliteit (paspoort etc) mijn vader is Nederlandsche met NL ID. Zelf heb ik een NLse paspoort in bezit.

2.Bij dubbele nationaliteiten zijn twee landen gemoeid, dus ook twee wetssystemen. Ga dus na wat de nationaliteitswet van het land van uw huidige nationaliteit hierover zegt.

Snap snap?

Allereerst mijn komentaar op Snap Snap.
Zorgt dat je (men) niet gesnapt wordt.

Zie nr 1.
Je ben een buitenlander , een nederlandse staatsburger.
Zelfs jou moeder verliest veel van de Indonesische privileges .
Ik weet niet hoe ze dat in het verleden geregeld heeft , maar volgens de indonesische wet(undang2 kewarganegaraan kan ze haar Nationaliteit verliezen door met een buitenlander te gaan trouwen.
ik heb ooit ge-omong kosong over de dwi kewarganegaraan bij perkawinan campuran , maar weet niet meer in welke topic in indahnesia het was.

nr2. -----, dus 2 wetssystemen .
De indonesische wet zegt duidelijk , GEEN dubbele nationaliteit.

Er zijn dan 3 mogelijkheden voor jou.
1. Volgens de Snap Snap methode (zorgt dat je niet gesnapt wordt).
2. Trouwen met een knappe / rijke Indonesier.
3.Daar legaal verblijven en na 5 jaar de Indon. nationaliteit aanvragen.

Mooier kunnen we niet maken Emoticon: Smile

PS : Tegenwoordig hebben de Indonesiers ( Departemen Kehakiman & Imigrasi ook al computers.Zelfs de indon. Ambassade hebben het ook.
Toen je binnenkwam in Cengkareng staat jou naam, geboorte datum al in de data base.
In de toekomst bestaat er grote kans dat de diverse database aan elkaar gekoppeld worden. Emoticon: Smile Emoticon: Smile
Uiteraard je kan altijd een andere naam en geboorte datum opgeven.
Emoticon: Shut up! oeps heb te veel gezegd , breng mensen maar in de verleiding. Emoticon: Yeah right!

DeeCee
User
User icon of DeeCee
spacer line

Omdat het moeilijk voor mij word om een KITAS aan te vragen voor werk (niemand wilt me aannemen vanwege de achterlijke kosten), heeft optie 3 helemaal geen nut, want je moet minimaal 5x KITAS aanvragen om dan Indo te worden OF om KITAP te krijgen (permanent resident). KITAP zou geweldig zijn voor mij, maar helaas gaat dat niet (en wel voor die achterlijke expats die hier alleen maar zaken doen en verder geen relaties hebben met Indonesie kunnen hier wel verblijven,,, GRMBL! &$*&Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.$&*%Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.$ Van mij mogen ze allemaal het land uitgedonderd worden met hun grote bek Emoticon: Angry ).

Optie 2: in Nederland is het zo: je mag 2 nationaliteiten hebben als je GETROUWD bent met degene uit het ander land, zo niet, dan verlies je de NLse (heb het net ff opgezocht). In Indo kun jezelf kiezen: binnen 1 jaar veranderen van Nationaliteit OF KITAS, maar met je KITAS mag je niet werken en ben je alleen maar een huiswijf, staat op je KTP vermeld. Lekker is dat,,, Emoticon: Eerie Dus optie 2 zit niet zo echt in sinds mijn vriend een 2e klas burger is en op zijn centjes moet overleven.

Indonesie maakt het echt hard en de vraag is WAAROM?! Ook als je wilt reizen moet de Indo rp 1jt aan fiscaal betalen (wat letterlijk GELD betekend, maar GELD van wat?????), dan vraag ik me af; willen ze hen zoveel mogelijk binnen laten houden, oftewel DOM houden? De regering ook, OVERAL het zelfde liedje,,, Maar voor de rest is het hier prima hoor.

Maar als het andere nationaliteit 2 nationaliteiten toelaat en Indo niet, toch zijn er mensen die er 2 hebben. Ken er genoeg hier, maar natuurlijk zonder dat de Indo immigratie t weet natuurlijk. Ik moet ff uitzoeken hoe het hier in Indo allemaal zit. Is er in Bali een soort van Nederlandse community? Kan het nu echt wel gebruiken. Emoticon: Yes!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-01-2007 13:52 DeeCee wrote:
, toch zijn er mensen die er 2 hebben. Ken er genoeg hier, maar natuurlijk zonder dat de Indo immigratie t weet natuurlijk.

Ya , het stikt daar van buitenlanders met valse papieren.
Het is publiekgeheim.
Dat weten de instanties ook.Het werd (nog) gedoogd.
Maar blijf illegaal.
En illegaal is illegaal.

Er zijn tientallen maleiers en singapurezen etc die gedeporteerd zijn.
Of ze moeten gedoogdkosten ophoesten.
Ik durf te wedden dat er honderden mss duizenden expats die met valse verblijfpapieren rondlopen, en als Indonesia echt maatregelen gaat nemen zal er veel deportaties/ onteigening volgen(voor de huisbezitters).

marcel70
User
spacer line

Beste Sidia
Indonesie zou dat niet moeten doen,dat zou indonesie ten top zijn
Hoe dan ook als buitenlanders op een of andere manier een huis gekocht hebben met een constructie of zoiets.
Dan moet Indonesie dat niet af gaan pakken maar het omzetten als eigendom.Net zoals Malaysia en Singapore en heel veel andere landen.
Daar kan je ook gewoon een huis kopen op eigen naam.

En Deecee,wat ik niet begrijp,aan de ene kant mogen alle buitenlanders met hun grote bek Indonesia uitgeschopt worden,en andere andere kant wil je tips van de nederlander op bali???

grt
marcel

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-01-2007 11:47 marcel70 wrote:
Beste Sidia
Indonesie zou dat niet moeten doen,dat zou indonesie ten top zijn
marcel

Beste M ,
als je in een vreemde land wil wonen en werken moet je gewoon de wetten van dat land respecteren.

Als ik in amsterdam mijn dakkapel 15 cm hoger maak kan ik ook een schrijven krijgen van de gemeente .Of ruzie krijgen met mijn buren (leuk , kan ik op de TV komen bij de rijdende rechter)
Als een Indonesier (TKI) illegaal gaat werken in Malaysia en Singapura werden ze ook opgejaagd. . De Maleiers en Singapurezen hebben de vaak ongeschoolde TKI ers nodig.
Moet ik dan tegen de Maleiers en Singapurezen aanschoppen en zeggen dat ze met hun regels en wetten de dak op kan gaan ?

Geef mij een goede en wettelijke reden waarom een buitenlander en in het byzonder een bule (met banyak pretensi Emoticon: Angry ) NIET aan de Indonesische voorwaarden en wetten moeten onderwerpen.

marcel70
User
spacer line

Beste s

Dat is ook zo regels zijn regels,dat hoor je mijn ook niet zeggen.
Alleen indonesie moet niet zo kinderachtig doen als een bule een huis wil kopen,en dat niet gaat.
En waarom??

En dalkapel bouwen in Nederland gaat niet over een huis kopen in Indonesie.
ZIjn 2 aparte dingen.
Elke buitenlander kan een huis kopen in Nederland .......itu maksudnya.

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
User
spacer line

en in Singapore en Malaysia mag je wel een huis kopen of appartment

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Andere landen , andere regels.
Trouwens het verbod om onroerend goed te bemachtigen werd ingesteld door de nederlanders. Emoticon: Smile

Jantje
User
spacer line

On 06-01-2007 13:52 DeeCee wrote:
Omdat het moeilijk voor mij word om een KITAS aan te vragen voor werk (niemand wilt me aannemen vanwege de achterlijke kosten), heeft optie 3 helemaal geen nut, want je moet minimaal 5x KITAS aanvragen om dan Indo te worden OF om KITAP te krijgen (permanent resident). KITAP zou geweldig zijn voor mij, maar helaas gaat dat niet (en wel voor die achterlijke expats die hier alleen maar zaken doen en verder geen relaties hebben met Indonesie kunnen hier wel verblijven,,, GRMBL! &$*&Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.$&*%Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.$ Van mij mogen ze allemaal het land uitgedonderd worden met hun grote bek Emoticon: Angry ).

Kijk meisje, dat zit zo:
Uit je verhaal blijkt al dat jij kennelijk geen kwaliteiten in huis hebt om voor een KITAP in aanmerking te komen en er zodoende geen ondernemers staan te dringen om jouw vergunningen te betalen. Je ligt namelijk niet goed in de markt.
Waar je wel goed in ligt laat ik even in het midden.
Die door jouw vervloekte expats brengen geld in het laatje en hun aanwezigheid is goed voor de economie van het land want zij hebben spending power.
"Baby sisters" zitten ze hier niet op te wachten want die zijn er genoeg.
Als jij hier een redelijk belegde boterham wil verdienen zou je kunnen volstaan met een gewoon visum en tijdens je verblijf eventueel je persoonlijke goudmijn kunnen gaan exploiteren door daarmee door het land te hoppen.

Succes Emoticon: Smile

Een achterlijke expat

marcel70
User
spacer line

Beste Si
Was een andere tijd.
Heeft geen zin om altijd naar 60 jaar geleden te kijken .
Het wordt hoogste tijd om zelf de broek op te halen.
Malaysia kan dat toch ook.
Vroeger kon je ook geen huis kopen in Malaysia maar Mahatir heeft het toch
ook veranderd.Daar krijgt men toch ook niet zo van de kinderachtig ideeen
om mensen met mixed married het moeilijk te gaan maken.
En dat is een vorm van vooruitgang dus het kan wel.

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 08-01-2007 04:06 marcel70 wrote:
Beste Si
.Daar krijgt men toch ook niet zo van de kinderachtig ideeen
om mensen met mixed married het moeilijk te gaan maken.

Marcel70

Ik begrijp jou reactie niet zo goed.
Kinderachtig ideeen ?

Mag een souvereine land haar eigen regels en wetten niet handhaven ?
Ook als er zeker soms/vaak misbruikt wodt gemaakt door buitenlanders ?

Ieder land heeft haar eigen vreemdeleingen wet , aangenomen door haar eigen parlement.
De regering en handhavers moet het beleid uitvoeren.
Anders wordt het chaos en anarchie.

ciater
User
User icon of ciater
spacer line

Mag een soevereine land haar eigen regels en wetten niet handhaven ?
Ook als er zeker soms/vaak misbruikt wordt gemaakt door buitenlanders ?

Neen dat mogen ze niet meer,alleen wetten die op niveau van plaatselijke belangen zijn dat moeten ze zelfs en mogen dat zelfs invullen, de wereld is veranderd voor iedereen.die te maken heeft met de VN zal zich moeten onderwerpen aan die beginselen van die VN, ook Indonesie!!!!
Hoe je wendt of keert ze zullen in de toekomst aan mensenrechten aan moeten voldoen.
ook het vraagstuk van Milieu zal beoordeeld worden door met elkaar afspraken te maken.
En die afspraken komen tot stand via achter kamertjes, met mededeling van als u er niet aan wilt, zal U van de wereld bank geen hulp meer kunnen ontvangen.
Marsel heeft gelijk dat Indoneise te veel zijn grenzen willen bepalen, en dat moet over zijn .
De wereld is open en zal door de technieken (Communicatie Intenet en reizende bevolkingen),niet meer dicht gaan.
En als je dan zegt de wereld is open dan moet je dat niet zien dat er gen controle er op uitgevoerd wordt.
Dat moet blijven bestaan.
Maar Indonesie doet er beter aan om die protectionisme af te schaffen in voordeel voor hun eigen bevolking.
Want wij hebben er al velen malen hier er op attent gemaakt zonder kunnen de IndonesiŽr niets dan ook niets bereiken, zelfs hun eigen grond stoffen kunnen ze zonder hulp er niet uit krijgen...................... Emoticon: Yes! Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Stupid

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 08-01-2007 12:07 ciater wrote:

...

Neen dat mogen ze niet meer,alleen wetten die op niveau van plaatselijke belangen zijn dat moeten ze zelfs en mogen dat zelfs invullen, de wereld is veranderd voor iedereen.die te maken heeft met de VN zal zich moeten onderwerpen aan die beginselen van die VN, ook Indonesie!!!!
Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Stupid

Goed zo.
Dus dat geldt ook voor Nederland .
Zoals bekend zal zijn (vraag naar De Nederlandse mannen die in een mixcouple situatie zitten) werd de rechten van haar burgers ook genegeerd(zelfs verkracht).
Terwijl Nederland ook de Universele Rechten vd Mens hebben ondertekend.

derrick
User
User icon of derrick
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Ciater.
Ik weet niet waarom je de VN erbij haalt. In principe is het nog steeds zo dat elk land haar eigen wetten maakt en handhaaft. Dat deze wetten mischien strijdig zijn met internationale verdragen en/of verklaringen is vers 2. Er zijn zoveel landen die bijv. de verklaring Universele Rechten van de Mens ondertekend hebben en vervolgens hun achterwerk mee afvegen, bijv. door vervolgens op grove wijze de mensenrechten te schenden.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat alle landen in de wereld zich aan bepaalde verdragen en regels dienen te houden, ter bescherming van het individu, echter wanneer men zich vervolgens niet aan de regels houdt kun je je wel afvragen wat de waarde van een bepaald verdrag en/of verklaring is.

V.w.b. het woningbezit voor buitenlanders, ik zie niet in welke internationale regel hierbij overtreden wordt. Dat het voor ons buitenlanders mischien niet leuk is valt onder de noemer ander land, andere regels.

marcel70
User
spacer line

Best si
Maar Indonesie doet er beter aan om die protectionisme af te schaffen in voordeel voor hun eigen bevolking.
Want wij hebben er al velen malen hier er op attent gemaakt zonder kunnen de IndonesiŽr niets dan ook niets bereiken, zelfs hun eigen grond stoffen kunnen ze zonder hulp er niet uit krijgen..............

Sluit me er helemaal bij aan.kijk maar naar Porong die modder vulkaan.
Had niet hoeven gebeuren Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Maar goed dit is ook wat off topic.Het gaat er om dat de overheid hier in Indonesie nog steeds druk is om het buitlanders die ook nog eens getrouwd zijn om het hun moeilijk te maken.
Terwijl ze dat zich helemaal niet kunnen veroorloven Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry
De vrouw verliest haar rechten om een huis te bezitten als ze met een buitlander getrouwd is?? gekker kan het niet.

Becik ketitik olo Ketoro

andre
User
spacer line

Beste Deecee,

Als ik het goed begrijp ben je (bijna) 18, anders was je niet in de positie om je nationaliteit te kiezen. Als je 18 bent heb je nog zeker 70% van je leven voor je. In je afweging zal je de lange termijn dus zwaar moeten laten wegen.

Vooropgesteld: Een dubbele nationaliteit kan je vergeten. Er is misschien nu nog wat te ritselen, maar dat is op een dag afgelopen en dan gelden de keuzes die je "officieel" hebt gemaakt.

Ik begeef me op glad ijs, maar:.... Weet je zeker dat je je "kansrijke" EU nationaliteit wil opgeven omdat je een hekel hebt aan de immigrasie? Ik heb je blog bekeken en je bent kennelijk een reislustig type. Wat zijn de voordelen van de Indonesische nationaliteit buiten IndonesiŽ? Als de pluris (of SARS) uitbreekt in IndonesiŽ, zou je het dan niet fijn vinden om, met een beetje hulp van de ambassade naar NL terug te kunnen gaan?
Over 15 jaar wil je misschien kinderen, wil je die niet in de EU laten studeren?

Ik zou nog maar eens goed nadenken over je beslissing...

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Juist, dat ben ik met Andre eens. De Nederlandse nationaliteit is nu eenmaal een nationaliteit die je wereld wijd meer vrijheid geeft. Je hebt toegang tot (alle) westerse landen zonder visum.

Het is echt een ellende om als Indonesier Nederland binnen te komen. Dat merk je dat de Nederlandse IND helemaal afschuwlijk is Emoticon: Wink

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-01-2007 13:24 Nidji wrote:

Het is echt een ellende om als Indonesier Nederland binnen te komen. Dat merk je dat de Nederlandse IND helemaal afschuwlijk is Emoticon: Wink

Dat hangt af wat het doel is.
Ik woon naar mijn tevredenheid(ehwaaar) al bijna 40 jaren in Nederland.
Maar heb nog steeds niet de behoefte om de Nederlandse paspoort aan te vragen.

Elke Indonesier die aan de voorwaarden kunnen voldoen kan naar Nederland komen. En in principe ook naar alle Schengen landen.
Ook kan elke Indonesier die aan de voorwaarden van de gastland voldoen komen als toerist , student , everntueel werken.
En na een bepaaalde tijd kan hij /zij ook gaan opteren voor de staatsburgerschap van de gastland.
Het is geregeld in het internationale techsverkeer , soms ook in bilaterale verdragen. Emoticon: Smile

In sommige gevallen zou ik gaan adviseren om je Nederlandse nationaliteit gaan vasthouden , de Indonesische nationaliteit zou dan geen toegevoegde waarde zijn.(je komt bekaais af Emoticon: Smile )

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Voor vakantie moet je niet alleen aan de voorwaarden voldoen, je hebt ook een uitnodiging en een sponsor nodig. Er moet dus iemand garant voor je staan, en als je wat uitvreet als Indonesier dan is die garant verantwoordelijk.

Anderhalf jaar geleden hebben we een vriend van ons, Eko, uitgenodigd om naar Nederland te komen. Het duurde wel even voordat hij zijn inreis visum (MVV) had, en voordat we het hadden geregeld dat mijn tante garant mocht staan voor hem.

Het is dus niet meer zo van; ik stap in het vliegtuig naar Nederland en zo simpel is het. Nee, er gaat een hoop aan vooraf.

Dit geldt wel voor reguliere Indonesiers, ik weet niet hoe het zit met mensen die al binding hebben met Nederland.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-01-2007 15:32 Nidji wrote:
Voor vakantie moet je niet alleen aan de voorwaarden voldoen, je hebt ook een uitnodiging en een sponsor nodig.

Er moet dus iemand garant voor je staan, en als je wat uitvreet als Indonesier dan is die garant verantwoordelijk.

Kortom , je moet aan (diverse) voorwaarden voldoen van de gastland.

Zou er dan geen verschil zijn tussen een toerist(met Indonesische paspoort) en een vakantieganger (ook Ind.Pasp.) voor familiebezoek ?
Volgens mij wel.

Ik dacht dat er duizenden indonesische toeristen die naar nederland kwamen , zonder familie en binding met nederland.
Voor de Krismon (1998) zie ik hun bij busladingen worden gedropt in Amsterdam, Albert Cuyp (diamant) en Volendam.
Sindsdien werd het minder.
Krismon pak , wah susah ta adong hepeng. Emoticon: Smile
Iemand die op familie of vrienden bezoek kwam werd meestal gewantrouwd(foei :!!! A ) .Stel is voor dat hij of zij hier wil gaan vestigen of in de illegaliteit verdwijnt. Dat is bij iedereen bekend .
Eigenlijk moet Indonesia ook dezelfde regelingen toepassen bij de Nederlanders. Emoticon: Party!

marcel70
User
spacer line

Beste Sidia,

Een heel goed idee,maar dan moet Nederland ook geen toestemming geven
aan een indonesier om ontroerend goed te bezitten.
Fair toh?
Lijkt wel weer zo'n idee zoals dat visum gebeuren

Becik ketitik olo Ketoro

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,190 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com