indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bali2007
User
spacer line

Wie heeft er ervaring met een bril kopen op Bali ?

Zijn de brillen van een goede kwaliteit en zijn de bril glazen van kuststof ?? ik wil namlijk geen echt glas.

En mocht het goed zijn waar kan ik het beste een bril aanschaffen en wat zijn de gemiddelde kosten. ? Emoticon: Frustrated

bali2007
User
spacer line

Sukkel Malam,

Het gaat mij helemaal niet op het geld ik weet dat je in Nederland genoeg keus heb.

Echter wil ik eigenlijk een keer iets anders mischien hebben ze daar wel andere modellen of zo iets.

En de reden dat ik dit vraag is omdat een jaar of 10 geleden ik ook in Indonesie was en je daar echt geen normale bril kon vinden terminste niet wat hier een beetje in de mode was.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Op bali waar toeristen veel komen kan je overal brillen kopen , ook met de monturen waar je als een armoedzaaier (ikke dan Emoticon: Smile ) niet snel gaat kopen.
Te keus en te keur.
Als je in Jakarta langs gaat kan je in elke malls ook brillen kopen.
Het is goedkoper om ook bij de Mangga 2 Mall de brillen kopen.
En de prijzen zijn ook heel schapelijk. de goedkoopste van jakarta.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Ha Bali 2007,

Ik kocht in Medan (Noord Sumatra) een bril, bijna 2 jaar geleden alweer. Eén met plastic glazen. Kostte me Rp. 120.000 als ik het me goed kan herinneren. Ik neem aan dat dergelijke prijzen op Bali ook wel gangbaar zijn. Dus zeker de moeite waard om een bril in Indo te kopen. En laat Malam maar lullen, die heeft misschien een slechte dag vandaag.

succes,
ardianto

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

ciater
User
User icon of ciater
spacer line

Een bril kan je zeker goed kopen in indonesie.
Het komt uit Duitsland, en je hebt een heel goed bril die daar aangemeten kan worden,
Maar zo goed koop is het niet de brillen met meegaand glas kosten daar 1 juta tot 1.1/2 juta per bril.
Die 120.000 rp is per glas denk ik, want zo goedkoop heb ik het daar niet gezien.
Een tip wil je het vergoed hebben van je ziekenfonds dan moet je een urgentie verklaring overleggen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie! Emoticon: Yes!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Genoeg brillen te koop, de mijne ging stuk daar dus geinformeerd wat een nieuwe kost, net zo duur als in nederland, heb dus mijn reservebril maar opgezet vorig jaar en in nederland een nieuwe gekocht. Je hebt dan ook garantie als er iets niet goed is.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 18-12-2006 16:44 ardianto wrote:
Ha Bali 2007,

Ik kocht in Medan (Noord Sumatra) een bril, bijna 2 jaar geleden alweer. Eén met plastic glazen. Kostte me Rp. 120.000 als ik het me goed kan herinneren. Ik neem aan dat dergelijke prijzen op Bali ook wel gangbaar zijn. Dus zeker de moeite waard om een bril in Indo te kopen. En laat Malam maar lullen, die heeft misschien een slechte dag vandaag.

succes,
ardianto

Klopt Ardianto,
Ik had een slechte dag, maar sorry in vind dit zo'n zielige vraag.
Maaaar dat is persoonlijk, sorry sorry sorry.
De volgende vraag zal ongetwijfeld wezen, waar kan ik het vet het beste weg laten zuigen???????
In Nederland of in Indonesië. Emoticon: Yes!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Heb jij vet dan? ( beetje melig hè)

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Hey Bali 2007 op Bali kan je naar optiek melawai di Centro Mall, Kuta.
Wat voor bril wil je kopen een gewone huis tuin en keuken ding of wat modieuzer een merk bril zoals prada dkny armani ray ban enz enz.
Deze merk brillen zijn in het algemeen iets goedkoper.
Maar meestal zijn het de glazen ,die hier in Nederland stukken duurder zijn.
Het is afhankelijk welke sterkte en cilinder,dat maakt namelijk het verschil.
Je zou het beste even naar een pearl winkel moeten binnengaan en vragen om even je ogen op te meten,gegevens meenemen en op Bali eentje uitzoeken.
In Jakarta nog meer keuzes..........bril ze dan .......

sing ken ken bli....

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een bril kopen kan zeer zeker voordelig zijn, ga dan niet naar supermarkten als Kartika Plaza maar naar Denpasar, precies tegenover de Ramayana supermarkt liggen verschillende zaken met moderne apparatuur en voordeligere tarieven dan in Kuta.
Om in Nederland alvast een test te doen en die te vergelijken met de test daar kan nooit geen kwaad.
Ik betaalde voor mijn bril Rup.1.8 miljoen all in, dat was wel in Java maar de prijzen in Denpasar zijn gelijk omdat het vaak grote zaken zijn met filialen in diverse steden, alleen in de grote zaken in Kuta denkt men daar anders over.
Succes,
Jan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-12-2006 11:50 Tuti & Jan wrote:

Ik betaalde voor mijn bril Rup.1.8 miljoen all in, dat was wel in Java maar de prijzen in Denpasar zijn gelijk omdat het vaak grote zaken zijn met filialen in diverse steden, alleen in de grote zaken in Kuta denkt men daar anders over.
Succes,
Jan

Hallo Jan, op die prijs kwam ik ook uit.
Het hangt er vanaf hoe je in nederland verzekerd bent, niet verzekerd, eigen bijdrage gratis bril enz.

In mijn geval heb ik een eigen bijdrage van 150 euro en daarom heb ik besloten om gewoon in nederland een bril te kopen, ook i.v.m. garantie, i.p.v. daar.
Groeten Yoke

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Yoke,
Ik ben in Nederland helemaal niet meer verzekerd maar hoor wel de bedragen die familieleden betalen voor een bril.
In eerste instantie kreeg ik een bril met bril glazen van kuststof, die bevielen niet en ik heb nu gewoon ouderwets glas.
Voor de kenners de details:
Rechts +1.00
Links +0.50
En onderin een om te lezen nog eens een sterkte van 2.50
De naam van de optiek Optik Internasional met vestigingen in diverse grote steden in Indonesie.
De web site was te vinden op: www.optikinternasional.com maar ze hebben vergeten om tijdig de domeinnaam te verlengen en nu is daar een andere site te vinden, dat is meer bedrijven in Indonesie overkomen.
Groetjes,
Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 18-12-2006 18:07 4yoke4 wrote:
Heb jij vet dan? ( beetje melig hè)

Het valt mee Yoke, ik rij auto, maar de meeste mensen denken dat ik bromfiets rijd zodat ik de helm altijd onder mijn overhemd bij me draag, terhoogte van mijn buik.
Ik ben dan ook elke dag boos op Poppy, die brengt mij in verleiding met haar lekkere Sundanese gerechten.
Daarbij ben ik zo sterk als een nat vloepapiertje hahahaha.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik denk niet dat jij elke dag boos bent op poppy, je kunt ook een halve portie opscheppen Emoticon: Confused i.p.v. een volgestapeld bord maar ja dat is zo moeilijk hè . Emoticon: Yes!

Zullen we nu maar weer on topic gaan, geintje is over! Emoticon: Party!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Jan van tuti,
ik heb iets sterkere glazen en zou dus in mijn geval iets goedkoper zijn als in Indonesie maar dat was zo weinig dat ik in Ned. maar een nieuwe heb gekocht.

Bali 2007,
Er zijn best wel mooie merkmonturen op Bali te vinden, je kunt natuurlijk ook een montuur daar kopen en in nederland de glazen erin laten zetten.

Ardianto,
Ben je niet in de war met 1.200.000 rupia i.p.v. 120.000 rp want dat is iets meer dan 10 euro en dat lijkt mij erg weinig. Emoticon: Confused

groetjes yoke

skyzone
User
spacer line

Hoi,

Ik had laatst een bril gekocht in bali is me niet goed bevallen helaas.
Misschien had ik beter verder kunnen kijken of eerst hier kunnen kijken.

Mja nu een mooie bril online gekocht bij spam.nl

=edit: link verwijderd =

simpati
User
spacer line

Voor mij heeft de bril uitstekend zijn werk gedaan, na 7 jaar ben ik nu toe aan een nieuwe en die koop ik in dezelfde winkel als destijds, de prijs is ondertussen verdubbeld, dat mag wat mij betreft.
Voor verschillende kwalen ben ik in Thailand in behandeling, voor mijn bril blijf ik in Indonesie, net als de medicijnen.
Groetjes uit Bangkok,
Jan

cabrio
User
spacer line

Pas goed op bij de keuze van progressieve glazen, want daarin bestaat heel veel verschil, iets wat ik ook niet wist tot ik zelf voor de aankoop stond....
De zone "leesbril" in het glas kan een zeer beperkte invalshoek hebben, waardoor je het boek recht voor je moet hebben. Je hebt ze van een heel smalle zone, iets breder en over de volledige breedte van de zone.
Dit is zeker zo bij de eigen merken (ook in NL trouwens), maar zelfs bij Varilux hebben ze deze verschillende gradaties met verschillende prijssetting.

Informeer zeer goed en vraag uitleg wat het verschil is. Elke opticien in Bali heeft wel een boek/kaft met demo glazen liggen waarin dit uitgelegd wordt.
Ik had het geluk bij een tweede opticien ook eens te gaan informeren voor ik mijn glazen bestelde en daar kreeg ik onmiddellijk 2 zeer ver uit elkaar liggende prijzen met de bijhorende uitleg.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,608 posts - 13,687 topics - 24,372 members - last post @ 15-09-2019 17:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,240,452 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com