indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Rob/Esther
User
spacer line

Hoi,

Wij zijn aan ons aan het oriŽnteren voor een kleinschalig maar leuk bungalow of hotel in Bali. We zoeken het liefst een bungalow/cottage die buiten de massa toeristen plaatsen liggen.

Wij dachten aan een hotel als Kubu Bali in Candidasa voor een aantal nachten, en de Taman Sari Cottages in Pemuteran , ook voor een nacht of 5. Beide hotels (uit de Oad folder trouwens) hebben echter als nadeel dat ze een zwart of bijna geen strand hebben.

Dus heeft er misschien iemand een tip voor ons? In het zuiden lijkt het strand/omgeving ook erg mooi, dus misschien heeft iemand hier een tip/aanrader?

Alvast hartelijk bedankt voor eventuele reacties!

caroline
User
spacer line

Hoi Ron/Esther,

Ik kom zelf 2 keer per jaar in Candidasa en kan jullie dus heel veel informatie geven, ook wat betreft hotels. Candidasa heeft naast zwart ook wit zand en voor ieder budget is wel een hotel te vinden.
Ik zelf ben erg te spreken over Iguana, alleen hun website is nog onder constructie en ook Puri Bagus is erg goed.

Laat even weten of jullie nog meer info willen hebben !

Succes

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Rob en Esther,

Een zwart strand een nadeel? Ik ruik discriminatie Emoticon: Wink

Yerun

nusadua
User
spacer line

Hai Rob en Esther,
wij hebben in Candi dasa 2 prachtige studio's PAL AAN ZEE.
prachtige koraaltuinen in de omgeving, ideaal voor duikers./ snorkelaars en omgeven door prachtig natuurschoon.
huurprijs voor 2 pers.Ä 15- per dag.

P.Helling

Nicolette
User
spacer line

Beste Rob/Esther,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ben nu de hele Lonely Planet aan het doorspitten. Ik heb 2 plaatsjes die ik interessant vind. Het ene is het plaatsje waar het veer naar Lombok vandaan vaart en een plaatsje vlak erboven. Ik weet de namen niet meer precies uit mijn hoofd, ik heb er al zoveel gelezen. Candidasa heb ik ook over gelezen, maar vond ik toch nog een beetje toeristisch.

Groetjes

caroline
User
spacer line

Als jullie contact willen met de plaatselijke bevolking en dingen willen zien en doen die niet iedere toerist mee maakt en het echte bali willen meemaken raad ik jullie aan naar Candi Dasa te gaan. Juist door de ferry naar Lombok en de Gili eilanden zijn er meer toeristen in Padangbai.

pilot
User
spacer line

Hoi Ron/Esther,

Als je naar Candidasa wil kan ik je Fajar Candidasa (Sunrise) van harte aanbevelen. Wij komen er al jaren met veel genoegen. Fajar heeft een klein wit strand.
Suc6
gr.
Johan

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

Bezoek dan ook de Ashram Gandhi, zeer boeiend!

- Let us live simply so that others may simply live -

henkn
User
spacer line

Wij hebben in julli gehiird via www.pensionbali.com. Ziet er veelbelovend uit.
succes!

orochi
User
spacer line

www.villakecapi.com , check it out!!!!!

john

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Over het algemeen kom je de zwarte stranden overal tegen. Heel normaal want vulkanische as en vulkanisch sedimentatie gesteente is zwart, witte stranden komen van het koraal en de schelpen. Meestal vind je deze aan de noord kusten van de zuiderlijke eilanden van indonesie. Ik ben van mening dat als je voor een bounty eiland gaat je beter naar zuid amerika en het archipel daar kunt gaan. Maar sorry wat maakt het uit of het strand zwart of wit, geel of groen is, het is door de zon allemaal heet en het schuurt tussen je bilspleet!!

Voor de bestemming zit je goed Candi of andere plekken buiten Kuta Legian om en Nusa dua, wat erg groot geld toeristisch is zijn niet interessant. Hotels en andere verpestende grotere concerns. Maar goed die moeten er ook zijn. Wil je echt laid back Luke spelen ga dan naar Tulamben in het Noorden of Ahmed, goed duik terrein en niet toeristisch, alleen voor duikers een paradijs!!

Sepp

petra
User
spacer line

Hoi allemaal
wij gaan in oktober naar Bali voor een drietal weken, en denken met name aan Respati, Sanur, heeft iemand ervaring met het hotel (16 kamers) zou ik graag horen.Houden niet zo van grootschalige hotels.
Uiteraard zijn tips welkom!
Petra

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Petra,

Voor kwaliteit en "hygiene" moet je naar grootschalige hotels. Voor kleinschalige kwalitiets/hygiene hotels betaal je reteveel. Resor Seminyak vind ik aardig, je eigen condomium en erg relaxed. Maar er zijn er erg veel, wat is het dat jullie willen gaan doen??

Sepp

petra
User
spacer line

Hoi Sepp,

gaan eerst 5 nachten naar Singapore en vervolgens naar Bali
Sanur heeft onze voorkeur, verder willen we het Balinese leven bekijken, misschien met chauffeur (hebben al een aantal aardige tips opgeschreven), dit doen we via Oad en kunnen dus uit een aantal hotels kiezen zoals peneeda view, respati en nog wat meer.
Respati Bali trok onze aandacht omdat het zo kleinschalig is.
We gaan ernaartoe met het idee alles mag en niets moet. dus kan varieren tot strandliggen een dag en vervolgens de volgende dag weer op ontdekking.
Willen wel naar Nusa Lembongan voor een nacht.

robbert
User
spacer line

Hi Petra,
Even Respati, dit is inderdaad een wat kleiner strand hotel.De kamers zijn feitelijk kleine cottages.Het is een geliefd hotel bij Nederlanders.Ikzelf vindt dit hotel juist te klein want als het er druk is dan zit je ook min of meer op elkaars lip. Sindhu zit volgens mij ook in het Oad pakket en is veel ruimer opgezet, als je dan een cottage neemt (je kunt kiezen !) dan heb je wat meer "leefruimte". Maar ieder zijn smaak,toch.
Veel plezier op/in Bali
Rob

petra
User
spacer line

Hoi Robbert,
bedankt voor je antwoord, helaas zit Sindhu niet in het Oad pakket en ik kan het ook niet traceren maar, misschien naief gedacht, is het in oktober niet zo druk? We zijn helaas geen rugzaktypes (ook qua rug) maar wel avontuurlijk dus misschien dat we wel eens ergens een nachtje spontaan blijven vandaar de keus Respati, is ook niet zo duur, het zal ook best wel goedkoper kunnen maar een klein beetje zekerheid is ook wel prettig. En wie weet misschien bevalt het ons zo goed dat we volgend jaar teruggaan en zelf en leuke locatie gevonden hebben dat hadden we in thailand namelijk ook.
Dit weekend willen we gaan boeken, we moeten tenslotte ook nog ons visum regelen en dat doe ik graag tijdig.
Groet,
Petra

robbert
User
spacer line

Hoi Petra,
Er is verder niets mis met Respati. Het ligt erg centraal met aan de strand kant een prima strandboulevard (pas gerenoveerd ) met diverse restaurants, wel allemaal min of meer hetzelfde middelmatig eten. Links van Respati aan het strand heb je het Bonsairestaurant welke m.i. v.d. middelmatige nog het beste is. Aan de straatkant heb je links aan de overkant een prima Italiaan. Wil je werkelijk uitstekend europees eten, betaalbaar en in een gezellige sfeer dan kan ik je van harte Resto Ming aanbevelen (het hotel weet hem wel voor je te vinden) en wil je eens echt indonesisch eten pak dan de taxi en laat je naar Ayam Bakar Wong Solo in Denpasar brengen (dichtbij Sanur, de taxi kost ca. Rp. 13.000). Overigens Sindhu heet officieel Inna Sindhu Beach Hotel.
Tenslotte nog het visum, de geldigheidsduur van een visum is 3 maanden dus ga je in Oktober dan zou ik niet eerder dan eind Augustus gaan (is het ook nog rustig).
Nogmaals veel plezier op Bali
Rob

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

He Rob en Esther,

Selamat pagi oftewel een goede morgen.. Ik ben werkzaam voor een grote hotelketen op Bali en een van mijn werkzaamheden is het in kaart brengen van villa ontwikkelingen en het runnen van concurrenten onderzoeken, nu weet ik alle places to go on Bali, dus wil je meer info neem dan contact met mij op maurits.de_beerRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hyattintl.com of kijk voor een mooie accommodatie op: www.bali.resort.hyatt.com www.amanresorts.com

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Rob en Esther,

Ik ben twee jaar geleden in Candidasa geweest tijdens een rugzakvakantie door Java/Bali. Na wat rondkijken daar vond ik een prachtig bungalow park direct aan zee gelegen: Puri Pandan, bungalows, bar& restaurant. Candi Dasa Beach, Bali. Phone: (0363) 41919 - 41541. Eenvoudige bamboe bungalows op loopafstand van een bescheide strook strand (een groter wit strand is op een kwartier rijden met de brommer). In het gastenboek las ik oprechte positieve reacties zoals: "I have never seen quite a beautifull view. The place is wonderfull" -Lynda Norman, USA. " The place is wonderfull! Quit, relaxing - I will return!" En van Harold en Anita uit Middelharnis: "Lovely place, hope to come back soon. Best thing about the room is that you can hear the waves....Wow!"
En terwijl ik dit las rook ik een heerlijke baklucht met knoflook. De nasi campur die ik er later at was de beste van mijn vakantie. Het snorkelen bij de "pasir putih" was een onvergetelijke ervaring.
Jan.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 07-06-2004 12:20 Jeroen wrote:
Rob en Esther,

Een zwart strand een nadeel? Ik ruik discriminatie Emoticon: Wink
Yerun

Jeroen,

Dan vallen witte mensen meer op dan op een wit strand.
Snap je. Emoticon: Yes!

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

mary G.
User
spacer line

beste allemaal die een hotel zoekt.

Wij zijn vorig jaar met OAD in Sanur geweest. Het hotel heet Mentari Sanur (www.mentari-sanur.com) en beviel ons goed. Je moet wel eerst een klein steegje in dat je denkt waar beland ik nu, maar het hotel is verder prima en aan het einde van de straat ligt het strand. Loop je dus zo heen. Het centrum is ca. 20 min. lopen maar dat kan dus via het strand of langs de golfbaan van Grand Bali Beach. Je mag trouwens ook gebruik maken van het zwembad van GBB als je het zwembad bij het hotel afkeurd. De kamers zijn schoon en ons is verteld dat ze een mooi prijsje kunnen maken (Ä 20.00 per nacht??) als we nog eens kwamen. Moeten jullie dus gewoon proberen dan. Voor het eten adviseer ik de pizeria en griek om in iedergeval te proberen en in Ubud hebben we gegeten bij Bumbu Bali (Suweta st./ tel. 0361-976698) gaan wij straks zeker weer eten als we op Bali zijn. Je kunt hier trouwens voor 90.000 rp ook een dag leren koken. Trouwens met de Aristocat naar Lembogan Island en daar snorkelen is ook zeer aan te raden.

Rob/Esther
User
spacer line

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Wij hebben ook Sanur op ons programma staan, ondanks dat dit ons in eerste instantie te toeristisch leek, lijkt het ons toch leuk om hier een aantal dagen te verblijven.. Wij dachten aan het Puri Santrian hotel, volgens de reviews www.asiahotels.com schijnt dit een prima hotel te zijn (al hadden we het liefst een kleinschalig bungalowtje hoog in een boom Emoticon: Bye bye )

spacer line  

Beste Rob en Ester,
Kijk aub niet te veel op de internetsites, daar worden meestal alleen de duurdere hotels aangeboden.
Er is gewoon een groot aanbod en doordat er nu minder toeristen zijn hoeven jullie niet bang te zijn om een kamer of bungalow te vinden.
Ons advies is in ieder geval om niet te boeken via internet, als jullie hier zijn kunnen jullie vrij rondkijken, bevalt een plaats niet trekken jullie gewoon verder.
Voor direct na aankomst weten wij een leuk hotel in Jimbaran voor 10Euro per kamer per nacht, met AC en een mooit groot zwembad.
Voor 5 Euro pikt de eigenaar of fe manager jullie op van de luchthaven.
Zoals andere mensen al schreven is Sanur ook een leuke plaats met veel rustige plekjes en toch weer niet te ver weg om eens te winkelen of om een programma te maken naar bijvoorbeeld Ubud of naar de twee meren in de bergen.
Succes en mooie vakantie gewenst,
Promotie Bali
Jan
Kijk ook eens op onze webiste www.promotie-bali.com voor allerlei tips.

spacer line  

mooi hotel en niet duur in een leuk dorp ga dan naar padangbai wij gaan er al jaren naartoe heeft mooie baaien met witte stranden en er zitten een paar mooie homestays die echt schoon zijn ga naar celagi inn (padangbai)of naar puri rai(padangbai+zwembad)betaal je tussen de 10 a 15 euro per nacht voor 2 persoons kamer.het dorp candidasa is ook een aanrader en is op de motor/auto 20 minuten naar padangbai . de omgeving is er ook erg mooi

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

mimpi resort in menjangan

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,926 posts - 13,697 topics - 25,657 members - last post @ 14-11-2019 14:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,666,732 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com