indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Dear All!

Ik ben bezig met mijn afstudeerscriptie over de Indonesische keris ( wapen ) en zou graag jullie verhalen willen lezen over de keris. Bezit jullie familie nog een keris, zo ja wat is zijn oorsprong en hoe is deze in de familie gekomen? Of misschien heb je zelf een leuk verhaal, anyway alle verhalen/anekdotes zijn welkom!
Thnxx!

saidja
User
User icon of saidja
spacer line

Zoals ik op het gunagunatopic al opmerkte, de leraar van mijn leraar heeft eens gedemonstreerd dat het erg moeilijk kan zijn weerstand te bieden aan de kracht van een kundig opgeladen kris/keris . De leerling die het ding vasthield gebruikte alle kracht die hij had en nog wilde het ding in zijn buik.
Dingen die vanzelf bewegen, etc.... Ik heb weleens wat verhalen gehoord over krissen die negatief geladen werden om iemand ongeluk te laten krijgen, en eenmaal over een kris die opgeladen werd om iemand geluk te brengen....
Verder weet ik niets over krissen. Sommige zijn erg mooi...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,291 posts - 13,691 topics - 25,175 members - last post @ 17-10-2019 17:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,565,805 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com