indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

penny
User
User icon of penny
spacer line

Kan iemand mij vertellen een ongeveer prijs per vliegtuig, denpasar=yogya en een hotelletje in de omgeving van de borobudur?Alles is welkom, zijn begin januari op Bali.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

DPS-JOG vanaf 168.000rp met Lion als je er op tijd bij bent, Garuda vanaf 450.000rp.

Hotel...vlakbij Borobudur ligt een prachtig hotelletje voor 40 euro, ik ben even de naam kwijt, het hotel ligt zo'n beetje in de achtertuin van Borobudur, alleen een klein ijzeren hekje scheidt het hotel van het complex. Wel op tijd boeken want het zit altijd vol...ik geloof dat ze maar iets van 40 kamers hebben.

Gracias. Sama sama

penny
User
User icon of penny
spacer line

bedankt kiwimave, is het soms hotel Manohara? www.yogyes.com/manohara
grtjes penny

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Yes dat is het....een droom van een hotel met belachelijk lage prijzen, letterlijk in de achtertuin van 1 van de zoveel wereldwonderen. Als ze 300 euro zouden vragen zou ik het nog redelijk vinden.

Gracias. Sama sama

chirpy
User
spacer line

Wel, met Wings air om 6 uur 'smorgens van Denpasar naar Yogja in een uur voor de prijs van 200.000rp enkele reis is toch niet te duur. Op de luchthaven boeken en cash betalen.
In Yogja kan ik je Setia Kawan aanraden in Gang ll. Je zit dan midden in de stad en in een kunstwerk. Het hele hotel is gedecoreerd. De Prambanan en de Borubudur liggen "vlakbij" en nog veel meer schoons..

penny
User
User icon of penny
spacer line

geweldig bedankt Kiwimave, gisterenavond teruggekomen van Bali en naar Yogya geweest naar hotel Manohara, het hotel was geweldig, de kamer een beetje out of date, maar de locatie kon niet beter. Uiteindelijk ben je bijna niet op de kamer en het bed was goed.De prijs was op dit moment 351.000 rupia incl ontbijt, super toch, het is het enige hotel wat in het park ligt van de Borobudur. Aan het ontbijt kijk je uit op de Borobudur, het ligt wel 55 km van de luchthaven van Yogyakarta.Voor 200.000 rupia wordt je door het hotel afgehaald, na 2 dagen naar Yogya gegaan en daar alles bekeken. De Prambanan is nog volop in restauratie na de aardbeving van 7 maanden geleden, maar we kregen toch een mooi beeld van dit monument. De sunrise op de Borobudur was super. Wij hebben genoten, de vlucht van Den pasar naar Yogya was met Lion Air om 06.00 s'morgens voor 308.000 rupia incl tax, maar wel een week van tevoren ter plekke geboekt. Last minute zal ook wel mogelijk zijn, maar al die vluchten zitten bijna altijd vol, vanwege tijdgebrek daarom niet geriskeerd. Geweldige vakantie gehad, dit smaakt naar meer!Chirpy ook bedankt voor de tip, maar wij waren 2de kerstdag al naar Bali.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Graag gedaan Penny, Manohara is een van de best bewaarde geheimen van Indonesie.

Gracias. Sama sama

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Oversteek van Bali naar Java (om naar djogja te kunnen) wie o wie kan mij helepen aan deze info? Ik ben geschrokken na heel wat kranten artikelen betreft de Indonesie vliegmaatschappijen die zijn het aller slechts qua veiligheidsmaatregelen en ik ben met gezin nog niet levensmoe het is voor ons als een soort teken aan de wand wij durven niet met Garuda en dan al helemaal niet met de andere maatschappijen.
Dus mijn vraag wie kan mij vertellen hoe of wat we willen dan varen naar Java en vandaar met de trein denk ik?/ naar Djogja zelfde verhaal is het mogelijk om met een veilige boot naar Komodo en Rinca te varen vanuit BAli en hoelang duurt deze trip???
Ik lees het heeel graag allemaal.

adu zeg!!! ben kapok!!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ya , kan begrijpen als je de biberaties krijgt van al die vlieugtuig ongelukken.
Dus kan je alleen maar via de auto en pont(veerboot) oversteken.
M.a.w moet je eerst naar het westen gaan met de auto , kan ook openbaarvervoer zijn (niet doen !!) en dan oversteken.
Ik zou een auto huren en dan naar Surabaya gaan .Kan je ook de omgeving / natuur bekijken. Om rustig te kunnen reizen met veel (sanitaire)stop en even uitrusten in1 vd vele wegrestaurant ,of evebtueel pikniken is het beter dat je een Kijang (auto) met chauffeur gaat huren. Ik zou in 2 dagen doen , met overnachting in Surabaya . Van Surabaya naar Jogja is het ongeveer 8-10 uren (met stops) .
Of je gaat tot Surabaya reizen, en vertrek vroeg in de ochtend uit Den Pasar , zodat je ook kan genieten van de natuur .(DPS-Surabaya)
Van Surabaya kan je ook met de trein gaan naar Jogya als je het te vermoeiend vindt.
Je kan al een auto huren/met chauffeur voor ongeveer 40/50 euro per dag. Soms goedkoper , kwestie van onderhandelen.
Bijna elke hotel/reisburo in Bali kan je vertellen wat de kosten ongeveer zijn.De oversteek Bali-Java staat ook beschreven in elke reisboekjes.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Thanks voor je berichtje Sidia. Maar we willen dus vanaf Bali varen naar Java varen dan vanaf daar de trein of auto huren om naar Djogja te gaan is dit te doen ? en wie weet hoelang je r over doet.
Ik begrijp bij elk hotel reisburootje kan je de kosten vertellen qua oversteek?? Emoticon: Party!

adu zeg!!! ben kapok!!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Vertrekken vanuit DPS(Bali) is mogelijk .
Dat wilden we ook in 2005 doen , is niet doorgegaan omdat we toen te kort aan dagen hebben.anders zouden we binnen 1 dag in Surabaya aankomen.
De huurprijs (auto-Toyota Kijang=de werkpaard in zijn klasse en zeer comfortabel, met Ac etc en chauffeur) was toen ongeveer 40 euro perdag.
En waarschijnlijk moet je 2 dagen betalen , chauffeur en auto moet ook " leeg" terug gaan naar Den Pasar.
Dan zie je ook de natuur als je via West Bali naar de oversteekplaats gaat.En dan daarna naar Surabaya.
Ik denk dat Jan(Tuti) het beter kan vertellen.
IDe overtochtkosten van de veerboot zal ook vermeld worden in diverse reisboeken (L.P etc).

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De overtochtkosten van de veerboot zijn de laatste jaren flink in prijs verhoogd.
Het tarief voor een personenauto was de laatse keer voor ons net geen IDR100.000, maar die prijs is inmiddels weer hoger.
De afgelopen week zijn die ferry's veelal niet gevaren, in eerste instantie werden zeven van de acht ferry's aan de ketting gelegd omdat er onvoldoende reddingsvesten en andere voorzieningen waren.
Later in de week zijn de ferry's niet gevaren vanwege ombak tinggi (te hoge golven)
Vrachtauto's met allerlei gevaarlijke stoffen gaan op aparte veerboten en niet meer zoals in het verleden met de passagiers, is toch normaal zullen wij denken, neen dus, dit is ook Indonesie en er zijn een paar verschrikkelijke rampen nodig om daar verandering in te brengen.

Reizen door Oost Java heeft nog een grote hindernis, de tolweg van Surabaya naar Malang vanwege de lumpur panas, die al aan bod is gekomen op dit forum.
Dus als het even kan niet die weg nemen, zelfs de Malang Express de trein van Surabaya naar Malang en omgekeert heeft flinke vertragingen vanwege de begrijpelijke demonstraties van de bevolking uit het onderlopen gebied.
Wij deden er gisteren precies 1 uur langer over en de trein was nog net op tijd om weer richting Surabaya te vertrekken.
Terugkomend van Bali hadden we al een hotel genomen in de buurt van de luchthaven om niet de hele avond in de file te staan.

Voor 40 Euro (ongeveer IDR450.000) moet het nog steeds goed lukken om een chaufeur met auto te huren, zeker als het voor meerdere dagen is, even niet vergeten wat Sidia al schrijft, de chaufeur moet waarschijnlijk met een lege auto terug en vanzelfsprekend is een vergoeding daarvoor op zijn plaats.
Heeft iermand voldoende tijd voor een leuke rit van Yogyakarta naar Bali of omgekeerd zijn er erg leuke routes uit te stippelen met overnachtingen in best goede hotels in de prijsklasse tot pakweg IDR200.000.
Groetjes,
Jan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Jan, begin Juli willen wij met de auto en de boot naar Java om rond te toeren met de kinderen en kleinkinderen. Wonen jullie nu op Java of op Bali?
Kom tegen die tijd nog wel een keertje om info te vragen.
Groetjes Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wonen jullie nu op Java of op Bali?
Beste Yoke,
Ik woon op Bali en Tuti in Oost Java, ik ben meer tijd in Oost Java dan in Bali.
Omdat er best veel vragen en discussies zijn over de tarieven van een huurauto met chauffeur heb ik even een folder gescand, de tarieven zijn echt geen stunt, er zijn meer bedrijven met ongeveer dezelfde tarieven.
De naam van het bedrijf heb ik bewust weg gelaten om andere niet te benadelen.
SOPIR = chauffeur
BBM = benzine
SARONG voor het geval tempels bezocht worden.
Groetjes uit Oost Java

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hallo Jan, weet je ook of je een 6 pers.auto kunt huren op Bali en dan met de auto op de ferry naar Java en daar een toer van een aantal dagen maken?
Omdat we met de kinderen gaan kiezen we niet voor vliegen omdat we met de auto langs de bekende bezienswaardigheden enz. kunnen gaan.
Het liefst zouden wij een auto huren met een schauffeur die op Java bekend is.
Kan ik je nog privé mailen?
alvast bedankt.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Joke,
Er zijn ook grotere busjes te huur waar het zeer zeker geen probleem is om met 6 personen te reizen.
Mijn ervaring is dat de meeste chaufeurs op Bali niet graag door Java toeren.
Je mag ten alle tijden privé mailen, ik geef er echter de voorkeur aan om hier op dit forum te antwoorden zodat iedereen er wijzer van word.
Vaak zijn er hier antwoorden die je niet zo graag hoort maar daarom vaak erg nuttig.

Voor de kinderen zijn er best leuke actracties in Oost Java, ik hoop die over een tijdje op onze website te kunnen laten zien met brochures en foto's.
Groetjes,
Jan

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Hoi Tuti & Jan
Toch nog een vraag betreft de overtocht van Bali naar Java om naar Djogja te reizen. Kan je meteen als je aan land bent van JAva ergens op de trein stappen? Hoelang duurt deze treinreis ongeveer is het aan te raden?? We wilden namelijk eerst vliegen maar aangezien Indonesie al 3 vliegrampen achter de rug heeft dit jaar durfen wij de stap niet te wagen met ons kind die ook mee reist. Indonesie heeft de laagste veiligheidsmaatregelen van de wereld dat vind ik toch too much maar ik wil zo graag de Borobordur zien....... en ook het idee hebebn dat ik op Java ben geweest aangezien mijn familie er vandaan komt...... dus dachten we dan maar per oversteek met boot en dan reizen met de trein of een auto zelf huren met of zonder chauffeur ik prefereer zonder. Ik hoop dat je me kunt antwoorden.
Groetjes

adu zeg!!! ben kapok!!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Brendababe,
Het treinstation in Banyuwangi is vlakbij de haven waar de ferry komt, de vraag is of je snel een ticket kunt bemachtigen.
Er zijn mogelijkheden om in Denpasar tickets te kopen waarbij de busreis naar Gilimanuk, de oversteek en ook de treinreis naar Surabaya bij inbegrepen zijn.
Er zijn twee websites van de Indonesiche spoorwegen: http://www.infoka.kereta-api.com/ en http://www.kereta-api.com/
Het gunstigste om te reizen naar Kediri, daar eventueel overnachten en de trein naar Yogyakarta te nemen, dan heb je met de LUMPUR PANAS niets van doen.
Ga je wel via Surabaya moet je daar een andere trein nemen naar Yogyakarta.
Succes,
Jan

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Hai Tuti & Jan
Dank voor jullie respons!!! Kan je dan niet snel een ticket kopen bij de haven? dan??
Hoelang duurt de trein rit naar Djogja ongeveer? Wat raad je mij het beste aan? Ik lees het weer graag.
Nog een vraag welk hotel op kuta of legian en Sanur raden jullie ons aan? Ik dacht zelf in Legian Allseasons en in Kuta Mercure en in Sanur ook Mercure.
Groetjes

adu zeg!!! ben kapok!!

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Tuti & Jan
Hai ik keek net op die website van kereta api maar alles op zijn maleis nu weet ik veeeel woordjes maar niet de complete taal (nog niet ben r mee bezig..)

adu zeg!!! ben kapok!!

spacer line  

On 13-03-2007 09:08 brendababe wrote:
Hoi Tuti & Jan
dus dachten we dan maar per oversteek met boot en dan reizen met de trein of een auto zelf huren met of zonder chauffeur ik prefereer zonder. Ik hoop dat je me kunt antwoorden.
Groetjes

Hi brendababe,

de oversteek vanaf Bali met de ferry zal wel gaan. Een korte overtocht.
Ook het zelf rijden op Bali zal we gaan, maar zelf heb ik liever een auto / busje met chauffeur op Java. Zeker in de steden rijden is een kunst apart. Links rijden is o.k., maar er zijn ook "eigen regels" van de auto's en de bromfietsen en motors. Lastig als je die niet kent. Maar ze rijden er in het algemeen wel goed, nemen voorrang als het even kan. Veel deuken in auto's zag ik echter niet.
Ook zou ik van tevoren de kaartjes regelen. Met de trein op Java is best mooi, de eerste klas is koel en goed. (vorig jaar in september met de trein geweest van Bandung naar Yogjakarta.
In Yogjakarta zaten we in het Duta Gardenia hotel. Rustig en mooi. In de omgeving zijn ze hard bezig met het opknappen van de ingestorte gebouwen. Op loopafstand heb je een straat met diverse restaurants (ook backpackersrest.) en winkeltjes voor het water b.v., niet ver weg is een internetcafe (aan de doorgaande weg)
succes, ben benieuwd hoe je het vindt,

Inez

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Brendababe,
Deze is ook in het Engels:
http://www.infoka.kereta-api.c(...)_lang=ina&ch_lang=en
Succes,
Jan

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Bedankt weer Tuti & Jan & Inezintveld
Dank dank allemaal!!! Ik wil graag nog weten waar ik moet opstappen om de trein te pakken naar Djoga waar ligt Kediri????

adu zeg!!! ben kapok!!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Jan(T).
Ome Jan is jou adres en hape nog dezelfde ?
Ik zit tussen 11-16 juni in de omgeving van Jogja.
Ben van plan om een weekje te crossen in de buurt .
Kan ik jou en T bereiken ?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.brendababe
Je kan de trein al pakken vanaf Banyuwangi . Dsat is de stad a/d overkant van Bali .
Of je kan via Banyuwangi met de auto verder gaan naar Surabaya en dan pas met de trein naar Jogja .
Probeer een kaart van java van het net te plukken.
En ga NIET zelf rijden.!!!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Brendababe:

treinen, vliegtuigen... dit jaar 3 vliegtuigen en 2 veetboten die gezonken zijn.. okay, de grooste ramp was op 31 december, maar dat tel ik voor het gemak maar mee. Het veiligste is lekker thuisblijven, verder zijn de slechtste vliegtuigen wellicht al 'uit bedrijf genomen', om het maar zo te zeggen. Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,635 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com