indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Nicolette
User
spacer line

Hallo,

wij vertrekken op 5 juli naar Jakarta. We komen hier op 6 juli aan in de avond, zo rond 18.00.

Daar we alleen een ticket geboekt hebben is mijn vraag of iemand een hotel weet waar we gemakkelijk kunnen komen vanaf het vliegveld. Wel een hotel waar we een warme douche kunnen nemen, want na een lange reis is dat wel prettig. zo rond de € 20,00 is wel ok.

Heeft iemand ook nog leuke tips om te doen/bezichtigen enz in Jakarta?

Bedankt

wmbee
User
spacer line

Ik ken Jakarta niet zo goed, laat staan de hotels aldaar. Maar voor twintig euro kun je op het vliegveld zelf gemakkelijk een luxe hotel regelen inclusief taxi. 't Is een kwestie van even verdwaasd om je heen kijken en er staan tien mensen klaar om je hotels en taxi's aan te bieden.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Een luxe hotel in Jakarta voor 20 euro (inclusief taxi). Ik denk het niet... (tenminste niet in mijn perceptie van een luxe hotel). Jalan Jaksa is van oudsher de plek voor goedkope hotels voor backpackers en dergelijke. Ligt in het centrum van Jakarta. Toch wel een rit (afhankelijk van de drukte van het verkeer) van een uurtje. Kijk eens op internet. Vlakbij het vliegveld is Sheraton, maar dat is natuurlijk wel erg duur. Op het vliegveld zijn er ook allerlei kantoortjes waar je een hotel kunt boeken.
Pas op met taxi's vanaf het vliegveld. Je word meteen bestormd met allerlie figuren die zich aanbieden, die natuurlijk enorme prijzen vragen. Er is ook een soort taxi-pool. Ook eigenlijk te duur, maar wel makkelijk. Bluebird en Express zijn de betrouwbaarste taxis, kijk uit met Prestasi en President. Afhankelijk van waar je heen gaat en het verkeer is een normale prijs in ieder geval onder de 100.000 rp (=10 euro) Je kunt ook per bus naar centraal Jakarta (DAMRI).
Alhoewel ik er woon ben ik niet zo enthousiast over Jakarta, maar wie ben ik? Afhankelijk van de tijd zijn aanraders; de wijk Kota (eigenlijk Oud-Batavia) met het Historisch Museum in het oude Stadhuis, de ophaalbrug vlakbij, de haven Sunda Kelapa (met mooie zeilboten uit Sulawesi), de markt Pasar Ikan (vismarkt, maar vrij chaotisch en niet al te plezierig voor je neus). Verder heb je Glodok (soort chinatown, maar erg gehavend sinds de progrom tegen Chinezen), Monas Park (oude Koningsveld met een toren). Heb je wat meer tijd dan kun je naar Taman Mini Indonesia gaan. Een soort openluchtmuseum waar geheel Indonesië in gebouwen en musea is vertegenwoordigd (een Suharto creatie). Alternatief: Ancol (allerlei pretparken waaronder een Disney imitatie), of het Nationaal Museum gecombineerd met het Reinier de Klerk Huis (oude Arsip Nasional). Tenslotte zou je wat kunnen rondkijken of rondrijden door de wijk Menteng (heeft nog steeds een vrij Nederlandse sfeer). Veel plezier in Jakarta en je verdere reisdoelen.

Pardi
User
spacer line

Als je aankomt in Jakarta neem dan de DAMRI bus naar GAMBIR dat is midden in Jakata kost 8.000 Rp laat je niet verlijden tot een taxi dat kost meer dan 100 tot 200.000 Rp. Bij aankomst op Gambir neem je een motor voortuig oranje van kleur (bajai) naar hotel pasar baru, kost 7 a 8000 Rp. Het hotel kost nu 200.000 per nacht. Om de hoek ben je gelijk in een van de bekendste winkelstraat genaamd PASAR BARU van Jakarta. Je kunt ook naar Jalan Jaksa met deze bajai daar zij hotels te kust en te keur vanaf 60.000 tot 250.000 Rp.

goede reis Pardi

Emoticon: Bye bye

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Beste Pardi,

Wat doet nicolette met haar bagage in de bajaj (bajai)? Zij is niet alleen, want zij spreekt over "wij". Ik geef toe, ik heb eens in Sri Lanka met vier personen (exlusief chauffeur) in zo'n ding gezeten, maar het is wel krap!

mimpi
User
spacer line

strategisch gelegen tussen vliegveld en centrum Jakarta (voor zover je over het centrum kunt spreken) prijzen: vanaf circa 15euro per kamer/ per nacht. huiselijke sfeer. nederlands gesproken door de gastvrouw. ook veel gebruikt voor korte zakentrips. neem vooraf wel even contact op, want met de taxi is het nog wel eens lastig te vinden.

http://www.geocities.com/tamar(...)uesthouse/index.html

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Pardi,

in Augustus 2003 heb ik voor de Damri bus 10.000 betaald.. scheelt 20 cent, dus dat is het drama niet.

Soms is het werkelijk een verademing om even in een (nieuw uitziende/nieuwe) Blue Bird te mogen stappen. Voor een ritje van 30 minuten betaal je enkele euro's en als je snel ergens moet zijn, kun je ze ook vertellen om te rijden via de weg die jij weet.. Emoticon: Smile

Ik moest die augustus plotseling van Blok M Pasarraya naar Taman Ria Senayan.. Hmm.. bussen rijden er genoeg, maar ik had de zin en fut niet eens om te kijken welke (ik ken alleen de 612 (?) naar Jl. Fatmawati en de bemo's naar Cinere ect. verder moet ik gewoon kijken waar ik naartoe wil) dus nam ik een taxi. Kostte me iets van Rp 15 - 20 rb..

(ooh.. die herinneringen altijd weer.. geweldig gewoon. nu maar weer aan het werk Emoticon: )

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

On 02-06-2004 22:17 mimpi wrote:
strategisch gelegen tussen vliegveld en centrum Jakarta (voor zover je over het centrum kunt spreken) http://www.geocities.com/tamar(...)uesthouse/index.html

Lijkt me een prima adres en een aardig hotel... maar de locatie is niet tussen vliegveld en centraal Jakarta en de aangeduide ringweg is niet af! Ik woon namelijk vlakbij Lebak Bulus (=zuid-Jakarta). Naar het vliegveld is het minimaal een uur, want je moet toch (nog) door de het centrum om de tolweg naar het vliegveld te bereiken.

Nicolette
User
spacer line

Bedankt, voor de tips. Ik denk dat we (2) wel gewoon een taxi nemen, daar we pas na 18.00 landen. Hebben jullie nog andere tips wat leuk is om te doen op Java of Bali. We zijn 3 weken in Indonesie en willen dan Java en Bali gezien hebben.

Het belangrijkste, wie weet er op Bali een leuke plek met cottages op het strand, buiten de zware toeristen gebieden?

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Nicolette,
Op java is zat te bezichtigen. Kijk de postings ermaar op na.
Als je in jakarta bent, zou ik ook naar Sunda Kelapa gaan. Dat is de oude haven waar nu de boten met hout aankomen uit Kalimantan en Sulawesi. De boten zijn ook van hout. Erg leuk allemaal daar. Je kunt er een rondleiding krijgen van enkele van die mannetjes. Wij betaalden 70 k rupia (onderhandelen en daarna 30k extra als fooi geven deden wij). Toen wij er waren was het minimaal 50 graden Emoticon: Puh! en er is geen schaduwmogelijkheid daar. Topi meenemen! Je kunt ook zoŽn boot bezichtigen (let op, dit zit al in de prijs voor de gids, hij betaalt de schipper).
Over Bali: Bali is geen terschelling, maar wat groter. Ik weet niet waar op Bali je je op gaat richten. Wij hebben eens in Lovina in een cottage aan het strand gezeten. Was wel aardig.
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,821,419 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com