indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

tja, de laatste slok.....aduh,....van een kip geef ik de botten ook aan de hond.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Bedankt Pak Ronald, Simon Levelt ken ik,
Yogya, wat zijn in hemelsnaam scheve kampongvoeten???
Als ik met mijn Indonesische vriend op de straat loop, dan word ik nog net niet nagekeken, maar wel bekeken.
Je ziet ze kijken: een blanke blonde vrouw met een chocolade bruine man.
Zelf heb ik daar maling aan, maar ik weet dat het hem pijn doet..
en ik kleed me niet sexy, ja soms, maar dat is geheim Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-11-2006 21:46 merapi wrote:

Yogya, wat zijn in hemelsnaam scheve kampongvoeten???
Als ik met mijn Indonesische vriend op de straat loop, dan word ik nog net niet nagekeken, maar wel bekeken.
Je ziet ze kijken: een blanke blonde vrouw met een chocolade bruine man.

Dat is een beetje vreemd dat je (jullie ?) een P.P.O =Pusat Perhatian Orang werd en dan in 2000 zoveel.
Ik liep > 30 jaar geleden ook al rond met een blanke en blonde meisje .
Inmiddels is ze mijn ibu de vrouw geworden.
Soms kan je zien van het manier van lopen of iemand net maar uit indonesia afkomstig is , door zijn zijn/haar "lenggang melayu" . Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De scheve manier van lopen - O-benen - is voor een Indonesier een teken dat het een orang kampung is, dus van lagere klasse.
Emoticon: Stupid

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 25-11-2006 07:15 Yogya-Bali wrote:

dus van lagere klasse.
Emoticon: Stupid

Moest toch glimlachen.
Het zou kunnen , ben te lui om te gaan googlen Emoticon: Blush
Mss kan onze huistabib Mas Kiwi er over iets van zeggen ?

Ik heb altijd gedacht dat ze in hun kinderjaren te veel op een karbouw hebben gezeten.
Associeerde met de O benen van de amerikaanse koboi .(cowboy).
Dus ex karbouwboy of girl. Emoticon: Confused

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

lenggang melayu, om Sid heb het aan een Indon.vriendin gevraagd.
Haar antwoord: een mooie sierlijke loop en niet dat plompe van Hollandse meisjes.
Het is dus een opvatting.
Yogya BNali, dit meen je toch niet, dat o-benen, een teken is van een lagere klasse??
In Nederland werden na de oorlog veel kinderen geboren met o-benen, had te maken met vitamine A-D tekort.
Laat staan de kinderen die uit Indonesie kwamen in de jaren 50 en naar Nederland toe kwamen.Sommigen hadden een kampverleden achter de rug.
Ik was 6 0f 7 jaar en deze kinderen werden op school goed bijgevoed:melk, extra vitaminen, levertraan[brr] en veel fruit.
Je zag ze opknappen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-11-2006 21:02 merapi wrote:
Het is dus een opvatting.
Yogya BNali, dit meen je toch niet, dat o-benen, een teken is van een lagere klasse??

Sorry, het is niet mijn opvatting (alhoewel ik een rechte sierlijke tred ook mooier vind dan die voeten naar buiten) maar de opvatting van de gemiddelde Indonesier: hitam, kusam, pesek dan kaki-O. Itulah tanda orang kampung.

Voor de gemiddelde Indonesier blijft iemand hieraan herkenbaar als zijnde "kampungan" (boers, volks). Nou kan je tegenwoordig met al die witmaak middeltjes en cosmetica aardig wat doen aan "hitam" en "kusam". Met een plastische operatie of een siliconen-injectie wordt de "hidung pesek" ook een "hidung mancung".
Maar die "kaki-O", die kan je niet rechttrekken. Dus dat is tegenwoordig "tanda" nummer 1 om te beoordelen of iemand kampungan, van lage afkomst is.
Wil je hier business doen (main bisnis) op een beetje niveau, je wordt uitgenodigd voor een (zaken)diner en je partner heeft 1 van de bovengenoemde "gebreken".... Laat haar dan maar thuis want het zal je zaken doen negatief beinvloeden.

Let wel (voordat Jan en Alleman weer over mij heen valt alsof het mijn opvatting is); bovenstaande is niet mijn persoonlijke opvatting maar zo wordt er in Indonesia tegenaan gekeken. Dat laatste wat ik heb genoemd, is een van de zaken die je hier als westerling meekrijgt als je een workshop of seminar volgt over business doen in RI om te kunnen slagen en een contract in de wacht te kunnen slepen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-11-2006 09:36 sidia wrote:

...

Ik heb altijd gedacht dat ze in hun kinderjaren te veel op een karbouw hebben gezeten.
Associeerde met de O benen van de amerikaanse koboi .(cowboy).
Dus ex karbouwboy of girl. Emoticon: Confused

Zou best kunnen Om Sid. Die Amerikaanse cowboys werden ook gezien als "laag" volk. Welke reden men hier hanteert om die "kaki-O" als kampungan te bestempelen is mij ook niet geheel duidelijk: die karbouw, het meebengelen in een slendang op de rug van moeder terwijl die in de sawah ploetert, het voortdurend ge-"gendong"-d worden op de heupen, geen schoenen dragen in de jeugd, eenzijdige voeding???? Who knows?!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dus beste M ,
dat zijn zaken die je niet kan lezen in een gewone buku turis en voorlichtingsbrochures van een reisburo. Emoticon: Smile
Zelfs de kleding , gedrag kan je soms ook als indicatoren gebruiken. Emoticon: Very funny

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-11-2006 11:00 sidia wrote:
Dus beste M ,
dat zijn zaken die je niet kan lezen in een gewone buku turis en voorlichtingsbrochures van een reisburo. Emoticon: Smile
Zelfs de kleding , gedrag kan je soms ook als indicatoren gebruiken. Emoticon: Very funny

Ja Om Sid het is maar hoe je het bekijkt Emoticon: Yes!
Ik lach me soms kriput Emoticon: Red face en zie de plaatselijke bevolking kijken dan doen ze Emoticon: Nooo
Dan denk ik ja, de voorlichting is weer tekort geschoten. Emoticon: Blush

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-11-2006 13:08 Malam wrote:

...

Ja Om Sid het is maar hoe je het bekijkt Emoticon: Yes!
Ik lach me soms kriput Emoticon: Red face en zie de plaatselijke bevolking kijken dan doen ze Emoticon: Nooo
Dan denk ik ja, de voorlichting is weer tekort geschoten. Emoticon: Blush

Tja, toevallig er net nog over gehad op een afternoonparty. Schijnt dat vooral Nederlanders, Italianen en Fransen er het meest instinken. Britten zijn wat voorzichtiger.
Volgens de (Indonesische) bezoekers zijn de Nederlander te eigenwijs: willen hun gelijkheidsprincipe aan iedereen opdringen (vorm van verkapt neo-kolonialisme volgens de lokalen). En de Fransen en Italianen lopen hun p.... achterna i.p.v. hun verstand.
Leuk om te horen. Heb het item bewust in gesprek laten vallen n.a.v. deze topic.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nee, hoor Om sid,Yogya Bali en Malam, niemand valt over jullie heen, maar ik val van de ene verbazing in de ander, daarom vind ik jullie bijdragen zo interessant.
Voor mij een onbekend gebied..
Dit vond ik ook verwonderlijk::de Soenan van Solo, pak Boewono X had 65 kinderen en 118 kleinkinderen.
Op de foto"s waarop een Soenan staat, zit hij altijd m,et gespreide benen, zn echtgenote zeer devoot erbij.
Waarom was dat, ik denk dat pak Soenan X zijn benen niet meer kon sluiten!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-11-2006 16:10 Yogya-Bali wrote:

...

Volgens de (Indonesische) bezoekers zijn de Nederlander te eigenwijs: willen hun gelijkheidsprincipe aan iedereen opdringen (vorm van verkapt neo-kolonialisme volgens de lokalen). Leuk om te horen. Heb het item bewust in gesprek laten vallen n.a.v. deze topic.

Nah , nu hoor je van onze vriend daarO.
Had ik eigenlijk kunnen zeggen , maar ya dat kan ik natuurlijk niet doen als indonesiers zijnde. Vooral in een hollandse site. Emoticon: Smile
Kan ik alleen maar beamen , vooral dat Neo Colonialistische gedrag van de nederlanders daarO.
Nogmaals heb ik niks van gezegd, kan ik lekker schijnheilig mijn handjes in onschuld wassen.
giegel , giegel giegel. Emoticon: Smile
Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

ja om Sid, natuurlijk even een PS: ik weet dat de houding van Soenan destijds een adat vereiste was, overigens nog.
Inderdaad lees je deze verhalen niet in een reisgids, maar ik ben ook helemaal niet van plan een onderdeel te vormen van een toeristenkudde!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-11-2006 16:46 merapi wrote:

Dit vond ik ook verwonderlijk::de Soenan van Solo, pak Boewono X had 65 kinderen en 118 kleinkinderen.
Op de foto"s waarop een Soenan staat, zit hij altijd m,et gespreide benen, zn echtgenote zeer devoot erbij.
Waarom was dat, ik denk dat pak Soenan X zijn benen niet meer kon sluiten!

Oei oei oei, Merapi, stoppen met dit onderwerp, heb je nog nooit een foto van mij gezien als ik op een staatsiefoto zit Emoticon: Blush
Maar ja op dat gebied had ik mij snel aangepast Emoticon: Yes!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nee, Malam, heb nog nooit een staatsiefoto gezien van jou, ben reuze benieuwd!
Nou ja Malam., zal het onderwerp maar stoppen, wil niet op
pisangs trappen,
Malam, laat zien die foto!!
selamat malam Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Loh om Sid, wel wat zeggen, ben helemaal geen neo-kolonialist, heb die tijd niet eens meegemaakt,
Vertel gewoon, vrijwel alle Hollanders kunnen heel veel hebben en voelen zich beslist niet na een paar zinnen beledigd.
Maar ik begrijp wat u bedoelt.ze kunnen zich[de goede niet te na gesproken] niet inleven in de cultuur.
Als ik zeg dat ik graag atjeh wil bezoeken, Ambon en de Bataks, dan krijg ik gelijk een afkeurende blik, en opvattingen die nog stammen uit 1920
Bataks: kannibalen, Atjehers, je slachten je af met een klewang, Ambon: een haat tegen Hollanders.
Ik zie het zelf wel, zonder verouderde opvattingen ga ik dit mooie land bezoeken

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ben er even niet!,veel te druk met een andere rollenspel, helemaal gratis.
het leven is toch een, en al toneel, dus wat maakt het uit,!!!
je moet het niet altijd zo serieus nemen!, volgens de andere, vooral als je niet meer rookt.
dat deed ik al 40 jaren niet meer, maar och je kwam even wel in het ziekenhuis terecht, over gezondheid gesproken dit oud baasje is nog zo gezond als een vis. zijn prostaatje doet het weer uitstekend. Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

O, o, Om Ziel, perfect hoor!
Mij kost het wel moeite om van het roken af te blijven, ik vind het gewoon gezellig, terwijl ik beslist geen ketting rookster ben,
Nah oom Ziel, over prostaten heb ik echt geen verstand, haha, maar houd het gesmeerd, ik denk niet dat ik adviezen hoeft te geven!
Selamat malam

manon
User
User icon of manon
spacer line

zijn er koffieplantages in Indonesie? Zo ja waar liggen die dan?
groeten Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Smile Emoticon: Smile

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 29-11-2006 09:52 manon wrote:
zijn er koffieplantages in Indonesie? Zo ja waar liggen die dan?

Zijn er thee plantages in indonesia.?De meeste nederlanders kennen wel de Puntjak Pass, met de thee plantages , en zelfs Sukabumi en omgeving met de bekende parakan salak plantage.

Als je bovenstaande vragen met Ya kan beantwoorden dan het ook gelden voor perkebunan kopi.
Zo ya , waar zitten ze .En wie heeft het in het verleden ingevoerd ?

Kopi wordt op een bepaalde hoogte geplant , precies zoals thee.
In principe kan je overal koffie planten in heel indonesia, van de kleine boeren tot en met grote plantages , ex de koffieplantages van de nederlanders.
Is ook 1 van de gewilde exportprodukten voor de wereldmarkt.
Denk aan de cultuurstelsel periode Emoticon: Blush

Ik weet nog dat mijn oma vroeger (50 jr geleden) een lapje grond heeft in west java,
We hebben onze eigen koffie , thee , sawahs , klapperbomen , visvijvers, hout, bamboe etc.
Staat het niet vermeld in de site van dsm rietman----- ? Emoticon: Smile

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Ethiopia wil zijn koffie licenseren ...... wat betekent dit ???
Dat het een typisch Ethiopisch product wordt ...... of exclusief ...... oorspronkelijk komt het uit het land.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

De duurste koffie is de koffiebonen die eerst door een dier gegeten worden en dan weer uitgepoept. Die worden verzameld en dan gebrand (en de rest).
Kost echt een vermogen, maar schijnt wel 'gehemelte strelend' te zijn.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 29-11-2006 17:22 pak ronald wrote:
De duurste koffie is de koffiebonen die eerst door een dier gegeten worden en dan weer uitgepoept. Die worden verzameld en dan gebrand (en de rest).
Kost echt een vermogen, maar schijnt wel gehemelte strelend te zijn.

Kopi luwak, gemaakt door dit stinkdier:

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

(Van de site van Simon Levelt)
Meest exclusieve koffie ter wereld - Kopi Luwak
Civetkatkoffie
Kenners kijken allang niet meer op van de enigszins eigenaardige oorsprong. We hebben het over de meest exclusieve koffie ter wereld: de Kopi Luwak. Letterlijk vertaald betekent dat: civetkatkoffie. Wat dit dier, dat iets groter is dan een huiskat, te maken heeft met koffiebonen? Lees, verbaas u en… proef het zelf!

Door de maag
In de Indonesische archipel groeien koffiebessen waar de luwak verzot op is. Het dier vereert echter alleen het vruchtvlees, niet de pitten (koffiebonen) en de pergaminoschil die om de boon zit. De uitwerpselen van de luwak worden 4 tot 7 dagen gedroogd, vervolgens wordt de pergaminoschil verwijderd en de bonen met de hand gesorteerd. Bij het koffiebranden werken de aminozuren, die ontstaan bij het verteringsproces, op elkaar in wat de specifieke smaak oplevert.

Koning van de koffie
Kopi Luwak komt origineel van Sumatra. Van deze ruwe bonen wordt slechts 200 tot 500 kilogram per jaar geoogst. Omdat de vraag echter vele malen groter is, worden tegenwoordig de luwaks uitgezet op plantages op Sumatra, Sulawesi (Celebes) en Java. Desondanks blijft de Kopi Luwak nog steeds de meest exclusieve koffie ter wereld.

Kopi Luwak bij Simon Lévelt
We hebben een partij ingekocht bij de Kayumas State op Java. De koffie wordt door onze eigen keurmeester met de hand gebrand, dus ambachtelijker kan het niet. Het aroma is heel aangenaam, de smaak zacht, fris en met typisch Indonesische ondertonen. Zeer geschikt voor de cafetière en Cona-zetwijze, maar kan ook als filterkoffie worden gezet.

De meest exclusieve koffie ter wereld, die heeft natuurlijk z’n prijs. Maar u moet hem een keer geproefd hebben, al is het maar eens in uw leven.

100 gram € 17,95

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,206 posts - 13,488 topics - 16,248 members - last post @ 22-09-2017 21:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,046,452 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com