indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Napsju
User
User icon of Napsju
spacer line

UIteraard heb ik heel veel zin om weer naar Bali te gaan. Op het moment van schrijven nog slechts 35 dagen te gaan. Emoticon: Smile Oud en nieuw zal ik dus 7 uur eerder gaan vieren dan mijn familie en vrienden in NL.

Wat ik mij eigenlijk af vroeg is hoe de viering zal zijn in het noorden van Bali
(Singaraja).

Iemand hier op dit forum wel eens een jaarwisseling meegemaakt daar? Is er vuurwerk? etc? Graag ervaringen gevraagd dus. Ben zeer benieuwd.

Gr, Rick.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Rick, ik heb het een keer meegemaakt, maar dat was in Jakarta. Toch een vreemde gewaarwording, oud en nieuw in de tropen of sinterklaas.
Over mijn oud en nieuw viering: dat hebben we gevierd in het hotel waar we toen in Jakarta in zaten. De boel was uitstekend verzorgd: (kerst)versierd, live band, leuke entourage. Alleen wil het geval dat de indonesiers zelf geen feestvierders zijn. Verder is kussen in het openbaar ook nog eens ┤not done┤, dus het is een vreemde gewaarwording om dan te gaan ┤happy newyear┤ wensen. Verder is vuurwerk afsteken verboden in Jakarta, maar het werd toch veelvuldig gedaan. We hadden daar een zeer mooi uitzicht over.
Op Bali zal het nieuwjaar vieren wel weer anders zijn.
Waar zit je trouwens in Singaraja?

Groet,

Begin de details te vergeten

Ibu Inge
User
spacer line

Hallo Rick, ik heb wel oud- en nieuw op Bali gevierd en dat was in 2003/2004.
Het hotel waar we logeerde (Sanur) had voor de gasten van alles georganiseerd, zoals balinese dansen, live band een gigantisch buffet etc.etc. Ongeveer 15 minuten voordat het nieuwe jaar een feit werd werd onder de gasten grote toeters van karton uitgedeeld. De bedoeling was dat het nieuwe jaar toeterend werd ingeluid. Vuurwerk op Bali is niet toegestaan/verboden. Heb toen ook geen vuurwerk gehoord. Dit jaar ben ik wederom op Bali tijdens de jaarwisseling. Hoe het in Singaraja gevierd wordt - ik denk bijna hetzelfde.
Groet
Inge

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Oud en Nieuw vieren op Bali is even wennen ,maar als je de juiste plaatsen weet geweldig beter dan in Nederland.
Zoals Johan beaamt rare gewaarwording 33 graden celsius terwijl je gewend bent om het in de kou te vieren.
Twee jaren geleden op het strand gevierd met veel vuurwerk,vele hotels hebben hun eigen party"s en na twaalf gewoon clubs afstruinen.
Singa zal het wat rustiger aan toegaan.......Sol Inn Lovina.is een optie
Maar als je toch Kuta verkiest Kudeta the best

sing ken ken bli....

penny
User
User icon of penny
spacer line

Is er ook nog iets speciaal in Sanur?

ciater
User
User icon of ciater
spacer line

Op Bali heb je plaatslijke Hotels die wat organiseren.
Zowel in het dhayana Pura,en andere hotels,waar veel de Nederlanders komen, kan het zijn dat het op eten alleen afgestemd zal zijn.
Op heel Indonesie is het feesten, meer een vreet festijn, dan een drink gelach,
Nein feesten kunnen ze daar niet .
Moet je voor in Duitsland zijn. Emoticon: Party! Emoticon: Nooo Emoticon: Clown

spacer line  

Ik weet dat het 'regentijd' is op Bali rond oud en nieuw. Met name in december en januari schijnt het fors te regenen.

Hoe erg is het rond die tijd?
Handig voor ons om te weten of we volgend jaar oud en nieuw gaan vieren dan!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hey Joop, cool dat je je daar al druk om maakt Emoticon: Wink
Van oud op nieuw van 2004/2005 was ik in Indonesia. Ik kan me niet herrineren dat het toen regende, zowel in Jakarta niet als ook niet op Bali.
Maar misschien dat wat Bali stayers hier op het forum daar wat meer over kunnen zeggen.
Groetjes,

Begin de details te vergeten

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Net als het jaar daarvoor heeft het geregend op Bali,ach even wennen gebeurt ook hier alleen wat warmer,wel ruim van te voren boeken vluchten zitten vaak vol rond die tijd.

sing ken ken bli....

eveline
User
spacer line

Het ligt er aan hoe/wat je gewend bent.

Ik heb een paar keer in Indonesie mee gemaakt, zowel in Jakarta als op Bali...precies zoals JohanN en Inge hebben beschreven.

Ik ben gewend met de knallen, kerstboom verbranding op het strand en dan de nieuwjaarsduik op scheveningen....en Als ik niet op Sheveningen was dan was ik in Sydney waar ook zo uitbundig wordt gevierd en super gezellig met de drukte met mensen die van overal vandaan zijn gekomen....voor mij is de verhouding met oud en nieuw in Indonesie, vind ik Indonesie erg saai en te opgedirk met hotelfeest gebeuren....als ik zo eerlijk mag zijn....ik mis iets tijdens de feestdagen viering in Indonesie....maar dat is natuurlijk persoonlijk...het ligt voor mij dus ook niet door het weer of warmte want in Sydney had ik ook een hittegolf gehad...

Ik ben benieuwd hoe je het straks zult ervaren

lieve gegroet,

Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

spacer line  

Ja, waar je je al druk om maakt. 15 maart 2007 vliegen we (weer) naar Bali.

Dit jaar werkt mijn ega tussen kerst en oud en nieuw zoals vrijwel elk jaar, weet n¨ al dat er volgend jaar niet gewerkt gaat worden met kerst en oud en nieuw... dus we moeten nog naar Bali, maar we denken er stiekem al aan om december januari 2007/2008 ˛˛k (?) te gaan.

dat het er warm is weet ik, geloof ik graag. wat ik jammer zou vinden dat we dagen bijna volledig binnen moeten zitten om enorme klaterende regenbuien te ontvluchten!
tot nu toe zijn we altijd buiten regentijd geweest... maar ja, december anuari is vragen om bakken met water??

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Ach Joop de meeste regenbuien zijn maar tijdelijk en net zo onvoorspelbaar
ook Bali en heel Indonesie heeft te maken van klimaat verandering,boomkap en luchtvervuiling de grootste boosdoeners
Anyway beter een bui met een temperatuur 28 Graden dan een motregen met windkracht 8 en 5 graden hiero

sing ken ken bli....

spacer line  

Minimaal 6 zonne-uren per dag in dec, en 5 in januari Emoticon: Wink ik heb nog niet anders mee-gemaakt de laatste jaren in bali !

Ik heb er nog een tabel van staan ....! maar krijg deze niet geplakt op dit forum...jammer.

Live life to the max.......

Putu Ed
User
spacer line

Selamat Malam!

Al vanaf de 90-er jaren zit ik rond oud en nieuw in de buurt van Singaraja! Na het intreden van de crisis verloopt de jaarwisseling "sober"... Papieren toeters en idem hoedjes, zoals hier met Koninginnedag in oude tijden... Verder heel veel luide muziek en heel veel mensen op straat.
Kenmerkend zijn de grote aantallen politieagenten en militairen die het "roerige Buleleng" in de gaten houden. Door het getoeter is de stemming in de avond zeer vrolijk.Gedurende de nacht wordt het vaak wat hoekiger. Het grootste probleem is het verkeer in de (na)nacht, aangezien veel bestuurders redelijk dronken achter het stuur of op de brommer zitten.

Er is amper vuurwerk en een avondje "heen en weer" naar de stad is een aanrader.

Veel knusser zijn de "uitdrinkers" rond 16.00 uur, waarbij organisaties afscheid nemen van het gedane jaar: Arak en een hoop gezang! Werkelijk een feest. Mocht je hieraan meedoen dan haal je de nacht niet eens! Kenners herkennen Terschellinger toestanden, een ouderwetse VOC actie!

Het kan heerlijk regenen: dan zijn van de toeters alleen nog de fluitjes actief!

Ga na middernacht naar de hoofdweg Singaraja-Seririt en geniet.

Dranktip: Arak of... Berenburg van Sonnema. vergeet vuurwerk!

Ed

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,108,224 topic views - 234,287 posts - 13,691 topics - 25,167 members - last post @ 17-10-2019 14:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,551,094 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com