indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij willen volgend jaar juni/juli mijn zus/schoonzus en haar familie voor vakantie over laten komen uit Jepara.
Nu is onze vraag, hoe en waar kunnen wij het beste een ticket boeken ?
Hiervan uit Nederland (omgekeerd) is heel duur op de KLM na.
Hoe en waar (liefst via internet) kunnen we tickets boeken vanuit Indonesie ?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.
ps wanneer begint het hoogseizoen volgend jaar voor de tickets ?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

In Indonesie tickets boeken zal erg moeilijk zijn, als het al zou lukken is de betaling een probleem.
Een ticket voor 3 maanden op en neer naar Nederland zal ongeveer US$850 kosten maar dan dient iemand ter plaatse het te boeken, een buitenlander kan dat in Indonesie officieel alleen maar als hij een KITAS (tijdelijke verblijfsvergunning) heeft, in de praktijk word daar niet moelijk over gedaan.
Links naar Indonesiche web sites:
http://www.ramantha.com/
http://www.kcb-tours.com/
http://www.antatour.com/
http://www.bayubuanatravel.com/
http://www.panorama-tours.com/
Er zullen er best nog veel meer zijn, laat Google eens zijn werk doen.
Succes,
Tuti & Jan

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Mister Jan waarom zo moeilijk,heb net iemand over laten komen,gewoon in Nederland een ticket gekocht ,hier betaald en de persoon aldaar heeft via e mail ticket op,de dag van vertrek zijn ticket opgehaald aan de desk bij de desbetreffende luchtvaat maatschappij.
In de regel zijn tickets in Indonesie duurder dan hier ,weet ook niet waarom ???
KLM was opdat de enige waar ik voor een redelijk bedrag 830 euro kon boeken,het hangt ook van het seizoen af..

sing ken ken bli....

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Balibreeze,
Jan houd nu eenmaal van moeilijk doen, mijn ervaringen zijn echter dat de tickets in Indonesie stukken goedkoper (kunnen) zijn dan in Nederland.
Ik geef hier een prijs in US-dollar, jij geeft als voorbeeld een ongeveer zelfde bedrag maar dan in Euro, scheelt met de huidige koers meer dan 25%!
Ik heb al tickets gekocht in Bali waar het prijsverschil nog groter was, in Nederland 1050 Euro, in Bali US$850, toch best de moeite om moeilijk te doen.
Tot voor twee jaar had ik vaker contact met iemand uit Denemarken, die vloog voor US$650 even naar zijn thuisland.
Groetjes,
Jan

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Wel Jan we laten het aan Brongkolletje over hij weet in ieder geval de opties Emoticon: Smile
Mijn laatste ervaring KLM was in dit opzicht het goedkoopst !!!

sing ken ken bli....

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voor goede vrienden wil ik wel eens een ticket kopen, de betaling kan geregeld worden via internetbankieren en met de komst van het elektronisch ticket wordt het alleen maar eenvoudiger maar zo ver zijn nog niet alle vliegmaatschappijen.
De prijsverschillen met internationale vluchten zijn vaak al groot, bij binnenlandse vluchten boeken via een Nederlands reisbureau zijn de verschillen nog veel groter, daar is AirAsia een uitkomst, een vriend van mij is deze week van Medan naar Penang (Maleisie) gevlogen en weer terug voor all in Rup.375.000!!
Prettig weekend,
Jan

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Prima Jan misschien kan jij iets regelen voor brongkol via je tomaatnet hij weet je te vinden in ieder geval heb binnenkort nog een buisiness erbij !!!!!!

sing ken ken bli....

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Sorry Balibreeze,
Ik schrijf duidelijk voor goede vrienden , ik heb geen totaal geen behoefte aan business en de stress die er bij hoort.
Nogmaals prettig weekend,
Jan

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Kijk gewoon ff op http://www.klm.co.id

In het laagseizoen betaal je voor het ticket zelf +- 750 USD voor een retourtje CGK-AMS met KLM, excl. die exorbitante taxen. Het is wel 14 uur op een houtje bijten bij KLM, verwend word je zeker niet, maar voor de prijs zou ik het zeker doen!

Gracias. Sama sama

ferryardx
User
spacer line

En let op het volgende linkje:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=17186

Dan kom je tenminste niet voor de verassingen te staan.....

What goes up, must come down. En hopefully will be in one piece..... (An aircraft)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-11-2006 10:41 ferryardx wrote:
En let op het volgende linkje:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=17186

Dan kom je tenminste niet voor de verassingen te staan.....

Heb het bericht gelezen, te gek voor woorden, vraag mij ook af of dit juridisch wel waterdicht is.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Dit bericht is goed en ik snap niet dat KLM daar niet al eerder achteraan is gegaan (ik spreek nu vanuit het standpunt van de KLM). Route Dusseldorf-AMS-KL-JKT is een bekende goedkopere route dan AMS-KL-JKT. Je bent in duitsland goedkoper uit met je ticket. Vervolgens laat je het traject dusseldorf - AMS zitten en ga je rechtstreeks naar AMS. Daar stap je op. Dit pikken ze dus niet meer, ik heb het al met collega´s meegemaakt: komen in amsterdam aan en klm heeft het ticket geannulleerd: niet in dusseldorf opgestapt, dus vergeven aan andere passagiers. Het bekende overboeken van een vliegtuig (meer boekingen dan stoelen) speelt hier natuurlijk ook mee.
Groet,

Begin de details te vergeten

ferryardx
User
spacer line

Nou gelijk heeft KLM. En logisch ook! Als je niet in dusseldorf in het vliegtuig stapt, betekent dat het gewoon een "no show" situatie. Dus de instapcode die de passagier van tevoren krijgt uitgerekt, wordt gewoon geannuleerd. Want de passagier krijgt gewoon dezelfde instap/incheknummer voor route DUS-AMS en AMS-CGK.

What goes up, must come down. En hopefully will be in one piece..... (An aircraft)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-11-2006 13:45 JohanN wrote:
Dit bericht is goed en ik snap niet dat KLM daar niet al eerder achteraan is gegaan (ik spreek nu vanuit het standpunt van de KLM). Route Dusseldorf-AMS-KL-JKT is een bekende goedkopere route dan AMS-KL-JKT. Je bent in duitsland goedkoper uit met je ticket. Vervolgens laat je het traject dusseldorf - AMS zitten en ga je rechtstreeks naar AMS. Daar stap je op. Dit pikken ze dus niet meer, ik heb het al met collega´s meegemaakt: komen in amsterdam aan en klm heeft het ticket geannulleerd: niet in dusseldorf opgestapt, dus vergeven aan andere passagiers. Het bekende overboeken van een vliegtuig (meer boekingen dan stoelen) speelt hier natuurlijk ook mee.
Groet,

Ooooooh nu begrijp ik het verhaal veel beter, ik vroeg mij al af hoe dat in elkaar zat, begreep het niet helemaal.
Tja als je aanmerkelijk goedkoper kan vliegen vanaf Dusseldorf moet je inderdaad de moeite nemen daar op te stappen,daar kan ik mij iets bij voorstellen.
Overigens, aan het begin van mijn 24 uurs reis naar Indonesië(huis-huis) heb ik zeker geen behoefte om eerst nog naar Dusseldorf te rijden, mijn auto daar veilig voor 2 maanden te parkeren enz. enz.
Dan maar met zijn tweetjes 300 meer, zoonlief brengt ons weg, mijn auto veilig voor de deur, anderhalf reisuur Rotterdam Schiphol en schoon is uw kunstgebit, is mij die 300 Eurie dik en dwars waard.
Ik vraag mij wel af waarom Dusseldorf -Amst-Jkt met KLM goedkoper zou moeten zijn als Amst-Jkt, als dat is om de concurrentie aan te gaan met Lufthansa begrijp ik er al helemaal geen pepernoot meer van, de prijzen van deze twee maatschappijen schelen niet zoveel als je op het juiste moment prikt.
Ik heb ččn keer met Lufthansa gevlogen, de overstap op Frankfurt vond ik een drama, Deutsche grundlichkeit handbagage was 3 kilo te zwaar, dus het laadruim in, alle breekbare spullen die er in zaten waren verpest.
Air France via Charles de Gaulle ben ik helemaal op afgeknapt, overstaptijd minimaal, ččn of andere vliegveldhuppelekut zou ons even bij de juiste poort brengen, van domestic naar International, dat wijf trok op als een Maserati en wij erachter aan als muilezels met onze handbagage, sorry dat was voor geen kant bij te houden.
Ondertussen zij maar praten in het Frans, nu is mijn tweede naam wel Frans maar mijn kennis van deze taal is beperkt gebleven tot wat ik in mijn schooltijd heb geleerd, zinnetjes als, ''Papa fume une pipe,"
En dan had je mijn Indonesische kaboutertje moeten zien, 1.50 m korte pootjes die er op een draf met haar 60 jaar jeugd in een draf mee trachtte te komen.
Neeeeeh dan maar een paar Eurootjes meer en dan zonder ellende.
Voor dat een ieder weereens over mij heen gaat vallen omtrent deze posting, ik schrijf dit met een kwinkslag en een knipoog Emoticon: Yes!
En als ik het over mijn Indonesische kabouter hebt dan is dat lief bedoeld dus niet gelijk in de brand vliegen Emoticon: Angry
Mensen die van plan zijn om goedkoper te vliegen hebben er misschien iets aan, als je wat ouder bent denk ik dat het beter is indien mogelijk voor 300 Euries meer de weg van de minste weerstand te kiezen, Schiphol-Jakarta.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-11-2006 14:26 Malam wrote:

...

Tja als je aanmerkelijk goedkoper kan vliegen vanaf Dusseldorf moet je inderdaad de moeite nemen daar op te stappen,daar kan ik mij iets bij voorstellen.

Daar is net sinds vandaag een stokje voor gestoken. Kan dus niet meer want KLM staat niet meer toe dat in NL woonachtige passagiers in Duitsland instappen. Stond in de krant vanochtend.
Daarnaast ben ik lange tijd bezig geweest te kijken van waar de tickets goedkoopst zijn; is toch in RI zelf. Zeker in de komende maanden. Heb net de goedkoopste tickets gekocht via Malaysia Air vanuit hier en niet vanuit NL.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-11-2006 22:58 brongkolnews wrote:
Wij willen volgend jaar juni/juli mijn zus/schoonzus en haar familie voor vakantie over laten komen uit Jepara.
Nu is onze vraag, hoe en waar kunnen wij het beste een ticket boeken ?
Hiervan uit Nederland (omgekeerd) is heel duur op de KLM na.
Hoe en waar (liefst via internet) kunnen we tickets boeken vanuit Indonesie ?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.
ps wanneer begint het hoogseizoen volgend jaar voor de tickets ?

Via internet kan je hier vrijwel niet boeken. Moet toch wel via een reisburo. Laten ze het doen via Nusantara in Semarang, nog steeds een van de goedkoopste. En dan visum aanvraagen via Jooste v.d. Post in Jepara.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-11-2006 16:00 Yogya-Bali wrote:

...

Daar is net sinds vandaag een stokje voor gestoken. Kan dus niet meer want KLM staat niet meer toe dat in NL woonachtige passagiers in Duitsland instappen. Stond in de krant vanochtend.
Daarnaast ben ik lange tijd bezig geweest te kijken van waar de tickets goedkoopst zijn; is toch in RI zelf. Zeker in de komende maanden. Heb net de goedkoopste tickets gekocht via Malaysia Air vanuit hier en niet vanuit NL.

Yogya, zou er niet een verschil zitten tussen een ticket Dusseldorf-Amst-Jkt en in Dusseldorf instappen en een zelfde ticket maar dan Dusseldorf-Amst overslaan en rechtstreeks opstappen in Amsterdam?

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 27-11-2006 14:26 Malam wrote:

...

Ik vraag mij wel af waarom Dusseldorf -Amst-Jkt met KLM goedkoper zou moeten zijn als Amst-Jkt, als dat is om de concurrentie aan te gaan met Lufthansa begrijp ik er al helemaal geen pepernoot meer van, de prijzen van deze twee maatschappijen schelen niet zoveel als je op het juiste moment prikt.

Het gaat natuurlijk niet om KLM en LH, ondertussen weet iedereen dat je vaak voor 500-600 euro kan vliegen vanaf DUS of FRA, dan vlieg je met die Moslimmaatschappijtjes uit het midden-oosten (Emirates en Gulf). Niet gek dus dat KLM tickets verkoopt in Duitsland die 100den euro's onder de Nederlandse prijs moet liggen.

Gracias. Sama sama

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Kiwi, zo zit het. Daarnaast denk ik (maar weet het niet zeker) dat de marge op een ticket bij een duits reisburo lager is dan in Nederland. Wij deden tot deze zomer veel zaken met een duits reisburo, en dus stapte we (bijna) altijd op in Dusseldorf. Scheelde gewoon veel geld. Vanuit regio Eindhoven maakt het niet veel uit: amsterdam of dusseldorf

Begin de details te vergeten

Jeanette
User
spacer line

Ik dacht gelezen te hebben dat NL-ers niet meer in NL mogen instappen wanneer het ticket een opstapplaats in het buitenland heeft. Vaak in Duitsland dus. Je moet dan inderdaad de moeite nemen om eerst naar dat land af te reizen.

spacer line  

Een tickte voor Indonesie-Amsterdam is echt wel van uit indonesie goedkoper,en daarbij val het mij op dat zij daar niet over seizoenen hebben.
heb al meerdre malen een ticket daar gekocht voor mensen die vandaar naar Nederland op uitnodiging familie bezoeken
Voorig jaar nog een ticket daar gekoch voor Us$.725.-

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry Ruud, hangt wel van seizoenen af alleen hanteren ze hier in RI en Azie andere seizoensnormen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Is 1447 dollar voor 2 tickets KLM enkel reis Jakarta Amsterdam waarvan kind van 7 jaar, goed koop?
Is dat een normaal prijs???, of vergeleken met hier de KLM veel duurder.
Je kan ook niet Jakarta Amsterdam via de internet bestellen, je moet of telefonisch of e-mail boekingen doen
Maar zijn er daar goedkopere tickets te bemachtigen??? Emoticon: Laugh out loud Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Pikiran
User
spacer line

Op de website van Malaysian Airlines kan je een account aanmaken.
Je kan dan een ticket boeken van Indonesia - Amsterdam.
Betalen doe je met visa of mastercard.

Tickets kosten rond de 1200 euro afhankelijk van welke klasse. En hij is dan 1 jaar geldig. Dat betekent dat ik de data kosteloos en telefonisch kan veranderen mocht er wat gebeuren.
Bij een reisbureau moet je t een en ander bijbetalen etc etc. als je iets wilt veranderen.
De persoon die de ticket ophaalt moet dan wel een kopie van je paspoort hebben en een kopie van de voorkant van je creditcard en daarnaast ook een eigen identiteitspas tonen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

[Pikiran
Tickets kosten rond de 1200 euro afhankelijk van welke klasse. En hij is dan 1 jaar geldig. Dat betekent dat ik de data kosteloos en telefonisch kan veranderen mocht er wat gebeuren.
Bij een reisbureau moet je t een en ander bijbetalen etc etc. als je iets wilt veranderen

Het moet enkle reis zijn, en als ik dan het verschil neem dan zie je dat het over euro gaat, en wat ze kan boeken is dollar, een verschil van honderden eurootjes.
Maar bedankt voor de tip.
Ben geen liefhebber van kLM, maar ik hoef niet te reizen, dus het is de KLM die zo goedkoper is van uit Indonesie, dan MAS......... Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,135 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 00:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,972,161 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com