indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

saidja
User
User icon of saidja
spacer line

Mensen niet te serieus op in gaan als iemand een sarcastische opmerking maakt. Wie het klappen van de zweep kent maakt weleens een grapje.
En niet te veel generaliseren he ! Mensen zijn verschillend en er zijn ongetwijfeld genoeg vrouwen die graag slaag willen , je kunt het zo gek niet verzinnen of er is wel iemand zo gek !

Doei, Saidja

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

ennuh, heb de zwarte band van karate,dus meppers, je weet wat je te wachten staat,
Malam en Om Ziel wel lachen Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 15-11-2006 22:55 merapi wrote:
Maar ik sta open voor een aardige vrijgezel met Ind. achtergrond voor vriendschap en misschien meer Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Jammer dat het een vrijgezel moet zijn Emoticon: Yes! , anders ken ik ook wel een aardige indosenier , goedgelovig (goed in het geloof), en mag ook 4 vrouwen hebben (mits-----).Woon in de randstad (geen boerelul) , en spreek ook redelijk nederlands Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

saidja
User
User icon of saidja
spacer line

Ik geef les in Chinese vechtkunst. Ik kan erg goed slaan. Dus als er nog vrouwen interesse hebben. stuur me een mailtje ! Nee geintje.
Emoticon: Laugh out loud

saidja
User
User icon of saidja
spacer line

Ik heb een vraagje trouwens. Weet iemand hoe in het indonesisch een beoefenaar van Pencak Silat genoemd word ?
thnx alvast...

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Pe - silat (pesilat)
of Pe- mencak (pemencak )
pe = prefix

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Aangezien dit topic offtopic is, van AnisJ is, maar reeds reacties heeft zal ik het verplaatsen i.p.v. sluiten. Emoticon: Smile

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Voor meer info surf naar
Ik hou van een pak slaag?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Ik geef het niet graag toe, maar in mijn huwelijk was het mijn vrouw die er regelmatig op los timmerde... soms de hele bestek bak naar mijn hoofd, gezicht vol krassen, etc. ik heb vaak bijna mijn controle verloren, maar kan gelukkig zeggen dat ik nooit iets terug gedaan heb.
Blij dat het over is.

ik denk trouwens dat dit een onderschatte zaak is merapi, daar jij alleen verteld over vrouwen en kinder mishandeling.

Vrouwen vertellen niet graag als hun het overkomt, maar mannen durven het over het algemeen al helemaal niet te vertellen, word je al gauw voor zwakkeling uitgemaakt........

persoonlijk zie ik het gelukkig zo niet, ik ben er altijd wel trots op geweest dat ik haar nooit iets aangedaan heb.....

Greetz

spacer line  

hier zijn trouwens wat interessante links:

http://www.richel.org/hg/
http://www.richel.org/hg/Fiebert.html
http://home.tiscali.nl/~csnel/jz/hg.html

En zeer interessante quote:

Wat t.o.v. de kinderen geheel onjuist is. De AMK's melden (nota Priv-geweld, publieke zaak, 2002) dat bij n geweldpleger in het gezin, dat in 35% van de gevallen de moeder is en in 14% de vader. Bij twee plegers is het tien keer zo vaak moeder en nieuwe vriend (7%) als vader en nieuwe vriendin (0,7%).

Greetz

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 16-11-2006 10:54 dutchguy1000 wrote:

ik denk trouwens dat dit een onderschatte zaak is merapi, daar jij alleen verteld over vrouwen en kinder mishandeling.

Dat is natuurlijk de ervaring van Merapi , van een individu .
Op zicht zal het waar zijn.
Alleen is het natuurlijk een beetje bezwaarlijk als iemand (hoeft niet Merapi te zijn , dus anderen ) het gaat generaliseren over de moslim die in nederland wonen. Zoals die blonde Geert Wilders , Pastors cs.
Laatstaan als iemand het ook gaat projecteren op de hele islamitische wereld. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Zelfs de moslims in nederland zijn ook onderverdeeld uit verschillende landen en culturen. Emoticon: Yes!
Wat de marokanen betreft , zijn de oorzaken ook mede verklaard uit hun afkomst.
De meeste marokanen kwamen uit de Rif gebergte , de 1ste generatie gastarbeiders kwamen uit (bijna) de "middeleeuwen".
Sommige van hun 2de generatie hebben ook nog last en achterstand.
Dat is ook te zien in hun functioneren in de moderne nederlandse maatschappij.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 16-11-2006 12:19 sidia wrote:

...

Zelfs de moslims in nederland zijn ook onderverdeeld uit verschillende landen en culturen. Emoticon: Yes!

Het schijnt zelfs zo erg te zijn dat er in Nederland alleen al 18 verschillende stromen zijn van Islam. Hoe kan dat met een boek dat niet vertaalt of herschreven mag worden?

Leest dan net als in Indonesie met zijn koran lezingen, (of beter gezegd voorlezingen) zijn eigen boek niet. Ik weet in Indonesie leest men niet graag. Men wordt liever voor gelezen. Dus iedere Iman kan zo zijn eigen vertalingen van het boek geven.

Maar ja eigenlijk is dat hetzelfde met de Bijbel. Alhoewel wij meer nadenken bij hetgeen wat wordt gezegd. En niet als zoete koek wordt geaccepteerd.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 16-11-2006 13:11 Albert wrote:

...

Maar ja eigenlijk is dat hetzelfde met de Bijbel. Alhoewel wij meer nadenken bij hetgeen wat wordt gezegd. En niet als zoete koek wordt geaccepteerd.

Ya dat klopt , omdat op dit moment de onwetenden te veel macht hebben gegrepen.
Zelfs in de qur'an staat al een waarschuwing over de onwetenden.
Ze hebben politiek en cultuur vaak ingebracht in de "zuivere" leer van de islam.

je moet ook niet vergeten dat de indonesiers a.h.w pas maar 50-60 jaar hun ogen hebben geopend. Dat ze intelectueel gezien nog niet zo lang geleden zijn dat ze in aanraking zijn gekomen met andere culturen (westerse) , denkbeelden .
En de eerste generatie indonesiers die ook kennis hebben gemaakt met het westerse denken zijn in verhouding in de begin jaren van de merdeka tijd ook erg weinig , Nog niet eens 1%(satu prosen) van de totale bevolking. En economisch gezien hebben ze ook slechter , en zoals iedereen weet heb je geld nodig(goede economie) om te kunnen investeren in de toekomst van een land.
En het is altijd een strijd geweest tussen de puristen en de fundamentalisten .
De meesten zijn gewoon Islam "abangan" . Staan gewoon naast de zijlijnen.

Ik ken een heleboel indonesiers van de eerste generatie die westerse opleiding genoten hebben (de meesten zijn al "check out" Emoticon: Wink , er was zelf een Hollandse Inlandse Kweekschool geweest in Batavia (jaren 20) waar de studenten naast westerse denken ook antroposofische (Tagore) filosofie aanhangen.
In die tijd was het een unicum . de afgestudeerden hebben ook hun denken overgedragen aan de jongere generatie indonesiers.
De school werd bijna gesloten door de Nederlandse Gouverneur , werd verdacht van staats gevaarlijke activiteiten .(nationalisme). Emoticon: Nooo
Maar ya ze zijn met te weinig mensen Emoticon: Smile

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 15-11-2006 18:11 zieleffe wrote:

...

Dat was een Marrokaan colmenist Mohammed Benzakour die het in zijn column die stelling plaatste om dat de Nederlanders hun huwelijken zien stuk lopen vergelijk met hun dat de huwelijken wel in stand gehouden wordt.
Het tegen deel als grap bedoelde uitleg dat hun vrouwen graag klappen zouden willen ontvangen zodat ze trouw aan hun man blijven.
Mensen op die wijze te laten beproeven dat ze druk maken over vrouwen mishandelng, maar het niet zo erg is als men onder de ned mensen
Kijk zijn uitlating op zijn column maar hier op deze site Emoticon: Party! http://pauwenwitteman.vara.nl/uitzending.php?id=56

"Ziel" yth.,

"Bedank voor de 'achtergrond-info'; bent j/u van 'Duitse afkomst' zo 'doel/ziel gericht' ???"

"No matter what people say ...... be yourself brother !!!
Heren ........... 'lijsttrekkers en -duwers' hoort u dit ......... u kunt er een "punce aanzuigen"

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 16-11-2006 15:27 AnisJ wrote:

...

"Ziel" yth.,

"Bedank voor de achtergrond-info; bent j/u van Duitse afkomst zo doel/ziel gericht ???"

...

Ja dat klopt kom van Duitsland, goed geraden,knap dat u dit uit mijn profiel uit kan halen, of kent u mij ergens van??????

Dit verhaall staat in onze stamboom afstammeling, van een ridderlijk geslacht.
Wij wisten dat er drie takken ----- (om in stamboom taal dit uit te leggen) zijn geweest die van Mons in Duitsland afgezakt zijn naar de Nederlanden.

In het stadje Bad Nassau aan de Lahn 25 km ten Oosten van de stad Koblenz ligt de stam van onze afkomst. Vele grafstenen zijn daar gevonden met de naam ----- en zij leiden naar dat gebied die te maken heeft met Willem van Oranje die geboren is in de stad Dillenburgh in Duitsland.

Daar het wapen met drie speren er in fam wapen bij onze afstammelingen behoren, denken wij dat ze met Willem van Oranje naar de Nederlanden zijn meegekomen. Het waren Ridderlijke personen. De drie broers zijn In Nederland weer uit elkaar gegaan, en daar is een tak naar Langeveen en een Tak naar Drente Emmen terecht gekomen.
Een tak is geemigreerd naar Amerika

dit komt uit onze Genealogie
Dus wij zijn een tak van uit Langeveen de Tukkers mentaliteit.
Die weten wat ze willen, en een grote doorzettingsvermogen, te hebben.

Maar het gaat niet om mij maar over dat er geslagen word!!
Heb het verhaal gelezen van dutchguy1000
dat gebeurd ook in vele gevallen er zijn dames die flink haar op hun tanden hebben,. dus wees blij dat je er van af bent dutchguy1000
alleen nu nog je kind, daar zal je iets voor moeten blijven betekenen.
Hij of zij kan er niets aan doen dat ze die moeder heeft getroffen.
Moeilijk is het wel, want je zult goed voor je zelf moeten zijn,en voor je eigen kiest zal je straks de vruchten kunnen plukken dat jou kind naar je toe wil komen, en dat kan alleen als je het zelf goed doet in de samenleving.
Sterkte er mee. En bewonder je dat je de handen thuis hebt gehouden chappo
Dit was eigenlijk niet te bedoeling om over mij zelf te hebben min of meer de vraag beantwoord , en een mening gegeven Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

was een grapje Malam,
ik denk dat Anis een eenzaam figuur is, vandaar al die postings.
Martin-Solo: ga een karatecursus volgen, ha ha.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 16-11-2006 20:44 merapi wrote:

Martin-Solo: ga een karatecursus volgen, ha ha.

Pencak silat of zoiets heet dat hier.

spacer line  

On 15-11-2006 18:14 merapi wrote:
A
Ik loop lang genoeg mee als juriste en hulpverlener om te weten wat huiselijk geweld betekent..
vrouwenmishandeling is een feit, maar ook kindermishandeling,

Ik vind dat als je in de hulpverlening werkt je toch wel de werkelijkheid moet weten.

lees mijn vorige posts

Greetz

saidja
User
User icon of saidja
spacer line

Aha, Pesilat dus. thnx Sidia
Nu weet ik het weer. Volgens een van de regels van deze vechtkunst mag je de vrouw van een ander niet begeren. Laat staan erachter aan gaan. Ik heb me altijd aan die regel gehouden. Gewoon omdat ie logisch is, anders had ik er schijt aan gehad. Iemand die altijd probeert het goede te doen heeft geen regels nodig, en word weleens gedwongen ze te overtreden.

Maar vrouwen slaan doe ik niet zolang ik een keus heb. Overigens heb ik laatst een shaolin gezien die zich door een bijzonder mooi vrouwtje van het podium liet slaan en schoppen. Opgepast dus, heren. Ha ha

Saidja

saidja
User
User icon of saidja
spacer line

Grappig, dat van willem van Oranje en Dillenburgh. Mijn moeders familie is ook van adel geweest. Ik heb voor de grap eens gekeken en naar het schijnt stammen we af van en of andere mongoolse krijgsheer. Lu-i-ben....
Maar mijn vaders kant van de fam komt uit duitsland.Lang geleden....

ps. Misschien toch eens gaan Pencakken, Dutchguy ! Ha ha.
Doei

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 15-11-2006 18:14 merapi wrote:
Anis, malam en man die zijn vrouw slaat: wegwezen!!
Gewoon zwakheid!
Ik loop lang genoeg mee als juriste en hulpverlener om te weten wat huiselijk geweld betekent.

• Dan lees je vl rapporten, misschien zelfs te vl (case-load ??) dat je niet mr tussen de regels leest; ....... "ik proef teveel 'eigen dunk' dame ....... in INDOSnesos wordt dit 'mengarti' genoemt ............

vrouwenmishandeling is een feit, maar ook kindermishandeling, en dan heb ik het niet over een tik, maar botbreuken, uithongeren.
    Als een Marrokaanse vrouw zo nodig slaag wil, prima als ze zelf kiest voor mas0chistisch gedrag, maar zeur dan niet.
    Weg gaan.

Malam, ....... voor de goede (volg-)orde dit ben ik hr .......... 'Hormat banyak' en ........ YES I AM AGAINST ..... BIEN SR MON AMI ....

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 16-11-2006 17:26 zieleffe wrote: ............................................................................................... Ja dat klopt kom van Duitsland, goed geraden,knap dat u dit uit mijn profiel uit kan halen, of kent u mij ergens van??????

.... grndlichkeit ..... erkannt man (..... An, Auf, Hinter .....)
    ....... ik ben k 'von' ....... maar niet van adel ....... met ein bisschen Glck ...... in Bier ..... Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Wink "Trink 2 Brderlein trink ....."

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

On 15-11-2006 17:06 AnisJ wrote:
    Omdat INDOSnesos een islamistisch land is en Marokko k, betekent dit dat het voor INDOnesos k geldt ???
  • In een t.v.-programma citeert een Marokkaanse publicist, zijn colum, dat Islamitische vrouwen verwachten dat Marokkaanse mannen, hen meppen Emoticon: Confused Emoticon: Confused , diegenen die dat niet doen, zoals Nederlandse mannen vindt men watjes ......... Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid ...... aduh, dunia sudah terbalik sekali ....... Emoticon: Frustrated ..... (het is bijna sinterklaas) vol verwachting klopt mijn hart ...... (..... wie stout is krijg de roede ......)
    Of is het ....... spaar de roede en bederf de "vrouw" ..... ; ik denk dat ik maar minder kous 2 ga eten, misschien word ik dan k zo gewelddadig ........

• Opening topic, van AnisJ, waarschijnlijk als aanklacht bedoeld(en terecht)
    Aduh, dunia sudah terbalik sekali, wordt er geschreven, vertaald , de wereld is omgedraaid.

Merapi schrijft:
    Anis, malam, een man die zijn vrouw slaat: wegwezen!!
    Gewoon zwakheid!
    Ik loop lang genoeg mee als juriste en hulpverlener om te weten wat huiselijk geweld betekent.

Dan antwoordt AnisJ weer:
    Dan lees je vl rapporten, misschien zelfs te vl (case-load ??) dat je niet mr tussen de regels leest; ....... "ik proef teveel 'eigen dunk' dame ....... in INDOSnesos wordt dit 'mengarti' genoemt ............

vrouwenmishandeling is een feit, maar ook kindermishandeling, en dan heb ik het niet over een tik, maar botbreuken, uithongeren.
    Als een Marrokaanse vrouw zo nodig slaag wil, prima als ze zelf kiest voor mas0chistisch gedrag, maar zeur dan niet.
    Weg gaan.

Brave AnisJ,
    Wat bedoelt u nu eigenlijk??????
    Een topic openen dat het schandalig is dat er vrouwen binnen een bepaalde cultuur worden mishandeld, waarbij de vrouw het nog accepteerd ook.
    Merapi geeft antwoord, dat dit schandalig is en vervolgens zou Merapi volgens u een cursus tekst interpretatie moet volgen.
    Welnu Beste AnisJ, dan zouden vele forumgebruikers zo`n cursus moeten volgen(zie posting van Jantje die er ook niets meer van begrijpt) ik snap het ook niet meer.
    Met andere woorden uw teksten begrijpen wij niet en wij zijn allen toe aan een cursus?
    Zou u uit kunnen leggen waarom u een bepaalde topic opent en vervolgens iemand die hier positief op reageerd af probeerd te hakken?
    Vrouwenmishandelingen is in alle gevallen niet goed te keuren toch?
    Groetjes Malam.
    PS. Over teksten gesproken, tegenwoordig schrijft men Indonesi en INDOSnesos noooooit van gehoord(gaat u mee naar de cursus?)

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Malam yth.,

• Nog nooit van 'afzender' en 'geadresseerde' gehoord .......
    Sinds wanneer heet j/u 'Merapi' ...........

Misschien moet je k een leesbril bij Kruidvat aanschaffen .........

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Beste AnisJ,
    Als uw postings persoonlijk bedoeld zijn en anderen er geen vragen over mogen stellen, zou het dan niet beter zijn via de e-mail te antwoorden?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,385 posts - 13,692 topics - 25,237 members - last post @ 21-10-2019 17:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,679,798 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com