indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Het indonesische paspoort van mijn vrouw verloopt in augustus 2008. Nu heb ik gehoord, dat je het in Den Haag 1 jaar voor de expiratiedatum moet verlengen. Dat zou dus in augustus 2007 moeten gebeuren. Nu gaan we in in juli 2007 naar IndonesiŽ, kan het daar ook verlengd worden of zeggen ze dan in IndonesiŽ dat het niet kan omdat het paspoort nog tot augustus 2008 geldig is?

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Heb je al in Den Haag geinformeerd of het nog steeds kan? Zal ik eerst doen als ik jouw was.
Een jaar voor einde datum in Indonesie verlengen lijkt mij sterk.

Ik heb mijn NL paspoort in indonesie 2 maanden voor einde datum laten verlengen, geen probleem. Zelfs wanneer het verlopen is geen probleem. Zolang je maar niet gesnapt wordt met een verlopen paspoort.

Verlengen in Indonesie; stel je hebt geen plannen om naar Nederland of buitenland te gaan. waarom zou je dan je paspoort verlengen?
Met andere woorden verlengen binnen een jaar voor einde in Indonesie moet mogelijk zijn.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

On 14-11-2006 14:58 (T)roy wrote:
Het indonesische paspoort van mijn vrouw verloopt in augustus 2008. Nu heb ik gehoord, dat je het in Den Haag 1 jaar voor de expiratiedatum moet verlengen. Dat zou dus in augustus 2007 moeten gebeuren. Nu gaan we in in juli 2007 naar IndonesiŽ, kan het daar ook verlengd worden of zeggen ze dan in IndonesiŽ dat het niet kan omdat het paspoort nog tot augustus 2008 geldig is?
Kun je gewoon in Den Haag laten verlengen, hoeft niet een jaar van te voren al; je hebt nog wel even de tijd dus. In IndonesiŽ zul je het paspoort ook wel kunnen verlengen, denk niet dat ze moeilijk doen over het feit dat het paspoort nog tot aug. 2008 geldig is.

Voor liefhebbers van Indonesie : http://www.indonesiaclub.multiforum.nl

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Je moet wel rekening houden of het een oude of nieuwe paspoort zijn.
Als je nog een oude paspoort heb , dan zou ik adviseren om in den haag te doen.
En NIET in Jakarta , veel tijd , veel ongkos en veel irritatie .
Wah susah deh.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

HorasBatak
User
User icon of HorasBatak
spacer line

Van de week nog naar de Dubes in Den Haag geweest,
Paspoort van moeders was tot Juni dit jaar geldig.
Na het inleveren van:
Kopie Trouwboekje
Kopie Geboorteakte
Kopie Vreemdelingen Document
Oude Paspoort en
Ä30 voor de plaatselijk gemaakte foto met administratiekosten.
Kan ik het paspoort na 5 werkdagen weer ophalen.

(laat moeders met een eigen blus putih naar de Dubes gaan anders moet ze daar eentje lenen t.b.v de foto.)

Kepala botak tapi dengan otak

spacer line  

Een paar maanden geleden naar de ambassade geweest om een paspoort te laten verlengen. Teruggestuurd, omdat het paspoort nog 8 maanden geldig was. Mag niet meer dan 6 maanden voor aflooptijd verlengt worden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dan was je paspoort wellicht nog niet vol genoeg; ik heb de mijne in december 2009 verlengd terwijl deze pas 2 jaar oud was. Jammer inderdaad, maar wist ik veel dat het zo hard zou gaan met al die stempeltjes en zo.. Emoticon: Puh!

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Hallo mensen,

Ik begrijp van Dennis van Dongen dat eerder dan 6 maanden proberen te verlengen geen zin heeft, maar wat is de minimale termijn waarop je je paspoort moet verlengen?

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Ter aanvulling om het wat recenter te maken:

Als je bijv. je Kitas wil verlengen moet je dit met een paspoort doen wat niet binnen 18 maanden verlopen is Emoticon: Blush Slim, kassa natuurlijk voor de NL staat. Emoticon: Shut up!

De voorwaarden voor het aanvragen van het paspoort zijn als volgt:
De aanvrager dient in persoon te verschijnen op de Nederlandse Ambassade JAK
ůf ťťn van de Consulaten: Medan, Surabaya en Bali en je moet het volgende meenemen:

- een volledig ingevuld paspoortaanvraagformulier op naam van de aanvrager;
- je huidige Nederlandse paspoort;
- geldige Indonesische Visa, Kitas, Kitap;
- 2 pasfoto's: formaat Pasfoto: 35 mm x 45 mm. De afbeelding van het gezicht op de pasfoto: breedte van ooraanzet tot ooraanzet minimaal 16 mm en maximaal 20 mm; lengte van kruin tot kin minimaal 19 mm en maximaal 30 mm. De achtergrond moet egaal lichtgrijs zijn en het gezicht moet recht van voren worden gefotografeerd; andere varianten worden niet geaccepteerd.
(Meer informatie omtrent de pasfoto's verwijs ik naar de website: www.paspoortinformatie.nl)
Dat goede ervaringen zijn opgedaan met de fotograaf die daar op het terrein in JAK fotoís maakt;
- Leges IDR 1.360.000.-). Houd rekening mee met eventuele koerswijziging.

Slimmer is om je NL foto's (professioneler en met andere eisen en maten) en je Indonesische foto's op een CD schijf te zetten en/of digitaal op te slaan; en een voorraadje in print te hebben voor gevallen dŠt. De Indonesische foto's (met rode en blauwe achtergrond waren zo abominabel slecht, dat ik ze in Photoshop wat lichter heb gemaakt qua kleur en verzadiging. No problem hier. Ik wilde eigenlijk nog mijn oren wat dichter bij mijn scheiding zetten, mijn haar wat bijknippen en de rimpels wat gladstrijken, maar ach heb het maar allemaal ganteng zo gelaten Emoticon: Smile Want waar ligt de grens hier in 'valsheid van geschriften' Emoticon: Shut up!

Deze procedure neemt ongeveer 15 werkdagen in beslag.

Embassy of the Kingdom of the Netherlands
Jl. H.R. Rasuna Said Kav.S-3 , 12950 Jakarta, Republic of Indonesia
E: jak-caRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.minbuza.nl
T: +62215271904
F: +62215275977
I: http://indonesia.nlembassy.org

DUTCH DESK (appointment not required)
Monday Ė Thursday
visiting hours: 08.00 Ė 12.00,
Collecting: 14.30 Ė 15.00, also Friday 13.00 Ė 13.30
Phone: 13.00 Ė 14.00
Open ma-don 08.00 -14.00
Kleding: lounge suit / batik lange mouw!!

Your attitude determines your altitude

simpati
User
spacer line

Het topic gaat over: Indonesisch paspoort verlengen in IndonesiŽ of Den Haag

Wat je schrijft over de vernieuwing van een Nederlands paspoort is niet correct, er wordt nergens een geldige Indonesische Visa, Kitas, Kitap gevraagd, niet in IndonesiŽ en ook niet in Thailand!

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 07-02-2014 08:51 simpati wrote:

Wat je schrijft over de vernieuwing van een Nederlands paspoort is niet correct, er wordt nergens een geldige Indonesische Visa, Kitas, Kitap gevraagd, niet in IndonesiŽ en ook niet in Thailand!

Goed lezen blijft moeilijk voor sommigen.

On 07-02-2014 06:54 Keduadam wrote:

Als je bijv. je Kitas wil verlengen moet je dit met een paspoort doen wat niet binnen 18 maanden verlopen is Emoticon: Blush Slim, kassa natuurlijk voor de NL staat. Emoticon: Shut up!

Nog een verkeerde veronderstelling ook nog. Die 18 maanden is een eis van IndonesiŽ. Dus niks slim van de NL staat. Emoticon: Party!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. erwin, blijft kassa voor de NL staat.
Maar okay, w.s. ook slim van Indonesia. IndonesiŽrs zijn mss nůg slimmer in papierwerk Emoticon: Party! Emoticon: Shiny

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 07-02-2014 08:51 schreef simpati:

En tegen wie heb jij het simpatie? Graag gewoon vermelden volgende keer voor de duidelijkheid?
Afgezien dat je w.s. beter moet lezen. Want wie zegt dat hierboven?
Bovendien, we hebben het allemaal hierboven over vernieuwen van je paspoort. hm Emoticon: Confused

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Keduadam,

Graag zou ik willen weten of het vernieuwen van een Nederlanlandse paspoort inderdaad een visum vereist is. Ze kunnen dat wel op hun website http://indonesie.nlambassade.o(...)esie/paspoorten.html vermelden en in de praktijk vragen maar is dit inderdaad een strikte voorwaarde.

Wat gebeurt er als een Nederlander een paspoort wilt vernieuwen omdat zijn pasoort al verlopen is en zijn Indonesische visum ook al verlopen is?? Moet de ambassade dan een nieuwe paspoort uitgeven of zal de ambassade dit weigeren en alleen een laissez passe geven? Vervolgens moet de betrokkene dan zijn overstay regelen volgens de Indonesische wet.

Dus de vraag in feite is, als de betrokkene illegaal is volgens de Indonesische wet mag Nederland met de uitgifte van paspoort hiermee bemoeien.

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Beras, ik moet -ivm Kitas verlenging - een nieuw paspoort aanvragen.
(en dit dan 18 maand voordat mijn Paspoort verstreken is, de grappenmakers).

In dit topic betrof het paspoortvernieuwing... het visum was een 'bijproduct'.

Ik wilde gewoon hier even de gemeenschap dienen met een upgrading van een jaar oude gegevens, als ik toch bezig was. Me dunkt dat dit belangrijk genoeg is voor leden hier; want je zou toch heel onschuldig je Kitas willen verlengen en je krijgt lik op stuk door je zgn. 'verlopen' paspoort Emoticon: Angry - nog ruim anderhalf jaar DENK je dan,... niet dus (maar dan heb je altijd zeikerds hier die niets positiefs waarderen, maar altijd stalken en iets kankerigs kunnen vinden).

Verder, sorry... heb hierboven alle gegevens gezet. Heb nooit te maken gehad met verlopenheid, alleen van mijn gezicht dat wat kreukelig wordt na 200 jaar.
Even e-mailen is het beste en duidelijkste lijkt me, en dan heb je het van de eerste hand: jak-caRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.minbuza.nl

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

In de titel staat duidelijk dat het over een Indonesisch paspoort gaat. Weer een bewijs dat je niet kunt lezen uilskuiken.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb het idee dat hier een paar mensen serieus de boel in de maling zitten te nemen. Dit kan toch echt niet....

Indonesisch paspoort verlengen in IndonesiŽ of Den Haag?

Het is jammer dat ik er geen 40 pt en een knalkleur aan kan geven.

Wat is erin godsnaam aan de hand?

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,579 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com