indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 17-11-2006 17:15 zieleffe wrote:

...

Ik kan je ook gerust stellen dat wij ook omgaan met wat je allemaal op noemt, WIJ Mijn fam ,
Laat ik ook eens indruk wekkend zijn om te verduidelijken wie wij zijn.

...

Goed zo Ziel , laat niet je keju van je roti eten.
En zoals bekend is de indonesische maatschappij anders dan de nederlandse , daar werd (nog) steeds aan veel ongeschreven regels gehouden. Men gaat alleen maar met hun gelijke om . Emoticon: Yes!
Dus soort zoekt soort.

Dus Ome Ziel laat je niet beinvloeden , maju terus , pantang mundur.
(Wij zullen handhaven !!)

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-11-2006 10:13 sidia wrote:

...

Goed zo Ziel , laat niet je keju van je roti eten.
En zoals bekend is de indonesische maatschappij anders dan de nederlandse , daar werd (nog) steeds aan veel ongeschreven regels gehouden. Men gaat alleen maar met hun gelijke om . Emoticon: Yes!
Dus soort zoekt soort.

Dus Ome Ziel laat je niet beinvloeden , maju terus , pantang mundur.
(Wij zullen handhaven !!)

Om Sid, zou 'Luctor et Emergo' (ik worstel en kom boven) niet beter op zijn plaats zijn.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dacht dat Luctor een naam van een duitse herder was Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha de beeldvorm die ze bij mij creëren heeft geleid tot dit gevolg..
Johan met die korte berichten die Jan alle man voor de gek houd, en die mij onderuit haalt met mijn domme opmerkingen moet niet verbaast zijn dat je daar op wordt getrakteerd.
Een hint hoef ik maar te hebben, en ze krijgen aan mij een duidelijk antwoord.
Alleen mijn Jip en Janneke taal zit hen niet lekker, en daarom beginnen ze te schelden van domheid, en Johan is zelf begonnen met die vinger wijzing dat wij met twee vinger typte dus die vinger, Martin-Solo als je het goed gelezen hebt is daar van het gevolg.
En dat er toevalig een plaatje met de middelvinger voor handen was , kon het niet anders.
Als er een andere met wijs vinger had dan had ik die geplaatst.
Misschien hebben jullie die fantasie, en weten jullie waar zo iets ergens aanwezig zit op internet dan zal ik die plaatsen.
Zij die op mijn leeftijd zo ver is gekomen dat ik al van alles op internet kan doen moet maar eens laten blijken dat er foto's geplaatst kan worden dikke letters strepen onder de tekst noem maar op.
Oja johan kan je vader dit ook allemaal, je zei toch dat ik dom was ,kan hij, met alle respect hoe oud is je vader je hebt het zelf aangekaart dat ij intelligenter was dan ik doe je vader ook iets op In ternet???
ik heb dat hier allemaal geleerd, door het te doen.
Ik ben geen manneke achter de geraniums, ik hou van uitdagingen ,kom maar op!!!! Emoticon: Party! Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 19-11-2006 11:57 zieleffe wrote:
Ik ben geen manneke achter de geraniums, ik hou van uitdagingen ,kom maar op!!!! Emoticon: Party! Emoticon: Frustrated

Goed zo , zou ik ook niet doen
Dat ik af en toe staat te giegelen kom alleen maar van zenuwachtigheid , boze tongen zou iets anders gaan zeggen . Emoticon: Angry (beginnende seniliteit of zo )
En ik schaam me ook niet dat ik met 1 (satu) vinger tik , met de wijsvinger , ben ook niet handig met allerlei foto's plaatsen .
Boze tongen Emoticon: Angry kunnen ook zeggen "gelukkig maar ", anders gaat die oude OmSid ons ook trakteren met allerlei poto. Emoticon: Blush

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Pak Sid kom op dat kan u ook leren hoor, er is bij mij ook wel eens te veel mis gegaan, maar nieuwschierig dat ik ben wil ik toch leren, en het nog kennen,, of kunnen ook.
Dus ja doen gewoon doen ga naar deze site
http://www.tinypic.com/
klikt op bladeren met je muis, dan zoek je de foto die je in mijn documenten kan hebben staan, of in andere mappen.
Opslaan klikken, dan komt het in die balk van bladeren terecht klikt op upload image en kijk naar de middelste balk waarin [img]voorop staat kopieer en plakt het hier in deze posting zie dit als een voorbeeld waar ik de laatste weg laat
[IMG]http://i14.tinypic.com/44kzb0z.gif[/IMG
Als je dit ] er achter plaatst dan komt de foto hier te staan
dit sory dit laatste hoeft u niet te doen het staat er al Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice Emoticon: Party!

spacer line  

En dat er toevalig een plaatje met de middelvinger voor handen was , kon het niet anders.
Als er een andere met wijs vinger had dan had ik die geplaatst.
Misschien hebben jullie die fantasie, en weten jullie waar zo iets ergens aanwezig zit op internet dan zal ik die plaatsen

Ziel, je had je eigen vinger kunnen fotograferen...en plaatsen hier Emoticon: Puh!
Kan nog steeds en kom je iets netter over Emoticon: Party!

Live life to the max.......

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

goede tip had ik niet aangedacht bedankt, zal het proberen Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ziel, daag je me nu uit om je plein publiek te gaan dissen? Dat ga ik niet doen, geen zin in. Er valt toch geen eer te behalen aan dit soort lariekoek en daarnaast: ik snap nog steeds niet wat u zegt.

Begin de details te vergeten

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zeg niets ik typ maar een eindweg Emoticon: Yummie! Emoticon: Laugh out loud

Jantje
User
spacer line

On 18-11-2006 01:30 sapolidi wrote:

...

Zo te zien ben je gewoon blijven steken in de wereld van de jaren vijftig. De tijd waarin vader de krant las, moeder de boterhammen smeerde voor de volgende dag en de kinderen ’s avonds thuis zaten. De periode dat orde en tucht er nog ingeramd werd. Dat waren nog eens tijden he Jantj Emoticon: Bye bye

He Sapolidi,

In grote lijnen heb je het goed geschetst. Ik kom nl. uit zo’n “hoeksteen-van-de-samenleving” gezin. Maar blijven steken? Stilstand is achteruitgang. Ik ben na de oorlog in Rotterdam tussen de puinhopen opgegroeid. Het zijn die “seniele” ouderen van nu die destijds in relatief korte tijd die puinhopen hebben opgebouwd tot wat het nu is. Als een Phoenix uit de as herrezen. Echte opbouwwerkers dus, in de juiste zin van het woord. Die vindt je niet meer. Ja, inderdaad, dat waren nog es tijden.
Toen de linkse politiek in de 60er jaren populair werd ging het gestaag bergafwaarts. Alles moet mogen en kunnen. Vandaag de dag zijn die ouderen zeurpieten die eigenlijk snel allemaal aan de euthanasiepil moeten. Die z.g. vooruitgang die ze niet meer kunnen bijbenen en het commentaar dat ze hebben vormen een obstakel voor hetgeen vandaag de dag moet mogen of kunnen.
Ik heb kritiek op die overvloed aan hulpverlening die slecht rendeert. Met name de manier waarop ten koste van de belastingbetaler vreemde culturen uitgenodigd werden om aan de ruif aan te schuiven en in de gelegenheid worden gesteld om in Nederland rechten te verwerven. Criminaliteit loont en onaangepast gedrag en viert hoogtij. Niet alleen bij allochtonen maar ook bij de jeugd die geen “thuis” heeft en de ouders beiden werken om een tweede auto aan te schaffen want die hebben ze nodig om hun kroost naar school of de creche te brengen. Deze situatie is koren op de molen van de hulpverlening en de werkgelegenheid in de sociale sector. Een ander soort opbouwwerkers die met een non-productieve ziekelijke arbeidsvreugde parasiteren op de gemeenschap. Natuurlijk goed voor die groep want ze blijven aan de bak en zien hun kostje gekocht. Niet goed voor het land.
De weerloze watjes van vandaag accepteren geen correctie en vinden makkelijk de weg naar een “hulpverlener” als hen thuis iets niet zint. Pa en moe blij, kind blij en weer een klant voor de dienst.
[/URL]

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jan ja ik heb ook nog een heel verhaal voor Sapolidi, maar dat laat ik nu achterwege. Uw verhaal is prachtig geformuleerd ik wou dat ik het ook zo kon.
En dan die foto kijk dat is nu een groot voorbeeld hoe ouderen nog die fasenatie hebben dit te bedenken prachtig gedaan cheapo Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Jantje, je verhaal is mij uit het hart gegrepen, kom zelf niet uit een modelgezin, in de trant van de hoeksteen van de samenleving.
Het was eerder de baksteen van de samenleving, alles ging fout.
De hulpverlening faalt inderdaad, zeker met al die culturen, maar dat was 35jaar geleden ook al het geval.
De hele hulpverlening is verzand in een ondoorzichtig netwerk van ambtenaartjes die meer tijd besteden aan rapporten schrijven dan werkelijk iets doen.
Heb er vaak mee te maken gehad, je houdt het niet voor mogelijk van voor knulligheid en nog erger: misbruik je tegenkomt
Maar je hebt te maken met de jeugdbescherming en de rechterlijke macht, club a adviseert de rechter en die neemt meestal het advies over, niet te geloven wat er voor fouten worden gemaakt binnen dit circuit

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 20-11-2006 13:17 Jantje wrote:

He Sapolidi,

In grote lijnen heb je het goed geschetst. Ik kom nl. uit zo’n “hoeksteen-van-de-samenleving” gezin. Maar blijven steken? Stilstand is achteruitgang. Ik ben na de oorlog in Rotterdam tussen de puinhopen opgegroeid........................etc

He Jantje

Niets nieuws wat jij hier vertelt. Het gebruikelijke praatje van ‘oudjes’ die het verleden (ondanks alle misstanden) gaan idealiseren en romantiseren. Och wat waren het toen toch allemaal keurige, nette, hardwerkende mensen. Volgens mij waren ze na werktijd zo uitgeblust, dat ze van vermoeidheid meteen in slaap vielen. Bovendien moest er ook nog gewerkt worden aan het nageslacht, wat ook weer veel energie opslurpte.
Kortom géén tijd en fut om rottigheid uit te halen.
Volgens de geschiedenisboeken eindigen de jaren van de wederopbouw in Nederland rond 1965. Als jijzelf actief hebt meegewerkt aan de wederopbouw van Nederland dan ben je nu inderdaad een echte ouwe ‘knakker’ of je bent al meteen na de lagere school begonnen met werken. In dat geval zou je hedentendage bestempeld worden als een vroegtijdig schoolverlater en behoorde je tot het leger van kanslozen die weinig kans maken om opgenomen te worden in het arbeidsproces. Géén diploma’s, géén werk.

Toen de linkse politiek in de 60er jaren populair werd ging het gestaag bergafwaarts. Alles moet mogen en kunnen.
Ook nu weer de gebruikelijke karikatuur van de werkelijkheid. Er zijn inderdaad ‘bosjes’ burgers die de nieuw verworven vrijheden niet aankunnen. En wat dat betreft kan jij er ook wel wat van Jantje. Als ik op de inmiddels gesloten topics ‘beurs voor talentvolle kinderen’ en ‘container ruimte aangeboden’ naar jouw taalgebruik kijk en daar de woorden arshole, fuck you, utter arshole, kutscheet, sociaal gedrocht lees, dan vind ik dit typisch een voorbeeld van iemand die denkt dat je tegenwoordig alles mag en kan zeggen. Maar het schijnt nu doodnormaal te zijn dat je regels die je aan anderen oplegt niet op jezelf hoeft toe te passen. Consequent zijn is nu eenmaal heel moeilijk. Of heb je misschien ook geprofiteerd van de inmiddels verworven vrijheden??

Met name de manier waarop ten koste van de belastingbetaler vreemde culturen uitgenodigd werden om aan de ruif aan te schuiven en in de gelegenheid worden gesteld om in Nederland rechten te verwerven.

Dat jij er xenofobe denkbeelden op na houdt is mij uit je postings meer dan duidelijk gebleken. Dat het bedrijfsleven in de jaren ’70 zat te springen om werknemers en daarbij hun toevlucht nam buiten de landsgrenzen, omdat de Nederlander zich te groot voelde om het vuile werk te doen, ga ik hier nu niet meer uitgebreid uitleggen. Dat gaat er in jouw botte kop toch niet meer in. Wat is makkelijker dan je frustraties af te reageren op een zelfgekozen zondebok. Hoef je zelf nml. niet meer na te denken. Waar heb ik dat eerder gezien in de geschiedenis?

Niet alleen bij allochtonen maar ook bij de jeugd die geen “thuis” heeft en de ouders beiden werken om een tweede auto aan te schaffen want die hebben ze nodig om hun kroost naar school of de creche te brengen.

Ja Jantje, moeilijk te verteren voor jou dat dankzij de emancipatie van de vrouw ( een verworvenheid van de jaren ’60) de vrouwen ook recht op arbeid eisen. De rechtse regering van CDA en VVD verplicht dit trouwens zelfs. Alleenstaande moeders worden verplicht om deel te nemen aan het arbeidsproces op straffe van korting op hun uitkering. Iedereen die kan werken, moet werken. En bovendien is een beetje koophuis Jantje, tegenwoordig met één salaris niet meer te betalen, dus die tweede auto valt wel mee. Maar die populistische taal van jou gaat er altijd lekker in bij mensen die zoeken naar makkelijke oplossingen en niet verder denken dan hun neus lang is.

Deze situatie is koren op de molen van de hulpverlening en de werkgelegenheid in de sociale sector. Een ander soort opbouwwerkers die met een non-productieve ziekelijke arbeidsvreugde parasiteren op de gemeenschap. Natuurlijk goed voor die groep want ze blijven aan de bak en zien hun kostje gekocht. Niet goed voor het land.

Heel goed Jantje. Ik had toch even stiekem naar dat stukje van dangdude gekeken en had al zo’n donkerbruin vermoeden dat het woordje parasiteren het uitgangspunt zou vormen voor jouw posting. Je bent wat dat betreft voor mij te voorspelbaar.
Het is nu eenmaal een vaststaand gegeven beste kerel, dat er in iedere samenleving mensen om de een of andere reden buiten de boot vallen. Nu kan je twee dingen doen; je laat ze verzuipen (jouw handelswijze) of je probeert ze binnen de boot te houden. En dan komen de door jouw vervloekte hulpverleners om de hoek kijken.
Een beschaafde samenleving zorgt nu eenmaal voor al zijn ingezetenen. Als al die moeilijke gevallen aan hun lot worden overgelaten, dan zou het wel eens kunnen zijn dat de maatschappij met die groep hele grote problemen krijgt. En dat willen we toch voorkomen he Jantje. Een andere oplossing zou natuurlijk kunnen zijn dat we die groep gaan endlössen. Ben je er definitief van af. Maar dat mag niet meer. Na de tweede wereldoorlog hebben ze na het tribunaal van Neurenberg een hele stoot van die endlössers opgehangen. Geen prettig vooruitzicht Jantje. Emoticon: Bye bye

Jantje
User
spacer line

Hey ouwe wereldverbeteraar,

Bedankt voor de complimentjes zo links en rechts. Je inhoudelijke reactie op mijn verhaal is echter teleurstellend. Ik had beter verwacht.
Het heeft meer weg van de interpretatie van een holy-book wat bij sommige radicale geestelijken gebruikelijk is waarbij enige nuancering totaal ontbreekt.
Waar ik bang voor ben is dat Nederland zijn identiteit verliest en overspoeld wordt door een vreemde cultuur die er de dienst uit gaat maken en waaraan de autochtonen zich moeten aanpassen. Da’s wat anders dan vreemdelingenangst. Ik predik geen rassenhaat of dicriminatie zoals jij suggereert en al helemaal geen entloesing mag niet meer en wil ik niet. Ben zelf allochtoon en heb een autochtoon vrouwtje. Die zonder dat ik het vraag mij masseert, mijn schoenen uit en aantrekt en mijn teennagels knipt omdat ik daar zelf niet zo makkelijk meer bij kan. Daarvoor hoef ik geen beroep te doen op de belastingbetaler maar zit allemaal bij het huishoudgeld inbegrepen. Ze is zo geemancipeerd dat ze mij veelvuldig belt als ik om 12 uur nog niet thuis ben en spoort mij daarbij aan met “dat is je laatste he, dan kom je naar huis!
Dat gescheld in die topics die je noemt is niet gepast. Was bedoelt voor iemand die het verdiend en niet voor publicatie op een forum. Slagvaardig van je om dat zout nog even in de wonden te strooien.
Weet je wat het is Sapolidi, ik heb een drankprobleem! Het probleem zit hem hierin dat ik in dit land geen redelijk drinkbaar wijntje kan kopen voor een fatsoenlijke prijs. Dat en het potverteren/Sinterklaasspelen als praktische hulpverlener doen mijn assets danig slinken. Zetten we toch een curator op die vent, hoor ik je op een van je talrijke vergaderingen al zeggen.
Als de bodem van mijn spaarpot in zicht komt krijg je wellicht jantje met de pet voor je loket en dan zullen we na een jaar jouw functioneren eens gaan beoordelen.
Oh ja, ter verduidelijking wat xenofobie inhoud raad ik je aan de volgende sites eens te bezoeken www.pvv.nl en www.faitfreedom.org. Misschien dat het je stemgedrag zal herzien. Emoticon: Shiny

Succes!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-11-2006 08:27 Jantje wrote:

Waar ik bang voor ben is dat Nederland zijn identiteit verliest en overspoeld wordt door een vreemde cultuur die er de dienst uit gaat maken en waaraan de autochtonen zich moeten aanpassen.

Ome Jan , sorry ik kan niet laten , moet toch iets van zeggen(eigenlijk gewone bemoeizucht en door verveling Emoticon: Smile ).
Nederland is altijd een migratieland geweest.en altijd afhankelijk van de handel met buitenland.
Er zijn altijd vreemde volkeren die nederland groot heeft gebracht , de joden , de fransen , noem maar op.
En na de komst van de gastarbeiders, de suri en allerlei andere exotische volkeren raakt de nederlandse landschap behoorlijk gekleurd .
Dat is gewoon een feit geworden .
Het is begrijpelijk dat sommige nederlanders oa menir wilders (werd gezegd dat hij een Indo man is) bang zijn geworden.
Omdat de "dominante" cultuur gaat verwijnen , maar dat is gewoon een natuurlijke proces.Ga maar in amsterdam lopen , in den haag , in rotterdam , zelfs in het zuiden van nederland zitten al exotische mensen met hun moskee , hun kerken etc.Dus over tiental jaren bestaat de witte christelijke hollandse bevolkingsgroep niet meer . Emoticon: Yes!

Wordt wel tijd dat de regering de bevolking gaat voorbereiden om zicht te kunnen integreren en asimileren met de nieuwe nederlanders.
Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

ciater
User
User icon of ciater
spacer line

Wordt wel tijd dat de regering de bevolking gaat voorbereiden om zicht te kunnen integreren en asimileren met de nieuwe Nederlanders

Dus u zegt gelijk met de zelfde woorden die ik hier uit kan halen dat Wilders gelijk krijgt
Ja wat moet je daar tegen inbrengen, dat er onder de allochtonen dit gedachte goed wordt.
Om Sid dit is van de laatste 20 jaren zo lijkt het dat wij overspoelt worden met Turkse Marok, gast arbeiders naar Holland kwamen voor de vuile werk die ze moesten doen.
Maar Nederland bestaat al langer dan 20 jaren meer 20 eeuwen dan jaren Om sid.
En nu komt de aap uit de mouw als het aan uw en al die nieuwe Nederlanders ligt zijn ze inderdaad straks de baas in dit kikkerlandje.
Maar vergis u niet mijnheer, ook zal er op een natuurlijk wijze de herstel gouw kunnen plaats vinden wanneer er een crisis komt van de zelfde orde als in de jaren 1930.
Als staart tussen de benen zullen ze weer naar hun achter land terug keren.
Ook die emigranten van origine Indonesiërs zullen dan als dank liever terug gaan naar de roots die ze zo om armen.
Want in die jaren werden er kanalen gegraven voor een appel en een ei, met de schop.
En als u gezien uw leeftijd tussen de 50 en 65 nog aan de slag moet voor een paar rot eurootjes, om te kunnen eten, zal U en vele van u snel de biezen pakken.
Dus op die weg gaat het er zo langzamer hand uit te zien, het begint al in België een hele volkswagen afdeling wordt gesloten om het werk in Duitsland te beschermen.
Als je goed nadenkt zal het werk wat er nog van over blijft verdeelt moeten worden in Europa en dan komen die kleine landen in het nouw te zitten tussen die grote landen.
Zeg eerlijk ik denk dat u als het kan gelijk de vliegtuig neemt, en rap je bij je familie aanklopt voor hulp.
Zo zal het kunnen gaan, op een natuurlijke wijze de herstel perioden in kunnen gaan.
Van een bezet Nederland. Emoticon: Bye bye Emoticon: Stupid Emoticon: Nice Emoticon: Shut up!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Even de gemiddelde leeftijd van de deelnemers van dit topic omlaag brengen Emoticon: Puh!
Publicaties in dit topic zijn typisch reacties van mensen die aan de zijlijn staan en het allemaal maar niets vinden wat er gebeurt in Nederland. We maken gewoon evolutie door; globalisering zet door, iedereen heeft op zijn werk te maken met buitenlanders of doet zaken met buitenlanders: andere talen, andere culturen, andere manier van leven. is simpel toch? hoe wil je dit tegenhouden? kan niet.
Groet

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Nee dit kan inderdaad niet! Als je bijvoorbeeld kijkt naar Londen, en dan de plaats waar ik werk, daar werken amper nog britse mensen, het merendeel zijn Duitsers, Italianen, Portugezen, Oos-Europeanen. Ook in NL zal dit, al is het wat langzamer, gaan gebeuren. Een grote melting pot.

Als voor indonesia, zal dit nog wel meevallen omdat ze vrij strenge policies hebben. En ach Johan, reageer toch niet meer op die ' oude generatie' die het allemaal niet meer bij kunnen benen. Ik stel voor dat je mij een e-mailtje stuurt omtrent onze eerder besproken zaken! Emoticon: Yes!

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Maurits, ik denk dat ik nog eerder een ticket boek dan een mail Emoticon: Wink Emoticon: Puh!
en niks lupa hoor Emoticon: Wink

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja precies als je er geen verstand van hebt moet je er ook niet mee bemoeien????? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

On 18-11-2006 22:03 sapolidi wrote:

...

Als een ambtenaar links stemt dan doet hij volgens jou zijn werk niet goed. De logische gevolgtrekking uit jouw stelling zou dus zijn dat een rechtsstemmende ambtenaar wel goed werk aflevert. Ik hoop van ganser harte dat jij het belachelijke van jouw posting inziet.
Als jij dat artikel uit de Telegraaf (de krant voor wakker Nederland, tijdens het lezen dus niet wegdoezelen Zieleffe) eens goed tot je laat doordringen dan lees je dat het geen veroordeling of waardeoordeel inhoudt, maar enkel iets constateert. Dat jij bij het woordje links meteen een rode waas voor je ogen krijgt en vervolgens op tilt slaat, zegt toch iets over jouw tolerantie gehalte. En die is in mijn ogen nul komma nul . Alles wat niet in jouw straatje past of overeenkomt met jouw ideeën wordt keihard afgewezen. En dan die afbeelding van dat middelvingertje richting Johan en Maurits. Is dat een teken van dementie of gaan we weer puberen? Emoticon: Bye bye

Ieder weet Sapolidi da je probeert iemand iets in zijn mond te proppen, je eigen mening ontwijk je totaal,als je al een mening hebt,.
Al die stellingen kloppen totaal niet bij mijn profiel,
Als jij je als linkse rakker manifesteert, dan is dat duidelijk.
Gelukkig mag dat in een democratische land als de onze, maar jou geraffineerdheid maakt mij heel voorzichtig te zijn met hen die zulke karaktertrekken tonen.
En dat lijkt dan als een rode lap op een stier af te gaan.
Laat ik dan toch maar proberen u uit de tent te lokken, ( of doe u dat toch niet want u laat zich niet duidelijk uit wat voor een mening u hebt, u schopt liever alleen tegen meningen) .
Ik ben het met Marco Pastoors eens dat ze de zelfde mannieren hebben over die tijd voor de oorlog, wat ze nu doen met het bestrijden van de fundamentalisten in de Islam.
De islam moet gewoon doen wat ook de katholieken en Protestanten doen terug in hun hokken en de samenleving niet tot last zijn.
Ze eisen hun deel in onze samenleving op, waar de samenleving totaal niet aan kan, er aangepast er aan zouden moeten voldoen,en kunnen aan voldoen.
Maar de linkse kerk, hen mee helpt, hun eigen identiteit te mogen behouden hun monden dicht te houden, en hun rechten te laten claimen.
Je verdient pas je rechten als je ook wat voor het land over hebt gehad.
Niet hier komen, en dan gelijk je rechten opeisen dat stoot tegen de bezwaren die de vrouw/man in de straat hebben.
Zij die dit ontkennen, kennen de straat niet, en of willen het niet horen dat wel weten, maar oost Indisch doof zijn, of borrel praat noemen.
De geschiedenis komt weer terug herhaald zich, of gelijk aan toen, als dat mijn vader roepende in de woestijn zijn ongenoegen door gaf aan de burgemeester die nota bene ook mee heulde met de toen aanwezige Duitsers die hier voor de oorlog al aanwezig waren.
Die burgemeester werd na de oorlog minister van oorlog heet nu defensie.
Ik noem expres geen namen want daarmee kan je hun nageslacht mee belasten .
De geschiedenis is, en zijn moeilijke gebeurtenissen, .... niet mijn favoriete hobby.
Sommige leggen het toch uit na hun eigen bevindingen, of opgevoed in rechtse , en of linkse ouders. Katholiek of Protestant

Daar moet je het maar mee doen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Nooo Emoticon: Emoticon: Stupid

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ik merk het hier in Den Haag: waar je vroeger de gezellige wijken had van de oud-Indischgasten met al hun heerlijke toko""s weg allemaal!
De hele cultuur gaat verloren, alles wordt op gekocht door andere culturen.
En inderdaad: binnen 10jaar zijn de grote 4 steden volkomen islamitisch.
Toch denk ik dat et zover niet komt, het principe actie op reactie

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 21-11-2006 08:27 Jantje wrote:
Hey ouwe wereldverbeteraar,

Bedankt voor de complimentjes zo links en rechts. Je inhoudelijke reactie op mijn verhaal is echter teleurstellend. Ik had beter verwacht.....etc etc

He ouwe rakker,

Dat ik helaas niet heb kunnen beantwoorden aan jouw (misschien) te hoog gespannen verwachtingen, vind ik geen ramp. Elke schrijver heeft wel eens een slechte dag. Over de kwaliteit van jouw antwoord zullen we het maar niet hebben, maar het is in ieder geval leesbaar.
Ik heb wel even de vrijheid genomen om er wat kanttekeningen bij te plaatsen (je blijft tenslotte ambtenaar).

Waar ik bang voor ben is dat Nederland zijn identiteit verliest en overspoeld wordt door een vreemde cultuur die er de dienst uit gaat maken en waaraan de autochtonen zich moeten aanpassen. Da's wat anders dan vreemdelingenangst.

Hiermee geef je zelf aan dat je bang bent voor een fenomeen wat in werkelijkheid hier in Nederland nooit zal plaatsvinden. Dat is nu typisch een xenofobische denkwijze. Je ziet een andere cultuur als een vanzelfsprekende bedreiging.

en heb een autochtoon vrouwtje. Die zonder dat ik het vraag mij masseert, mijn schoenen uit en aantrekt en mijn teennagels knipt omdat ik daar zelf niet zo makkelijk meer bij kan. Daarvoor hoef ik geen beroep te doen op de belastingbetaler maar zit allemaal bij het huishoudgeld inbegrepen.

Leuk om te horen Jantje. Dit is nu wat een rechtse regering ook graag ziet. Mantelzorg. Familie en kennissen nemen de verzorging over van degenen die slecht ter been zijn zodat er flink bezuinigd kan worden op de gezondheidszorg en de bejaardenzorg. Scheelt inderdaad veel, ja zelfs heel veel belastinggeld.
Alleen betwijfel ik of de doorsnee Nederlandse vrouw ook zo zorgzaam is als jouw vrouwtje. Bovendien is het echtscheidingspercentage best hoog hier en is het nog maar de vraag of de ex de massage, het teennagel knippen etc. nog wel wil uitvoeren. Die heeft misschien wel weer een andere relatie en dan worden deze bezigheden onderhand een dagtaak.

Ze is zo geëmancipeerd dat ze mij veelvuldig belt als ik om 12 uur nog niet thuis ben en spoort mij daarbij aan met “dat is je laatste he, dan kom je naar huis!

Als je dagelijks in de kroeg hangt en met je kornuiten doorzakt tot na twaalven, dan geef ik haar groot gelijk.
Hierbij geef ik je het voordeel van de twijfel. Vooruit dan maar, een verkapte vorm van emancipatie.

Het probleem zit hem hierin dat ik in dit land geen redelijk drinkbaar wijntje kan kopen voor een fatsoenlijke prijs. Dat en het potverteren/Sinterklaasspelen als praktische hulpverlener doen mijn assets danig slinken.

Och ja, helemaal vergeten. Je bent een echte Hollander die bovenop zijn centen zit. Het is maar goed dat die wijnen redelijk aan de prijs zitten, want anders was je nooit thuis. Had je vrouw ook nog eens hoge telefoonrekeningen met al dat getelefoneer naar de kroeg. Ik weet niet in welke kringen jij verkeert, anders zou ik gewoon overstappen op bier. Scheelt toch een slok op een borrel.

Als de bodem van mijn spaarpot in zicht komt krijg je wellicht jantje met de pet voor je loket en dan zullen we na een jaar jouw functioneren eens gaan beoordelen.

Oooohh, ben je er zo eentje Jantje. Eerst in Indonesië lekker pot verteren en de grote bink uithangen en als de centjes er doorheen gejaagd zijn, komt meneer op hangende pootjes terug naar Nederland om hier bij de sociale dienst zijn hand op te houden.
Maar wat een air heb jij toch. Meneer vraagt om steun en stelt daarbij ook nog eens eisen. Hij gaat de hele sociale dienst doorlichten.

Oh ja, ter verduidelijking wat xenofobie inhoud raad ik je aan de volgende sites eens te bezoeken www.pvv.nl en www.faitfreedom.org. Misschien dat het je stemgedrag zal herzien

Ik heb naar die sites gelinkt. Die ene van Wilders is gewoon bagger en die andere vind ik ook niet interessant. Wat dat voor consequenties moet hebben voor mijn stemgedrag, snap ik niet. Zal wel een vorm van humor zijn. Emoticon: Bye bye

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik verveel me niet, maar ik wil toch even melden dat ik lekker bezig ben mijn uitgaven eens op een rijtje te zetten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Beste Jan en Sapolidi,
Ga vooral zo door, dit is een discussie die hout snijdt, prachtig om te volgen.
Vanzelfsprekend als twee mensen recht tegen over elkaar staan in mening dat het heel zwart wit wordt gesteld.(Vrij normaal denk ik)
Des te mooier om te zien als toeschouwer, als je dan namelijk leest dan zie je dat jullie alle twee jullie punten maken.
De angst van Jan dat de Nederlandse samenleving op termijn overvleugeld zou worden door het Islamitische gedachtengoed van de allochtonen, nee daar ben ik het duidelijk niet mee eens, deze angst van Jan is duidelijk gestoeld op de ervaringen die Jan heeft in Indonesië.
Daarbij is Jan volgens mij een notoire CDA cq VVD fan, ik kan er geen oordeel over geven, maar ik heb de indruk dat Jan niet echt goed kan oordelen hoe de situatie in Nederland op dit moment is en dat zijn mening alleen op feiten berust die hij uit de kranten haalt, en dat is geen goede raadgever.
Overigens moet ik eerlijkheidhalve toegeven dat we in Nederland wel volledig zijn doorgeslagen op het gebied van hulpverlening.
Overal kan men subsidie voor krijgen, richt maar een aktiegroepje op voor het èèn en ander en hatsikidee bingo.
Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik een linkse rukker ben, dat wil nog niet zeggen dat ik alles goedkeur wat uit deze hoek komt.
Ik hoop op een linkse regering, zodat de hypotheekaftrek boven de drie en een halve ton aan banden wordt gelegd en dat er wat wordt gedaan aan de stille armoede in Nederland, wat een schandvlek is in dit welvarend land.
Aan de andere kant houd ik mijn hart vast voor de hulpverlenerscultuur.
Dit is nog maar een zwakke afspiegeling van mijn gedachten, maar als ik alles op een rijtje zet dan valt de weegschaal duidelijk in het voordeel van links en specifiek SP.
Over Jan zijn stelling dat wij binnen niet onafzienbare tijd ondergeschikt zijn aan de extreem denkenden Islamieten, daar wil ik nog wel een aparte posting aan wijden als in meer tijd heb.
Als schot voor de boeg wil ik nog even opmerken, dat wel elke keer wordt afgegeven op Islamieten met burka`s, die ik in Rotterdam echt zelden zie.
Maar gemakshalve gaan we er aan voorbij dat er meer Surinamers in Nederland wonen als dat er in Suriname zelf wonen(echt waar) en Antillianen.
Het feit dat deze bevolkingsgroepen(overigens geen Islamieten en goed Hollands sprekend) er voor zorgen dat de binnenstad van Rotterdam en delen van Hoogvliet na het invallen van de avond niet meer te betreden is voor burgers die niets van doen hebben met drugs en wapenhandel, daar hoor je nooit wat over, maar is wel de realiteit.
Laten we nu effe bij de les blijven, als ik op de dag(s`nachts durf ik niet) over de Kruiskade in Rotterdam rijdt,dan zie ik op iedere 20 meter een Surinaamse drugsdealer staan, maar als er een vrouw met een burka loopt(wat ik overigens ook niet goed keur) dan staat heel journalistiek Rotterdam op de achterste benen.
Dus we moeten wel alles in de juiste proporties blijven zien en ons niet laten meeslepen door Bush en zijn lover Balkellende met in zijn kielzog de sensatie zoekende journalisten.
En Om Ziel, al helemaal niet de sensatiezoekende journalisten van de grootste gossip en leugenkrant de Telegraaf, waar u zo graag uit citeerd.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,938,060 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com