indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Van: http://www.nu.nl/news/881351/1(...)nders_emigreren.html

Uitgegeven: 10 november 2006 09:52
Laatst gewijzigd: 10 november 2006 10:54

VOORBURG - Steeds meer Nederlanders emigreren. In de eerste negen maanden van 2006 zijn bijna 100.000 mensen geŽmigreerd, 12.000 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het is voor het derde opeenvolgende jaar dat meer mensen Nederland verlaten dan dat ze zich hier vestigen.

In die drie jaar is het bevolkingsverlies door migratie opgelopen tot 75.000 inwoners, zo blijkt uit cijfers die het CBS vrijdag publiceerde. Bijna de helft van de emigranten bestaat uit in Nederland geboren personen. Het CBS verwacht dat in 2006 ruim 130.000 mensen Nederland verlaten. Het laatste jaar dat de emigratie- en immigratiecijfers elkaar nog in evenwicht hielden was in 2003.

Immigranten

De groei van het aantal immigranten neemt toe, maar niet zo snel als het aantal emigranten. In de eerste negen maanden van 2006 hebben zich 76.000 immigranten in Nederland gevestigd, een toename van 6000 ten opzichte van een jaar eerder. Vooral meer Polen, Duitsers en Amerikanen komen naar Nederland. Ook keren steeds meer ooit geŽmigreerde Nederlanders terug naar hun geboorteland.

Door de oplopende emigratie is de totale bevolkingsgroei in de eerste drie kwartalen van 2006 slechts met 13.000 toegenomen. Dit zijn 9000 minder inwoners dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook de daling van het aantal geboortes remt de groei.

In deze periode zijn 139.000 kinderen geboren, ruim 3000 minder dan in dezelfde periode in 2005. Met deze ontwikkeling zullen in 2006 minder dan 185.000 kinderen worden geboren. Dit is het laagste aantal in twintig jaar tijd.

Naar verwachting zal de totale bevolkingsgroei in 2006 ongeveer 20.000 zijn. Sinds het begin van de metingen in 1900 is de groei niet zo laag geweest. Het CBS verwacht dat over de jaren 2004-2006 de bevolking met nog geen 100.000 inwoners zal toenemen. Van 2001-2003 groeide de bevolking nog met ruim 270.000 inwoners.

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Inderdaad dat klopt als Nederlander ben je te gast in je eigenland !!!!!!
Met elk jaar vernieuwde wetgevingen is het voor een ondernemer een paradijs om je belastingen af te dragen.......dus binnenkort maar richting Bali,of kom ik dan weer mijn buurman tegen !!!!!!!!! waar moet ik heen ?????? Emoticon: Cry

sing ken ken bli....

Jantje
User
spacer line

Ja balibreeze, wij moeten straks in gaan burgeren in eigen land. ha ha ha Emoticon: Laugh out loud

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb het onderwerp even verplaatst naar 'Andere praat'.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Globalisering rules. Ik voel me overal thuis

Begin de details te vergeten

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 10-11-2006 11:32 Jantje wrote:
Ja balibreeze, wij moeten straks in gaan burgeren in eigen land. ha ha ha Emoticon: Laugh out loud

Misschien is het nu tijd om de rollen om te draaien ........ kunnen buitenlanders (meestal ůůk ex-koloniale Nederlandse - Europese e.a. koloniale be-namingen) Nederland 'koloniseren' ; zou toch moeten kunnen ...... Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

'Ahu kura ahia, mansia nia'

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Nou als de Indonesiers ons willen koloniseren....vooruit dan maar. Wij hebben tenslotte ook 350 jaar huisgehouden in dat land. Maar over mijn lijk dat een stelletje achterlijke woestijnratten ons gaan overheersen!! Dan mijzelf liever doodvechten...

Gracias. Sama sama

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 10-11-2006 18:21 kiwimave wrote:
Nou als de Indonesiers ons willen koloniseren....vooruit dan maar. Wij hebben tenslotte ook 350 jaar huisgehouden in dat land. Maar over mijn lijk dat een stelletje achterlijke woestijnratten ons gaan overheersen!! Dan mijzelf liever doodvechten...

"Alle macht voor de "Straussi's" ........ yessir !!! Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Het wordt een probleem in Nederland.
Er is in de grote steden een enorm cultuurverschil, die je niet oplost.
Ik woon in een multiculturele wijk en zie dagelijks problemen en niet alleen tussen autochtonen en allochtonen, maar onderling!
De politiek besteed daar geen aandacht aan.
Tel de vergrijzing erbij op en het steeds duurder wordende zorgstelsel, dan weet je waar Nederland eindigt.
Een niet meer leefbare samenleving.'waarin ieder voor zichzelf leeft.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wat hier niet geschreven word in de berichtgeving is het dat veel van die mensen die Nederland verlaten (emigranten) een leuk appeltje voor de dorst hebben.
Het gros van de mensen die naar Nederland komen (immigranten) hebben erg veel dorst en hebben zeker geen appeltje, zeker de Polen staan bekend om hun dorst.
Zo verdwijnt er heel veel kapitaal uit Nederland er voor in de plaats krijgt Nederland veel mensen uit het voormalig Oostblok die geen stuiver meebrengen en weer gebruik gaan maken van allerlei sociale voorzieningen en natuurlijk graag een dak boven hun hoofd hebben.
Jan

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Wat Jan niet vermeld is dat het appeltje voor de dorst wel 35 jaar voor gewerkt moet worden en dan moet je zelf nog een krent zijn,om enigzins dat appeltje te kunnen schillen,als we van Jan Modaal uitgaan.
Want van je huidige pensioentje valt er weinig te verteren in belanda,dus vertrekken we binnenkort allemaal richting Archipel om als een Tuhan in Semarang te leven............of misschien wel naar het Goden eiland

sing ken ken bli....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hi breeze , kan ik ook langs komen in je paradijs ?

Weet niet als God in Semarang , maar als Toean in semarang zal het wel lukken. Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Geen probleem Sid jij als wandelende encyclopedie daar hebben veel aan ,kunnen we nog wat bijspijkeren op dit forum !!!!!!!!!!wahh Tuan Besar
saya kagum anda

sing ken ken bli....

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Jan weet heel goed dat de meesten die nu Nederland nu verlaten hun appeltje voor de dorst hebben verdiend met hard werken en spaarzaam leven.
Veel mensen hebben een mooi bedrag overgehouden met de verkoop van hun huis.
De Nederlandse overheid kan nog een beetje meehelpen om mensen de gelegenheid te geven om in Indonesie te gaan wonen door contracten af te sluiten met de Indonesische overheid inzake de nieuwe volksverzekering, ik heb zo'n vermoeden dat er dan veel meer Nederlanders naar Indonesie vertrekken dan nu het geval is.

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Nederland is te makkelijk met het binnenlaten van gespuis dat niets meedraagt aan onze samenleving.
Dit is een land geworden van halen en nooit wat brengen .
Als men naar Saoudi wil moet je geld meebrengen .
IndonesiŽ dito ,waarom niet in nederland?
Ik ben nu 28 en ben zeker niet van plan om maar te wachten tot
mijn pensioen ,om daar van te gaan leven in RI.
Als ik toch op een jongere leeftijd daarheen ga dan wil ik ook
mijn bijdrage doen aan het land.
Het zal niet makkelijk worden daaro, maar ja hier wordt het er ook niet
makkelijker op.
Met dit belastinggeile land.

like to live in ID,but it takes a while to get there

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ik kan mij die emotie goed voorstellen, en die stelling van je spreek mij wel aan als je ergens naar toe gaat dan wil je de bijdrage leveren voor dat land.
Een heel goed mentaletijd, dus je maak het wel, gewoon doen en kijken wat je bijdrage kan worden. Niet geschoten is altijd mis.
Ja even moest ik lachen op de belastinggeile land
Geil wel publiekgeil Belasting zijn hier verschrikkelijk hoog, en veel, maar er moeten ook zoveel mensen van eten, en hun zakken vullen dus een meevaller van 1.1/2 miljard die ten goede komt aan hen die het net niet nodig hebben. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Ook weer gelijk in.

Ik hoop in de toekomst iets goeds te kunnen doen voor de kinderen in de
omgeving waar ik mij wil vestigen,mijn eigen opleidingscentrum(bouwtechnisch gericht).
Om een beetje rond te komen en de school te spekken wil ik
riante huizen bouwen en als begin een supermarktje beginnen met mijn
vrouw.
Maar ja ik zal als zelfstandig ondernemer eerst hiero wat duit moeten
verdienen ,om daaro de kas te spekken.

ach ja alles op z'n tijd

like to live in ID,but it takes a while to get there

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

nou, als er een lief maatje is, trouw en vrouwvriendelijk, liefst Ind. afkomst e n samen aan een mooi project werken in Indonesie, welk project gaan we samen dan uitzoeken Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Een bejaarden tehuis in Indonesia voor de 2de generatie indische nederlanders .
De vriend v.e vriend willen ook zo'n Rumah Senang (Rumah Jompo) gaan bouwen ergens in de buurt van Ubud.Met een kleine moestuintje erbij waar de oudjes hun eigen kebun kunnen krijgen.
In Jakarta hebben ze ook zo'n verzorgingstehuis , kompleet met alle voorzieningen , dokter en gediplomeerde verplegers.
Een eigen kmr met Airco kost ongeveer 300 euri/maand .(een paar jr geleden).
In bandung ook dacht ik.
Nou als je AOW heb , en er een verdrag is tussen Indon. en Ned. zie ik het wel aankomen dat ze het ook gaan doen.

OmSip met zijn rolator achter de zusters aan Emoticon: Smile Emoticon: Party!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 14-11-2006 00:20 sidia wrote: .........................................................................................................
OmSip met zijn rolator achter de zusters aan Emoticon: Smile Emoticon: Party!

Belanda bilang ....... "rust roest" .................. maar 'om' Sid moet ůůk 'gemotipeerd' .................
worden, mag ůůk een beece 'alcoholist' worden dokter 2 balanda bilang satu sampai dua glas anggur, satu hari .... (per dag 1/2 glazen) Emoticon: Nice Emoticon: Nice

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-11-2006 19:08 reuveul wrote:
Nederland is te makkelijk met het binnenlaten van gespuis dat niets meedraagt aan onze samenleving.
Dit is een land geworden van halen en nooit wat brengen .
Als men naar Saoudi wil moet je geld meebrengen .
IndonesiŽ dito ,waarom niet in nederland?
Ik ben nu 28 en ben zeker niet van plan om maar te wachten tot
mijn pensioen ,om daar van te gaan leven in RI.
Als ik toch op een jongere leeftijd daarheen ga dan wil ik ook
mijn bijdrage doen aan het land.
Het zal niet makkelijk worden daaro, maar ja hier wordt het er ook niet
makkelijker op.
Met dit belastinggeile land.

Beste Reuveul,
Ik ben het met u eens, Nederland is volledig losgeslagen, het meeste gespuis komt opdit moment uit de voormalige oostblok landen, in januari treedt RoemeniŽ toe tot de EU, we kunnen ons bergen er komt weer een wolk kanslozen aan.
Asielzoekers uit verwegistan, tja zolang de IND er nog steed 5 jaar over doet om te oordelen of ze in aanmerking komen voor een A status denk ik dat de ellende blijft bestaan, als vervolgens duidelijk is dat een persoon niet in aanmerking komt en hij wordt de straat opgelazerd om in de illigaliteit te verdwijnen i.p.v. op het vliegtuig te worden gezet, zal het er zeker niet beter op worden.
Op jonge leeftijd de schepen achter je te verbranden en opnieuw te beginnen in een ander land, daar zijn enige dingen voor nodig, een goede opleiding en een dosis lef.
Het heeft mij helaas aan beide ontbroken, maar mensen die de stap wagen hebben voor mij 100 % gelijk.
We zien Nederland elk jaar meer afglijden, maar of IndonesiŽ nu zo`n ideaal land is om opnieuw te beginnen, dat betwijfel ik

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 15-11-2006 14:53 Malam wrote:

...

Beste Reuveul,
Ik ben het met u eens, Nederland is volledig losgeslagen, het meeste gespuis komt opdit moment uit de voormalige oostblok landen, in januari treedt RoemeniŽ toe tot de EU, we kunnen ons bergen er komt weer een wolk kanslozen aan.

Ben je die 'oude 78 toeren' plaat van 'fasistoÔde gebral' weer aan het afdraaien ...... of is het een 'moderne versie' in 'hip-hop uitvoering op CD'...

Asielzoekers uit verwegistan, tja zolang de IND er nog steed 5 jaar over doet om te oordelen of ze in aanmerking komen voor een A status denk ik dat de ellende blijft bestaan, als vervolgens duidelijk is dat een persoon niet in aanmerking komt en hij wordt de straat opgelazerd om in de illigaliteit te verdwijnen i.p.v. op het vliegtuig te worden gezet, zal het er zeker niet beter op worden.

NEDERland is door zijn imort/export en transito handel altijd met 'BUITenlanders' in aanraking geweest ....... kijk maar op de oude tekeningen en schilderijen van Rembrandt, er komen ook Arabieren en Joden voor, door 'Hugenoten' is de 'Jordaan' van Andrť Hazes en Tante Leen geschapen ..... dit woord komt van het Franse "Le Jardin" ...... dus wie gaat hier (scheel) 'navelstaren' .......

Op jonge leeftijd de schepen achter je te verbranden en opnieuw te beginnen in een ander land, daar zijn enige dingen voor nodig, een goede opleiding en een dosis lef.
Het heeft mij helaas aan beide ontbroken, maar mensen die de stap wagen hebben voor mij 100 % gelijk.
We zien Nederland elk jaar meer afglijden, maar of IndonesiŽ nu zo`n ideaal land is om opnieuw te beginnen, dat betwijfel ik.

INDOSnesos heeft met het 'cultuurstelsel' het begin van de Nederlandse Spoorwegen - NS - gesubsidieŽrd.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Beste AnisJ,
U schrijft,
Ben je die oude 78 toeren plaat van fasistoÔde gebral weer aan het afdraaien.

Dit is een opmerking die kant nog wal slaat, het laatste waar iemand mij van kan betichten is discriminatie.(pertinent niet) dus geen nette opmerking van u.
Met dat schorum wil ik niets te maken hebben.
Het zou ook een vreemde manier van selectieve discriminatie zijn aangezien mijn vrouw ook nog als allochtoon wordt bestempeld.
Wat ik bedoel te zeggen is dat onze regeringen van de laatste 30 jaar enorm veel steken heeft laten vallen in het vluchtelingenbeleid.
En dan bedoel ik op het gebied van vluchtelingen uit economisch oogmerk.
Le Jardin is het Franse woord voor `de tuin` met de bouw van de Jordaan werd begonnen rond 1612, bedoeld als arbeiders en emigrantenwijk.
De grote trek Hugenoten kwamen rond 1685 naar Nederland, na het opzeggen van het edict(verdrag) van Nantes deze Franse calvinisten (aanhangers van Johannes Calvijn) waren continue de pispaal van de Roomse kerk.
De schattingen lopen uit ŤŤn maar rond 1685 zijn er 200 tot 400.000 Hugenoten Frankrijk ontvlucht, waaronder velen naar Nederland.
De Jordaan is een heel ander verhaal, dit was een echte volksbuurt, heel armoedig met vele goedkope huizen.
Van oudsher hebben zich er veel joodse mensen gevestigd met als speciale reden dat het heel goedkoop wonen was.
De Joodse gemeenschap is van oudsher altijd verketterd, in de ogen van de Katholieke kerk was dit het volk die Jezus had vermoord.
Vandaar dat de Joden ook in Nederland van de middeleeuwen outcasts waren, zij werden niet toegelaten tot een gilde, dat betekende dat Joden zich meer op de handel hebben toegelegd, dat was namelijk niet gilde gebonden.
Zelfs tot het uitbreken van de tweede wereldoorlog waren de leefomstandigheden van de Joodse gemeenschap in Amsterdam miserabel slecht, vandaar het samenhokken in de verpauperde en goedkope Jordaan.
Ten overvloede, veel Nederlanders hebben geen fraaie rol gespeeld in de deportatie van de joden uit Nederland in `40-`45, immers als je een jood aangaf dan mocht je naar hartelust grasduinen in zijn bezittingen.
Daar sommige Joden in de handel een behoorlijk succes boekten ontstond er ook jaloursie onder andersdenkenden.
Beste Anis, dus als u weer een losse flodder loslaat ten aanzien van Malam, dan moet u beter beslagen ter ijs komen, ik beken dat ik niet veel van IndonesiŽ weet, maar van de geschiedenis van de lage landen des te meer.
Zeker vanaf 1930, deze interesse heb ik met boeken en al van mijn vader overgenomen, die overigens ook gedeporteerd is geweest in `44
Hartelijke groet Malam

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 15-11-2006 16:38 Malam wrote:
Beste AnisJ,
U schrijft,
Ben je die oude 78 toeren plaat van fasistoÔde gebral weer aan het afdraaien
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• Het is toch 'bij de tijd'/'cool' om je af te geven t.a.v. 'buitenlanders'....
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dit is een opmerking die kant nog wal slaat, het laatste waar iemand mij van kan betichten is discriminatie.(pertinent niet) dus geen nette opmerking van u.
    Met dat schorum wil ik niets te maken hebben.
    Het zou ook een vreemde manier van selectieve discriminatie zijn aangezien mijn vrouw ook nog als allochtoon wordt bestempeld.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • Als je met een allochtoon getrouwd ben, is het geen garantie dat jezelf niet diskrimineerd.....
    Wat ik bedoel te zeggen is dat onze regeringen van de laatste 30 jaar enorm veel steken heeft laten vallen in het vluchtelingenbeleid.
    En dan bedoel ik op het gebied van vluchtelingen uit economisch oogmerk.
    Le Jardin is het Franse woord voor `de tuin` met de bouw van de Jordaan werd begonnen rond 1612, bedoeld als arbeiders en emigrantenwijk.
    De grote trek Hugenoten kwamen rond 1685 naar Nederland, na het opzeggen van het edict(verdrag) van Nantes deze Franse calvinisten (aanhangers van Johannes Calvijn) waren continue de pispaal van de Roomse kerk.
    De schattingen lopen uit ŤŤn maar rond 1685 zijn er 200 tot 400.000 Hugenoten Frankrijk ontvlucht, waaronder velen naar Nederland.
    De Jordaan is een heel ander verhaal, dit was een echte volksbuurt, heel armoedig met vele goedkope huizen.
    Van oudsher hebben zich er veel joodse mensen gevestigd met als speciale reden dat het heel goedkoop wonen was.
    De Joodse gemeenschap is van oudsher altijd verketterd, in de ogen van de Katholieke kerk was dit het volk die Jezus had vermoord.
    Vandaar dat de Joden ook in Nederland van de middeleeuwen outcasts waren, zij werden niet toegelaten tot een gilde, dat betekende dat Joden zich meer op de handel hebben toegelegd, dat was namelijk niet gilde gebonden.
    Zelfs tot het uitbreken van de tweede wereldoorlog waren de leefomstandigheden van de Joodse gemeenschap in Amsterdam miserabel slecht, vandaar het samenhokken in de verpauperde en goedkope Jordaan.
    Ten overvloede, veel Nederlanders hebben geen fraaie rol gespeeld in de deportatie van de joden uit Nederland in `40-`45, immers als je een jood aangaf dan mocht je naar hartelust grasduinen in zijn bezittingen.
    Daar sommige Joden in de handel een behoorlijk succes boekten ontstond er ook jaloursie onder andersdenkenden.
  • Een 'geluk' bij 'een ongeluk' zij hebben door diskriminatie, de diamanthandel van Amsterdam op 'de kaart' kunnen zetten ....
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• De kern van mijn verhaal blijft Malam, dat buitenlanders aan het Nederland van nu vťťl bijdragen of het nog zullen doen ..... al is het maar 'slechte nasi goreng of babi pangang', die iemand uit INDOSnesos niet zal eten, omdat hij/zij het niet '(her)kent' .............................................................
    Beste Anis, dus als u weer een losse flodder loslaat ten aanzien van Malam, dan moet u beter beslagen ter ijs komen, ik beken dat ik niet veel van IndonesiŽ weet, maar van de geschiedenis van de lage landen des te meer.
    Zeker vanaf 1930, deze interesse heb ik met boeken en al van mijn vader overgenomen, die overigens ook gedeporteerd is geweest in `44
    Hartelijke groet Malam

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Jantje
    User
    spacer line

He, Anis,

Ik heb hier samen met me wijf effe een tijdje op zitte puzzele, maar al die kaders en je antwoorden voorafgegaan door een punt begrijpt ik nie. Het lijket wel een krachtige naschok van ZIJN Babylonische spraakverwarring. Waar is dit voor nodig? Ben je onder behandeling? Komt dat door de medisijne?Enfin, ben niks anders van je gewend.. Emoticon: Confused

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,823 posts - 13,518 topics - 16,733 members - last post @ 21-11-2017 11:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,381,358 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com