indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Bush komt naar Indonesie toe op 20 november. Tijd voor de meeste Indonesische politici en fundi's om alle problemen die men in Indonesie gecreerd heeft te vergeten en eens ff lekker te gaan afgeven op die "satanistische" Bush. Het zal een groot feest worden!! Hij komt aan in CGK en zal dan naar Bogor gaan (nee niet met de Air Port Bus van DAMRI Emoticon: Wink )

http://www.thejakartapost.com/(...)0061106173043&irec=0

Overigens lukt het de Indonesische media nog steeds vrij goed om het eigen domme volk op te dringen dat het Westen een religieuze oorlog met de Moslims is aangegaan. Zo wist niemand van mijn vrienden in Jogja dat Libanon helemaal geen Islamitisch land is (40% Christenen) en dat Arafat's vrouw Christelijk was. Nee het was een oorlog van de Joden tegen de Moslims. Bush zal een hartelijk welkom krijgen.

Gracias. Sama sama

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hoy Kiwi,
Dit is groot nieuws, ik hink op twee benen, het ene been zegt het is goed dat de president van Amerika, IndonesiŽ bezoekt, dat is een verlies voor de grote extremistische Islamitische organisaties.
Op mijn andere been denk ik, de grootste oorlogszuchtige viezerik die ooit President van de VS is geweest bezoekt IndonesiŽ, dat zal veel kwaad bloed zetten bij gematigde Islamitische organisaties.
De strekking van dit bezoek begrijp ik dan ook niet.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat dacht u van de voorbereidingen er zal plaats vinden.
Nou ik ben benieuwd mensen die daar wonen, daar waar die president zal begeven, zal er best wel van merken, want hij zal hermetisch afgeschermd worden.
En dan ook niet vergeten zijn gevolg is een vliegtuig vol Bodyarts, en een militaire vliegtuig vol met zijn limousines gepantserd.
Dat kost wat, als die man op pad gaat, zeg daar van kan heel IndonesiŽ een jaar lang van eten. Emoticon: Cooool
Ik overdrijf wel een beetje, daarom die indrukken moet een beetje met smeujeuch aan gevuld worden. Dat geeft betere indrukken.
Dat leer je van de Journalisten toch Emoticon: I love it Emoticon: I love it Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-11-2006 17:59 Malam wrote:
Hoy Kiwi,
dat zal veel kwaad bloed zetten bij gematigde Islamitische organisaties.

Bij de gematigden niet (dat zijn een hele boelen gematigden.)
En zaken zijn zaken , je moet ook allianties kunnen maken.

Menir bush heeft Indonesia nodig , de grootste MoslimNatie land ?
En de regering heeft goede vrienden/ suiker oompje nodig.
Ik krab jou rug en jij krabt mijn rug. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Ooit van het fenomeen Bushism gehoord? Daar zit geen logica of strekking in... trouwens alleen Harm loopt geen gevaar meer Emoticon: Wink

"It's in our country's interests to find those who would do harm to us and get them out of harm's way." --George W. Bush, Washington, D.C., April 28, 2005

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-11-2006 18:08 sidia wrote:

...

Bij de gematigden niet (dat zijn een hele boelen gematigden.)
En zaken zijn zaken , je moet ook allianties kunnen maken.

Menir bush heeft Indonesia nodig , de grootste MoslimNatie land ?
En de regering heeft goede vrienden/ suiker oompje nodig.
Ik krab jou rug en jij krabt mijn rug. Emoticon: Smile

Malam is heel duidelijk in zijn uitspraken, ik hoop dat de rug van deze oorlogszuchtige cowboy gekrabt wordt met een ontploffende handgranaat.
Nog nooit is de moderne wereld zo, op scherp gezet, als door deze imbeciele oorlogszuchtige cowboy een massavernietegingswapen is nooit in Irak gevonden hij is met valse voorwendsels Irak is binnengevallen.
Resultaat? De olie toevoer voor de VS is veilig gesteld, gevolg vele Amerikaanse militairen gedood en nog elke dag vallen er doden.
Vervolgens gaan twee verschillende stromingen van de Islam elkaar te lijf, resultaat duizenden doden.
Hmmm die tering lul wil zich nu terugtrekken en zeggen dat dit een binnenlandse kwestie is.
Die tering lul heeft het wel veroorzaakt, voorheen was er namelijk geen sprake van bomaanslagen tussen twee Islamitische groeperingen.
Als ik vervolgens het commentaar van onze Minister President hoor.
Hij heeft vrede met het vonnis van Saddam????????????
De doodstraf?????????
Dat zijn wij toch inmiddels vergeten!!!!!!!!!
Gatverdarrie JP is ook een tering lul en houd zich niet aan onze grondwet met zijn uitspraak.
Ik stem SP doen jullie mee?
Ik wens IndonesiŽ veel succes met het bezoek van deze oorlogsmisdadiger.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Oeps, ik ben het met Om Sid eens. Zo waarlijk eens een keer. Emoticon: Wink
Och, VVD'ers onderling... Emoticon: Devil

Begin de details te vergeten

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ach Johan, koester uw mede VVDers.
Eerlijkshalve denk ik dat ze na de 22e spaarzaam zullen zijn.
Zeker na de criminele verkoop van de euro door roofridder Zalm en het optreden van het partijkankergezwel Verdonk. Emoticon: Angry
Bovendien maakt Rutje ook geen sterke indruk. Emoticon: Nooo
Jampie voor de VVD maar, Emoticon: Bye bye
Johan het is waarschijnlijk wel duidelijk dat ik geen VVD fan ben hahaha

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Hoy Kiwi,
Dit is ..................................................................................................................................
Op mijn andere been denk ik, de grootste oorlogszuchtige viezerik die ooit President van de VS is geweest bezoekt IndonesiŽ, dat zal veel kwaad bloed zetten bij gematigde Islamitische organisaties.
............................................................................................................................................

Een Amerikaanse uitdrukking: " ........ where there is smoke, there is fire ...........".
"Er zijn zŗt Amerikaanse 'piezerikken', wat denkt j/u van Henry Kissinger de adviseur van SBY .................."

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Die Kissinger is een echte piezerik , heb in nederlandse tv gezien hoe hij de verloop van de oorlog in Vietnam manipuleerde.
En dan kreeg hij ook de Nobel Prijs voor vrede .
Hoe ken dat .?? Emoticon: Confused Emoticon: Confused

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Pak Sid yth.,

Ik had al eens op deze 'site' gezegd ...... "there are good and bad Jews" ......
Kissinger is a bad one ........ als slachtoffer van de 2 de wereldoorlog is hij nu ůůk dader geworden in Amerikaanse dienst ........ hij is de opdrachtgever van de 'comunistenjacht onder Suharto' .... en weet je, onlangs zei dit 'heerschap' dat het hem niet speet, in een interview; in tegendeel hij zou het nomaals 'overdoen' ....... wat een groot verschil met de boetedoening van de Duitsers na de tweede wereldoorlog ...... nu wordt de 'nieuwe generatie' nog steeds 'aangesproken' ..... Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
'Zoveel mensen zijn onder de beschuldiging van 'communist' ter dood gebracht, een paar miljoen .......'

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik wens IndonesiŽ veel succes met het bezoek van deze oorlogsmisdadiger.
Het verrast mij hoe sommige forumbezoekers over Amerika en zijn president(en) denken, ik dacht dat ik de enigste was.

Kiwimave schrijft:
Zo wist niemand van mijn vrienden in Jogja dat Libanon helemaal geen Islamitisch land is.
Er zijn ook veel Nederlanders inclusief sommige bezoekers van dit forum die menen dat Indonesie een Islamitisch land is.

Tekst uit De Winkler Prins:
De overgrote meerderheid van de bevolking hangt de soennitische richting binnen de islam aan (ruim 87%).
Ongeveer 10% is christelijk (waarvan tweederde protestants en een derde rooms-katholiek), 5% hangt plaatselijke religies aan.
Op Bali overheerst het hindoeÔsme.
De grondwet garandeert vrijheid van godsdienst.

Voor het bezoek van Bush schijnen zelfs de mobiele telefoons niet te werken voor een periode van 10 uur.
Dat er in de botanische tuinen van Bogor landingsbaan voor helicopter gemaakt word niet door iedereen gewaardeerd.

Laat hem gewoon vergeten om te landen in Jakarta en doorvliegen naar Singapore of liever nog door naar Irak om eens te kijken wat voor ellende hij daar heeft aangericht.

Tuti & Jan

Jantje
User
spacer line

Maar...hij en zovele buitenlanders/staatshoofden komen brengen . Emoticon: Yes! .. Niet halen Emoticon: Nooo
Zeg nou es eerlijk Jan, had jij niet graag die ontwikkelingshulp die meneer Bush komt brengen willen beheren?

closje
User
spacer line

Ophef over landing Bush in botanische tuinen Java

Uitgegeven: 7 november 2006 11:24
Laatst gewijzigd: 7 november 2006 11:27

JAKARTA - In IndonesiŽ is opnieuw onrust ontstaan over het aanstaande bezoek van de Amerikaanse president George W. Bush. Ditmaal is het geen anti-Amerikaanse betoging, maar de aanleg van een helikopterlandingsplaats in de beroemde botanische tuinen van Bogor die voor ophef zorgt.

Oppositiepartij PDI-P is bang dat de wentelwiek van Bush de beschermde plantensoorten in de toeristische trekpleister op het eiland Java zal beschadigen. Bush doet de stad vermoedelijk kort aan op 20 november.

Het bezoek gaat Bogor 1 miljard roepia (ruim 86.000 euro) per uur kosten, kopte een lokale krant dinsdag naast een foto van een graafmachine in de tuinen.

Nederlanders legden de botanische tuinen in de 19e eeuw aan in wat toen nog Buitenzorg heette. Zij grenzen direct aan de toenmalige residentie van de gouverneur-generaal van Nederlands-IndiŽ, nu het buitenverblijf van president Susilo Bambang Yudhoyono.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 07-11-2006 17:07 Jantje wrote:
Maar...hij en zovele buitenlanders/staatshoofden komen brengen . Emoticon: Yes! .. Niet halen Emoticon: Nooo
Zeg nou es eerlijk Jan, had jij niet graag die ontwikkelingshulp die meneer Bush komt brengen willen beheren?

He laten we eerlijk zijn Jan, als het midden-oosten de wereldmacht zou zijn op deze aardkloot waren we waarschijnlijk er nog veel erger aan toe: iedereen in burqa's, als vrouw moet je het normaal vinden dat je geslagen en verkracht wordt, alle leuke dingen worden verboden.

Ook ik vind Bush een oorlogsmisdadiger maar ik vraag me toch altijd af waarom enkele randdebielen in Indonesie zich altijd zo kunnen opwinden over een stel woestijnratten met een werkelijk achterlijke cultuur (Afghanistan, Irak is gelukkig nog iets beschaafder) die aangevallen worden, terwijl als Kim-Yong-Il, een of andere Afrikaanse dictator of iemand anders die minstens zo'n erge misdaden tegen de menselijkheid heeft begaan Jakarta bezoekt er geen haai naar kraait. Wat heeft Bush misdaan in Indonesie zelf?? Niets toch? Sterker nog, zonder de Amerikaanse en Australische wederopbouw was Atjeh waarschijnlijk nog steeds een puinhoop geweest.

Amerika speelt soms smerige spelletjes maar ik hoop dat Indonesie 1 ding nooit vergeet: zonder de Amerikaanse druk op de Nederlandse regering aan het eind van de 2de politionele actie was Indonesie nooit onafhankelijk geworden, of hadden er eerst miljoenen Indonesiers extra moeten sterven.

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-11-2006 18:20 kiwimave wrote:

...

Amerika speelt soms smerige spelletjes maar ik hoop dat Indonesie 1 ding nooit vergeet: zonder de Amerikaanse druk op de Nederlandse regering aan het eind van de 2de politionele actie was Indonesie nooit onafhankelijk geworden, of hadden er eerst miljoenen Indonesiers extra moeten sterven.

Dat had je niet moeten schrijven. Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Nooo Emoticon: Party!

Ya , Om kiwi , tot welke leeftijdsgroep behoort je ?
Toch niet tot de oude kolonialen. Of te veel verkeerde perhaaltjes gehoord van de oudjes.
Ya OmSid weet ook dat het zo verkocht wordt aan de grote publik , maar de waarheid is anders .
Zonder de amerikanen (die Den Haag onder druk zette) zou het echt en bloedbad zijn geweest .Dat er van de 120.000 soldaten (KL / KNIL) niet veel meer over zijn die terug komen naar ollanda , ondank hun superieure wapens.
Nederland is te ver en te arm om oorlog op grote schaal te gaan voeren.
Tegenover de 120.000 Nldse soldaten staan bijna 2000.000 redelijk getrainde indonesiers , praat nog niet eens over de Divisi Siliwangi.
Wat een geluk dat de nederlanders de amerikanen gehoorzamen (toen al Emoticon: Blush ) .Anders zullen de nazaten van JPC(VOC) ook te keer zijn gegaan , en het zal niet blijven bij de bijna 100.000 - 120.000 indonesische doden (en hoeveel gewonden?) .En dat binnen 4 jaar tijd.
Trouwens werd ook verteld dat de V.N (of is het de volkenbond ) de dutchies op hgun vinger hebben getikt. Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Ya , een solide imperium werd binnen 3 jaar afgebroken. Emoticon: Stupid

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik heb er twijfels over of deze boef iets komt brengen, is dat wel zo is het gewoon een goedmakertje voor alle ellende die hij heeft veroorzaakt in de wereld.

Ik heb nooit de behoefte gehad om in de politiek te gaan en zal dat ook nooit krijgen, het is wel mijn recht om eigen ideeen te hebben en het blijkt bij dit topic dat ik niet alleen ben met mijn visie over Amerika.
Jan

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Als we nou eens de scheiding kerk en staat afschaffen, maar mensen het recht geven hun eigen keuzes te maken, zonder elkaar aan te vallen.
De oorlog in Irak kost miljarden, ook in Israel is het vergoten bloed niet in geld uit te drukken, evenals bij de Palestijnen.
Over de rest heb ik het niet eens..
wat mij betreft:weg met de hitsige imams, weg met de orthodoxe dominees en weg met het instituut Vaticaanstad, een verkapt belasting paradijs, dat niet meer heeft te maken met het Christendom.
Maar gewoon:respect voor ieders geloof, kijk naar de mens!
wie zei het: Heb uw naaste lief gelijk uzelf.
Als we dat doen zijn we een heel stuk verder.
Te gek voor woorden, dat mijn moslim buurvrouw de hindoestaanse buurvrouw niet aankijkt:de een eet koeien, de ander vereert ze.
Hopelijk komen we tot elkaar, zou haast humanist woeden

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Gelukkig is hij afgestraft die debiel van een man die zoals je ziet voor elkaar krijgt de wereld overhoop te halen en zich suprior boven anderen te zijn.
Moet u nagaan een persoon die de wereld in beroering zet, wel het is niet anders, verschrikkelijk voor de gezinnen die een zoon / dchter hebben verloren in die onnodige oorlog.
De mensen in Amerika zijn eindlijk toch weer eens wakker geschud door die man de laatste twee jaren het onmogelijk te maken, nog meer gekke inhoud te geven aan zijn missie.
En nu nog Balkenellende die zo hoog dravend bij hem aan de deur stond om hem te kont te likken.
Die zouden ze nu moeten afstraffen, zodat hij geen schade aan Nederlandse invloed op wereld nivou, kan aanbrengen.
maar u ziet hij staat in de peiling weer boven aan dan zeg ik het land krijgt wat het verdiend, een afstraffing op het gebied van economische achteruit gang.
Want als je nu nog het niet begrijpt dat die man geen goede hoofd opperhoofd is voor Nederland,verdient het een afstraffing.
Zij zijn hard leers om hem nog 4 jaar te geven, stommer kan het niet. Emoticon: Frustrated Emoticon: Eerie Emoticon: Stupid Emoticon: Devil

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Die zouden ze nu moeten afstraffen, zodat hij geen schade aan Nederlandse invloed op wereld nivou, kan aanbrengen.
Er zijn deze maand verkiezingen in Nederland, we zullen zien wat het brengt, dit soort zaken worden door de kiezers snel vergeten in Nederland.
Jan

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Let op mijn woorden Bush zal zijn 2de termijn NIET afmaken!

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Albert laten wij het hopen, want er is een gezegde het halve gekeerd is het hele? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Dag Buch Emoticon: Clown nooit meer geen ene Buches terug laten komen. Ook zijn broer uit Californie niet, het grote bos in sturen Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Arrestatie en proces Bush, Cheney, Rumpsfeld wegens oorlogsmisdaden dichtbij!!

In het programma De Wereld Draait Door stelt Twan Huys, die al jaren verslag doet als buitenlandcorrespondent in de VS voor het nieuws, dat arrestatie van Bush, Cheney, Rumpsfeld op- verdenking van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid slechts een kwestie van tijd is. Volgens hem worden de messen al geslepen. Mocht dit zo zijn dan zal dit ook rechtstreeks gevolgen hebben voor demissionair Premier Balkenende. Hij is tenslotte hoofdverantwoordelijke voor het Nederlandse besluit om troepen onder het mom van een vredesmissie naar Afghanistan te sturen terwijl een duidelijke link met El-Quaida nooit aangetoond is.

Dit zou wel eens een heel groot verhaal kunnen worden nu de democraten in de VS het voor het zeggen hebben door de zege in het congres. De manier waarop de democraten hun zege vieren en nu al roepen voor een onafhankelijk onderzoek naar de aanloop van beide oorlogen in het Midden-Oosten, zoals wij al zo vaak vermeldt hebben beide op valse gronden . Ook in de Nederlandse politiek worden indringende vragen gesteld m.b.t. dit thema. Femke Halsema zoals ook Jan Marijnissen lieten al eerder weten bij een eventuele linkse coalitie geen gras over deze kwestie te laten groeien maar direct te starten met een onderzoek, Femke zei zelfs dat dit onderzoek het eerste wapenfeit zal zijn van het nieuwe kabinet.
In Amerika is de jacht geopend, laten wij hopen dat de jacht in Nederland op 23 november mag beginnen.

Het interview met Twan Huys over Bush start op tijdsindex 11.20.

Zie stream
De wereld draait door

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Het is de maand waarin de Nederlanders weer naar de stembus gaan. Wij noemen het een groot goed dat er in Nederland zoín goede democratie is. Wij hebben persvrijheid en zijn tolerant vergeleken met andere landen. De Nederlanders hebben het goed zeggen we en we moeten blij zijn dat we mogen stemmen. Iedereen wordt dan ook opgeroepen om zijn stem straks uit te brengen.

Maar we horen ook overal om ons heen dat we veranderingen willen. Pim Fortuyn heeft een paar jaar geleden een poging gewaagd en dat met de dood moeten bekopen. Hij kwam met frisse ideeŽn die radicaal tegen de gevestigde orde ingingen. Ook hebben we allemaal kunnen zien hoe daar door diezelfde gevestigde orde mee om werd gegaan.

Dit artikel is een poging om eens wat diepe op de democratie in te gaan en te onderzoeken of er werkelijke veranderingen in de maatschappij via de democratische weg mogelijk zijn. Laten we eens kijken wat er zoal gebeurt in de wereld van de democratie.

Dit artikel heeft onder andere tot doel om de mensen wakker te schudden. Om de mensen te laten inzien dat de wereld anders in elkaar steekt dan men gemiddeld denkt. Dat er iets aan de gang is in Nederland waar we iets aan moeten doen voordat het te laat is. Vlak onder onze neus gebeuren dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Het wordt tijd dat we Wakker worden!

Democratie en veranderingen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 09-11-2006 12:02 zieleffe wrote:
Gelukkig is hij afgestraft die debiel van een man die zoals je ziet voor elkaar krijgt de wereld overhoop te halen en zich suprior boven anderen te zijn.
Moet u nagaan een persoon die de wereld in beroering zet, wel het is niet anders, verschrikkelijk voor de gezinnen die een zoon / dchter hebben verloren in die onnodige oorlog.
De mensen in Amerika zijn eindlijk toch weer eens wakker geschud door die man de laatste twee jaren het onmogelijk te maken, nog meer gekke inhoud te geven aan zijn missie.
En nu nog Balkenellende die zo hoog dravend bij hem aan de deur stond om hem te kont te likken.
maar u ziet hij staat in de peiling weer boven aan dan zeg ik het land krijgt wat het verdiend, een afstraffing op het gebied van economische achteruit gang.
Want als je nu nog het niet begrijpt dat die man geen goede hoofd opperhoofd is voor Nederland,verdient het een afstraffing.
Zij zijn hard leers om hem nog 4 jaar te geven, stommer kan het niet. Emoticon: Frustrated Emoticon: Eerie Emoticon: Stupid Emoticon: Devil

Gatverdarrie Om Ziel, we zijn het niet vaak eens, maar hier heb ik niets aan toe te voegen, zo zou ik het ook geschreven hebben.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,108,224 topic views - 234,287 posts - 13,691 topics - 25,167 members - last post @ 17-10-2019 14:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,551,436 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com