indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

carole
User
spacer line

Wie heeft tips voor een romantische losmen of homestay op bali?
Liefst niet in het overtoeristische zuiden!
bedankt bij voorbaat!

chirpy
User
spacer line

Het hangt ervan af wat je ervoor wilt betalen.
Wil je in bv. Ubud zitten met veel natuur en cultuur en na zes uur geen dagjesmensen meer.
Of wil je aan de kust zitten in het stille Amed, prachtig op de heuvel met uitzicht op zee? Ik hoor van je, Joep

carole
User
spacer line

We willen eigenlijk gans bali ( in combinatie met eventueel Lombok, Flores, Gili Air...) verkennen, met uitzondering van het toeristische zuiden en kuta dat we maar overslaan...wegens te toeristisch...
Dus zeker Ubud en de rest van het binnenland en de minder toeristische kust in het westen en noorden....

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

La joya (www.la-joya.com).........................

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Carole, je wilt het toeristische zuiden overslaan maar wel naar Ubud? Ubud is ook zeer toeristisch, dus het klopt niet helemaal wat je zegt. Tip: bezoek Kuta maar wel, is gewoon leuk om er te zijn en door Jl Legian te rijden. Daarna lekker aan zee even liggen en aan het einde van de dag de ondergaande zon bekijken. Is ook romantisch hoor, zelfs met 2 kwakende kinderen om je heen Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

carole
User
spacer line

Beste JohanN, inderdaad ik weet dat Ubud wel toeristisch is, doch we willen vooral Ubud bezoeken om te kunnen wandelen in de omgeving van Ubud...

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ok, kan ook natuurlijk. Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

chirpy
User
spacer line

Ubud kan dan wel toeristisch zijn, maar dan op een Balinese manier. Een hemelsbreed verschil met het volkomen verziekte Kuta. Je hebt gelijk dat aan het strand liggen wel lekker is, maar ga niet in zee alvorens alle lichaamsopeningen te hebben dichtgestopt of afgebonden. Wat een vies water. Blaasonstekingen en oorontstekingen zijn daar bijna onvermijdelijk.
De culturele poot van Ubud is fantastisch. Overal kunst , muziek, dans enz.. En de omgeving is nog helemaal authentiek. Schitterende sawa's, mooie dessa's , kleine weggetjes. Zoals ik al eerder schreef: na zonsondergang is Ubud beslist niet meer van de toeristen.

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Kuta is niet verziekt!

Kuta vervuld de behoeften van een andere markt dan waar jij toe behoort!
Gelukkig is er een 'geplande' plek als Kuta, waar Balinezen de de 'westerse' mentaliteit kunnen zien. En gelukkig is de rest van het eiland niet zoals Bali.

Als je verziekt bedoelt als in de zin van negatieve impacts door het toerisme dan geef ik je enigszins gelijk! Bedelaars, drug-dealers, prostitutie, maar ook Beach erosion en vervuilling....

Een ooronsteking kan ik oplopen in het zwembad van mijn buren in Frankrijk...
Ubud is inderdaad een culturele poort! Daar ben ik het dan wel weer mee eens... Ach wat een gelul, ik had gewoon zin om wat te schrijven...

Oei, ga nu niet in de aanval zieleffe...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Kuta is niet verziekt!
Kuta is door en door verziekt, de dingen die daar worden gedoogd kunnen in heel Indonesie niet, erger zelfs in de hele wereld niet.
Jonge dames met minimale kleding wandelend door het centrum van Kuta, in de ene hand een fles Bintang en in de ander hand een sigaret is iets wat ik iedere keer weer moet zien als ik in Kuta kom, af en toe zijn ze zo geil dat ze midden op straat staan te zoenen met hun geliefde.
Het is onbegrijpelijk dat de politie daar niet tegen durft op te treden.

Kuta vervuld de behoeften van een andere markt dan waar jij toe behoort!
Te hopen is dat voor die markt spoedig een andere plaats word gevonden anders kon heel Bali wel eens naar de klote gaan, als het al niet te laat is!
Tuti & Jan

P.S. Kijk eens op http://www.gede-homestay.com/ , daar ging het topic eigenlijk over.

spacer line  

On 17-11-2006 09:07 Tuti & Jan wrote:
Kuta is niet verziekt!
Jonge dames met minimale kleding wandelend door het centrum van Kuta, in de ene hand een fles Bintang en in de ander hand een sigaret is iets wat ik iedere keer weer moet zien als ik in Kuta kom, af en toe zijn ze zo geil dat ze midden op straat staan te zoenen met hun geliefde.
Het is onbegrijpelijk dat de politie daar niet tegen durft op te treden.
.

Sjonge jonge Jan, wat eeerrrgggg,..... kom op zeg, loop is op een warme dag door het centrum van Amsterdam, of welke andere redelijke grote stad....

Ik weet niet waar jij last van hebt hoor, maar het lijkt erop dat je mischien al wat te lang in Indonesie woont en de ideeen van de zieke gedachten van de regering hier begint over te nemen.....

Ik vind het zo kleinzielig dat mensen er last van hebben dat er nog mensen zijn die gewoon doen waar ze zin in hebben.

Als je er zo'n last van hebt, dan blijf je daar toch gewoon weg......

Greetz

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

In Amsterdam ben ik al meer dan 25 jaar niet meer geweest (gelukkig), dus ik weet niet hoe de dames er daar nu bij lopen.
Ik weet wel dat in het dorp waar ik eerder woonden en ook in de dichsbijzijnde stad Eindhoven (en ook Maastricht) geen enkele dame zo over de straat liep, laat staan op een fiets of een brommer.
Verder heb ik last van bepaalde fatsoensnormen die ik van huis uit heb meegekregen en waar ik mijn ouders dankbaar voor ben, dat heeft dus niets van doen met te lang in Indonesie wonen en mijn geloof.
Ik beschrijf hier alleen nog maar de situatie overdag, in het nachtleven schijnt het er nog veel ruiger aan toe te gaan en Kuta heeft voor velen al de naam AMSTERDAM DARI ASIA SELATAN-TIMUR , die naam heb ik zelf niet verzonnen.
Helaas zal ik toch af en toe naar Kuta moeten voor mijn visa maar ik ben de dagen af aan het tellen dat ik 55 jaar wordt en een Visa Lansia kan nemen in Java, vast en zeker zullen zij mij in Kuta dan nooit meer zien.
Ik heb meer van Bali gezien als Kuta en op de meeste plaatsen is het ook anders, het is voor mij een een zeer slecht iets voor Bali in zijn algemeen dat ze het in Kuta zo ver hebben laten komen.
Prettig weekend,
Tuti & Jan

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Het feit dat Kuta Kuta is, is heel simpel Jan. Zover hebben de Balinezen het zelf laten komen natuurlijk! Met als reden een vergroting van inkomsting. Nu ligt in alle Aziatische landen de westernisatie op de loer en is dat niet gek dat men zulke 'verdorven' plaatsen heeft in bepaalde bestemming.

Maar als ik bijvoorbeeld Kuta met Phuket (Patong) vergelijk, vind ik Kuta nog vrij 'onschuldig'. En als jij Kuta nog nooit in de nacht hebt gezien vind ik ook dat je je oordeel wat laat lijden door de mening van anderen. Maar natuurlijk ik respecteer jouw mening. Sommige mensen vinden het namelijk HELEMAAL niets wat daar gebeurd. En ik kan me dat goed voorstellen als je al die mooie natuur en cultuur in Bali ziet. Maar aan de andere kant zijn er genoeg toeristen die van Natuur, Cultuur houden en daarop hun vakantie aanpassen, maar waarin ze ook 2 dagen gaan shoppen in Kuta. Dat is nou eenmaal de realiteit!

Wel vind ik dat men er voor moet waken dat Kuta niet verder afglijdt, en dat het zeker niet uitbreidt.

Maar, als jij zegt Jan, dat je Gelukkig al 25 jaar niet meer in Amsterdam bent geweest, vind ik dat raar. Want hoe weet jij nou hoe Amsterdam er tegenwoordig uitziet? O ja van verhalen zeker?

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me wel wat van je mening voorstellen...

Prettig weekend allemaal...

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Je bent me voor Maurits,
IK merk dat Jan in al zijn voorgaande topics het niet zo hoog heeft zitten met Bali en zijn bewoners,nu hij met zijn wederhelft de wijk heeft genomen. Prima hoor Jan hou mij ten goede.
Dat je nooit met tuti in clubs uithangt en je beperkt tot het bezoek aan warungs en je achtertuintje,geeft je wel een oordeel wat je hoort of leest.,maar geloof me er is meer ,wat je nooit ontdekt heb.
Je kan dan wel op Bali gewoond hebben,maar in mijn belevenis heb je toch beperkingen in je manier van leven.
Wat zich in Amsterdam en andere Europeese steden afspeelt is maar een druppel in vergelijking met Kuta.
Bali is niet alleen maar Kuta Jan en bewierook nou niet al die mensen die graag naar Bali willen .
Een mens wil nou eenmaal ontspanning en avondtuur ,en dat heeft Bali.
Wonen en verblijven voor een kortere tijd heeft een heel andere belevenis. Emoticon: Yeah right!

sing ken ken bli....

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

IK merk dat Jan in al zijn voorgaande topics het niet zo hoog heeft zitten met Bali en zijn bewoners
Ik denk dat het je helemaal fout ziet, ik vind Bali nog steeds een wondermooi eiland en ik zal het ook van harte aanbevelen om op vakantie te komen.
In de keren dat ik er als toerist ben geweest en in de tijd dat ik er heb gewoond heb ik met behoorlijk wat Balinezen te maken gehad, in het algemeen zeer positief.
We hebben enkele plaatsen waar we uit gaan eten, daarbij zijn ook restaurants waarvan de eigenaar Balinees is, daar kan ik geen verkeerd woord over schrijven maar alleen maar positiefs.
De chauffeur die ik al 6 jaar ken is een beste kerel een reclame voor Bali.
Als je in Bali woont zie je Bali ook van een andere kant, maar het is nergens rozegeur en maneschijn, ook niet in Java en zeker niet in Nederland.
Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 17-11-2006 13:59 balibreeze wrote:

IK merk dat Jan in al zijn voorgaande topics het niet zo hoog heeft zitten met Bali en zijn bewoners,nu hij met zijn wederhelft de wijk heeft genomen.

Ik denk (weet zeker) dat Jan( en ookTuti )het goed gezien hebben hoe Bali gaat afglijden naar Sodom en Gommora toestanden.
En dat ze het jammer vinden dat het zo moet gebeuren.
Ben met hun eens.
Ben een paar keren naar Bali geweest , uiteraard in Kuta (vind leuk en gezellig).
Wel lastig als je als een oudere heer lastig gevallen wordt (om de paar meter) door ongure figuren , en jou gaan influistren Mister mister (of Boss) : yang geul , yang geul.
Dus deze mister even vreemd kijken wat is dat nou weer , Yang geul , tot dat men zegt pery yang , boss . pery yang . Toen werd het duidelijk voor deze arme oudere heer dat die man over een meisje hebt, dankzij universele tekens.
Ya ya , oudere westerse heren ( ben ik niet) staan bekend dat ze jonge blaadjes graag lusten.
Hoe jonger hoe beter .Yang geul boss , yang geul , pery yang. Emoticon: Smile

Dus ik zou gaan zeggen laat ze maar de straat schoonvegen .

Over thailand is het ook overduidelijk dat ze bijna alles doen voor dolari of euri (ook roebels ?).
Dat is te zien na de Tsunamie gedoe , blanke turisten die lekker gaan zonnebaden terwijl een paar meter verder mensen de lijken nog aan het opruimen.Of de clubs met die hoeren , terwijl een paar honder meter verder lagen de lijken te rotten.Dat de Thais dat toelaten is mij een raadsel. Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Yang geul ,beter yang gal Om Sid .maar als je aanspreken ,blijk je nog goed in je vel te zitten als oude heer en een (jong heertje ).
Wat die Yang yang betreft dit gebeurt niet alleen op Bali,maar overal in Azie.
Maar goed laten we bij het onderwerp blijven,anders gaat dit weer op slot .
Mijn voorliefde voor dit eiland blijft nog steeds en zal zeker het nodige moeten doen om weer mensen aan te trekken ,zoals het toen was Matur Suksma Emoticon: Yes!

sing ken ken bli....

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

.Dat de Thais dat toelaten is mij een raadsel. Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Dat heet Boedhisme beste Sidia!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Budhisme of dolari tekens ? (euri, roebels kan ook Emoticon: Smile )

Heb op tv gezien dat veel van de thai' s ook denken dat de tsunami een soort reinigings geweest was.

(de zelfde geluiden hoor ik ook over de new Orleans vloed , en als je terug gaat naar de oude tijden , kan je ook bijna dezelfde rampen zien gebeuren.
Lees maar de bijbel.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

carole
User
spacer line

Toch wel eigenaardig hoe een vraag op dit forum nogal dikwijls een eigen weg gaat leiden en leidt tot prangende discussies onder enkele welbekende individuen...
Voor mij niet gelaten hoor, misschien is dit wel typisch Nederlands, en is deze cultuur mij onbekend, daar ik zelf niet Nederlands ben...
Mijn vraag was of iemand weet heeft van een romantische homestay/losmen in Bali weg van het overtoeristische zuiden...?
...en voor mij mag daar best een dame voorbijwandelen met een sigaret....

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Heb op tv gezien dat veel van de thai s ook denken dat de tsunami een soort reinigings geweest was.

Inderdaad, jij hebt op TV gezien dat.....
Ik was daar 4 maanden na de Tsunami werkzaam met allerlei actoren in het toerisme... Dat is wellicht het verschil in mening.

Dan zal ik je eens wat leuks vertellen;

Wist je dat de meeste slachtoffers in Thailand ten gevolge van de Tsunami niet in Phuket was, maar in Khao Lak!

Dankzij reporters, zoals Anish Ramann van CNN, zijn het aantal slachtoffers in Phuket enorm opgeblazen. Binnen 3 weken was Phuket al weer klaar voor Toeristen en waren alle lijken al geruimd. Khao Lak echter, daar is men nog steeds matrassen uit de bomen aan het vissen. Dit heb ik met mijn eigen ogen gezien.

De Tsunami als reiniging is onzin, vele Thai zijn niet meer teruggekomen naar het strand waar ze hun handeltje hadden opgezet bang voor 'geesten'. Er zijn zelfs ceremonies geweest om de kwade geesten te doen verdwijnen door speciale monniken.

Nogmaals, ik zag op TV dag... de invloed van de media... zet eens kanttekeningen bij zulk soort nieuws. Als CNN niet zulk negatief nieuws had neergezet waren er minder mensen door honger omgekomen. Want wat de mensen echt pijn heeft gedaan is dat toeristen wegbleven. En zo'n verhaal kan ik je ook voor Bali vertellen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,760,674 topic views - 236,717 posts - 13,710 topics - 28,479 members - last post @ 24-02-2020 06:50 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,111,110 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com