indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, airlines and transport > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kleinsmann
User
User icon of kleinsmann
spacer line

I'm so desperate I have 33kg lugage. 12 of it is my amplifier...Someone knows a good way for shipping this thing to Jakarta? It has to be save since it cost around 500euro...

Pls help!

Just because you're paranoid don't mean there're not after you...

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Heb je de luchtvaartmaatschappijen al gevraagd wat het gaat kosten per extra kilo?

Kuwait is naar mijn mening de meest makkelijke en zeker niet Garuda, die is mischien de minst makkelijke.

Waarom bel je ze niet allemaal zodat je misschien meer te weet komt.
Vergelijk hun prijs met lucht of zeepost.
Maar voor zeepost dien je het wel in een zeer sterke koffer/kist aan te leveren om zo zeker te zijn van een veilige aankomst.

Een andere optie is per vrachtpost, daar huur je minimaal 2 cbm aan ruimte in een container. Per Cbm is dat dan 90 Usd kosten voor verschepen, gewicht is niet belangrijk.

Doch bij aankomst dien je ook inklaring te betalen bij de douane. En wanneer het e.e.a. nog eens naar jouw toe wordt verzonden tja dan is het prijskaartje nog hoger. Tenzij je een andere naam als ontvanger kunt aangeven.
Dit heeft dus alleen zin wanneer je van plan bent om lang in Indonesia te verblijven en ik bedoel dan niet 6 weken, eerder 6 maanden.

Doch ik heb het idee dat dat niet het geval is. Zowel laat mij dat dan even weten en ik kan je een adres geven van een maatschappij die vracht vervoerd naar Indonesie en je zodoende meer info kan geven.

Suc6 Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

kleinsmann
User
User icon of kleinsmann
spacer line

Hmmm I got 26 kilo inlcuded my amplifier. And 10 kg for handlugage in a big sportsbag. Hope I can pass through I take the risk.
I called with Malaysia airlines and they said bit more then 20kg is no problem.... Anyway I take the risk.Gonna use my charming smile, hope a woman at the desk whahahaa

Btw, normal "penalty" for overweight is 50 euro's a kilo with Malaysia!~
Thx anyway Albert, maybe I contact you when I have to leave my amplifier tomorrow.

Just because you're paranoid don't mean there're not after you...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,876,818 topic views - 238,288 posts - 13,717 topics - 29,570 members - last post @ 05-04-2020 12:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,919,542 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com