indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jhgeelen
User
spacer line

In juni/juli 2007 ga ik waarschijnijk naar Surabaya. Weet iemand hoe het het nu is met die modderfontein niet ver van Surabaya vandaan. Er zijn al 4 dorpen overstoomd met die modder en de inwoners zijn gevlucht. Men wil de modderstroom nu via pijleiding naar Javazee brengen, maar dat is erge milieuverontreiniging. Men stelt de arbeiders die de boring deden verantwoordelijk, maar de maatschappij deed vooraf geen seismologisch onderzoek. Wie is dan de echte schuldige? Groeten Joop

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic titel aangepast naar een duidelijkere Emoticon: Smile

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Zoals altijd zullen de lagere werknemers/ambtenaartjes gestraft worden. Barbertje moet hangen, dat zei onze goede vriend Multatuli ook al. Denk maar niet dat de baas van het bedrijf of de lokale regering hiervoor de bak in moeten.

Met dit soort incidenten vraag ik me af of Indonesie daadwerkelijk beter af is als onafhankelijk land, was het met het Nederlandse regime echt zoveel slechter?

Gracias. Sama sama

Raffel
User
spacer line

Je kunt je ook afvragen of het beter was met het Nederlands regime.......
Voor zo ver ik kan zien, gaat het goed in Indonesie, daar hebben ze echt de Nederlanders niet voor nodig. Trouwens als het dan toch zo goed was vroeger, waarom hebben ze die Nederlanders er dan uitgegooid ???De tijd van koloniseren is voorbij jongens. Ook voor mijn landgenoten (Belgen), dus niet persoonlijk opvatten he.

Groeten,
Raffel

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Eergisteren en gisteren ben ik langs die moddervulkaan (lumpur panas) gekomen, het is een triest gebeuren, complete dorpen zijn verdwenen, van sommige huizen zie je alleen nog de nok van het dak.
De trein van Malang reed normaal, met terugkomen van Surabaya naar Malang geen vertraging, dat schijnt in de andere richting wel een groot probleem te zijn, dus iemand die van Malang naar Surabya gaat voor een vlucht doet er goed aan om ruim de tijd te nemen, voor de reis bijvoorbeeld 5 uur in plaats van de gebruikelijke 2 uur.
Er is een alternatieve route via Jombang, die duurt echter ook 5 uur.
Het is voor mij nog steeds volkomen onduidelijk wat die lumpur panas nu eigenlijk is en waardoor ontstaan.

Groetjes,
Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 07-11-2006 01:03 Tuti & Jan wrote:
Eergisteren en gisteren ben ik langs die moddervulkaan (lumpur panas) gekomen, het is een triest gebeuren, complete dorpen zijn verdwenen, van sommige huizen zie je alleen nog de nok van het dak.
De trein van Malang reed normaal, met terugkomen van Surabaya naar Malang geen vertraging, dat schijnt in de andere richting wel een groot probleem te zijn, dus iemand die van Malang naar Surabya gaat voor een vlucht doet er goed aan om ruim de tijd te nemen, voor de reis bijvoorbeeld 5 uur in plaats van de gebruikelijke 2 uur.
Er is een alternatieve route via Jombang, die duurt echter ook 5 uur.
Het is voor mij nog steeds volkomen onduidelijk wat die lumpur panas nu eigenlijk is en waardoor ontstaan.

Groetjes,
Jan

Beste Jan,
Dat begin ik mij nu ook af te vragen, iets door het boren??????
Ik ben wel nieuwsgierig, waarschijnlijk wederom iets waar n of andere klootzak aan begonnen is zonder goede voorbereiding en de gevolgen niet heeft kunnen overzien.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het is inderdaad rahasia besar (een groot geheim), de krant schrijft veelvuldig over alles er rondom heen maar waar het door is ontstaan schijnt niemand te mogen weten.
Dit kost natuurlijk weer een vermogen, dat geld had ook voor andere zaken gebruikt kunnen worden.
Voor mensen die dagelijks voor hun werk naar Surabaya moeten is dit gebeuren ook een drama.
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Moah, er zijn prima beschrijvingen te vinden van hoe dat ding tot uitbarsting gekomen is. Ik zal eens zoeken.

Jantje
User
spacer line

Je kunt je ook afvragen of het beter was met het Nederlands regime.......
Voor zo ver ik kan zien, gaat het goed in Indonesie, daar hebben ze echt de Nederlanders niet voor nodig.

Jahaa..Wraffels..O wat gaat het goed...

Jahaa..Cosi fan Tutti..Dat wil jij nie wete..

Het is inderdaad rahasia besar (een groot geheim), de krant schrijft veelvuldig over alles er rondom heen maar waar het door is ontstaan schijnt niemand te mogen weten.
Dit kost natuurlijk weer een vermogen, dat geld had ook voor andere zaken gebruikt kunnen worden.
Voor mensen die dagelijks voor hun werk naar Surabaya moeten is dit gebeuren ook een drama.
Jan

Dit is nu het grootste taboe van Indonesie en wordt straks nog afgedaan met guna-guna. Als ExonMobil de veroorzaker was, was de kritiek niet van de lucht en dit topic te klein.
Men heeft nagelaten een deugdelijk bodemonderzoek te doen. Ze hebben toch niemand nodig?... Wat een ontzaggelijke puinhoop! Emoticon: Nooo

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jantje,
Ik vraag jou vriendelijk om niet de spot te drijven met mij, mijn username heb ik bewust gekozen, veel info die ik heb komt van Tuti en er is voor mij een principe: Ere wie ere toekomt.

Terug te komen op het topic, ik hoop dat Yerun een duidelijke beschrijving over hetgeen zich daar afspeelt met die moddervulkaan, voor mij liefs in het Nederlands, ik vrees echter dat er geen echt onpartijdig rapport is.
Eerder werd aangehaald dat Amerika al hulp had aangeboden, maar zoals iedereen weet komen die Amerikanen niet gratis.
Er word ExonMobile genoemd, dat is een prima voorbeeld van een Amerikaans bedrijf, daarna volgden er nog velen, dat soort adviseurs hoeven ze voor mij niet binnen te halen in Indonesie.
Jan

Jantje
User
spacer line

Er word ExonMobile genoemd, dat is een prima voorbeeld van een Amerikaans bedrijf, daarna volgden er nog velen, dat soort adviseurs hoeven ze voor mij niet binnen te halen in Indonesie.
Jan

Nee, laat ze maar verzuipen! Je vergeet dat de eerste Red Adair nog geboren moet worden in dit land.
Jouw wens voor dit land is duidelijk: Stilstand! Zolang het in jouw straatje vanpas komt mag het jou tijd wel duren! En als jou iets niet zint maar afgeven op die Bush, de Dollar en de olieprijs. Emoticon: Yeah right!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-11-2006 02:55 Yerun wrote:
Moah, er zijn prima beschrijvingen te vinden van hoe dat ding tot uitbarsting gekomen is. Ik zal eens zoeken.

Nah itu , si Yerun zit daarO, in de buurt dus.
Laat hem indonesische kranten lezen en een samenvatting maken voor de ahli's uit europa.
Zit er toevallig een mijndeskundige uit Delft onder de users die het kan vertellen aan een leek zoals OmSid ??
Voorzover ik gelezen heb in de internet koran ging een bedrijf v/e groep waarvan de eigenaar toevallig een minister is van de kabinet SBY boren naar olie of gas.
Er komt modder(warme) uit de geboorde gat , dus waarschijnlijk werd er Per ongeluk werd er een laag geboord met water en warme gas .
De My probeert haar verantwoordelijkheid te ontlopen (logisch) door te zeggen (moeten ze bewijzen) dat door de aardbevingn allerlei processen gebeurde (grond laagverschuivingen) de warme modder in de boorput terechtkomt.En die gaat naar boven spuiten.
En de mij , de uitvoerders zijn kennelijk niet voorbereid , eerlijk gezegd vraag ik me af of ze deskundigheid en de apparatuur in huis hebben. Emoticon: Smile

Kijk wat ze ook zeggen , de My is verantwoordelijk , maar het moet ook bevestigd worden in de rechtbank.

De probleem is dat de MY de eigendom is van een Minister vanSBY kabinet , dus ook kan je hun niet zo maar afknijpen.
ExXon of BP zal ook proberen de verantwoordelijkheden af te wentelen , en mocht ze verliezen , gaan ze ook uitkeren wegen coulance (nietwaar).
Betalen zonder schuld te bekennen. Emoticon: Smile
Ya heeren , zo is het in de grote mensen wereld. Emoticon: Nooo

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jantje
User
spacer line

ExXon of BP zal ook proberen de verantwoordelijkheden af te wentelen , en mocht ze verliezen , gaan ze ook uitkeren wegen coulance (nietwaar).
Betalen zonder schuld te bekennen.

Om Sid,

Mag ik veronderstellen dat genoemde bedrijven gedegen expertise en equipment in huis hebben om zoiets te ondernemen?
Wat hier echter gebeurd is doet een "trial and error" situatie vermoeden.
Onverantwoord Emoticon: Angry

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-11-2006 11:25 Jantje wrote:

...

Om Sid,

Dat is (waarschijnlijk) ook zo.
Exxon, BP of Onze Konninklijke Shell is van andere kaliber .
Maar sinds Indonesia een rechtstaat is moet men gaan procederen. Emoticon: Frustrated

Waar ik bang ben (lees ook maar in kranten) dat de verantwoordelijke maatschappij (1 v.d bedrijfjes v.e conglomeraat) ook een andere rechtsvorm hebben gekozen.
Dat is beangstigen , want dan kan je de rijke moeder maatschappij niet meer aansprakelijk stellen. Tenminste dat vermoeden heb ik .
En tegen de tijd dat ze moeten uitkeren ("als" Emoticon: Wink , blijkt dat de my(de dochter) al bangkrut is.Daar heb je advocaten voor !!!! Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated
En wat kan de arme sloebers uit sidoardjo doen ?????
Nothing at all. Emoticon: Angry

Zie de malversaties van de financiele injecties (IMF geld) na de KrisMon.
De schuldigen zitten alemaal in buitenland, ook het gestolen geld (een paar zijn al gepakt).

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Voorzover ik gelezen heb in de internet koran ging een bedrijf v/e groep waarvan de eigenaar toevallig een minister is van de kabinet SBY boren naar olie of gas.

Kijk op de eerste plaats is dit weer belangen verstrengeling, dat daar normaal is!
Maar Pak Sidia Koran , voor sommige mensen begrijpen die taal niet, dat het nieuws is maar de Quran moet er niet kabar er bij vermeld worden om het dan duidelijk een bericht is of heb ik het taal kundig fout??? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Op ' jeder(?) Sonntag' op de ARD om 19. 20 is mijn populaire 'achter het nieuws' met Duitse 'grndlichkeit' en 'analyses'; afgelopen zondag werd het 'ongeval' Sidoarjo belicht in 'Der Weltspiegel' ........ 'hl ingrijpend, vanuit de 'gewone ' pak Kromo' op straat .......'
"Nu kunnen we niet meer 'krupuk Sidoarjo' mr eten Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! ......... Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-11-2006 12:38 AnisJ wrote:
Op jeder(?)
"Nu kunnen we niet meer krupuk Sidoarjo mr eten Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! ......... Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

Wie zegt dat dat de kroepoek sidoardjo altijd gegarandeerd komt uit Sidoradjo.
Het kan ook komen uit de pabrik pan Conimex ergens in de polder . Emoticon: Smile
Ditanggung tulen seratus persen. (gegarandeerd 100% echt) Emoticon: Yes!

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Kse aus Holland kommt auch aus der Fabrik ..........

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-11-2006 09:09 Tuti & Jan wrote:
Beste Jantje,
Ik vraag jou vriendelijk om niet de spot te drijven met mij, mijn username heb ik bewust gekozen, veel info die ik heb komt van Tuti en er is voor mij een principe: Ere wie ere toekomt.

Terug te komen op het topic, ik hoop dat Yerun een duidelijke beschrijving over hetgeen zich daar afspeelt met die moddervulkaan, voor mij liefs in het Nederlands, ik vrees echter dat er geen echt onpartijdig rapport is.
Eerder werd aangehaald dat Amerika al hulp had aangeboden, maar zoals iedereen weet komen die Amerikanen niet gratis.
Jan

Jan, er staat informatie op het internet in het Indonesisch en Engels van enkele geologen. Vrij technische taal dus, waar ik ook moeite mee heb. Ik zal kijken wat ik ermee kan doen in ieder geval. Vertalen naar het Nederlands zal wat tijd kosten, maar wil ik zeker eens proberen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-11-2006 11:25 Jantje wrote:

...

Om Sid,

Mag ik veronderstellen dat genoemde bedrijven gedegen expertise en equipment in huis hebben om zoiets te ondernemen?

Jantje, het mag toch hopelijk duidelijk zijn dat dingen die voor het eerst gedaan worden (of voor het eerst op die plek) in feite altijd 'trial and error' zijn, zei het dat er uiteraard wel veiligheidsmaatregelen genomen kunnen worden.

Dit doet mij trouwens denken aan die eeuwig lekkende tramtunnel in Den Haag. Geen overstroomde stad, maar wel een grote schande natuurlijk.

Jantje
User
spacer line

Jantje, het mag toch hopelijk duidelijk zijn dat dingen die voor het eerst gedaan worden (of voor het eerst op die plek) in feite altijd 'trial and error' zijn, zei het dat er uiteraard wel veiligheidsmaatregelen genomen kunnen worden.

Ik heb sterk het vermoeden dat er hier een stelletje zakkenvullers op een goedkope manier het wiel zitten uit te vinden.

Dit doet mij trouwens denken aan die eeuwig lekkende tramtunnel in Den Haag. Geen overstroomde stad, maar wel een grote schande natuurlijk.

Als dat tunneltje in Den Haag net zoveel hete modder zou spuien zouden ze er een energiecentrale van maken. Wat een vergelijking
Emoticon: Nooo

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,579 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com