indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 11-11-2006 16:48 ciater wrote:
Ja u verwijst naar u eigen geopende topic.
Maar u weet toch dat de Hollander, een andere soort ras is, tussen een Hollander, en een Nederlander zit heel veel verschil in.
De Hollander daar horen dus,misschien u ,en andere hier niet bij te zitten.
Ze hebben wel een Ned. Paspoort maar Hollander zijn ze niet.
Ze de Hollanders zijn afstammelingen van Batavieren, zoals Jan tromp, Michiel de Ryijter, en noem ze maar op.De Chinezen van het Bataanse rijk.
Dus geen wonder dat er een belasting paradijs hier is ontstaan.
De Nederlanders flink, en hard laten werken, en belastingen laten betalen.
En de Hollanders gaan het innen!!!!!! Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice Emoticon: Puh!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ciater yth.,

Solly hůůr ............. ik liet mij 'emotioneel effe gaan' ........... begrijp j/u nu beter ......... ik had het 'negatief begrepen' .............. "no bad feelings I hope".
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 15-11-2006 21:16 Malam wrote:
Kut kut en nog eens kut, belachelijk en er is geend hond die er wat tegen kan doen.

Malam nou zeg, haven rukker, Emoticon: Yeah right! wat betekend k...t is dat het zelde als poepie Ayam??????? Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Back on topic please!

Twee BO-105s helicopters van een privť vervoerfirma brengen water in een poging brand te blussen in sommige regenwoudgebieden in Zuid Sumatra. (ANTARA Photo/str-A. Shafwan/as).

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Essent, een energiebedrijf dat pretendeert duurzame energie te leveren, doet dat door palmolie te gebruiken dat afkomstig is uit IndonesiŽ en waarvoor regenwoud moet wijken om dit te produceren, terwijl de landrechten van de plaatselijke bevolking wordt geschonden.Toch adverteert deze firma met teksten als:
"Duurzame energie. Essent weet er alles van.Essent vindt het belangrijk om klimaatverandering tegen te gaan. Kies voor de duurzame producten van Essent, zoals Groen voor Gas en Groene Stroom."

Maar als de herkomst niet duurzaam is kan de energie toch ook niet duurzaam zijn?

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Jan, je hebt gelijk: duurzaam is niet duurzaam als de herkomst niet duurzaam is. Het zelfde geldt nu nog voor zonnecellen. Het kost nog steeds meer energie om die cellen te produceren (incl. onderdelen) dan dat ze opleveren aan energie. Maar soms denk ik toch wel eens: laten we met zīn alle de komende jaren maar lekker doorstoken met de olie. Zoveel mogelijk, geen zuinigere autoīs en installaties maken. Hoe eerder we door de olievoorraad heen zijn hoe beter. Door de zure appel heenbijten zeg maar Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 17-11-2006 17:43 JohanN wrote:
Jan, je hebt gelijk: duurzaam is niet duurzaam als de herkomst niet duurzaam is. Het zelfde geldt nu nog voor zonnecellen. Het kost nog steeds meer energie om die cellen te produceren (incl. onderdelen) dan dat ze opleveren aan energie. Maar soms denk ik toch wel eens: laten we met zīn alle de komende jaren maar lekker doorstoken met de olie. Zoveel mogelijk, geen zuinigere autoīs en installaties maken. Hoe eerder we door de olievoorraad heen zijn hoe beter. Door de zure appel heenbijten zeg maar Emoticon: Wink

Johan yth.,

"Er is een verschil tussen 'olieschaarste' en 'energieschaarste' .......... er zijn nog zŗt fossiele brandstoffen; er is bijvoorrbeeld 'witte sneeuw' (gebonden
waterstof) op de bodem van de zee, om ons een hele lange tijd van energie te voorzien ....."
  • Bovendien is de mens vindingrijk ......

AnisJ

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Pardi
    User
    spacer line

Aardig onderwerp dangdude3

Ben nu een paar dagen terug in Nederland van mijn verblijf op Sumatra. Ik ben 7 weken bij mijn dochter en schoonzoon geweest, en heb 5 weken geen zon gezien, laat staan dat het regende. De gevolgen van de veranderingen die plaats vinden in de natuur van Sumatra zijn catastrofaal. In de afgelopen 15 jaar heb ik het oerwoud steeds verder zien verdwijnen om plaats te maken voor palm olie plantage's. Nu het laag land niet meer zo makelijk is om om te zetten in olieplantage's is men "nu" gedwongen het hoger op te zoeken. Nieuwe palmolie rassen kunnen nu "ook" productief aangeplant worden tot op 500 mtr boven zee spiegel en in korte tijd productief zijn = binnen 4 a 5 jaar. Er worden nu proeven genomen achter mijn huis in de bergen boven 1500 mtr om palmolie bomen te planten. Echter er is een probleem dat is water, in de regentijd valt er meer dan genoeg. Maaaaar de laaatste jaren nemen het aantal milimeters af, dit jaar is het 6 maanden droog geweest. De boeren zijn er van overtuigd dat dit project gedoemd is te mislukken, ik weet niet of dat hoop is of wens. Op 2-nov is de eerste regen gevallen van 3 minuten 3-11 18 min en 4-11 ruim 2 uur. Vandaag kreeg ik een SMS van mijn dochter dat er nu voldoende regen gevallen is om de water putten van 10.000zende bewoners te vullen. De tank wagen kan nu thuis blijven. Mijn dochter haar oma van ruim 80 heeft deze droogte nog nooit mee gemaakt. Ik hoop voor de bewoners van onze vallei dat dit een incident is en geen structurele verandering van de moesoen.

Droogte komt niet alleen voor op Sumatra maar ook op Kalimantang de mulukken enz enz. Miljoenen mensen hebben te lijden gehad aan water te kort.

Tijdens de Ramadan heb ik de Iman's in mij dorp aangesproken over dit probleem om in de moskee te vragen aan de mannen om gezamelijk de waterwerken te herstellen zodat er in de/het dorp/en weer water is. Ik kreeg echter te horen dat dat niet hun taak was maar de mensen vooral aan te zetten tot veel bidden en te vasten want dat was zo goed voor Allah en dan kwamen ze vast in paradijs. Tja wat moet je dan he?????? mijn gedachten....... maak ze dan maar allemaal dood dan zijn ze gauw in het paradijs met veel water en honing. Ik kon het uiteraard ook anders benaderen, en de iman te vertellen dat ik van mening ben dat hij geen kennis heeft van wat Allah precies bedoeld heeft met zijn aanwijzingen en geboden.

Ik heb meerdere malen met hen van gedachten gewisseld, ik kan nu alleen maar vaststellen dat vanuit deze hoek geen medewerking tot verandering komt, men liever in de tijd van mohammed wil leven. De vooruitgang is immers werk van de duivel de koran staat er vol mee. Hel en verdoemenis houd men het liefst verre van zich.

Terug naar het oerwoud. Onlangs heef SBY aangekondigd dat hij contracten heeft afgesloten om 3 rafinaderijen te bouwen die palmolie tot diesel gaan omzetten. Kosten van deze investeringen zijn enige miljarden dollars!!!!!!!!!
    Het gevolg: er moet 2 miljoen ton extra palmolie geoogst worden, de daarvoor benodigde palmbomen zijn nu nog niet aangeplant. Het zal duidelijk zijn dat dit ten kosten gaat van de sloop van veel oerwoud, dat moet binnen 5 jaar rond zijn volgen SBY. HET is nu duidelijk de bosbranden op Sumatra hebben maar een doel, dat is de aanplant van palmolie bomen, daarvoor moet het kreupelhout verdwijnen, en de gemakkelijkste manier is nog steeds verbranden.

Groetjes Pardi/Ab

dangdude03
    User
    User icon of dangdude03
    spacer line

Om te beginnen Pardi: ik heb je posting met genoegen gelezen. Maar ik weet ook uit ťťn van je eerdere berichten dat je rond deze tijd met pensioen bent gegaan en dat je nu ruim de tijd hebt om je dochter en schoonzoon in Sungaipenuh op te zoeken en dat je daar nu zo juist van terug bent gekomen. Je hebt het ongetwijfeld verdiend met je gezin een gelukkig leven te leiden in een van de mooiste plekken hier op aarde. Dit zeg ik en heeft op mij zo'n indruk gemaakt omdat ik er drie maanden geleden ook ben geweest. Ik was eerder altijd van mening dat het stukje paradijs op aarde aan het Tobameer gelegen was, maar sinds ik Kerinci Seblat heb bezocht ben ik van mening veranderd. Ik zal het daar uitgebreid over hebben overigens in mijn reisverslag, dat ik hier op dit forum voor het einde van dit jaar hoop te posten. Om er te komen vanuit Padang was wel een opgave; we zaten met zijn tienen als sardientjes opgevouwen in een Kijang. Maar dit was nog niets vergeleken met de rit die ik later zou maken, die van Sungaipenuh naar Muko Muko. Die zal ik van mijn leven niet meer vergeten; ik dacht dat de wegen op Nias slecht waren, maar dit sloeg alles wat ik eerder mee had gemaakt. Maar mooi! Maar onderweg werd ik ruw met mijn neus op de fijten geduwd toen we, niet ver voordat we Muko Muko binnenreden, zagen hoe daar het oorspronkelijke woud was platgebrand, gekapt en gereedgemaakt voor nieuwe oliepalm plantages. Natuurlijk moeten de Nederlanders dit in de negentiende en begin twintigste eeuw ook gedaan hebben toen ze Kayo Aro geschikt voor de aanplant van thee hebben gemaakt. Maar het moet een keer stoppen, anders blijft er niets meer over. Gelukkig zijn grote stukken gebied zeer ruig, waar cultivatie mij bijna een onmogelijke zaak lijkt. Maar als ik jouw verhaal zo lees zullen ze zelfs daar ook beginnen met aanplant. En die droogte is natuurlijk een logisch gevolg; als het regenwoud verdwijnt, verdwijnt ook de regen. Het bos verdampt normaal een hoop vocht, dat neerslaat tegen de koele toppen van het gebergte. Misschien wordt het in de verre toekomst Sungaikosong.
    Ik geloof dat er in IndonesiŽ nog vele verschrikkelijke catastrofale gebeurtenissen moeten plaatsvinden voordat men misschien een beetje wakker wordt. Mazzel, Jan

Tijdens de rit van Sungaipenuh naar Muko Muko moest de aanblik op het primaire woud plaats maken voor de monotome rijen van deze oliepalmen.

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Interessante posting Pardi,
    Ik had al eerder iets geschreven over de palmolieproductie, onbegrijpelijk dat er nu wel iets opgang komt i.v.m. hardhout, maar dat er geen eisen worden gesteld ten aanzien van de invoer van palmolie.
    Waarschijnlijk het al oude liedje, aan de energie slurpende westerse maatschappij mag niet getornd worden, daar kan je geen stemmen mee winnen.
    Het is niet te hopen dat de wereld wakker wordt als het al te laat is voor de na ons komende generaties.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Rainforest gets protected status.

• Vast tracks of rainforest in Brazil are to get a new protected status.
    The segments of land in the northern Para state together cover 15 million hectares (575,915 sq miles), an area of land that is bigger than England.

• Thousands of wildlife species inhabit the pristine forest, including jaguars, ant-eaters and colourful macaws.

• Campaigners say the decision made by the Para Gouvernor Simao Jatene is one of the most important initiatives of recent years.

Source: www.bbc.co.uk/bbcworld 04/11/2006 21. 00 MET

• "....... when is INDOnesia taking an example .....".

'Ahu kura ahia, mansia nia'

dangdude03
    User
    User icon of dangdude03
    spacer line

Jakarta (AFP) - Activisten van Greenpeace hebben een vrachtwagenlading houtsnippers en kapafval op het kantoor gedumpt van een houtbedrijf uit protest voor het vernietigen van oerwouden in IndonesiŽ. De activisten droegen ook een groot spandoek met de vermelding: "Gelukwensen Kayu Lapis IndonesiŽ, bosmoordenaar in Papua".
    Kayu Lapis IndonesiŽ (KLI) is ťťn van de grootste kap- en houtverwerking bedrijven in het land met grote concessies in de provincie Papua. "KLI is verantwoordelijk voor het vernietigen van grote delen van het laatste oerwoud in Papua en Kalimantan", vertelt Greenpeace activist Hapsoro tegen de verslaggever.
    Er was handgemeen toen veiligheidswachten probeerden de activisten van het bedrijfsterrein te schoppen, maar een toesnellend groepje politieagenten hoefde niet tussenbeide te komen.
    De ontbossingcijfers van IndonesiŽ behoren tot de hoogste ter wereld en in de afgelopen vijf jaar heeft de archipelnatie een gemiddeld gebied gelijkwaardig aan zes voetbalvelden per minuut verloren, aldus de activist van Greenpeace.
    IndonesiŽ heeft reeds meer dan 72 procent van zijn grote intacte oude bosgebieden verloren en 40 procent van zijn bossen zijn volledig vernietigd.

dangdude03
    User
    User icon of dangdude03
    spacer line

Energiebedrijf Essent koopt geen palmolie meer tot na een onderzoek naar de herkomst ervan. Hoogleraar Blok van de Universiteit van Utrecht gaat de commissie voorzitten die het onderzoek doet. Het Wereld Natuurfonds zal op het verloop van het onderzoek toezien.

Essent wekt met palmolie groene stroom op. Critici zeggen dat voor de plantages waarop de palmen staan tropische wouden worden gekapt en veengebieden worden ontwaterd. Het broeikasgas CO2 komt daarbij in grote hoeveelheden vrij.

De commissie Ė Blok moet zijn rapport in juli af hebben. Essent zal zich houden aan de conclusies van het onderzoek. (Bron: Teletekst 13/12/06)

Pardi
    User
    spacer line

Hoi Jan

Ik vraag me af hoe deze commissie het een en ander wil onderzoeken, de palmolie producenten zijn zo gesloten als een oester. Tommy Suharto is samen met zijn zuster en broer de grootste verbouwers op Sumatra. Rondom Palembang hebben zij uitstekende wegen aangelegd om hun olie te vervoeren naar hun fabrieken. Mijn vriend in Indonesia heeft toegang gehad om diverse fabrieken te inspecteren en te onderzoeken en advies uit te brengen of ze voldoen aan internationalen milieu normen. Zijn rapport hadden ze nodig om palmolie te kunnen exporteren.

(voor de duidelijkheid mijn vriend is Nederlander chemicus en milieu deskundige. Universitair opgeleid met ervaring in binnen en buitenland)

Ik weet van hem dat er nog veel milieu voordeel te winnen is tijdens het productie proces. Van de rest stoffen zou namelijk dieselolie gemaakt kunnen worden in plaats van het te verbranden. Deze reststoffen worden gedumpt in de productie bossen of om de wegen te verharden.........beter is te schrijven de moderwegen minder slipgevoelig te maken.

Mijn buurjongen, (ik ben zijn studie vader) is afgestudeerd in economie en management, is nu assistent op een van de kantoren van de Bupati in Muara bulian prov. Jambi. Zijn taak ik de 7 kapala dessa's te controleren op onregelmatigheden ( KKN). Zijn salaris is 300.000 rp per maand maar dat is normaal, elke afgestudeerde ongeacht zijn opleiding krijgt nooit meer........ en dat 3 jaar lang.

In februari 2006 ben ik weer eens met hem op een van zijn tochten meegegaan en de Kapala dessa's bezocht die verantwoordelijk zijn voor de productie en afvoer naar de fabriek. Ondanks dat we nu toestemming hadden om de fabriek te bezoeken mocht ik niet naar binnen hij wel. We zijn onverrichte zaken terug gegaan naar zijn kantoor. Ik heb daar mijn teleurstelling uit gesproken. Ik kan nu als ik wil wel de fabriek bezoeken met een brief van de Bupati als ik dat zou willen.

Ik hoop dat te doen in April 2007. Als ik mijn visa moet verlengen in Jambi dan zal ik weer in de gelegenheid zijn om alsnog naar Muara Bulian te gaan.

Groet Pardi/Ab

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 13-12-2006 22:34 Pardi wrote:
    Zijn salaris is 300.000 rp per maand maar dat is normaal, elke afgestudeerde ongeacht zijn opleiding krijgt nooit meer........ en dat 3 jaar lang.

Waarschijnlijk 3 jut , lupa atau kurang satu nol.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

dangdude03
    User
    User icon of dangdude03
    spacer line

On 13-12-2006 22:34 Pardi wrote:
    Hoi Jan
    Ik vraag me af hoe deze commissie het een en ander wil onderzoeken, de palmolie producenten zijn zo gesloten als een oester. Tommy Suharto is samen met zijn zuster en broer de grootste verbouwers op Sumatra.

Hoi Ab,

Ik vraag me met jou af hoe die commissie Blok het onderzoek wil uitvoeren, zeker als broer en zuster Soeharto achter dit project zitten. Ik neem ook aan dat Essent Nederland niet de enige afnemer is van palmolie, dus deze ramp zal niet zo maar even gestopt worden.
    Maar we houden het hier in de gaten en ik hoor het graag van je als je in april 2007 weer in Muara Bulian bent geweest.

Mazzel, Jan

Pardi
    User
    spacer line

Hoi oom Sid

Om...... ik weet hoe ik JUTA moet schrijven dat zijn zes nullen. Als U eens tijd heeft en kijkt als U op Java bent, dan zal U ontdekken dat het daar niet veel meer is. Ook bij mij in Kerinci is het loon nooit meer dan 300.000 als je een Pemda functie hebt. En dat is voor de 3 komende jaren exclusief de verplichte kleding = uniform. Het zal U waarschijnlijk niet onbekend zijn dat de baan dan eerst gekocht moet worden voor minimaal 45 Juta of meer afhankelijk van de baan en groei mogelijkheden. Dat is op Java niet veel anders alleen de bedragen zijn beduidend hoger

Ik wens U een fijne speurtocht toe op Java.

Groetjes Pardi/Ab

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 15-12-2006 16:06 Pardi wrote:
    Het zal U waarschijnlijk niet onbekend zijn dat de baan dan eerst gekocht moet worden voor minimaal 45 Juta of meer afhankelijk van de baan en groei mogelijkheden. Dat is op Java niet veel anders alleen de bedragen zijn beduidend hoger

Groetjes Pardi/Ab

Om Pardi.

Heb vaker gehoord en gelezen dat je voor bepaalde baan , vooral bij afdeling "basah" , soms geld toegerschoven moet worden . Zeg maar minyak pelumas.
    Heb nooit gehoord in mijn directe omgeving. Emoticon: Smile

Aan de andere kant 300.000 p/maand is wel weinig voor een Pegawai Negeri.
    Onze prt (pembantu rumah tangga- incl kost/inwoning), van wijlen mij ouders (. 10 jr geleden )kreeg al 300.000 in jakarta.
    Nu krijgen ze op zijn minst 500/600.000 p/maand.
    Zelfs de minimumloon van de arbeiders zijn ongeveer 700/800.000 in jakarta.
    Upah minimum per kota , regio en propinsi.
    Vandaar mijn verbazing Emoticon: Confused , dat een maandloon van een pegawai (geschoold ook nog) alleen maar ongeveer 300.000 rupie bedroeg.

ciater
    User
    User icon of ciater
    spacer line

Hierin zie je hoe ze met elkaar omgaan niets doen aan hun verbeteringen van hun positie.
    En dat is dat men niet goed kan samen werken het schijnt in hun cultuur te zitten dat ze elkaar wantrouwen.
    Dat gevoel heb ik als wij daar zijn, dit klinkt weer negatieve maar vertel mij iets wat positieve kan zijn buiten de door hen volgzaamheid gedrag.
    Er is wel een union een soort vakbond, maar ze willen niet lid worden.
    Lef hebben ze niet daar, en dat is jammer, want als ze samen iets kunnen is het wel solider met elkaar zijn, zodat ze hogere salarissen kunnen afdwingen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Blush Emoticon: Frustrated

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 17-12-2006 18:53 ciater wrote:

Lef hebben ze niet daar, en dat is jammer, want als ze samen iets kunnen is het wel solider met elkaar zijn, zodat ze hogere salarissen kunnen afdwingen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Blush Emoticon: Frustrated

Nog nooit van economische principes gehoord ?

Pardi
    User
    spacer line

Hoi ciater

Het heeft in Nederland ook meer dan een eeuw gekost voordat werknemers begrepen dat men met solidariteit meer berijkt dan het volgzaam achter zijn werkgever aan te lopen. In Indonesia is het zo dat voor elke baan die bij de overheid beschikbaar komt er duizenden soliciteren en via een PEMDA test zo een baan hopen te krijgen. In october is er weer zo'n PEMDA test gestart waarbij mijn dochter op plaats 5063 stond en zij was niet de laatste. Dit was een adminstratieve baan SMA nivo. Er waren 7 plaatsen te vergeven, onderhands dien je als je de baan hebt 45.000.000 te betalen. Deze proceduren is tweemaal per jaar verplicht vanuit de centrale overheid te Jakarta. Uiteraard is het betalen aan de Bupati of plaatsvervanger verboden
    sinds een jaar, maar Bupati's zijn creatief en de Indonesiers behulpzaam/volgzaam.

Groet Pardi/Ab

Pardi
    User
    spacer line

Om Sid

helaas is het waar wat ik schrijf over het loon van 300.000 Rp per maand. Als je in aanmerking bent gekomen voor een baan bij de overheid dan dien je eerst 3 jaar te fuctioneren als HONORER zo als ze het noemen. Pas daarna kom je in aanmerking voor een vaste baan. Zo zijn verpleegkundige de eerste drie jaar ook aangenomen, maar ook onderwijzers of elke andere baan bij de overheid. Na drie jaar en in vastedienst heb je een loon tussen de 1,2 tot 1,5 juta per maand. Het zal U duidelijk zijn dat pas daarna er sprake kan zijn zijn van loons verhoging. Maar een verpleegster of onderwijzer verdienst meestal niet boven de 2 Juta, ik ken vele voorbeelden uit mijn Familie.

Trouwen kan je dan ook pas op je 26 of 28ste jaar, of je moet een rijke pa hebben.
    Dat zal U niet onbekend in de oren klinken neem ik aan Emoticon: Yes!
    Oja er moet dan nog afbetaald worden bij de bank waar het smeer geld geleend is. Emoticon: Cry

Groetjes Pardi/Ab

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Honorer .
    Is dat de vroeger zogenaamde PNS ?
    Pegawai Negeri Sementara ?

Tja alles wat schaars is , is altijd duur.

Pardi
    User
    spacer line

Om Sid

Ik ken het door U aangehaalde zogenaamde "PNS" niet, nog van gehoord. Tja alles wat schaars is is inderdaad duur ook in Nederland, maar dan hebben we het niet over banen, maar goederen zoals in de PCH straat te A.dam.

Salam Pardi/Ab

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

On 18-12-2006 16:07 Pardi wrote:
    Om Sid

helaas is het waar wat ik schrijf over het loon van 300.000 Rp per maand. Als je in aanmerking bent gekomen voor een baan bij de overheid dan dien je eerst 3 jaar te fuctioneren als HONORER zo als ze het noemen. Pas daarna kom je in aanmerking voor een vaste baan. Zo zijn verpleegkundige de eerste drie jaar ook aangenomen, maar ook onderwijzers of elke andere baan bij de overheid. Na drie jaar en in vastedienst heb je een loon tussen de 1,2 tot 1,5 juta per maand. Het zal U duidelijk zijn dat pas daarna er sprake kan zijn zijn van loons verhoging. Maar een verpleegster of onderwijzer verdienst meestal niet boven de 2 Juta, ik ken vele voorbeelden uit mijn Familie.

Trouwen kan je dan ook pas op je 26 of 28ste jaar, of je moet een rijke pa hebben.
    Dat zal U niet onbekend in de oren klinken neem ik aan Emoticon: Yes!
    Oja er moet dan nog afbetaald worden bij de bank waar het smeer geld geleend is. Emoticon: Cry

Groetjes Pardi/Ab

Beste Pardi,
    Ik weet dat het zo gaat, maar elke keer als ik zoiets lees dan krijg ik weer hartkrampen, zo blijft het werken voor de elite weggelegd.
    Een of andere bestuurder die de touwtjes in handen heeft verrijkt zich ten koste van de arme sloebers.
    En we zien het niet minder maar alleen maar erger worden.
    Toen ik 12 jaar geleden voor het eerst naar IndonesiŽ ging wist ik niet wat armoede was, ik bedoel echt arm, totaal niets bezitten en zelfs niet fatsoenlijk kunnen eten.
    Je kan het leed van de hele wereld niet op je nek nemen en elk jaar neem ik mij weer voor het onder de kerstboom te houden en het niet te gek te maken.
    Maar elk jaar kom ik weer bankroet terug, zelfs mijn koffers zijn dan half leeg.
    Ik vind IndonesiŽ een geweldig land met een beleefde fijne bevolking, maar van de armoede breek ik elk jaar weer af, het enige voordeel is dat ik als notoire kankerpit mij dan weer even besef hoe goed we het in Nederland hebben.
    Het milieubesef komt in Nederland goed op gang, logisch het is geen eerste levensbehoefte, in IndonesiŽ staat men daar absoluut niet bij stil, voor miljoenen mensen is het al moeilijk genoeg de eerste levensbehoefte (eten) boven tafel te krijgen.
    Komen we weer bij de piramide van Maslov terecht.
    Neem ze het is kwalijk.

belgianguy
    User
    User icon of belgianguy
    spacer line

soms schijnt er nogal wat verwarring te zijn over indonesische lonen...pardi vermeldt het 'honorer' systeem...via dat systeem slaagt de indonesische overheid erin honderduizenden pegawai een schijntje te betalen, zelfs lekker onder hun eigen minimumlonen...en lonen van 300.000 zijn dan inderdaad heel gewoon...als pegawai honorer ben je zogezegd van voorrang verzekerd bij aanwerving tot volle pegawai negeri (minimum start wedde voor de laagste loonschaal is nu 1 juta rond, na 8 jaar gaat dat naar 1,2 juta als je nog steeds op hetzelfde niveau zit, binnenkort gaat dit omhoog naar 1.2 en 1,4 juta respectievelijk), probleem is dat je heel erg lang 'honorer' kan blijven, het gemiddelde nation-wide is 8 jaar ! (maar gevallen van 10 tot 15 jaar zijn ook gewoon)...want bij de jaarlijkse of half-jaarlijkse aanwerving zijn er vele vele duizenden kandidaten voor soms enkele plaatsen (die dan nog voor vele juta verkocht worden)
    een klein lichtpuntje in dit alles is dat als je uiteindelijk binnengeraakt, de jaren als honerer meetellen in volle dienstjaren (dus ook voor pensioenberekening en senioriteit)
    hier in indonesie is er gewoon veel te veel volk voor veel te weinig banen
    noch de overheid noch de prive-sector kan die massa absorberen
    jaarlijks komen er dan nog enkele miljoenen schoolverlaters bij...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,266,143 topic views - 221,735 posts - 13,476 topics - 15,942 members - last post @ 20-08-2017 20:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

88,888,623 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com