indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

wim sant
User
spacer line

Kan iemand mij vertellen wat een treinticket kost (ongeveer) van Jakarta naar Surabaya? En hoe lang deze reis duurt. Alsmede een vliegticket van Denpasar naar Mataram??
Bij voorbaat hartelijk dank.
Wim.

ferryardx
User
spacer line

Kijk hier zelf maar.

http://ticketing.kereta-api.com/ .

Maar het is helaas in Bahasa Indonesia. Ik weet dus niet hoe goed je Indonesisch is en of je uberhaupt Indonesisch verstaat/begrijpt weet ik ook niet Emoticon: Nooo . Maar iig kost een enkeltje van jakarta naar surabaya rond Rp 280.000,- dat is ongeveer 25 euro. En je reist in executive klas.

Wat betreft vliegticket van denpasar naar mataram weet ik niet zeker, maar je zal wel met Merpati Nusantara gaan vliegen. Het zal niet schrikbarend duur zijn, want 't is alleen maar zo'n drie kwartier vliegen of zo....

Dus, suc6.....

What goes up, must come down. En hopefully will be in one piece..... (An aircraft)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Je kan natuurlijk ook vliegen van CGK naar SUB voor 200.000rp roepies of minder. Van DPS naar AMI is vaak duur, Lion Air is vaak de goedkoopste maar dan ben je nog 300.000 kwijt

Gracias. Sama sama

spacer line  

Hallo ferryardx,

Een enkele reis in de executive class vanuit Jakarta station Gambir naar Surabaya station Gubeng kost ong. IDR 230.000 = ongeveer € 20,00

Je reis heel luxe in luxe lig-c.q. slaapstoel, dus met een zee aan beenruimte, vooral als je wat lang van postuur bent.

Onderweg tussenstops met leuke stations...leuke verkooplieden die de trein ingaan om wat eten, snoepgoed e.d. te verkopen aan de passagiers...

Ik kom elk jaar in Indonesie (ben er geboren en getogen) - al ruim 20 jaar - en ook de treinreis vanuit Bandung naar Yogyakarta is aan te bevelen..mooie landschappen etc..

Succes,

Raymondvd53

On 30-10-2006 14:43 ferryardx wrote:
Kijk hier zelf maar.

http://ticketing.kereta-api.com/ .

Maar het is helaas in Bahasa Indonesia. Ik weet dus niet hoe goed je Indonesisch is en of je uberhaupt Indonesisch verstaat/begrijpt weet ik ook niet Emoticon: Nooo . Maar iig kost een enkeltje van jakarta naar surabaya rond Rp 280.000,- dat is ongeveer 25 euro. En je reist in executive klas.

Wat betreft vliegticket van denpasar naar mataram weet ik niet zeker, maar je zal wel met Merpati Nusantara gaan vliegen. Het zal niet schrikbarend duur zijn, want t is alleen maar zon drie kwartier vliegen of zo....

Dus, suc6.....

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Van Denpasar vliegt Lionair , http://www.lionair.co.id/ naar Mataram, wij boekten bij LionAir maar vlogen echter met Wingsair en GTAir, begin dit jaar en betaalden IDR1.178.000 voor twee personen retour.
De luchthavenbelasting was slechts 15.000 p.p., daar kregen we ongevraagd korting.

De trein is tot ongeveer half november 50% duurder vanwege de feestdagen.
Kijk eens http://www.kereta-api.com/ en http://www.infoka.kereta-api.com/
Succes en veel plezier!
Jan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

kaartjes zijn tot 6 november duurder, ik ben erin getrapt, maar ik moest per se naar Malang.

Vliegen lijkt goedkoper, maar er komt nog vertrekbelasting bij. Vaak toch meer dan 10% van de ticketprijs (20 tot 30.000 Rupiah)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 31-10-2006 11:14 raymondvd53 wrote:
Hallo ferryardx,

Een enkele reis in de executive class vanuit Jakarta station Gambir naar Surabaya station Gubeng kost ong. IDR 230.000 = ongeveer € 20,00

Je reis heel luxe in luxe lig-c.q. slaapstoel, dus met een zee aan beenruimte, vooral als je wat lang van postuur bent.

Onderweg tussenstops met leuke stations...leuke verkooplieden die de trein ingaan om wat eten, snoepgoed e.d. te verkopen aan de passagiers...

Ik kom elk jaar in Indonesie (ben er geboren en getogen) - al ruim 20 jaar - en ook de treinreis vanuit Bandung naar Yogyakarta is aan te bevelen..mooie landschappen etc..

Succes,

Raymondvd53

...

Vergeet je niet de kakkerlakken en muizen die meereizen? Doordat de gemiddelde Indonesier het liefst zijn directe omgeving vervuild is dat een ideale plek voor deze beesten. Gisteren kwam ik ze weer volop tegen in de redelijk schone maar toch ranzige Gajayana. Er zat wel nieuwe bekleding om de stoelen.

wim sant
User
spacer line

Om nog even er op terug te komen. Hoever van te voren moet je deze treinreis reserveren (kaartjes kopen) Alsmede binnenlandse vluchten. Wij willen n.l. prive gaan en moeten dus goed voorbereid zijn.Het betreft de treinreis naar Surabaya,dan een vlucht naar Bali en vervolgens een vlucht naar Lombok.Daarna weer een vlucht naar Jakarta. Alle tips zijn van harte welkom. Veel genoegen op deze website en vr.gr.
Wim.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Wim,
Treinkaartjes kun je gewoon een dag of 2 van tevoren aanschaffen, aan het loket. Dit heeft een aantal voordelen:
- Je hoeft niet een uur voor vertrek tussen de mensenmassa te staan;
- De kans is klein dat het een dag van tevoren al is volgeboekt. Indonesiers doen (bijna) niet aan trein reserveringen.
Let wel even op de openingstijden van het loket en let op dat de juiste datum op de treintickets staat als je ze ontvangt!
Vliegtickets week van tevoren boeken als je in het laagseizoen zit, dus buiten feestdagen.
Tip: let ook even op je vliegroute, dat kan je veel geld schelen. Als voorbeeld: Toen ik afgelopen zomer met mijn gezin was, wilde we vanuit Bandung naar Denpasar vliegen. Hiervoer diende we onder andere een tussenstop te maken op -ik geloof- Semarang. Daarnaast was het ticket toch wel duur (alleen merpati vloog deze route en dus monopolie). Voor ons was het goedkoper om eerst lekker met de trein terug te gaan naar Jakarta en vandaar door te vliegen naar Denpasar.

Begin de details te vergeten

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Met het kopen van vluchten is mijn ervaring dat de laatste week voor vertrek de echt goedkope plaatsen pas vrijkomen, zeker met Garuda is dat zo.
Voor iemand die komt genieten van zijn vakantie is het echter te riscant om dan zonder vlucht of vervoer te zitten.
De trein kan ook wel eens een vetraging hebben van 10,5 uur (gisteren Malang naar Yogya), de reis over dat traject is normaal 6 uur en 14 minuten.

Deze week stond er een artikel in de krant dat Jakarta flink wil gaan investeren in de infrastructuur, te hopen is dat de spoorwegen niet worden vergeten, voor mij heeft reizen per trein nog altijd de voorkeur boven vliegen, zeker met klas Eksekutif, het tarief is echter vaak hoger als vliegen.
Groetjes,
Tuti & Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Haha.. die vertraging van gisteren ja... gelukkig ben ik met de bus gegaan, duurde 8 uur, maar ik was tenminste wel weer in Yogya.

Ook andere maatschappijen geven de echt goedkope plaatsen pas kort voor vertrek vrij. Het zou anders een puinhoop worden bij de reisburo's zo'n maand voor een willekeurige feestdag, nu is deze termijn dus verkort naar 1 week, dat is al meer dan voldoende.

Johan haalt Jakarta - Denpasar aan, je kunt ook Surabaya - Denpasar doen (of Yogyakarta - Denpasar, maar die gaat ook via Surabaya). Trajecten zijn niet duur omdat er hier meerdere maatschappijen vliegen.

ferryardx
User
spacer line

On 31-10-2006 11:14 raymondvd53 wrote:
Hallo ferryardx,

Succes,

Raymondvd53

...

Ik heb namelijk de route Jakarta gambir - Surabaya Pasar turi genomen als voorbeeld. En ik denk dat pasar turi station het centraal station van surabaya is, dus groter (weet ook niet zeker hoor..... Emoticon: Puh! ).

Je zit inderdaad lekker in die executive treinen, maar eerlijk gezegd vind ik eigenlijk niks. De reis is echt "a pain in the *ss". JKT-SBY duurt zo'n 9 uur met sneltrein. Als je pech hebt reis je 's avonds en je ziet niks dus geen afleiding. (en ik kan zelf echt niet slapen in de trein, ook niet in het vliegtuig, auto, enz,enz). 's middags vind ik wel te doen want je krijgt best veel te zien, vooral de beauty van de natuur die Indo te bieden heeft. En sinds ik een luchtvaart enthousiast ben geworden, kies ik toch vliegreis boven treinreis.

Maar goed ik dwaal een beetje af van de oorsprokelijke topic.

Met gevleugelde groet,
Ferry

What goes up, must come down. En hopefully will be in one piece..... (An aircraft)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

9 uur is nog snel inderdaad, en de helft van de treinen doet het traject in het donker, dus inderdaad weinig meer te zien dan af en toe een TL-buis of een afval-brandje.

Misschien dan maar hopen op 12 uur vertraging, reis je wel overdag Emoticon: Wink

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Moet je niet alleen gaan reizen , met een vriendin zal het aangenamer zijn.
Vooral als je een eigen coupe hebt , met tempat tidur en room service. Emoticon: Party!
Jammer dat ik de Orient express alleen maar van film ken , anders zou ik het gevoel (de ambiance of zoiets) kunnen vergelijken. Emoticon: Smile

Je druk op een knop , en komt iemand aandraven.
Het gebeurde in 1979 (ya 27 jaar geleden) , weet niet of de treinen van nu beter geworden zijn.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nou, die prive-coupe's, bedienden als je op een knopje duwt, die heb ik hier nog niet gezien, en dan reis ik met de meest luxe klasse in Indonesische treinen.

Maar treinen is inderdaad leuker met een persoon erbij, kun je nog samen een hapje eten alvorens te gaan slapen, want dat doen de meesten op de langere trajecten.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-11-2006 10:28 Yerun wrote:
Nou, die prive-coupes, bedienden als je op een knopje duwt, die heb ik hier nog niet gezien, en dan reis ik met de meest luxe klasse in Indonesische treinen.

.

Bedienden ? dat hebben ze niet.
Wel een leuke bevallige pramugari (of pramudinges) ?.
En het was in 1979 .Kennelijk zijn de treinen en de services veranderd.
Kan je nagaan dat er veel veranderd was in de afgelopen 25 jaar.
Verandering is nog geen vooruitgang. Emoticon: Smile Emoticon: Angry
Ben toen vertrokken uit Stasion Kota Jakarta en kwamen de volgende ochtend in Pasar Turi (?) .

ferryardx
User
spacer line

Ik zou het echt niet weten over die bediening, want 1983 is mijn bouwjaar, en jullie hebben het over 25-30 jaar geleden dus ik heb het echt niet meegemaakt mocht het wel hebben bestaan. Maar het was zeker een mooie ervaring. Ik zou het wel willen meemaken. Maar ja goed, gezien de economische situatie in Indo op dit moment denk ik dat het niet haalbaar is. En die goede ouwe tijden zien we voorlopig niet terug.

Gr,
Ferry

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-11-2006 15:10 ferryardx wrote:
jullie hebben het over 25-30 jaar geleden dus ik heb het echt niet meegemaakt mocht het wel hebben bestaan. Maar het was zeker een mooie ervaring. Ik zou het wel willen meemaken.
Ferry

Ging toen voor honeymoon naar Bali , met zijn 5 en o.a. schoonmoeder.
Ya toen kon men nog goed reizen.Terug gaande van SBY naar Yogya zaten we (verkeerd geboekt) in een gewone boemeltrein , zeg maar een trein waar naast mensen ook kippen , geiten (of karbouwen=overdreven) meegingen.Bij elke dorp gaat hij stoppen.
Dat is echt en hel geweest voor ons. Emoticon: Yes!

spacer line  

Wat ik uit ervaring weet is dat de trein uit Jakarta in Pasar Turi aankomt.
Vanuit Jakarta vertrekken verschillende treinen op verschillende tijden van verschillende maatschappijen. en de een is beter als de ander.De reid duur ca 9 uur.

Jessy
User
User icon of Jessy
spacer line

Wie kan mij vertellen waar de trein van Jakarta naar Surabaya allemaal langs komt? 9 uur is inderdaad wel erg lang, maar als het overdag is, maakt het me niets uit. Hoor veel verhalen van beroving in de treinen 's nachts. Ik weet niet of dit cowboy-verhalen zijn, maar toch.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

2 routes ,
1.de Pantura= Pantai Utara , de Noordelijke route langs de kuststeden .Jakarta -Cirebon -Semarang-Surabaya
Tussen Semarang -Surabaya heb je ook nog diverse grote steden.

2.De Zuidelijke route : Jakarta -Bandung-Tasikmalaya-Yogyakarta-Solo-Madiun-Surabaya.

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Ik kan me niet voorstellen dat dat maar negen uur is. Heb in de afgelopen jaren regelmatig Semarang-Cirebon en vervolgens Cirebon-Jakarta gedaan. Eerste traject is ca 7 uur, 2e traject ca 5 uur. Rest nog Semarang-Surubaya, toch zeker ook 4 uur....
Dat is dan meteen een antwoord op de vraag van Jessy.
PS neem dekens mee in de Kelas Eksekutif, want het is me daar vaak een partijtje koud!

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Jessy
User
User icon of Jessy
spacer line

Dat zijn aardige reistijden, Flip. Ik heb inmiddels e-mail contact met Gerald van Happy Trails. Ik denk dat ik hem maar steeds bel om mijn vervoer (vliegtuig) en hotels te boeken. :-)

Schultz
User
spacer line

Ben pas van Bandung naar Yokyakarta gereisd met de trein.Zitplaats prima(executive),eten goed,verzorging goed,maar de toiletten........? Je moest wel regenlaarzen meenemen en een wasknijper voor je neus.Voor de rest een mooie reis met prachtige landschappen die voorbij je ramen vliegen. Emoticon: Yeah right!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,279,455 topic views - 233,329 posts - 13,683 topics - 23,671 members - last post @ 19-08-2019 13:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,165,280 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com