indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Mijn duurste biertje heb ik pasgeleden gedronken in Deja Vu (ja, die in Seminyak op Bali), ik was er twee nachten dus ik moest het eens proberen. De tent was nog leeg toen ik er was, maar later zullen er ongetwijfeld meer mensen geweest zijn.

Biertje kostte trouwens Rp 20.000 + 21% tax en service, 24200 Rupiah dus. Wel een complete fles, geen glas. Dus op zich allemaal geen drama.

Maar goed, uit de reacties hier, merk ik, dat ook tijdens de vacantie men voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten

Wellicht laat bovenstaande zien dat dat dus niet het geval is, echter ben ik hier al 4 maanden 'op vakantie' en heb ik het plan om nog jaren te blijven, iedere dag dergelijke dure geintjes zitten er dus niet in voor me. Sterker nog, ik wil het niet eens, want met wat vrienden op mijn veranda in Yogya smaakt zo'n ijskoude ook prima. Laat die bitterballen dan maar in de vriezer liggen. Emoticon: Wink

Ik zal binnenkort eens kijken welke tenten bitterballen serveren hier. Eens proberen kan zeker geen kwaad als ik wat tijd overheb. Ik houd best wel van een lekkere 'vreemde' hap op zijn tijd.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou Jeroen, weet niet of je alle ingredienten kunt krijgen in Indonesia, maar de lekkerste bitterballen maak jezelf.!
neem 350 gr goed rundvlees, kalf kan en laat het 2 uur trekken met een bouillonblokje en wat peperkorrels. en zout
Als het vlees gaar is, dan in stukjes snijden.
Laat de bouillion en het vlees afkoelen.{belangrijk, anders gaat de boel schiften]
Daarna neem je 250gr bloem en 100gr boter.
De boter zacht, echt zacht uitsmelten en beetje voor beetje de bloem toevoegen en de koude bouillon.op een vlamverdeler

Blijven roeren!!, peterselie of wat tropischer rawit toevoegen.
De ragout moet nu stevig zijn, naar smaak mosterd toevoegen
Een nacht in de koelkast zetten, inmiddels heb je het vlees er door gedaan.
De volgende dag: balletjes draaien, rollen door paneermeel en in hete olie bakken.
Jeroen daar kan geen winkel tegenop, veel succes, groet Merapi

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

On 01-11-2006 09:59 zieleffe wrote:

...

daar komen alleen die ranzige personen die als tourist zich uitbuit met geld strooid en zich niet weet te gedragen
Een nette persoon als ik ben?......... kom daar helemaal niet.
Zit liever thuis op balkon lekker achterover gelegen
maar lust er wel pap van Proost en oja ook in Amsterdam waar die pelacuran is betaal je het 100 x bedrag er voor dus geen vergelijk om de goedkope toerist uit te hangen.

Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Beste mensen, nog even dit. Het vergelijken van de prijzen in de supermarkt (of kostprijs eigengemaakt voedsel) en de prijzen in uitgaansgelegenheden is natuurlijk hetzelfde als het vergelijken van appels en peren. Als je in Nederland (of waar dan ook) buiten de deur gaat eten of een drankje gaat nemen in je stamkroeg, maak je vooraf die vergelijking toch ook niet? Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja daar ben ik het wel mee eens maar juist die vergelijk kwam dat het opviel dat je in een Hotel op het teras 15.000 voor een fles, en tegen over een kleine supermarkt ook het zelfde bedrag van 15.000rp betaalde dus geen appels kopen als je peren bedoel.
Dat vergelijk viel mij op dat kom je hier niet tegen omdat het altijd goed koper is in een supermarkt.maar op teras nog wel, en nog koud ook in de lemari es.
Dat was mijn melding dat is opgevallen. Emoticon: Yummie! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Jullie gaan toch k niet over die 'bakery winkels' hebben h ..... van French/Italian/Dutch ..... ik wordt daar niet goed van ....... maar goed voor INDOn.rs is het misschien wr wat anders .......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,486 posts - 13,534 topics - 16,956 members - last post @ 13-12-2017 06:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,328,071 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com