indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Vandaag redelijk gezond en met gezin samen gegeten! Emoticon: Wink
Krielaardappeltjes met vers uitje en champignons, vissticks en brocolli. IJs van hertog jan als toetje.

Begin de details te vergeten

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Vandaag patat met mayo en appelmoes op alsmede een kroket. Kids hetzelfde als ik, maar vrouw wilde er kipsate bij.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Vandaag moest ik uit eten, als voorgerecht slakken met knoflookboter.
Was al misselijk toen ik die beesten zag.
Daarna zalm etc etc.heb het maar laten staan

Nou Sobats, was blij dat ik thuis was, lekker een verse boterham met boerenkaas en nog een lekkere risolle Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Nice

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Vandaag indonesische eten. weet nog niet wat precies, ik zal direct eens kijken, maar het wordt nu gebrouwen hier op kantor. We hebben bezoek van het kantor in Jakarta, en dat trekt wat volk. dus.....volle bak en gezellig.

Jantje
User
spacer line

Juist, rotzooi dus. Wat kan jou het schelen voor die gasten uit Jakarta. Die tillen niet aan kwaliteit. Gezellig en goedkoop. Emoticon: Yawn (zit over te geven hoor) Emoticon: Wink

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hmmmmmm lekker stampot zuurkool met worst(runder) echt ouderwets jam jam jam.
Ik ben vrij, dus vanavond lekker nog een toastje met zalm, een lekker wijntje erbij, wat kan het leven toch heerlijk zijn.
Ik geloof dat ik als havenarbeider toch de juiste keuze heb gemaakt, geen frustraties en overgeven doe ik alleen maar als ik heel erg ziek ben, de laatste keer was een jaar of 5 geleden, toen had ik nog gezopen ook, overgeven door een belevenis van een ander is mij gelukkig vreemd.
Morgen eten we lekker biefstuk met champions, krieltjes en verse sla.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Jantje, met je fantasie zit het nog wel goed, maar in tegenstelling tot wat je (misschien) denkt waren er geen kretek rokende, op de grond zittende, sawah boeren op bezoek. maar de eigenaar van ons bedrijf en zijn vrouw.
Maar wat schaft de keuken in het tehuis waar jij zit? Laat mij eens overgeven Emoticon: Wink

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Vandaag echt Hollands Emoticon: Yeah right! elfgemaakte rode kool[wel 2 vingers met pleister vanwege het schaven] aardappelpuree en gestoofd rundvlees en vers gemaakte appelmoes van goudreinetten,mmmm Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Emoticon: Puh!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Vanmiddag lunch gehad met de nieuwe ambassadeur van Indonesia in Den Haag: Habibi. Gast is cool en echt goed voor de betrekkingen, denk ik.

Daarna gelijk door terug naar kantoor waar we kerstborrel hadden. Dit betekende gluhwein, soep, broodjes, beleg, bier, wijn, frisdranken, en overige snacks.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Vandaag uit eten geweest, komt weinig voor:lamsrack met groenten en puree, daarna een zwaar nagerecht: ijs siberienne, met kersen en likeur.
te zwaar en te machtig, heb het laten staan.
Morgen gewoon zuurkool met Hema rookworst

Jantje
User
spacer line

On 22-12-2006 22:13 JohanN wrote:
Daarna gelijk door terug naar kantoor waar we kerstborrel hadden. Dit betekende gluhwein, soep, broodjes, beleg, bier, wijn, frisdranken, en overige snacks.

Gluewein? Wat een bocht! Daar maakte ik vroeger weleens mijn kwasten mee schoon. Emoticon: Sadley Heb je er voor Habibi wat Rennies in opgelost? Emoticon: Nice

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Deze avond weer eens naar Kampo geweest in Eindhoven voor het betere Dim Sum werk. Kam Po is eindelijk weer open nadat er 2 maanden terug een inval was gedaan door de vreemdelingen politie. Toen zijn er 6 illegalen opgepakt. Maar: de prijzen zijn nog steeds hetzelfde!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Vandaag begonnen met het Sonja Bakker dieet.
Wat een verschrikking, had weinig gescheeld of ik had van de honger de blikken kattenvoer opgegeten!!
Mee gekapt dus.
ga morgen lekker smoor maken met sayur Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Nice

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vanochtend lekker vers bruinbrood van de Parsley, vanmiddag mie, en nu zit ik aan de chocolademelk, die echt naar chocolade smaakt. Emoticon: Party!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

"Kijk kijk", er wordt daar even flink uitgepakt, bruinbrood?, welke bakker komt daar langs heb het daar IND nog niet gezien.
Maar chokolademelk is ook zoiets als moedermelk van????, ja de rest mogen zelf invullen........................ Emoticon: Bye bye Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

mmmmmm,
Miehoen met kipfilet en garnalen, emping en atjar ketimoen en dadar isi

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Gisteravond met management team en partner wesen eten bij Carioca in Eindhoven. Braziliaans restaurantje, zit er al jaren en ik kwam er in mijn studententijd ook al.
Vandaag was vrijdag en dat betekent borrel: in dit geval rode wijn, chips en een stuk vlaai van gister. Net nog wat eten opgegeten wat hier in huis nog over was van de rest van het gezin: gebakken aardappeltjes, spruitjes, braadworst.

spacer line  

Boerenkool met sambal, en morgen gadogado. Emoticon: Wink

Voor liefhebbers van Indonesie : http://www.indonesiaclub.multiforum.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik vraag mij altijd weer af waarom er in IndonesiŽ zo weinig konijn wordt gegeten, in Bandung heb ik een tijdje terug satť kelinci gegeten ben het ff kwijt of het ciater of Tangkuban Prahu was.
In Nederland is konijn meer een luxe vleessoort wat hoofdzakelijk rond de kerst wordt gegeten.
Nu kunnen konijnen niet zo best tegen tropische hitte, maar bijvoorbeeld in Lembang is de temperatuur uitermate geschikt voor konijnen en zo zijn er heel veel gebieden, met name in de gebieden waar theeplantage`s zijn heerst een temperatuur waar konijnen heel vrolijk van worden.

De investering is minimaal ŤŤn ram en vijf big mama's in tegenstelling tot de westerse wereld waar wij monogaam zijn(uitzonderingen daargelaten) en de Islamitische wereld waar er een maximum van 4 vrouwen geldt heeft een ram in de konijnenwereld geen beperkingen, beter nog, geef de konijnenpapa zoveel mogelijk dames tot zijn beschikking om inteeld te beperken.
Welnu zo'n papa met vijf dames zorgt in dertig dagen voor plusminus 35 van die kleine schattige knagertjes die binnen 6 maanden geslachtsrijp zijn.

Waarbij de konijnenheren natuurlijk in het nadeel zijn en als eerste opgepeuzeld worden, want we hebben immers maar ŤŤn heer op de vijf dames nodig.
Vervolgens de boel goed gescheiden houden, want in konijnenwereld willen broer en zus wel eens ondeugend zijn en dan ontstaat er inteeld.
Onderhoudskosten zijn minimaal, konijnen eten alles, gras, rijst en vooral groente, soms loop ik over een aflopende pasar bŤcŤk en dan zie ik genoeg groenvoer liggen om wel 50 konijnenfamilies op de poten te houden.

Nu zullen er ongetwijfeld Nederlandse dames zijn die het heel zielig vinden om zo'n klein lief knagertje te consumeren, maar daar hebben Indonesische dames minder last mee hoor, die hebben door de belabberde situatie in IndonesiŽ meer oog voor een knorrende maag.
Nu kom ik terug op mijn vraag, waarom wordt er in IndonesiŽ zo weinig konijn gegeten, heb ik een gat in de markt ontdekt?
Of zie ik iets over het hoofd.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Malam in Lembang heb je van die boeren bedrijfjes die koeien houden.
Maar wij hebben gezien een bedrijfje met koeien en konijnen houderij het zag er wel niet vris uit maar er zaten zo,n honderd in verschillende hokken.
Maar eten dat doe ik ze niet ben geen vegetaries maar eet liever andere dier soorten als runder en varken meer moet ik er niets van hebben.
Af en toe kip Ayam als het goed gebakken word met bum-bum!!
Vandaag nasi goreng van mijn schoonmoeder die speciale voor mij dat maakt met Lontong en gado
  • 2
    Maar zeg eens eerlijk die keuken in indonesie is maar gewoon simpel koken in warm water en of bakken wat ze tegen komen met kop en al vreten ze dat op. Gadverdarrie ogen zitten er nog in Als ik dat ziet hoef ik geen eten meer.......
    Het is zo dat men in Holland het meeste variant, uit eten kan gaan.
    Grieks Argentijns Braziliaans Thais Japans noem ze maar op..
    Ja wel in indonesie zal je wel wat van die zaken hebben maar ondanks de eet cultuur daar is het eentonig te noemen.
    Ik heb er geen moeite mee een bak rijst met wat sajur is voor mij ook goed... Emoticon: Very funny Emoticon: Smile Emoticon: Worship

• Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

On 20-01-2007 15:07 zieleffe wrote:
    Malam in Lembang heb je van die boeren bedrijfjes die koeien houden.
    Maar wij hebben gezien een bedrijfje met koeien en konijnen houderij het zag er wel niet vris uit maar er zaten zo,n honderd in verschillende hokken.
    Maar eten dat doe ik ze niet ben geen vegetaries maar eet liever andere dier soorten als runder en varken meer moet ik er niets van hebben.
    Af en toe kip Ayam als het goed gebakken word met bum-bum!!
    Vandaag nasi goreng van mijn schoonmoeder die speciale voor mij dat maakt met Lontong en gado
  • 2
    Maar zeg eens eerlijk die keuken in indonesie is maar gewoon simpel koken in warm water en of bakken wat ze tegen komen met kop en al vreten ze dat op. Gadverdarrie ogen zitten er nog in Als ik dat ziet hoef ik geen eten meer.......
    Het is zo dat men in Holland het meeste variant, uit eten kan gaan.
    Grieks Argentijns Braziliaans Thais Japans noem ze maar op..
    Ja wel in indonesie zal je wel wat van die zaken hebben maar ondanks de eet cultuur daar is het eentonig te noemen.
    Ik heb er geen moeite mee een bak rijst met wat sajur is voor mij ook goed... Emoticon: Very funny Emoticon: Smile Emoticon: Worship

• Hahaha ja Om Ziel, ik weet wat u bedoeld heb ooit Indonesische gasten gehad, waar mee ik naar de Eifel ben gegaan.
    In een Duits restaurant waar wij heerlijk forel gingen eten werd de kop van de forel met alles erop en eraan geheel uitgezogen, de gasten van de tafels naast ons keken als of ze water zagen branden.
    Nu heb ik al vroeg geleerd van mijn vader, dat geld alles goed maakt, een sloeber met in spijkerbroek met munten in zijn zak is belangrijker als een in driedelig pak gehesen parvenu met ongedekte bankafschriften.
    De kop van de vis is in Sunda een delicatesse, ook de ogen, ik zelf moet er niet aan denken, maar lands wijs lands eer.
    Als ik kip eet dan gooi ik volgens mijn vrouw de helft weg, mijn vrouw kluift dan net zo lang tot de honden er geen been meer in zien.
    Meer een kwestie van hoe je het gewend bent, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, waarom wordt er in IndonesiŽ zo weinig konijn gegeten.
    Goedkoop en lekker.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

waarom wordt er in IndonesiŽ zo weinig konijn gegeten.
    Goedkoop en lekker.

Die antwoord moet ik helaas schuldig blijven?
    Maar dat ze gefokt worden daar, is zeker.
    Ze eten daar toch van alles van kop tot teen...........
    Volgens mij de nagels van die beesten worden als delicatesse op het bord ge serveert Bah en nog eens bah ik ben wat dat betreft kieskeurig.
    Ik eet ook niet overal daar kijk wel uit om niet aan de diaree te geraken.. Emoticon: Bye bye Emoticon: Cry

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Hahaha Om Ziel, als je honger hebt, maken rauwe bonen zoet, die opmerking kent u toch wel..
    In IndonesiŽ wordt geen stukje eetbaars weggegooid, zoals ik kip eet is een verspilling(ik ben geen kluiver).
    Wat eetbaar is wordt gegeten in IndonesiŽ, goede zaak want daar blijkt maar weer uit hoe verwend dat wij zijn.
    Even een zijsprong naar het verleden, in de hongerwinter hebben veel mensen in Nederland een kat gegeten(mijn moeder vond het net konijn)
    Ik als decadent opgegroeide naoorlogse verwende eikel vreet het vlees van de botten en als het enigszins moeilijk wordt ben ik klaar.
    Mijn vrouw maakt het karwei af, zeker weten herkenbaar voor een Nederlandse man met een Indonesische vrouw en andersom.
    Maar hoe zit het nu met die konijnen in IndonesiŽ????????

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Neen die opmerking is nieuw voor mij?
    Ook ik ben geen kluiver alleen een lekkere karbonade, en spareribs hier in Holland is te doen.
    Maar in Indonesie heb je niet veel konijnen op het menu staan.
    Het is daar scheinbaar geen delicatesse, ze eten liever kikkers en slakken.
    En soms slang een bepaalde soort dan.
    Het hoofd gerecht is toch Ayam kip op verschillende wijze klaar gemaakt, met een bord nasi!!
    Maar het is eten wat de pot schept is ook voor mij toch niet zo simpel daar.
    Want WAT EEN BOER NIET KENT VREET IE NIET ?.
    Voor mij word er wel aardappels gekookten runder vlees gebakken.
    En af en toe de Mac D gegeten maar ook in sommige Restaurants Nonya Rumah in Bandung is het goed te vertoeven en lekker eten.... Emoticon: Nice Emoticon: Yummie! Emoticon: Puh!

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Sop buntut? of buntut kopen en heel lang sudderen jama jam jam.
    Maar hoe zit het nu met konijn??????

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,661 posts - 13,688 topics - 24,498 members - last post @ 20-09-2019 15:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,433,154 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com