indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marcel70
User
spacer line

Ja naar mijn mening teveel.Waarom omdat men te modern wil zijn.
Ik heb grote respect voor iman Mahdi.

Deze groep zegt zelfs dat het gedoe van de cartoon overdreven was!
Want er waren genoeg demo's hier in Jakarta,en de fout zat in denemark
maar de opschriften zeiden "" onderandere DOWN met Amerika ? enzo

Ahmadyah veroordeld de brand in Poso ook heel erg.
Emoticon: Yes! :

Becik ketitik olo Ketoro

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik weet niet of ze gediscrimineerd worden. Ik zie ook het verband tussen je titel en je bericht niet.

Dat een willekeurige groep iets wel of niet veroordeeld.. ach, het doet mij niet zo veel, beetje politiek gebabbel links en rechts en alles zit wel snor denkt men. Met Job Cohen op theekransje heet dat in Nederland tegenwoordig, pappen en nathouden.

marcel70
User
spacer line

Misschien zie je het verband niet.

Maar Ahmadyah is een minderheid groep wat best wel moderne ideen heeft
en hun geloof is ook islam
Maar ze worden maar vaak monddood en doodgezwegen ook door mensen met het zelfde geloof.
Ik probeer niemand aan te vallen maar als je veel met minderheids groepen om gaat merk je dit veel eerder.

En uiteindelijk is de gewone man hier het slachtoffer van,want hiedoor is er geen kans voor moderne ontwikkeling

Becik ketitik olo Ketoro

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Aah, op die manier. Dat is denk ik meer 'wegdrukken/onderdrukken' dan discrimineren. Moderne ideeen zijn niet belangrijk voor de buitenlandse en binnenlandse media op dit moment. Met liefde focust men op een uiterst radicale minderheid, doet het goed bij de kijkers voor als er later zich ťťn opblaast ergens in een drukke trein of zo.

Ho Lee Fuk

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Marcel : weet je wat het verschil is tussen Ahmadiyah en de andere groepen(de 2 grootste).
En wat de bezwaren zijn.?
Even inlezen , internet is ook een goed begin. Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik snap dit topic helemaal niet. Maarja, ik ben dan ook ondernemer Emoticon: Wink
Ik ervaar de indonesische bevolking als een volk met redelijk moderne ideeen....Geen minderheid dus.

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Wat is het verschil tussen JohanN en Marcel dan ???? Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated
Bingung dese , kok so verschillend ? Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ja Om Sid, de ene ondernemer is de andere niet en de overeenkomst die wij hebben is dat we allebei op de VVD stemmen. Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

spacer line  

On 27-10-2006 15:22 JohanN wrote:
Ik snap dit topic helemaal niet. Emoticon: Wink

Ik ook niet Emoticon: Laugh out loud

Live life to the max.......

spacer line  

On 27-10-2006 15:22 JohanN wrote:
Ik ervaar de indonesische bevolking als een volk met redelijk moderne ideeen....Geen minderheid dus.

Ik zie marcel meer als een persoon die...personen probeerd te onderdrukken en gaarne de grote Boss uithangt Emoticon: Eerie

Live life to the max.......

marcel70
User
spacer line

Nee martin
Ik probeer niemand te onderdrukken

Ik kom meer op voor de minderheid
en ik heb zelfs kennisen die in de meerderheid zitten.
en zelfs zeggen dat het waar is wat er met de miderheid gebeurd.

In yoga bijvoorbeeld mogen christen de moslim niet helpen,en mogen christen die overleden zijn opeens niet meer begraven worden bij het dorp waar ze eerst woonden.Wat daarvoor wel kon.
Waarom??
Maar ik zal wel tever gaan en beter diam, aja toh........
Niet teveel de misstanden aan het licht stellen.
Dat is teveel over een kam scheren.
Nee dat is het niet,ik geef niet de schuld aan de gewone man,je kan het ze niet kwalijk nemen.

Zij worden beinvloed door ........de geloof wat de onderdrukking beinvloed.

Becik ketitik olo Ketoro

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

Marcel,

De Islam in IndonesiŽ kent vele gezichten. Het is allemaal niet zo zwart-wit als je schijnt te denken. Check eens de site van de vrijdenkers van JIL (Jaringan Islam Liberal). islamlib.com/id/index.php?page(...)s&mode=category&id=3

Salam
Rob

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Parels voor de zwijnen gooien . Emoticon: Smile

marcel70
User
spacer line

Mas rob,

Is deze groep groot?? Emoticon: Confused Emoticon: Confused

elk jaar ligt men hier over straat te rollen over het feit wanneeer het suikerfeest
begint Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Becik ketitik olo Ketoro

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

Dit is wat JIL zelf zegt:

Tujuan utama kami adalah menyebarkan gagasan Islam Liberal seluas-luasnya kepada masyarakat. Untuk itu kami memilih bentuk jaringan, bukan organisasi kemasyarakatan, maupun partai politik. JIL adalah wadah yang longgar untuk siapapun yang memiliki aspirasi dan kepedulian terhadap gagasan Islam Liberal

"Ons hoofddoel bestaat uit het zo wijd mogelijk verspreiden over de samenleving van Liberaal-Islamitische denkbeelden. Hiertoe hebben wij gekozen voor een netwerk, en niet voor een maatschappelijke organisatie, laat staan een politieke partij. JIL is een losse structuur voor iedereen die zich betrokken voelt en aspiraties heeft ten aanzien van het Liberaal-Islamitische gedachtengoed."

JIL is een verzameling Intellectuelen die zich inzet voor een vrijzinnige Islam. Hun invloed is, door de maatschappelijke positie van de deelnemers, groter dan je zou zeggen op basis van hun aantal.

Mijn punt is, dat binnen de Indonesische Islam ook ruimte is voor vrijzinnigheid. Dat de Ahmadiyah problemen heeft gekregen, ligt niet aan de moderne ideeŽn van deze beweging, zoals je schijnt te denken in je openingspost.

Overigens heeft JIL het opgenomen voor Ahmadiyah.

Salam
Rob

marcel70
User
spacer line

Is heel mooi
Maar mijn punt is of deze groep groot is??

Becik ketitik olo Ketoro

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-10-2006 11:44 Mas Rob wrote:
Dit is wat JIL zelf zegt:

...

"Ons hoofddoel bestaat uit het zo wijd mogelijk verspreiden over de samenleving van Liberaal-Islamitische denkbeelden. Hiertoe hebben wij gekozen voor een netwerk, en niet voor een maatschappelijke organisatie, laat staan een politieke partij. JIL is een losse structuur voor iedereen die zich betrokken voelt en aspiraties heeft ten aanzien van het Liberaal-Islamitische gedachtengoed."

JIL is een verzameling Intellectuelen die zich inzet voor een vrijzinnige Islam. Hun invloed is, door de maatschappelijke positie van de deelnemers, groter dan je zou zeggen op basis van hun aantal.

Mijn punt is, dat binnen de Indonesische Islam ook ruimte is voor vrijzinnigheid. Dat de Ahmadiyah problemen heeft gekregen, ligt niet aan de moderne ideeŽn van deze beweging, zoals je schijnt te denken in je openingspost.

Overigens heeft JIL het opgenomen voor Ahmadiyah.

Salam
Rob

Kijk beste Marcel, dit is een staaltje van positief denken, ik weet persoonlijk te weinig af van de Islamitische groeperingen in IndonesiŽ om actief hier over mee te discusseren, maar wat Mas Rob schrijft stemt mij positief, nu maar hopen dat het internet gebeuren in IndonesiŽ op korte termijn wat goedkoper wordt en voor meerdere mensen bereikbaar wordt.
Hoe groot een organisatie is, heeft geen belang, positief gedacht, er is een liberale stroming dus de kiem is gelegd dat is veel belangrijker.

marcel70
User
spacer line

Hoe groot een groep is van zeker belang

Daarom zou ik willen vragen of JL en Ahmadyah groter zijn als
MUI en PKS

Mensen van MUI en FPI willen soms hebben dat de kerken hun klokken niet gebruiken ........in ieder geval niet zoveel keer..................
Overlast.............
MUI roepen vaak genoeg om fatwa's
Begin dit jaar waren er nog 11 of zoiets uit geroepen

Becik ketitik olo Ketoro

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Beste Marcel,
Ik heb het al eerder geschreven, we moeten IndonesiŽ de tijd geven om onder het juk van de Imams op het platte land uit te komen, die beweging heeft zich al in gang gezet in de grote steden.
Het zelfde proces als in Nederland van de 50er en 60er jaren, met de invloed van de dominee en meneer pastoor op het platte land.
Ik ben er van overtuigd dat dit ook in IndonesiŽ staat te gebeuren, het heeft alleen zijn tijd nodig.

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

Wat inleeswerk voor wie iets wil begrijpen van wat er speelt: www.let.uu.nl/~martin.vanbruin(...)donesische_islam.htm

Hopenlijk niet seperti kera dapat bunga, bagai kera diberi kaca? Emoticon: Shiny

marcel70
User
spacer line

Ik begrijp het helemaal,heeft tijd nodig,
Alleen dat proces in gang zetten ,die tijd zitten we nog al vanaf.
Das heel jammer,
Indonesie ziet zelf niet wat voor potentie het heeft.
Hier zijn de imans nog veel te weinig mee bezig in wat de dominee en pastoor deden in de 50/60 jaren.

Ik zal je een ding vertellen wat een jaar geleden is gebeurd
Een jaar geleden was er een iman vlak bij het dorp van ons bedrijf.
Hij had gevraagd aan een aantal personeels leden of ze niet beter ontslag wilde nemen.Reden..................

Kan niet zijn dat ze een laag salaris krijgen ,maar het heeft wel te maken met de houding van een iman naar een buitenlander.
Niemand bij ons in het dorp heeft een beter salaris en krijgen een vergoeding als bijv de vrouw moet bevallen.Deze man wil allen maar bereiken dat ze niet kunnen zeggen dat een non moslim wel eigenlijk goed voor ze zorgt.
En het personeel vroeg aan mij raad ,wat te doen.
anno 2005

Ik kan het niet veranderen,dat staat vast.
Maar op de zelfde tijd voel ik me ook geroepen om voor een minderheid op te komen.

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-10-2006 12:58 Mas Rob wrote:

Hopenlijk niet seperti kera dapat bunga, bagai kera diberi kaca? Emoticon: Shiny

Ben benieuwd wat de mening van Ziel , Marcel (dkk) als ze jou inbreng hebben gelezen.
Gaan ze nog steeds kwekken over minderheid , Poco etc ??
Kunnen ze dan inzien en begrijpen dat de extremisten in de minderheid zijn ?
Dat ze niet gesteund worden door de gewone muslim in Indonesia ??
Heb vandaag in de grootste krant van nederland gelezen dat Muhamad S.A.W. , de profeet ooit zegde : (Hadith)
"Ik waarschuw jullie voor godsdienstig extremisme , want het heeft de ondergang veroorzaakt van de volken die jullie zijn voorgegaan "

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hoe was het ook weer Om Sid?????
Oh ya, Parelen voor de zwijnen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

PAk Sidia dit www.let.uu.nl/~martin.vanbruin(...)donesische_islam.htm verhaal maakt duidelijk dat er Arabisch invloeden zijn die in druist met de Indisch cultuur.
Hun cultuur wordt daardoor ondergeschikt gemaakt met dat wat die fundenmentallisten willen.
Abu Bakar Baíasyir hadden ze allang voor het gerecht moeten slepen over zijn uitlatingen die gebaseerd is op invloeden van Arabische andere landen.
Wat heeft die man voor bedoelingen met een land als IndonesiŽ, die niet hun cultuur is van mysteries,guna2 en anders soorten culturele maatschappelijke doelstellingen.
Die man is on-Indisch bezig, past niet daar
Maar het gerecht in IndonesiŽ heeft laten blijken in het binnenland als buitenland geen onpartijdigheid te kennen.
Ze hebben vooroordelen als moslim, en zijn daardoor niet bestendig een eerlijk oordeel te geven over zo iets als Abu Bakar Baíasyir.
Ook die veroordeling in Sulawesi, van christelijke mensen die moesten ze op hun wijze veroordelen, en ter dood brengen zo snel mogelijk.
Daarmee hebben ze op hun mannier lijfelijk een besmetting opgelopen die juridisch ondeskundigheid ten top hebben laten zien.
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Frustrated Emoticon: Eerie
Dat verhaal van Mas Rob is een lang verhaal die ik nog eens zal over lezen om het goed in mij op te kunnen nemen.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-10-2006 15:47 zieleffe wrote:

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Frustrated Emoticon: Eerie
Dat verhaal van Mas Rob is een lang verhaal die ik nog eens zal over lezen om het goed in mij op te kunnen nemen.

Hmmmm Om Ziel u was in uw beste tijd een geweldige rechtsbuiten denk ik.
Dat bent u nog trouwens, de opmerking hier boven is een geweldige voorzet. Eerst commentaar geven, en later iets goed lezen, mag ik hem loep zuiver inkoppen?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,457 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,997,090 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com