indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ciater
User
User icon of ciater
spacer line

Oke het klinkt hard om een mening te hebben van een ongelovige. Nog een stelling zal ik hier durven te plaatsen,er bij vermelden ondanks dat ik niet de nieuwe mesias bent.
Schrik niet: ze hebben al eeuwen de mensheid voor gelogen.
DAt Jesus gestorven is op het Galgatar, ze hebben het op een wijze vertolkt dat hij in het graf gestorven is voor die mensheid want die hadden toen een wonder nodig om deze profeet een misterie te geven.
Maar die zoon van die timmerman heeft echt bestaan, maar is levend verborgen, en is in India terecht gekomen in dat gebied in India vind je nu nog de aanhang van die profeet, Joden die daar nog traditioneel rond lopen.
Dit is moeilijk te aanvaarden voor christelijken die geloven dat een mens godelijkheid hebben verkregen.door zijn leven stijl vroeger als de mesias van de toen levende eliete.
Maar verder geloven ze sterk in hun misterie, Jesus had nazaten gehad, dat is ook zo menselijk als wat, want geen ene man kan zonder seks, hij ook niet.
Dit is een offtopic maar kon niet anders door die uitdaging van hen die sterk beinvloed zijn van hun gelijk. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 29-10-2006 11:48 ciater wrote:
want geen ene man kan zonder seks , hij ook niet.

Laat de paus dit maar niet horen. Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hmmm als de bewering van Ciater een taboe genoemd mag worden dan is dat met recht een wereldtaboe.
Trouwens een heel eind varen 2000 jaar geleden op een vlot of zou Jezus een lift op de ark van Noah gehad hebben.
Ik val van het ene taboe(verbazing) in het andere taboe(verbazing).
Dadelijk komt er nog een bewering dat Nabi Muhamad naar Australie emigreerde en dat de aboriginals nazaten van Hem zijn.
En dat Boedha zijn laatste dagen in Groningen sleet.
Deze topic wordt steeds taboeiender.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dat verhaal(versie) over de ontsnapping van Jesus en dat hij daarna neergestreken was in india is al oud , en kan wel begrijpen dat het als taboe of mss godslastering gezien kan worden door de R.K.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Heren toch!!haha

Geloof zit in jezelf, heeft niks te maken met opgelegde doctrines, ieder land heeft zijn eigen cultuur gelijk aan godsdienst.
In Europa heerst het standpunt: kerk en staat zijn gescheiden: ja op papier, maar als je doordenkt.
Siatar: je zegt geen enkele man kan zonder seks?
Nou dan hebben de moslims een lherlijk vooruitzicht Emoticon: I love it 2 maagden staan op ze te wachten als ze voor Alla sterven.
Grotere kleuter onzin heb ik nooit gehoord, wie trapt daarin?
Zo""n moslim sterft na 3 uur al aan een hartaanval, nee brrr Emoticon: Nooo

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

ik bedoel 72 maagden, o o oh!
nee ik voel voor het Christendom en het Boedhisme

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-10-2006 23:02 merapi wrote:
ik bedoel 72 maagden, o o oh!

zoveel merapi Emoticon: Confused sorry Om Sid sudah delete ya !!!

selamat dari tante nakal Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Afgelopen weekend staat een artikel in de Telegraaf (de grootste krant : krant van nederland) dat het verhaal van de 72 " maagden" ook een kwestie van interpretatie is .
Dat het anders bedoelt kan worden.
Je kan het vergelijken met de veel aangehaalde stuk vd boek der boeken ,
" over de linker wang en de rechter wang ".
Trouwe bijbellezers weten het wel welke stuk ik bedoelde.

Trouwens ik heb liever dat ik de 72 maagden tijdens mijn leven kan krijgen. Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. : Tante Yo , gang bang is een sociale interactie waar mannen en vrouwen tegelijkertijd met elkaar converseren. Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Trouwens ik heb liever dat ik de 72 maagden tijdens mijn leven kan krijgen.

Jammer dan voor je,misschien toch in Indonesie , 4 vrouwen kan , zeggen ze, en u zit nog al dicht bij die leuke daaaaametjes Emoticon: Party! die zich aanbieden met rode verlichtingen, en saksie kleding. jammer maar maagd niet meer Emoticon: Party! Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-10-2006 10:54 zieleffe wrote:

...

4 vrouwen kan , zeggen ze,

Ziel , daar heb je het weer .
" zeggen ze " , katanya Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Trouwens ik heb liever dat ik de 72 maagden tijdens mijn leven kan krijgen. Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Silahkan Om Sid

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. : Tante Yo , gang bang is een sociale interactie waar mannen en vrouwen tegelijkertijd met elkaar converseren. Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! [/quote

Tante Yo, een beetje stout , ziet het al voor zich 72 kwekkende vrouwen die zich op 1 man storten. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! : Emoticon: Party!

Sorry Iya Om Sid, misschien belediging voor medelander, dus sudah delete

Terima kasih voor de uitleg, ik was een beetje dom. Minta ampun,
Tante Yo Emoticon: Wink Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Converseren kan ook andere betekenis hebben , gewoon praten . Emoticon: Smile
Hoeft niet gelijk orgie te gaan denken . Emoticon: Blush
Dus niet gelijk naar die andere betekenis te gaan associeren Emoticon: Party!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Maar u hebt het er wel over waar je mond van vol zit loopt je hart van over Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-10-2006 13:15 zieleffe wrote:
Maar u hebt het er wel over waar je mond van vol zit loopt je hart van over Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Ha, Ha, Om Ziel U bent eerlijk, beter 1 in huis dan 72 in de hemel, ya toch. Emoticon: Party!
De groeten van Tante Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Helemaal mee eens, beter 1 goede vrouw, dan 72 maagden... Emoticon: Stupid
allah mag wel een hartkliniek gaan geginnen Emoticon: Yes! , sobats denk na!
de Christenen beloven in het hiernamaals het paradijs, de moslims 72 maagden, Boedhisme gelooft in reincarnatie, zo hebben alemaal ons eigen plaatje opgebouwd.
Nuchter feit is, dat niemand weet wat er na overlijden gebeurt..
Leef geoon een goed leven met medemenselijkheid

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Bijde Tantes Emoticon: Worship Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Ha ha ha helemaal mee eens in de hemel maken ze geen bier daarom drinken wij het hier.
Het belangrijkste, is zeker dat stukje leven wat je zelf in de hand hebt maak er wat van. want het is snel voorbij.
Ergens naar toe leven kan een gevoel opleveren van dat is nog een lange weg. Emoticon: Cry
Maar als die weg er bijna tot het einde loopt dan is het toch nog snel gegaan.
Zo ervaar ik Jalan tol in Indonesie ook een lange zit maar als er geen macet is, dan ben je gelukkig er door, en blij dat je er bent. Emoticon: Bye bye
Ja dat je samen met kinderen, en je vrouwtje samen gelukkig kan worden hier op dit aardkloot is wel het alle belangrijkste. Emoticon: Shiny
Kijk met de dames kan ik nog eens discuseren, die streiden niet maar hebben alle begrip van de wereld??? Emoticon: Laugh out loud

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Wat ik me nou afvraag is of die 72 maagden geboren zijn na een onbevlekte ontvangenis in de hemel of gewoon op aarde geboren zijn uit een relatie tussen man en vrouw en als maagd ten hemel opgestegen zijn na hun overlijden. Het zouden dus ook ''oude" maagden kunnen zijn en er zou dan toch een groot overschot aan vrouwen moeten zijn hier op aarde.
't is maar een vraagje aan degenen die er verstand van hebben.
Ik wacht op antwoord van een deskundige.
Groetjes Tante Yo Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Stupid
mijn antwoord???????????????ik ben geen deskundige

manon
User
User icon of manon
spacer line

Wat is een ' indonesische taboe' precies? Ik denk dan aan 5 liter schoon drinkwater (AQAU?) die je achteloos weggooit wanneer je het toilet doortrekt...... Emoticon: Frustrated

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hi Yoke, nou die 72 maagden zijn zeker niet uit de onbevlekte ontvangenis [of gevangenis?] geboren, is een katholiek plaatje.ben zelf overigens RK

Ja Yoke, waar allah dan al die maagden vandaan haalt, weet ik ook niet!
Maar als je 4 vrouwen mag hebben en dochters zijn volgens de koran minder waard dan zonen, dan zou je zeggen dat alla daar een bejaardentehuis heeft.
Zal er niet scherp over oordelen, maar het feit dat een religie zoiets belooft als je in naam van alla sterft...!
Vrouwonvriendelijker kan bijna niet, en compleet ongeloofwaardig

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-10-2006 23:48 merapi wrote:
Hi Yoke, nou die 72 maagden zijn zeker niet uit de onbevlekte ontvangenis [of gevangenis?] geboren, is een katholiek plaatje.ben zelf overigens RK

Ja Yoke, waar allah dan al die maagden vandaan haalt, weet ik ook niet!
Maar als je 4 vrouwen mag hebben en dochters zijn volgens de koran minder waard dan zonen, dan zou je zeggen dat alla daar een bejaardentehuis heeft.
Zal er niet scherp over oordelen, maar het feit dat een religie zoiets belooft als je in naam van alla sterft...!
Vrouwonvriendelijker kan bijna niet, en compleet ongeloofwaardig

Er wordt hard over nagedacht want de kenners hebben nog niet geantwoord.
maar ik blijf benieuwd hoe dat nou in elkaar zit.
Ben ook RK vandaar die onbevlekte ontvangenis, daar komen ze ook niet uit .
Dus Jozef was niet de vader van Jezus maar een soort plaatsvervanger en dan was maria ook nog zijn verloofde, dus niet getrouwd en toch zwanger, zou daar toen niet raar tegen aan gekeken zijn ? Maria de eerste onbewuste moeder. Ik zal er mijn hoofd maar niet meer over breken. Emoticon: Worship
groeten, ga naar pulau kapok, tidur. Emoticon: Yawn

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 31-10-2006 00:25 4yoke4 wrote:

...

Ik zal er mijn hoofd maar niet meer over breken. Emoticon: Worship

Dat zou ik ook maar niet doen. Emoticon: Smile
Het zit ingewikkeld , want geloof(geloven in iets ) is anders dan wetenschap .
Je kan ook niet letterlijk gaan lezen wat in de Bijbel en Qur'an leest.

Daarom staat ook geshreven in de Qur'an dat men moet gaan nadenken !!
Zie art. in andere topic:http://www.redouan.nl/artikelen/art_01.htm
"Voorwaar , dat zijn toch duidelijke tekenen voor degenen die nadenken "

Dat is 1 van de aspecten vd zuivere islam . Emoticon: Yes!
Dat zou je niet kunnen zeggen als je sommige praktijken ziet in de midden oosten en in indonesia. Emoticon: Nooo
Vooral in indonesia , waar sommige users gebruiken als stokpaardje om te kunnen beweren , ya de islamieten (ook de Islam?) deugen niet want : -----, ---- kan men zelf invullen). Emoticon: Bye bye
Als men niet gaat reageren dan is de wereld te klein , men moet hun stoute broeders en zusters openlijk veroordelen .Doe je dat niet dan is men "fout ". Emoticon: Confused

Wil men (de moslims) een dialoog openen , inhoudelijk bezig zijn , wordt ook niet gereageerd.Zeggen ze niks dan is ook fout. Emoticon: Nooo

En de daden vd foute moslim is gewoon te wijten aan hun onwetendheid , wat de zuivere islam behoort te zijn.En dat ze te dom zijn om na te denken.
Zie ook de hadith van Muhamad S.A.W. mbt extremisme. Emoticon: Yes!

Emoticon: Party! Emoticon: Party!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 31-10-2006 08:18 sidia wrote:

...

Dat zou ik ook maar niet doen. Emoticon: Smile
Het zit ingewikkeld , want geloof(geloven in iets ) is anders dan wetenschap .
Je kan ook niet letterlijk gaan lezen wat in de Bijbel en Quran leest.

Daarom staat ook geshreven in de Quran dat men moet gaan nadenken !!
Zie art. in andere topic:http://www.redouan.nl/artikelen/art_01.htm
"Voorwaar , dat zijn toch duidelijke tekenen voor degenen die nadenken "

dat is het Om Sidia, nadenken dat is niet hun sterkste punt en U hebt gelijk dat je de bijbel of de Quran niet helemaal letterlijk moet nemen Emoticon: Nooo , sommige mysteries zullen blijven bestaan. Emoticon: Yes!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Om Sid, ik geloof niet in een alwetend geloof, geloof zit in je zelf..
Al die regeltjes hebben alleen maar tot oorlogen geleid, dankzij de pausen, de dominees, de imams en het hele alfabet aan kerkvorsten.
Ik geloof stellig aan dit:
Heb u naaste lief gelijk uzelf..
Dat betekent overigens niet dat ik me door een stel Marokkaanse ettertjes in elkaar laat slaan, maar Nederlandse ettertjes lopen net zo goed rond

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Merapi,
je gebruikt ook het woord geloof ook een paar keren.
Zoals "ik geloof niet in een alwetend geloof "
Ik geloof stellig aan : "heb u naaste lief gelijk u zelf."

Je geloof in dit en andere(n) geloof in iets anders.
En dat kan natuurlijk naast/met elkaar zijn i.p.v tegen elkaar.

Daarom staat het ook geschreven in de Qur'an dat je je geloof niet aan anderen moeten opleggen en dwingen.
Het wordt zelf aangeraden om met de volk vd geschriften (joden en christenen)in dialoog te gaan .
Alleen de juiste vers kan ik niet snel opdreunen(ben een gelegenheids moslim Emoticon: Blush , geen schriftgeleerde).
Trouwens je weet ok wel wat rabbi Joshua zeide over de schriftgeleerden. Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,660,685 topic views - 228,207 posts - 13,630 topics - 19,467 members - last post @ 23-09-2018 20:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,747,438 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com