indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
spacer line

Marsel70 ik heb je hoog staan omdat je een ondernemend persoon bent.
En je laat hier weten wat jou ervaringen zijn.
Ik ben uit een familie die uit de middenstand kwam, alleen de oorlog heeft parten gespeeld omdat de principes van mijn vader het gevolg was dat hij in die oorlog geen werk meer kreeg.
Hij heeft zich met allerlei eligale vlees verkoop zijn gezin goed door de oorlog geholpen, zogenaamd wasmanden met was maar zat vol met vlees van de varkens die hij stiekem voederde, en groot bracht, en dan werden ze op een lader gehangen, en geslacht.
Hij stookte jenever met graan die hij kookte stiekem, en verkocht het aan de boeren in onze omgeving en ruilde voor andere belangrijke middelen voor te overleven.
Een heel verhaal vooraf waar ik nu op de vakbond komt is dat wij met het bedrijf, een grote wasserij samen met de mensen het moesten verdienen.
Zij stelde voor dat ze dan ook mede zegingsschap kregen zodat ze eigenlijk ook meedeelde met de winsten.
En de investeringen werden voor op gesteld.
Maar nu kwam het door een grof fout van een notaris was het dat waar wij zaten onderhands verkocht werd, en zo zijn bedrijf kon stoppen omdat het nergens wegens verschillende problemen niet verder mocht beginnen.
Die samenwerking heeft hem toen heel veel geleerd.
Zijn besluit was dan ook toen hij als werknemer aan de slag ging bij ENKA die er nu niet meer is.
Lid te worden van de vakbonden toen in een ondernemer als de ENKA .
Hij heeft zich eigen met die mensen collectieve op de bres gesprongen omdat ze toen net na de oorlog mensen te misbruiken.
Hij heeft geleerd door samen werking het meest bereikt kon worden.
Het boeren verstand had die collectiviteit de coŲperaties gekend.
De toenmalige directeur was een man die het inzag dat je met de mensen het eens te worden door hen een verantwoordelijkheid mee te geven. om zo de productie goed opgang te houden.
Ja het is een heel lang verhaal geworden maar met de vakbonden hebben wij het economisch gezamenlijk dit bereikt wat nu door leeghoofden de politiekers van de linkse kerk, en bij de conservatieve is het niet beter maar ook slechter geworden.
De liberalen willen het tegendeel bereiken door die verantwoordelijkheid bij iereen neer te leggen.
En niet iedereen heeft die verantwoordelijkheid meegekregen door een bepaalde opvoeding of wat dan ook.
En dan is het goed dat voor hen een organisatie is die voor hen die verantwoordelijkheid wel voor hen opnemen.
Dat is de vakbond geweest en nog.
Zij weten waar het omgaat, en dat is samen met de werkgevers een economie opgang te houden.
Wij kende een groot bedrijf die graag met die vakbond mensen gezamenlijk nog wel eens uit eten gingen om zo het gevoel te geven dat ze er bij betrokken bleven.
Dus voor een werkgever is de vak bond niet de vijand maar de politiek.
Die in allerlei kronkels naÔef dat ze zijn de problemen veroorzaken dus belang is ook in IndonesiŽ dat de verantwoordelijkheid gezocht zou moeten in het collectieve denken en werken
Dus die vakbond is heel belangrijk.
Wij maken het nu weer mee over het uitbesteden van het Openbaar vervoer in provincie Brabant wat door gezamenlijk optreden de mensen zeker voor 8 jaren weten wie hen vervoert.
Ik herinner mij dat er in Jakarta in de maand Augustus dit jaar ook gestaakt hebben voor een beter loon en dat is ook goed gelukt.
Sorry voor deze uitleg kon niet anders om u er op te wijzen dat vakbonden toch heel belangrijk kan zijn, ook voor u als een opkomende misschien wel een groot bedrijf.
Want als je geen perspectieven ziet om niet te groeien dan kan je beter er mee uitscheiden.
Werkgevers, en werknemers hebben de zelfde belangen , als je het maar wilt zien Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Worship Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny
Het verschil van ons is dat jij 1970 bent geboren en ik 1943. bijna 50 jaren gewerkt, en mijn verantwoordelijkheid goed hebt gekend!!!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-10-2006 19:02 marcel70 wrote:
Beste Malam,
Mijn schoon vader is nu 64 moet nog steeds werken.
en wil dat ook!!!!
45 jaar een schande dat die nog niet meer werken.
Waarom zijn de premies zo hoog?
Komt door de vakbond,asl je je ziet wat een werknemer afdraagt aan premies??
Maar goed ik weet niet veel ik weet wel dat Pim daar wat aan wilde doen.

UItkeringen moeten nog meer naar beneden.

Laatst kreeg mijn vader een werkloze heel jong 32 jaar.
Eerste wat die vroeg wanneer is het koffie tijd
Hoeveel keer pauze ect...

Hert gaat niet goed met de euro ,dat is waar.
Maar dat is niet allen de schuld van de overheid
Nou malam kom maar op

Hmmm Marcel ik hou wel van jouw manier van discusseren, voorbeelden noemen, in de vechthouding gaan staan en zeggen, Nou Malam kom maar op.
Prachtig, hou ik van beleefd en uitdagend hahaha.

Nou daar gaan we, effe persoonlijk, in de haven is een regeling getroffen dat mensen met 60 jaar stoppen, deze regeling wordt volledig gefinancieerd uit de bedrijfsgroep, daar komt geen cent overheidsgeld aan te pas, de uitleg is niet interessant je moet me op mijn woord geloven.
Deze regeling was in het leven geroepen i.v.m. de toenemende automatisering in de haven, als ook het zwaarbelastende werk.
Ook bij ons zijn er mensen die door willen, ok, je zal je maar goed voelen geen probleem, er loopt er zelfs ŤŤn van 69 jaar, menig jonge pik houd hem niet bij als ie een containerkraan oploopt(30 meter hoog)
Er zijn ook mensen die het bij hun 60e gezien houden(ik ben er ŤŤn van nog 17 maanden) veel jonge schoolverlaters, goed ontwikkeld, bovendien goedkoop met instroomschalen(salaris) die achter mij staan te trappelen.

Pim? jaja dat was een goeie, ik zou nooit op hem hebben gestemd, maar het was een frisse wind door de politiek, helaas, ze zijn het allemaal weer vergeten.

De luiwammes die bij jouw vader kwam? Ja jongen dit soort mensen zijn er nog steeds, dat zal ik niet ontkennen.

45 jaar? Beste Marcel dan ben je in Nederland nog steeds uitgespeeld, er is geen werkgever die je in dienst neemt, te oud, te duur en te veel risico op ziek worden.
Dat dit niet zo iswijzen de statistieken wel uit, oudere werknemers hebben veel meer verantwoordelijkheidsgevoel en zijn veel minder ziek.
Maar maak dat de werkgevers maar duidelijk.

Natuurlijk heb je gelijk dat de uitkering te hoog is, maar dan zou je selectief te werk moeten gaan, wie wel en wie niet en dat is moeilijk.
Kijk maar naar het asielbeleid, er is geen hond meer die eruitkomt.

Sociale controle? tja mensen die aangeven wat ze zien, werkt ook niet hoor, een mooi voorbeeld vind ik de topic waarin Peloper en Dutchguy uit hun bol gaan, waar ik de moderator heb aangegeven dat het te ver dreigde te gaan.
Daar kom ik eerlijk vooruit, vervolgens wordt ik door Peloper heel onheus behandeld, hij suggereerd iets uit de tweede wereld oorlog waar ik met mijn kennis en wetenschap uit die tijd verschrikkelijk boos om kan worden.

Laat staan dat iemand ziet dat iemand die voor zijn rug thuis zit en volledige uitkering heeft badkamertjes ziet maken, hij kijkt wel uit om dat aanhangig te maken, zo`n maffe ambtenaar is in staat om te zeggen, hij heeft gezegd dat jij dat doe,
Inderdaad dat is de wildgroei van de Nederlandse maatschappij en klokkenluiders vallen tussen wal en schip.

Als ik geen helm draag op de motor of geen veiligheidsgordel draagt in de auto dan staan we klaar om een fikse bekeuring uit te delen, maar de eerste de beste klokkeluider die de staat miljoenen bespaard laten ze vallen als een baksteen.

Ik ben met hetzelfde sop overgoten, als ik mijn badkamertje zwart voor 100 Euri kan laten verbouwen, en via de aannemer en de bon voor 2000 Euri, kies zelf maar, ook ik heb boter op mijn hoofd.

marcel70
User
spacer line

Ja prima
maar ik heb veel van mijn vader gehoord en ik heb ook gezien dat de vakbond doorkan slaan.En dat is naar mijn mening teveel gebeurd.
Als je ziet hoeveel premie een werknemer af moet gegeven..
Collectief denken kan men niet hier.
De 2 grootste moslim partijen krijgen elk jaar ruzie wanneer de suikerfeest begint.Ze willen teveel.
Met mijn eigen personeel gaat het goed,heel goed eigenlijk
Heb een soort ziekenfonds gemaakt voor ze.
Mijn verhaal is wat korter maar zegt ook veel denk ik.
In principe ben ik het eens maar de vakbond is in de jaren 70 en 80 teveel doorgeslagen. ww uitkeringen veel tehoog
Daarom wilde niemand werken en moesten er buitenlanders gehaald worden.
Laatst kreeg mijn vader een werkeloze asl proef... anno 2006
Eerst wat hij vroeg ?wanneer heb ik vakantie en wanneer krijg ik koffie
het is een schande!!! Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Er zijn nu 400000 werkelozen en een deel daarvan is 45 jaar.???
Mijn schoonvader hier in Indonesia is 64 en wil nog steeds werken.
MIjn eigen vader is 63 werkt ook nog,maar is eigen baas.

En over de politiek ,dat is lachen en belachelijk tegelijk
Maar er zijn hele grote fouten gemaakt toen joop de uil aan het roer stond.
Die man heeft een hoop verziekt.
Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
User
spacer line

Ok Malam
Waarom heeft de bedrijfgroep dat gedaan omdat de premies te hoog zijn
Daarom is het goedkoper een jonge pool ofzo te nemen
Als dat zo blijft verliest Nederland zijn postitie

45 jaar steeds uitgespeeld,ook het zelfde, premies tehoog dus daarom gauw weg.jong pool is goedkoper....
Werkgevers hebben graag ouderen,maar premies zijn te hoog.
Daar wou PIM wat aan gaan doen.
Binnen mijn bedrijf heb ik veel ouderen, werkt goed,maar lage ziekenfonds premies ect...

Ik heb wel te doen trouwens met dutchguy,want ik weet bijna zeker dat hij zijn vrouw verloren heeft door guna2 Mensen die jaloers zijn en dan naar guna2 gaan en zijn huwelijk om zeep te helpen bijv..
Is bij mij ook gedaan,allen niet gelukt

Ga nu slapen Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Becik ketitik olo Ketoro

Hitami
User
spacer line

zolang we de guna guna de schuld geven, hebben wij zelf niets fout gedaan toch ?

marcel70
User
spacer line

Beste Hitami
Het is een feit van Guna2
Omdat deze erbij gehaald is, en dat komt door die jaloersheid hier in Indonesie.
Zie mijn topic dillema indonesia
daar wordt het goed in besproken dat is alles.

Becik ketitik olo Ketoro

zieleffe
User
spacer line

Beste Marsel hoe hou je het toch vol als je dit typt op de 25-10 dan is het bij jou, toch al half 2 in de nacht dus de dag vandaag dus weer vroeg op.
Wat ik merkte, en misschien is dat niet opgevallen, of wel?
Dat de internet site van de kranten ook niet werken.
Door die fitri word er daar nog geenszins de boel ververst ik zag vanmorgen Jakarta post nog de site van Minggu. En de hele week behalve vandaag deze krant,tempointeraktif de foto zitten zoals ze zaterdag geplaats waren?
Ook deze die heeft al vanaf zondag deze voorpagina http://www.pikiran-rakyat.com/cetak/
En dat bedoel ik nou daar word deze week totaal niet gewerkt, of het werk op een laag pitje gezet? Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Cry Emoticon: Confused

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-10-2006 16:05 zieleffe wrote:
Beste Marsel hoe hou je het toch vol als je dit typt op de 25-10 dan is het bij jou, toch al half 2 in de nacht dus de dag vandaag dus weer vroeg op.

Hij moet zijn telor kwijt , acute situatie.
Mss kunnen we helpen van zijn prustrasi .
Kan me begrijpen om als een bule , een kleine zelstandige met Indonseniase Personeel , en veel jaloerse inheemsen je tijdelijk niet meer ziet zitten.
Gooi maar in de groep.
Mss kan ik je ook helpen Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

marcel70
User
spacer line

Pa ziel
Groot deel van indonesia economie ligt op zijn gat.

Pa sidia
Ik ziet het wel zitten,waarom ??ik heb geleerd om gefocust te werk te gaan
en niet teveel je emotie te dagelijkse leven laten beinvloeden en niet jaloers worden op iemand maar harder werken.Dat kunnen vele niet

Mijn personeel verdient goed kirigen bonus en ik verdien leuk wat wil je nog meer.
Maar het werd hoogste tijd ,dat ik hier op het forum een paar topic opende en reopende.
Mijn topic zijn mensen snel jaloers in indonesie is al 2 pagina's
Ik kan er van slapen u ook??
Ik heb van het jaar 200000 euro omgezet.......jaloers Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Ik merk dat u u cool gaat verliezen en met lucu zinnetjes komt.

Becik ketitik olo Ketoro

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

200.000 omzetten is leuk, maar als je geen winst draait, dan kun je beter stoppen. Emoticon: Wink Tot zover mijn offtopic mededeling.

Jaloers? Vast en zeker, zoals ik ook jaloers ben op IndonesiŽrs zo af en toe, maar de uiting ervan gebeurt wellicht op een andere manier dan in Nederland of een ander willekeurig land in de wereld.

peloper
User
spacer line

marcel,

Echt Indonesisch om publiekelijk je omzetcijfers te vermelden, moet je in Indonesie meestal met een flinke korrel zout nemen en het klinkt ook behoorlijk zelfingenomen. Trouwens wat is twee ton omzet, ik denk de gemiddelde sigarenboer in Nederland.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-10-2006 16:33 marcel70 wrote:
Pa ziel
Groot deel van indonesia economie ligt op zijn gat.

Ik heb van het jaar 200000 euro omgezet.......jaloers Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Ik merk dat u u cool gaat verliezen en met lucu zinnetjes komt.

Good for you , en je personeel.
Waarom moet ik jaloers worden ???
Kan ook rondkomen met mijn inkomentje , kan nog bij Lidl of Aldi inkopen doen. Af en toe als er speciale aanbiedingen ga ik naar Albert Heijn.
Mijn ouwe Lada pruttelt nog geregeld.

Maar in welke branche zit je ? niet voor mij .
Ben te oud om nog in zaken te doen.Ga t.z.t rentenieren van mijn vorstelijke AOW , eerlijk verdiend met hard werken .
Mss kan je andere jonge users onder ons goede tip geven .

Hoe meer zulke ondernemende zakenmensen komen naar Indosenia , hoe beter het is voor de economie.
Je moet wel een goede zakenman zijn om in een land waar de economie op zijn gat ligt nog zulke omzetten haalt.
Ook goed voor de kantor pajak . Emoticon: Smile
Trouwens voor zulke bedrijfsgevoelige inpormasi moet je niet gaan etaleren in een site. Je weet maar nooit of de mensen van kantor pajak daarO en hierO dat niet lees.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Heeren toch , jullie moeten trots zijn op zulke ondernemende landgenoten.
Zelf ik ben ook trots op hem.

Tuurlijk omzet is niet dezelfde als NETTO winst.
En dat is bruto winst minus pajak .
En pajak moet je betalen.
(of ontduiken)

marcel70
User
spacer line

Kosten zijn lager en geen hoge overhead

jaloers,,,dat was onze omomg kosomg toch de laatste 2 dagen.
gito lo.

Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Becik ketitik olo Ketoro

Hitami
User
spacer line

marcel dat je zo gefocust ben op de jaloersheid van indonesie, zeg ook iets over jezelf. en zoals je beweert dat je niet te veel emoties voor je dagelijks werk terwijl je posting zit veel emoties. en als geen emoties is, wat dan ??? domheid ???? mag jezelf invullen

zieleffe
User
spacer line

On 26-10-2006 16:17 sidia wrote:

...

Hij moet zijn telor kwijt , acute situatie.
Mss kunnen we helpen van zijn prustrasi .
Kan me begrijpen om als een bule , een kleine zelstandige met Indonseniase Personeel , en veel jaloerse inheemsen je tijdelijk niet meer ziet zitten.
Gooi maar in de groep.
Mss kan ik je ook helpen Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Pak Sidia die posting had je zeker mij kunnen beantwoorden op de situatie van wat wij zien op internet dat ze zelfs te beroerd zijn de kranten in IndonesiŽ om de site te verversen, omdat het suikerfeest is, is al belachelijk, en een slecht voorbeeld functie.U hoef u eigen niet te verontschuldigen van wat ze daar verkeerd doen
Maar gewoon erkenen dat het zo is!!!!!
Hier kan je al weer merken dat ze ( de kranten mederwerkers en hun suprioren) een slechte arbeids mentaliteit hebben .
En nu niet zeggen van generaliseren want dat woord wordt ten onpas gebruikt door hen die het zo uitkomt, omdat ze geen tegen argumenten kunnen bedenken. Emoticon: Sadley Emoticon: Blush Emoticon: Very funny

marcel dat je zo gefocust ben op de jaloersheid van indonesie, zeg ook iets over jezelf. en zoals je beweert dat je niet te veel emoties voor je dagelijks werk terwijl je posting zit veel emoties. en als geen emoties is, wat dan ??? domheid ???? mag jezelf invullen
Emoticon: Angry Emoticon: Angry
En Hitam niet op de man spelen dat doe je maar wat graag kom eens met tegen argumenten.
Daar hebben wij wat aan daarvan kunnen wij leren.!!!!!!! Emoticon: Shut up! Emoticon: Red face

Hitami
User
spacer line

zieleffe, voel je je eigen aangesproken ??

het verwonderd me ook niet, omdat als je goed gelezen heb, heb ik voor zijn posting genoegd argumenten gegeven, maar blijkbaar weet je niet wat argumenten zijn !!!!

Ik weet uit je argumenteren, als je iets meemaakt, gelden voor de hele indonesiers, vandaar dat je mijn argumenten niet herkent....

marcel70
User
spacer line

Beste Hitami
Jjij niet begrijpen
Gefocust op mijn werk niet op emoties.
Ik stel alleen misstanden aan die nog dagelijks gelden.
Vooral tussen geloven ,meerderheid minderheid.
En als je tot de eerste hehoort vallen de misstanden vaak niet op.
Dat wil ik bespreekbaar maken op dit forum.

Domheid......vandaar dat ik ondernemer ben.
Ik las over kranten lezen,hoe staat met de rest van de bevolking.
Meesten krijgen info bij de moskee.

Bedankt ziel voor de opmerking.

HItam argumenten kemana,,,ito kecil gak lancar

Waarom zijn er zoveel bule die het toch goed doen hier.
En dat brengt jaloersheid met zich mee die vaak heel ver gaat.

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
User
spacer line

Hitami,
Op deze pagina staan maar 2 opmerkingen
eentje zelf kecil sekali ups I did it again.

Eentje van" je kan altijd de schuld geven aan guna2 zodat je zelf niet veel fout doet.
Nou ik kan je vertellen dat indonesie snel jaloers wordt men gauw naar guna2 gaat.En als je zelf geen bescherming hebt.ja dan gaan er opeens dingen fout.
Waarom gaat indonesie naar guna2?Omdat ze geen wilskracht hebben om het beter te doen dan een bule.
Ik niks hij ook niks (pikiran ) denken
aneh2 sama anak kecil

En dat valt weer precies onder de topic Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-10-2006 17:11 marcel70 wrote:
Kosten zijn lager en geen hoge overhead

jaloers,,,dat was onze omomg kosomg toch de laatste 2 dagen.
gito lo.

Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Menir,

Dat weet iedereen. Hoewel in mijn tijd moet je op zijn minst LEAO hebben.
Je kan een paar ongeschoolde mensen aannemen , even de "westerse arbeidsethos" inrammen.Voor een habbekrats , 2 euri of zo perdag en ze eten uit je handen. Je ben de weldoener , de mesias.
En voila , na een paar jaar ben je boven Jan.
Vooral als men de belasting en de wettelijke vereisten gaat ontduiken.
Ik zeg niet dat jij dat doet.!! Emoticon: Smile

Het is een bekende fenomeen dat veel buitenlanders zwart gaan werken in Indonesia.
En dat is ook bekend bij de instanties en de corrupte ambtenaren Emoticon: Angry .Dus wordt het kassa als er weer zo' n potentiele sukkel (wandelende dompet) binnenkomt om zijn surat2 te regelen.
Dan wordt eurika Emoticon: Party! geroepen want er komt extra euri (rupie is ook goed) spontaan rollen uit de (wandelende)dompet.

marcel70
User
spacer line

Waarom kan Indonesia niet het zelfde zijn als Malaysia.

De corrupte is zogoed als weg in Malaysia.

Omdat het een mentaliteit is ...

Dat een potentiele sukkel binnen komt ,,,,,,,,,gebrek aan respect voor een bule.
die goed voor het land is.
En eurika roepen ......is kortzichtig.......
Dat doen ze niet meer in Malaysia....

En ik geef ze geen 2 euro ,,,,,,,,,,ben geen uitbuiter......niet alle kolon mensen zijn/waren slecht.
En daar bedankt mijn personeel me bijna elke dag voor.
Men zegt hoe komt het toch dat een bule zogoed voor banen kan zorgen.

Had ik al gezegd dat ik soort ziekenfonds heb voor ze...

Becik ketitik olo Ketoro

Hitami
User
spacer line

Domheid......vandaar dat ik ondernemer ben
,,,,,,,,,gebrek aan respect voor een bule die goed voor het land is.
Jjij niet begrijpen

Marcel, daar boven is je tekst, wat je mee wil zeggen is dat je niet dom ben. O.k maar dat maak je nog geen intellectueel.

als jezelf zelf niet in staat ben om ons te respecteren waarom zou ik respect voor jou moeten hebben, omdat je een bule ben en ik een bruine ?. Jou taal gebruik is al denigreren, bijv jij niet begrepen. argumenten die je gebruik kan ik niets mee doen. Of in ieder geval je bent niet in staat om mij te overtuigen. Dat je hard schreeuwt betekent niet dat je gelijk heb. Met geld strooien maak je nog geen betere mens.

Ik ben blij dat niet iedere bule denk zoal jij. Ik heb wel mededogen met je vrouw als zij een Indonesische is.

zieleffe
User
spacer line

Marsel70

Had ik al gezegd dat ik soort ziekenfonds heb voor ze...

Nou dat klinkt zo slecht nog niet, ik heb altijd bewondering voor jongeren die ondernemen wat ze ook doen.
In Bandung heb je een nieuwe rumah sakit die door een buitenlands bedrijf is gefinancierd, het personeel kan daar, en de hele familie vrouw en kinderen gratis naar de dokter toe dat betaald het bedrijf.
Kijk dat zijn goede voorbeelden, en zo iets moet je dan ook koesteren.
Kan zijn dat er dan toch weer jaloersheid op komt dat anderen dat niet hebben, en zij wel ja dat komt er van dat er een regering is die daar de verantwoordelijkheid niet op zich neemt. Dat zijn particulieren initiatieven.
Dat staat straks ons ook te verwachten zoals ze nu door gaan met privatiseren.
Ondanks dat gaat het daar het leven gewoon zijn gang ondanks dat er weerstand is komt men daar toch aan eten.
En dat voor hoeveel??? 220 jutah Orang??? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Party! Emoticon: Shiny
Hitami
Ik ben blij dat niet iedere bule denk zoal jij. Ik heb wel mededogen met je vrouw als zij een Indonesische is.
En ik blij dat niet iedere Indonesier zo denkt als u!!!!!!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-10-2006 10:50 marcel70 wrote:

Dat een potentiele sukkel binnen komt ,,,,,,,,,gebrek aan respect voor een bule.
die goed voor het land is.
En eurika roepen ......is kortzichtig.......
Dat doen ze niet meer in Malaysia....

"Gebrek aan respekt voor een bule" . Leuke zin.
Gelukkig zit ik goed op mijn stoel , anders donder ik spontaan van mijn kerosi malas.

Dat zijn de gedachten van sommige corrupte ambtenaren en toeschouwers.(lijk wel of ik helderziend ben ).
Nee ik ben niet helderziend , heb vaak sommige bule gezien daarO , bij zijn/haar presentatie , kontakten met de mensen .
En omdat ik ook een Indonsier ben kan ik ook met hun in verschillende (streek)talen gaan kwekken. Kortom : potentiele sukkels . Dat geldt niet voor iedereen. Zeg ook vaak aan mijn nyonya , kijk daar loopt een landgenoot van jou. Wedden dat ---. Ja hoor, het is weer raak. Je kan het gewoon voorspellen.

Over mij zelf , ik geef mijn respect alleen voor de mensen die dat verdienen. Emoticon: Yes!
Hoeft niet altijd eens te zijn , maar als hij/zij dat verdient dan krijgt hij dat ook.
Ongeacht de huidskleur. Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-10-2006 14:11 zieleffe wrote:
Marsel70

...

Hitami
...
En ik blij dat niet iedere Indonesier zo denkt als u!!!!!!

Ome ziel .
Klopt , niet iedere Indonesier.
Maar de meesten wel . Emoticon: Yes!
Tenminste als ze ook gaan inmengen of de uitlatingen van sommige users hierO lezen.
Ben vaak niet eens met Hitami , maar ik geef hem gelijk in deze discussie.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,091,012 topic views - 240,018 posts - 13,725 topics - 32,672 members - last post @ 08-08-2020 07:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,169,586 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com