indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

carole
User
spacer line

Zijn er kleine kadootjes die ik van hieruit kan meenemen, waarmee ik de mensen daar ter plaatse toch wel kan plezieren...
vb balpennen, potloden, postkaarten, kauwgum....of iets in die aard?

carole
User
spacer line

zonder de blanke sinterklaas te willen spelen natuurlijk !

EdwinJ
User
spacer line

Met chocolade maak je iedereen blij daar.

spacer line  

Vooral de chocolade paas-eitjes ( hari paskah ) met al die kleurtjes, helaas nu niet te verkrijgen in nederland Emoticon: Wink

Live life to the max.......

Ibu Inge
User
spacer line

Wat dacht je om proefmonsters van parfummetjes mee te nemen. Deze krijg je altijd als je bij Douglas of Ici Paris een lekker geurtje/make-up etc. koopt.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-10-2006 18:24 Martin-Solo. wrote:
Vooral de chocolade paas-eitjes ( hari paskah ) met al die kleurtjes, helaas nu niet te verkrijgen in nederland Emoticon: Wink

En dan nog chocoladeletters, kikker en muizen ,marsepein, st.nicolaaschocolaatjes, choc. kerstkransjes en er werd mij zelfs gevraagd om een kerstkrans van banket. Emoticon: Party! Maar ik denk dat die geplet is als ik op Bali aankom.

vooral potloden met een gummetje eraan en HB erop die zijn gewild en ook blijven de pennen in trek vooral met reclame van Holland/Nederland erop.
Vorige keer een zak vol reclame sleutelhangers meegenomen en als je op een knopje drukte ging een lampje branden, nou dat was mooi speelgoed.
kortom ze zijn blij met alles wat je meesleept.

groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 23-10-2006 18:55 4yoke4 wrote:

...

En dan nog chocoladeletters, kikker en muizen ,marsepein, st.nicolaaschocolaatjes, choc. kerstkransjes en er werd mij zelfs gevraagd om een kerstkrans van banket. Emoticon: Party! Maar ik denk dat die geplet is als ik op Bali aankom.

Ibu vergeet nog de chocolademunten... die ranzige dingen in een gouden/zilveren papiertje die ze hier niet aan de straatstenen kunnen slijten. Vooral na pasen en kerst worden deze krengen masaal gedumpt en sta ik weer met een mandje vol bij de kassa van de Lidl om vervolgens als een weldoener dit in Indonesie rond te strooien Emoticon: I love it

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-10-2006 19:59 Richy wrote:

...

Ibu vergeet nog de chocolademunten... die ranzige dingen in een gouden/zilveren papiertje die ze hier niet aan de straatstenen kunnen slijten. Vooral na pasen en kerst worden deze krengen masaal gedumpt en sta ik weer met een mandje vol bij de kassa van de Lidl om vervolgens als een weldoener dit in Indonesie rond te strooien Emoticon: I love it

Sorry Richy,
Heb inderdaad het gouden geld vergeten en misschien nog wel meer. Emoticon: Stupid

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Hitami
User
spacer line

of een aansteker voor de kompor.....

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

De laatste tijd neem/geef ik wat van die camping huishoudapparaten mee (oventje, waterkoker e.d.). Laag amperage en dus goed te gebruiken zonder dat gelijk een heel blok in de kampung zonder stroom zit.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-10-2006 20:05 Hitami wrote:

Dat zeker want dat geotter met de in de petroleum gestoken satestokjes is een regelrechte ramp.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Vriend Al gaat binnenkort weer naar Indonesia, heb viltstiften en schriftjes, balpennen ingeslagen.Voor de meisjes :haarfrutsels, strikken ed
Voor de knullen ben ik nog op zoek, ik denk knex of technisch lego

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-10-2006 22:59 merapi wrote:
Vriend Al gaat binnenkort weer naar Indonesia, heb viltstiften en schriftjes, balpennen ingeslagen.Voor de meisjes :haarfrutsels, strikken ed
Voor de knullen ben ik nog op zoek, ik denk knex of technisch lego

Merapi,
Lief dat je zoveel meegeeft maar haarfrutsel zijn daar in overvloed te koop en ik neem ze altijd mee uit Indonesie voor mijn kleindochters.
Schriften koop ik ook in Indonesie want die wegen erin en zijn daar niet duurder dan hier.
Knex of lego zijn ze denk ik wel blij mee. Emoticon: Yes!

Groet Yoke en succes met het installeren van je avatar

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-10-2006 20:05 Hitami wrote:

Je mag toch geen aanstekers (gevuld met gas ) meenemen in het vliegtuig ?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-10-2006 23:08 4yoke4 wrote:

...

Je mag toch geen aanstekers (gevuld met gas ) meenemen in het vliegtuig ?

Yoke,
Afgelopen april had ik er nog geen problemen mee, ik rook namelijk, maar in de koffer zal het zeker geen problemen geven

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 23-10-2006 23:33 Malam wrote:

...

Yoke,
Afgelopen april had ik er nog geen problemen mee, ik rook namelijk, maar in de koffer zal het zeker geen problemen geven

Ik meen dat er wel een limiet op het aantal aanstekers was die je per keer mag meenemen. Stond vroeguh altijd op je ticket, maar die krijg je (meestal) niet meer Emoticon: Nooo

Verder zijn er de volgende richtlijnen:

Safety matches or a lighter
with fuel/fluid fully absorbed in a solid and intended for use by an individual when carried on oneís person. However, lighters with a flammable liquid reservoir containing unabsorbed liquid fuel (other than liquefied gas), lighter fuel and lighter refills are not permitted on oneís person nor in checked or carry-on baggage.

Not permitted in or as carry-on baggage
Not permitted in or as checked baggage
Permitted on one's person
The approval of the operator(s) is required for checked baggage only
The Pilot-in-command must be informed of the location
'Strike anywhere' matches are forbidden for air transport.

en een andere maatschappij zegt weer dit:
* One lighter is allowed on one's person if it has fuel/fluid fully absorbed in a solid.

** One box of safety matches is permitted in carry-on baggage, but all matches are prohibited in checked baggage.

Vraag dus maar goed na want een bekeuring voor het meebrengen van dangerous goods wil je niet krijgen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Duidelijk Richy,
Vorig jaar heb ik drie aanstekers meegenomen voor een comfort, je weet wel met zo`n lange tuut, de familie doet nog steeds water koken op zo`n petroleumstel, ik heb ze wel leeg meegenomen en ze daar laten vullen.
Ik hou wel altijd mijn hart vast als ik terug kom met al die etenswaren in mijn koffer, ik heb begrepen dat dit ook niet mag.
Nog een idee, ik heb afgelopen april een berg van die kleine alarm dingetjes meegenomen die je tegen een deur of raam plak, als je het raam dan open doet begint dat ding te gillen, een eenvoudige inbraakbeveiliging en die dingen kosten een appel en een ei.
Ik had er 10 bij me,maar als ik er 30 had gehad dan had ik ze ook in een dag kwijt geweest, dus ik neem ze weer mee, de mensen zijn er erg blij mee, de huizen zijn nogal inbraakgevoelig.

balangan
User
spacer line

On 23-10-2006 16:27 carole wrote:
Zijn er kleine kadootjes die ik van hieruit kan meenemen, waarmee ik de mensen daar ter plaatse toch wel kan plezieren...
vb balpennen, potloden, postkaarten, kauwgum....of iets in die aard?

Geloof mij nou maar, een IndonesiŽr maak je niet blij met prullaria.
Daar hebben ze genoeg van daaro. Uit beleefdheid zullen ze dit niet zeggen(behalve als het familie betreft) maar van binnen denken ze wat moet ik met die troep, geef liever gewoon contant geld!
Wat jullie doen met met die afgedankte paas eitjes en chocolade muntjes heeft iets weg van aapjes voeren!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Zou het niet beter zijn om de kleine spullen zoals potloden van H t/mHB , kleurpotloden , pennen / stiften in Indonesia te kopen. ? Hoeft je ook niet te gaan sjouwen.Ga maar kleurpotloden van Castel Faber made in indonesia vergelijken met de nederlandseprijs.
Dan is het 3 vliegen in een klap , je steunt de plaatselijke winkeliers , de kinderen krijgen betere spul en geen aanslag op je dompet.
Vroeger , toen mijn zoon in de BS zat , neem ik altijd schoolartikelen terug uit Indonesia , goedkoper , en van betere kwaliteit en de kleur/model is ook anders dan in nederland.
Als het op chocola komt dan moet je van hier meenemen , ook zoals de kruidennoten en al die sinterklaas/kerstmanspullen.
Amandel banketstaaf vinden ze ook lekker. Speculaas al dan niet met amandel is ook populair en gewild.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-10-2006 00:21 balangan wrote:

...

Wat jullie doen met met die afgedankte paas eitjes en chocolade muntjes heeft iets weg van aapjes voeren!

Seh , je moet ook niet gaan overdrijven.
Moet ik zeker met Godiva tjoklat gaan strooien.?
Ben de amerfoortse niet.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 24-10-2006 00:21 balangan wrote:

...

Geloof mij nou maar, een IndonesiŽr maak je niet blij met prullaria.
Daar hebben ze genoeg van daaro. Uit beleefdheid zullen ze dit niet zeggen(behalve als het familie betreft) maar van binnen denken ze wat moet ik met die troep, geef liever gewoon contant geld!

Aapje voert aapjes want m'n meisje kwam op dat idee van die munten waarna haar hele kantoor op de stoep stond of ze dit ook voor hun wilde meenemen. En als ze volgens jou uit beleefdheid dankjewel zeggen... ach dat zal mij toch een rotzorg zijn... hier doen we met de kerstcadeaus niet anders... hehehehe

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Met malam Om Sid,
Buikje vol hahahaha.
Chocolade is altijd welkom, ga ik in dezelfde zaak kopen als waar Om Sid graag inkopen doet, Aldi en Lidl.
Ja speculaas en vanzelfsprekend kaas, ik heb altijd 4 edammertjes bij me.
Eigenlijk heb ik mijn koffer altijd volgepropt met de meest uitlopende dingen die in Sukabumi moeilijk te krijgen zijn.
Voor mij zelf is twee spijkerbroeken en twee T shirts al voldoende, voor de rest koop ik alles daar.
Ga ik heel decadent met 1.5 duta kleren kopen, kan ik het hele jaar weer vooruit in Nederland.
Dit jaar staan een accuboormachine en een decoupeerzaag op het programma, want als ik soms het geotter zie van de tukang kayu die klusjes voor me opknapt word ik kriebelig.
Mosterd neem ik ook altijd mee, wel lachen bij de eerste keer dat de familie dat wilde proeven, hahahaha muka kripoeeeeeeet.

zieleffe
User
spacer line

Haha wat een gesjouw allemaal, wat is dat toch elke keer die koffers te zwaar en te vol. Emoticon: Frustrated
Maar het is niet anders oude kaas is zeer geliefd want die edammer bollen kaas is vol op te koop bij carrefour.
Mijn schoonzus maakt er kuwe (koekjes)van.
Dan gelderse worsten, worstenbroodjes, en sausijsjes. nou wat nog meer.
Wat ze daar zeker niet hebben, dat is het mooiste.chokolade hebben ze vol op daar misschien niet zo lekker maar ze hebben het
In Bandung bij toko Budie richting Lembang volop van alles europesche producten te koop.
Wij hebben wel veel dingen daar na toe gesleept die je later bij ACE kon kopen.
Zo ook boor machines en decupeer zaag, enz, Malam hoef je niet mee te sjouwen want dat is daar allemaal te koop. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Heb het al een beetje begrepen, er is in Indonesia van alles te koop!
Moet nu wel 6 potten Calve pindakaas meesturen[jawel met nootjes] blijkt daar peperduur te zijn.
En ook: Pears en Lifebyo zeep[hoop dat ik het goed schrijf]
Ja Yoke, Lego is erg gewild: heb een vuilniszak vol., in prima staat.
Hij gaat het afleveren aan een school, zodat ieder kind er plezier van heeft Emoticon: Party!

Martinus
User
spacer line

Nemen altijd 200 Bix ballpennen mee, gaan naar een basisschool waar vriendin lerares is. Balpennen daar zijn nog steeds van slechte kwaliteit.
Ook stroopwafels, spekken en met St.Nicolaas pepernoten..
Huishoudelijke artikelen zijn in Indonesia net zo te koop als hier, dus wanneer nodig kopen we daar voor de familie/vrienden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,432,873 topic views - 239,784 posts - 13,723 topics - 32,143 members - last post @ 10-07-2020 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,040,160 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com