indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Over 3 weken vertrekken wij voor de zoveelste keer naar Bali, maar dit jaar gaan we via Schiphol met Cathay Pacific.
Heeft er iemand daar ervaring mee.
We hebben vroeger al gevlogen met Singapore en Malaysian en ook Eva Airlines.
Singapore en Malaysian waren goed, maar Malaysian werkt samen met Garuda en daarom hebben we deze niet meer genomen omdat Garuda momenteel geen zulk positief imago meer heeft en we niet wilden dat de vlucht van Malaysia naar Bali met Garuda was.

spacer line  

Cathay pacific is goed hoor, alleen de tussenlanding hong-kong is een heel stuk minder dan bijv singapore of kuala lumpur.

Hier een oud en kort topic-linkje:
forum.indahnesia.com/topic/757(...)t_cathay_pasific.php
Emoticon: Wink

Live life to the max.......

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

we hebben vorig jaar met cathay gevlogen en gaan nu op 1 nov. weer.
Service was goed, de stop in Hong Kong duurt wat langer maar we hebben ons niet verveeld op de luchthaven, je bent op vakantie neem dan de tijd om relaxed aan te komen i.p.v je te ergeren aan een uur of 3 wachten.
Op de heenweg zijn we van de ene gate naar de andere met de metro gegaan, de weg wijst zich vanzelf. Op de terugreis hebben we het lopend gedaan en hebben hier en daar bij de winkeltjes gekeken en naar de bloembakken die vol staan met orchideeen.
voor dat je uitgestapt bent ben je al enige tijd verder en als het boarding time is dan zit je al weer in de wachtkamer om in te stappen.
Het voordeel vond ik dat de eerste vlucht 12 uur duurde en dan de tussenstop een uur of 3 en dan naar Bali een uur of vier, zou het na moeten kijken om de precieze tijden te checken maar het staat ook wel op jullie vluchtschema. Je kan het ook op internet vinden.
We hebben met div. andere maatschappijen gevlogen alleen niet met malaysia, kan daar dus geen oordeel over geven.
Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

He eduard, waarom vond je de tussenstop op Hongkong minder dan op Singapore ?

ben een beetje nieuwsgierig, Emoticon: Yummie!
groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hoooy Yoke,
Vaak is Cathay redelijk goedkoop, hoe gaat die Maatschappij? Amsterdam-Hongkong-Jakarta?
Hoeveel uur vliegen?
Buiten de stop op Hongkong?
Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar in het verleden heb ik wat negatieve verhalen gehoord over de tijd om in Jakarta te komen, dus ik sla Cathay altijd over als ik een booking wil maken.
Hartelijke groet Malam en lady Malam

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Wij gaan met Cathy : Amsterdam, Honkong, Denpasar.
Dus niet via Jakarta.
De tussenstop in Hongkong is maar ong 2u 30min.
Dus zolang is dat niet.
Je stapt uit het vliegtuig en hebt wat tijd om "uw beentjes te strekken", even naar het toilet en u wat opfrissen en daarna terug inchecken.
Dat vliegt wel voorbij hoor.
Ik ben gerustgesteld van de positieve berichten hierboven.
Dat het in totaal een uurtje langer vliegen is vind ik ook niet erg hoor.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-10-2006 04:31 Malam wrote:
Hoooy Yoke,
Vaak is Cathay redelijk goedkoop, hoe gaat die Maatschappij? Amsterdam-Hongkong-Jakarta?
Hoeveel uur vliegen?
Buiten de stop op Hongkong?
Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar in het verleden heb ik wat negatieve verhalen gehoord over de tijd om in Jakarta te komen, dus ik sla Cathay altijd over als ik een booking wil maken.
Hartelijke groet Malam en lady Malam

Amsterdam Hongkong CX 270 13.15 u. aankomst 07.50 u

Hongkong Jakarta CX 777 09.30 u. aankomst 13.15 u.

Jakarta Hongkong CX 776 14.50 u. aankomst 20.35 u.

Hongkong Amsterdam CX271 00.25 u. aankomst 06.35 u.

Op de heenweg is de stop in hongkong niet zo lang als op de terugweg
Wij hebben dat niet zo'n bezwaar gevonden.
De service was goed, schone luchthaven wel strenge controle op handbagage, bij ons ging de pieper al af op een paperclip in de broekzak en die moesten we daar achterlaten.

Naar Bali is de vlucht A'dam Hongkong en v.v. hetzelfde als bovenstaande maar je vertrekt uit Hongkong naar DPS met CX785 om 10.05 u.
aankomst DPS Bali 14.50 u.

DPS Hongkong CX784 vertrek 16.00 u aankomst Hongkong 20.45 u

Dit zijn plaatselijke tijden Amsterdam -Jakarta 5 uur voor
Amsterdam- Hongkong 6 uur voor
Amsterdam Bali 6 uur voor

Alleen op de terugweg is de stop op Hongkong ruim 3,5 uur maar er is genoeg te bekijken, loop eens over de luchthaven i.p.v de metro te nemen van de ene gate naar de andere. Er zijn genoeg winkeltjes en heel veel bakken met orchideen, mooi als achtergrond voor een foto, een vriendelijke chinees heeft ons daar samen op de foto gezet.
Groeten aan mijn kakak Yoke Emoticon: Party!

boparan
User
spacer line

Cathay is gewoon prima en Hongkong een leuke plek om 's een nachtje en misschien zelfs wel twee door te brengen. Heerlijk gegeten en geshopt; en het was pas een paar weken geleden dat ik met dezelfde vlucht ging.

Alles ook prima geregeld (m'n buiten model bagage lag na het uitstappen al opgestapeld op een trolly op me te wachten!

Wel inderdaad strenge controle. Het nagelschaartje en het scheermesje dat in m'n scheerkrabbertje zat, werden uit m'n toilettas gehaald en kon ik achterlaten... (your choice, sir)

Groet, Bo

aduh, aduh, aduh, mana tahan....!

spacer line  

On 18-10-2006 22:55 4yoke4 wrote:
He eduard, waarom vond je de tussenstop op Hongkong minder dan op Singapore ?

ben een beetje nieuwsgierig, Emoticon: Yummie!
groeten Yoke

Hoi Tante Emoticon: Wink ik vindt het altijd heerlijk om bij een tussenstop lekker rond te hangen in de luchthaven 3 uurtjes heel fijn. Hong-kong wordt je gewoon in een grote Loods gedropt onsfeervol, onoverzichtelijk, winkeltjes nou...ik zal maar ophouden Emoticon: Puh! .
Inge klinkert houdt mij nog aleens op de hoogte en had me er al voor gewaarschuwd. Doch was cathay pacific in orde! maar daar zal ik niet meer mee vliegen ivm hong-kong...jammer ook al is het ticket 150 euri goedkoper Emoticon: Party!

Ibu Inge
User
spacer line

Hallo Yoke,

Verleden jaar ben ik met Cathay Pacific naar Bali gevlogen. Op de terugweg heb ik wel een stopover van 3 dagen genomen in Hongkong. HK is een geweldige stad om te shoppen maar ook de bezienswaardigheden aldaar zijn niet mis. Echt ik heb genoten en eigenlijk waren die 3 dagen veel te weinig. Daarnaast vond ik de luchthaven van HK absoluut niet geweldig. Als je daar meer dan 3 uur moet wachten op je aansluitende vlucht dan is dat echt geen pretje. Voor de passagiers is daar niet veel te beleven. Daarentegen zijn de luchthavens van zowel Kuala Lumpur als Singapore stukken prettiger om je tijd uit te zitten als passagier zijnde.
Inge

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-10-2006 18:09 Martin-Solo. wrote:

...

Hoi Tante Emoticon: Wink ik vindt het altijd heerlijk om bij een tussenstop lekker rond te hangen in de luchthaven 3 uurtjes heel fijn. Hong-kong wordt je gewoon in een grote Loods gedropt onsfeervol, onoverzichtelijk, winkeltjes nou...ik zal maar ophouden Emoticon: Puh! .
Inge klinkert houdt mij nog aleens op de hoogte en had me er al voor gewaarschuwd. Doch was cathay pacific in orde! maar daar zal ik niet meer mee vliegen ivm hong-kong...jammer ook al is het ticket 150 euri goedkoper Emoticon: Party!

Ik had niet het gevoel in een loods te zitten. Op de heenweg waren we zoekende en kwamen toen via de metro uit bij de gate voor vertrek naar Bali.

Op de terugweg hadden we meer tijd en besloten om te gaan lopen, dat is dus een heel eind en wij zijn toch echt tussen winkels en restaurants etc doorgelopen.
Op changi in Singapore rondlopen is wel anders maar meer omdat het steeds een beetje thuiskomen is voor het einde van de reis op bali of jakarta
maar ik heb me in Hong kong niet verveeld.

Wie meer wil weten of zien : google even naar hongkong airport , zoeken in nederlandse pagina's en je hebt een heel overzicht van de luchthaven met alle bezienswaardigheden in en rond hongkong, je kunt steeds doorlinken naar meerdere sites.
Kijk en oordeel zelf.

O, ja, Ik wil wel voor 150 euro minder via hongkong vliegen dat is voor ons dus 300 euri en daar kunnen we heel veel van doen in Indonesie. ( AOWers )

voor een uurtje minder wachten op singapore vind ik 300 euro heel veel.
Maar goed de een heeft meer te besteden dan de ander en dus moet je keuzes maken. Emoticon: Yes!

Succes met de site over hongkong airport en ik ben benieuwd naar reacties van anderen.

Groetjes Yoke

Groeten Yoke

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-10-2006 21:07 4yoke4 wrote:

...

O, ja, Ik wil wel voor 150 euro minder via hongkong vliegen dat is voor ons dus 300 euri en daar kunnen we heel veel van doen in Indonesie. ( AOWers )

voor een uurtje minder wachten op singapore vind ik 300 euro heel veel.
Maar goed de een heeft meer te besteden dan de ander en dus moet je keuzes maken. Emoticon: Yes!

Groeten Yoke

Beste Yoke,
Hier kakak Henny,
Of het nu betaald moet worden van AOW of uit een miljoenairs inkomen 300 Euro blijft 300 Euro, daar kan mijn broer een maand ruim van leven.
Al zou ik in een ouwe loods moeten zitten, als ik maar een sigaret kan roken en mijn benen strekken.
Heb begrepen dat Honkong best meevalt van u.
Hoe meer ik heb om mijn famili te helpen des te beter, als ik een geldboom zou hebben zou ik toch een goedkope vlucht nemen.
Groetjes kakak Henny

spacer line  

Dag yoke,

Laat ik 1 ding voorop stellen...dat smaken en ervaringen verschillen natuurlijk !
Verder heb ik ze ook niet op mijn rug groeien, die vlucht met cathay pacific heb ik 1 jaar geleden gedaan tesamen met mijn ouders (verschil 450,- euro dan met SQ ) cathay travel service bood deze mij aan..en wij dachten ook 'stom als je dat niet doet'!.
Verder zijn mijn ouders ook aow-ers ! gaan komende dec ook weer mee...maar ik krijg moeders ook niet meer mee via hong-kong ma houdt van gezelligheid endat is daar nu eenmaal niet Emoticon: Blush .
Het gat wat onstaat van die 150 euro pp wordt niets minder! zei nemen altijd hetzelfde bedrag mee Emoticon: Nice

spacer line  

Hoi Dekarre,

Ik wil jullie niet ontmoedigen hoor ! maargoed dat we niet allemaal hetzelfde zijn / denken Emoticon: Wink
Hier een foto Cathay pacific landing in Hong-kong...dat zie ik graag.

spacer line  

En deze brengt jullie naar bali Emoticon: Party!

Vanaf een koud schiphol.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-10-2006 06:56 Malam wrote:

...

Beste Yoke,
Hier kakak Henny,
Of het nu betaald moet worden van AOW of uit een miljoenairs inkomen 300 Euro blijft 300 Euro, daar kan mijn broer een maand ruim van leven.
Al zou ik in een ouwe loods moeten zitten, als ik maar een sigaret kan roken en mijn benen strekken.
Heb begrepen dat Honkong best meevalt van u.
Hoe meer ik heb om mijn famili te helpen des te beter, als ik een geldboom zou hebben zou ik toch een goedkope vlucht nemen.
Groetjes kakak Henny

Hi Henny/Poppy ?

Wij denken er net zo over en van de 3.5 uur wachten loop je er hoog uit 2 2 uur rond. Ik heb niks in Hong kong gekocht maar koop ook nooit wat in Singapore, ga wel altijd even gratis15 min. internetten bij een internetpoint, ff de kinderen mededelen dat alles tot dan OK is.

Groeten Yoke
Emoticon: Bye bye

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Malam/Henny,
Als jullie willen weten hoe een vliegtuig er van binnen uit ziet dan moet je even kijken op http://www.seatguru.com

Daar staan de verschillende maatschappijen op en met welke toestellen ze vliegen en hoe de indeling is.

Wij zijn met een airbus geweest en met een boeing 777 vorig jaar ,het type weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar cathay pacific heeft ook een eigen site.
Google maar ff. Heb je nog op de site van Hongkong airport gekeken ?
Groetjes Yoke

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoi Martin-Solo,

je hebt gelijk hoor verschil in denken en doen moet er wezen. Emoticon: Yes!

Veel plezier met je ouders op Bali, als jij daar in December bent zijn wij alweer in het koude Nederland.
Groeten Yoke Emoticon: Bye bye

spacer line  

On 20-10-2006 22:24 4yoke4 wrote:
Hoi Martin-Solo

Veel plezier met je ouders op Bali, als jij daar in December bent zijn wij alweer in het koude Nederland.
Groeten Yoke Emoticon: Bye bye

Dank je Yoke....was leuk geweest als ik je in bali had ontmoet...maarja misschien een kumpulan thuis-basis Emoticon: Party! ...die komt er ook wel weer een keertje.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-10-2006 18:09 Martin-Solo. wrote:

...

Hoi Eduard,

Ik heb mijn ogen even goed de kost gegeven op Hongkong airport.
Op de heenweg zijn we voor een tussenstop uitgestapt ( ik dacht dat het gate 61 was) op vrijwel dezelfde plaats als waar we ook weer moesten instappen, inderdaad een enkel winkeltje en koffiegelegenheid. Ik zag wel een aanwijzing naar de shops maar we hadden geen zin om te lopen dus hebben wat uitgerust. Dit was heel anders dan de vorige keer toen we aankwamen in een grote hal en met de metro verder gegaan zijn naar de vertrekhal en daar allemaal winkels enz. zagen.
Op de terugreis deze keer zijn we uitgestapt in dezelfde grote hal als vorig jaar met de metro verder en weer naar boven naar ik dacht E1-E2 level 5 daar is gate 3 rechts waarvandaan we weer vertrokken naar amsterdam, naar links een grote shoppingmal, teveel winkels om op te noemen en tijd tekort om alles te zien, heb dus alleen maar even aan de parfums geroken en naar de tasjes en watches gekeken en niets gekocht. even de roltrap op en daar zie je restaurants zelfs met een live bandje dus je hoeft je er echt niet te vervelen, misschien heb jij dezelfde ervaring gehad als wij nu op de heenreis en bent alleen maar in de grote vertrekhal geweest. Dus mocht je er nog weer eens heengaan kijk dan goed op de "wegwijzers" om wat meer van de luchthaven te zien. Kijk anders even op internet naar Hongkong airport ook daar is wel te vinden waar de shops en restaurants zijn naast de saaie vertrekhal.
Groetjes Yoke Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Deze is weliswaar oud maar mijn opmerkingen passen er nog prima in.

Ik heb voor morgen een vlucht met Cathay Pacific. Amsterdam-Jakarta via Hong Kong. Inchecken zou 48 uur van te voren kunnen en dat betekent gisteren vanaf 12.55 uur.
Dat heb ik dus geprobeerd om te doen. Ik had daarvoor 8 pogingen en drie kwartier nodig en kwam daarna niet verder met de aansluitende check in naar Jakarta. Na telefonisch contact bleek het volgende:
- de check in voor de vlucht Amsterdam Hong Kong stond on hold. Dwz dat de stoel al wel was gereserveerd (niet te zien) maar omdat 48 uur letterlijk is en ook voor de doorvlucht, omgerekend naar Nederlandse tijd dit vannacht om 3.20 uur pas compleet gemaakt kon worden.!
- dat betekende dat ik pas vanochtend alles kon afmaken (stoel reserveren en inchecken) en mijn boardingpassen kon printen.

Niet helemaal handig dus. Het heeft dan ook niet zoveel zin om de stoelreservering voor het intercontinentale deel 48 uur van te voren te maken maar je dit net zo goed de dag voor vertrek kunt doen (met de kans dat de stoel die je eigenlijk wilde al vergeven is)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Anne Mieke wat voor vlucht heb je met Cathay, een lange tussenstop?
Ik sta ook weer op het punt om op jacht te gaan voor een redelijke vlucht in oktober zonder al te lange tussenstops.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vlucht Amsterdam-Hong Kong v 12.55, a 6.20 (13 sep)
Vlucht Hong-Jakarta v 9.20 a 13.10
(en dan nog door naar Surabaya)

Voor de rest prima maatschappij. Ze doen in Hong Kong wel moeilijk met transfers (laptop, schoenen etc " alles" (er)uit)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 11-09-2014 13:28 Anne Mieke wrote:

Voor de rest prima maatschappij. Ze doen in Hong Kong wel moeilijk met transfers (laptop, schoenen etc " alles" (er)uit)

Dat heb ik al verschillende keren meegemaakt met transfers, niet fijn maar daar is overheen te komen, die overstap van 3 uur op Hongkong valt reuze mee.
Bedankt voor de informatie.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

3 uurtjes overstappen da's redelijk AM Emoticon: Yes!
en het prijskaartje als ik vragen mag ?

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,613,396 topic views - 235,463 posts - 13,700 topics - 26,283 members - last post @ 11-12-2019 10:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,662,585 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com