indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Malam, als eerste ik ben hartstikke nieuw op dit forum, maar ben niet nieuw in Indonesie. Ik heb al snel begrepen dat Jan goede inbreng of beter betrouwbare inbreng heeft op dit forum, waarom laat je je niet eens adviseren door het buro wat hij gebruikt.?! Verder heb ik diverse vrienden/kenissen, die 1 enkele sponser hebben, en allen zeggen ze hetzelfde, je vraagt een Social budaya aan voor 6 maanden (dat is het max.) vervolgens hoef jij zelf maar 1 keer het te regelen bij de ambassade in Den Haag (of elders) en je komt hier binnen met een stempel 60 dagen en vervolgens regelt jou sponser de overige 4 maanden, zo simpel is het volgens mij! En als dan de 6 maanden om zijn, vlieg je naar bijvoorbeeld Singapore of Kuala-Lumpur met weer de benodigde papierwinkel en binnen 1 dag is het weer geregeld voor 6 maanden, etc, etc, .

Echt Malam, het hoeft niet moeilijker te zijn Emoticon: Party!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Buitendat 5 formulieren ingevuld met foto's en handtekening van mijn sponsor, we werden helemaal gek van de formulieren, niet dat het een probleem was, maar eerder is het nodig of niet.
Elke keer weer 10 vingerafdrukken en digitale foto's, ik zal in de aankomende tijd de procedure volgen en nauwlettend opschrijven, zodat ik dat later dit kan vermelden.
Dan wordt het misschien wat duidelijker, voor de duidelijkheid, wij doen onze verlengingen zelf en niet via een bureau.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Tja, Malam, die vingerafdrukken klopt! tegenwoordig willen ze alle vingers in de inkt! Kort geleden wat dat nog 1 vinger.... Emoticon: Stupid

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Trouwens terugkomen op bv de vingerafdrukken, als je iedere 6 maanden de zelfde sponser hebt hoef je dit niet iedere keer te herhalen Emoticon: Nooo

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 22-08-2008 18:45 siebjans wrote:
Trouwens terugkomen op bv de vingerafdrukken, als je iedere 6 maanden de zelfde sponser hebt hoef je dit niet iedere keer te herhalen Emoticon: Nooo

Ik zal het in de aankomende maanden zien Emoticon: Wink

Pardi
User
spacer line

Wat Malam aangeeft is ook mijn ervaring.

Telkens als je bij de imigratie komt moet je sponsor die mee moet een uitnodigings brief schrijven + foto kopie KTP. Zelf mag je je ticket voor de terugreis, je paspoort, "alle pagina's dus niet alleen je visa) alles in 5 fout inleveren. Als je geluk hebt kan je je paspoort na 3 dagen op halen. Oja kom op maandag dan lukt het zeker in een week.

spacer line  

On 22-08-2008 18:39 Malam wrote:
Buitendat 5 formulieren ingevuld met foto's en handtekening van mijn sponsor, we werden helemaal gek van de formulieren, niet dat het een probleem was, maar eerder is het nodig of niet.
Elke keer weer 10 vingerafdrukken en digitale foto's, ik zal in de aankomende tijd de procedure volgen en nauwlettend opschrijven, zodat ik dat later dit kan vermelden.
Dan wordt het misschien wat duidelijker, voor de duidelijkheid, wij doen onze verlengingen zelf en niet via een bureau.

Daar zit de kloe Malam,

Als je alles zonder tussen kantoor doet ! gaat het inderdaad zo. Ik heb diezelfde papieren maar mijn tussen persoon vult bijna alles voor mijn in (die op mijn wacht bij de imigratie in denpasar), en als deze klaar zijn !heb ik voorang op alle wachtende...die alles zelf regelen, binnen een half uurtje is alles geregeld met vingerafdrukken.

Live life to the max.......

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

De biro jasa (officieel) en de calo(bemiddelaars) hebben andere kanalen dan de doe het zelvers.
Kost iets meer , maar verkort wel de tijd , en vermindert de alle susah. Emoticon: Party!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het zou leuk zijn als de ambassade in Den Haag daar ook eens wat slims over zei. Maar dat gebeurt niet, tenminste bij mij niet. Je krijgt geen "handleiding" bij het visum hoe het in zijn werk gaat. Op vragen hierover wordt summier of niet geantwoord (en dan heb ik al snel de houding van "laat maar zitten" Emoticon: Wink
De bemiddelingsbureaus waar ik naar binnen ben gewandeld zeggen allemaal verschilende dingen. Soms krijg je een reactie dat het lijkt alsof het de eerste keer is dat iemand zoiets vraag........om nog maar niet te spreken over de kosten (varierend van Rp 500.000 tot anderhalve juta)
Verder zal het ook uitmaken waar je bent in Indonesie.

En Pardi, ticket inleveren/laten zien voor terugreis? en paspoort in 5-voud is dat vanaf de 2e verlenging of bij de 1e ook al (ook niet meegemaakt Emoticon: Confused )

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

De Indonesische ambassades en consulaten mogen als officiele vertegenwoordiging van geen rechtstreekse reclame maken .

De laatste jaren worden de calo's ook vaak opgepakt (al dan niet voor de "stijl" Emoticon: Wink .
En officieel mag er alleen X aantal officiele biro jasa's meewerken , zie de expat.or.id of de site van ned. ambassade.
In Nederland kent men ook diverse biro jasa , zoals bijvoorbeeld de Pelita en andere reisburo's.

Voor huis tuin keuken formulieren kan men tegenwoordig in sommige plaatsen(vaak nog grote steden) online regelen.
Met de bedoeling dat men de calo en de KKN uit te bannen.
Als je online regelt kan men ook zien hoelang een proces duurde.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Heb dit onderwerp toch maar verplaatst naar het visum-subforum, waar het ook hoort Emoticon: Wink

Pardi
User
spacer line

Anne mieke

Antwoord
Na de eerste verlenging en ook na de tweede verlenging, ik verbleef 4 mnd in Indo.

Dit alles is tegen de regels, het dossier moet wel aanlegd worden. Je de dossiermap (zelf kopen) die moet 5 jaar bewaard worden. Deze info heb ik zowel van een Jaksa en een aankomend jurist vrienden van mij. Protesteren heeft uiteraard geen zin, maar wonder boven wonder hoefde ik in April van alles maar 1 kopie te maken. blijkbaar zijn ze geschrokken van mijn vrienden. Overigens maak ik me er niet druk om. Na bijna 20 jaar ken je de klappen van de zweep wel.

De waarom vraag is helder, ze wiillen geld en niets anders. In April heb ik voor het eerst 50.000 extra betaald daar ik ruim een week lang moest wachten, dat kost me meer dan 50.000.
11 Sept vertrek ik voor 3 mnd en ben benieuwd wat me dan weer te wachten staat.

groetje Pardi/Ab

Pardi
User
spacer line

Aan vulling Anne Mieke een visa verlengen kost 250.000 of 25 dollar. Ik heb nooit meer dan 250.000 betaald. dat neemt weg dat men vele malen heeft overvraagd.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-08-2008 15:11 Pardi wrote:

Dit alles is tegen de regels, het dossier moet wel aanlegd worden. Je de dossiermap (zelf kopen) die moet 5 jaar bewaard worden. Deze info heb ik zowel van een Jaksa en een aankomend jurist vrienden van mij. Protesteren heeft uiteraard geen zin,

Kijk , dat is een verhaal vertellen hoe het gegaan is en hoe het geregeld kan worden .
Met 1 verschil dat de betrokkene het als een feit beschouwde en het ook accepteerde.
Dat hij daarna niet staat te briezen en gelijk alle schuld aan de indonesiers of corrupte ambtenaren legt.
Een relatie (netwerk) kan wonderen doen , dossier (papier) kan verdwijnen , een data base kan je (iets moeilijker) ook laten verdwijnn of opschonen / wijzigen.
Dat weet iedereen wel . Nietwaar ?

Alleen moet men ook rekening houden als de relatie overgeplaats of met pensioen gaat , en nog de vraag of de volgende ambtenaar ook mee wil doen.
En zo ya tegen welke prijs.?
Dat een file min 5 jaar (soms 10 jaar) in de (papier) archief blijf bestaan is ook (bijna ) international.
Het beste is dat je in je file geen vreemde kruisjes achter je naam krijgt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik moest even in mijn geheugen graven want ik heb er eigenlijk weinig aandacht aan geschonken.
De eerste verlenging ging even wat moeilijk, even wennen hoe of wat en ook de ambtenaar leren kennen.
Als eerste mijn formulieren gehaald( die moet je betalen) alles ingevuld thuis, ook de sponsorbrief enz.
Ons werd verteld dat ze voor het eerst op een ander systeem overgingen, digitale foto, vingerafdrukken en handtekening, dat gaf wat problemen, maar er werd alles aan gedaan om ons zo snel mogelijk te helpen, toen de errror uit het systeem was waren we binnen een 15 minuten weg, kosten ongeveer 500.000 voor twee man.
Twee dagen erna onze paspoorten opgehaald.

Bij de tweede verlenging hadden we de formulieren al in huis, ook de sponsorbrief opnieuw invullen en als extra nog twee foto's laten maken 4X6 met een rode achtergrond.
Kosten waren iets hoger en we moesten opnieuw achter de computer voor een digitale foto enz. toen bleek dat onze gegevens er nog in stonden, klaar was Kees.
De zelfde dag enkele uren later belde de ambtenaar die ons geholpen had op dat de paspoorten klaar waren.

Ik voorzie weinig problemen bij de verlengingen die ik de aankomende maanden ga doen, voor mijn derde verlenging moet ik schijnbaar ook naar Bandung, dat zal misschien te maken hebben dat Sukabumi een Immigrasikantoor klasse 2 heeft en Bandung klasse 1???????
Zoek mijn zakken maar na, ik weet het niet, ik laat het op mij afkomen.

Pardi
User
spacer line

Ja om Sid

Daar sta je dan bij de emigratie, na ongeveer 11 uur reizen om je visa te verlengen in een stad die absoluut mijn voorkeur heeft. Als je dan meer dan een week moet wachten dan vergaat je de lol. mijn schoonzoon heeft geen tijd om met mij te wachten, daarom vertrekken wij met de avond travel en zijn smorgens vroeg in Jambi, hij vertrekt weer met de avond travel naar huis en werk. Het is niet mijn gewoonte om vrienden in te schakelen om lastige ambtenaren te weerstaan. En handel het zelfstandig af, de betreffende ambtenaar kent mij reeds jaren maar zijn houding is daar niet vriendelijker op geworden. In zijn ogen lees je amoede af, ik weet nu waar hij woont en daar wordt je niet vrolijk van. Ik heb zijn huis op de foto gezet en zal hem dat geven als ik weer kom om mijn visa te verlengen. PUNT BLIJFT dat ik elke vorm van corruptie afwijs ongeacht de leef omstandigheden van de ambtenaar. MIJN VOORKEUR is en blijft ze juridisch aan pakken.
Dat was een van mijn redenen om een jaksa mee te nemen, hij stelde namelijk dat op laag nivo er bijna geen corruptie meer was. Ik heb hem een paar artikelen laten lezen en heb sommige voor hem vertaald hoe de situatie in werkelijkheid is. Ik zelf ben niet bang uitgevallen, maar mijn familie en vrienden wel. Dus blijf ik net als een indonesier, Indo en chinees lachen, het is immers indonesia!!!!!!!!!!!.

Groetjes Pardi/Ab

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een jaksa die zegt dat er bijna geen corruptie meer is op lager niveau kunnen ze van mij ook direct tegen de muur zetten. Dan ben je niet van deze wereld hoor. sorry.. maar het aankaarten bij zo'n persoon is in ieder geval iets, wie weet worden ze er wijzer van en blijft je familie buiten schot.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik kan Hitami begrijpen dat ie niet met het systeem mee wil doen, aan de andere kant is het wel zo dat de pakweg 15 Euro voor twee verlengingen die het mij extra gekost heeft voor de dompet van de ambtenaar, mij een berg ellende en wachttijd heeft bespaard.
Nog een paar vette repen chocolade voor meneer meenemen straks en ik ben er weer van verzekerd dat het bezoekje aan de Immigrasi in 20 minuten gepiept is.
Niet netjes en zeker niet in de haak, maar wat Pardi mee heeft gemaakt wil ik voor die 15 Euro wel van mijn lijf houden, het is maar hoe je er tegen aan kijk.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-08-2008 16:55 Malam wrote:

Ik voorzie weinig problemen bij de verlengingen die ik de aankomende maanden ga doen, voor mijn derde verlenging moet ik schijnbaar ook naar Bandung, dat zal misschien te maken hebben dat Sukabumi een Immigrasikantoor klasse 2 heeft en Bandung klasse 1???????

Ik heb me zelf maar even gequote aangezien ik nog geen antwoord op mijn vraag heb gekregen.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen de tweede en derde verlenging is?
Moet ik zelf naar het regionale kantoor in Bandung of gaan alleen de papieren er heen?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

[quote] On 26-08-2008 13:20 Pardi wrote:
Ja om Sid

Dat was een van mijn redenen om een jaksa mee te nemen, hij stelde namelijk dat op laag nivo er bijna geen corruptie meer was. Ik heb hem een paar artikelen laten lezen en heb sommige voor hem vertaald hoe de situatie in werkelijkheid is. Ik zelf ben niet bang uitgevallen, maar mijn familie en vrienden wel.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ya , blijven lachen is ook de beste manier.
Mensen die ervaring hebben en niet hooghartig doen als de grote blanke meneer kan veel meer bereiken.

Goed dat je ook hier kan schrijven dat er op laag nivo weinig corruptie meer.
Dat komt omdat men ook mondiger worden .
Dat het 100% uitgeroeid kan worden is natuurlijk utopie.

Ik weet uit het verleden hoe die jonens(meisjes) van de imigrasi opereren en zeker de foute delen.Jaaaren geleden hadden een paar foute ambtenaren OmSid aangezien als een weerloze orang turis. En dat was lachen geweest.
Soms is het ook nodig om iemand mee te nemen (oom , neef) als je per ongeluk in een onaangename situatie komt.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-08-2008 14:01 Malam wrote:
Ik kan Hitami begrijpen dat ie niet met het systeem mee wil doen, aan de andere kant is het wel zo dat de pakweg 15 Euro voor twee verlengingen die het mij extra gekost heeft voor de dompet van de ambtenaar, mij een berg ellende en wachttijd heeft bespaard.

Ach , die Hitami toch.

Moeilijk doen , principieel zijn ipv pragmatisch blijven.
Ik zou ook niet moeilijk doen , gaat gewoon incalculeren wat het kost.
Gelukkig hoef ik nooit te dokken (afkloppen) als ik per ongeluk in een KKN situatie belandde.

Hitami
User
spacer line

Sidia : Ach , die Hitami toch.
Moeilijk doen , principieel zijn ipv pragmatisch blijven.
Ik zou ook niet moeilijk doen , gaat gewoon incalculeren wat het kost.
Gelukkig hoef ik nooit te dokken (afkloppen) als ik per ongeluk in een KKN situatie belandde.

Dat is now het verschil tussen jou en ik. Ik laat me niet naaien door een stel ambtenaar. Je denk op je manier slim te zijn maar voor mij is gewoon zwakte bod en laf.
Tegen een directeur generaal of hoge ambtenaar ben ik nooit zo flauw geweest. Ik zeg wat er op staat. Dus met KKN doe ik niet aan mee en toch loop alles soepel.
Vergeet niet ze zijn ook mensen net ls jij en ik. Ik moet de harde euro ook maken.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-08-2008 22:31 Hitami wrote:
Dat is now het verschil tussen jou en ik. Ik laat me niet naaien door een stel ambtenaar. Je denk op je manier slim te zijn maar voor mij is gewoon zwakte bod en laf.

Wat is het verschil tussen jou en mij ???
Tenminste als je je zelf met mij gaat vergelijken .
Je laat niet naaien en ik ook niet .
Door niemand .

Ik denk niet slim te zijn , maar ben gewoon slimmer en beter dan zo'n front office ambtenaartje . Alles bisa diCek Mas.
Heb ook niks te vrezen omdat ik aan de regels voldoet.

Hitami
User
spacer line

Kijk dat bedoel ik now, als je de regls volgen moet je niet bang voor te zijn. slappe knieen kom men niet ver !

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-08-2008 23:15 Hitami wrote:
Kijk dat bedoel ik now, als je de regls volgen moet je niet bang voor te zijn. slappe knieen kom men niet ver !

Maar je weet ook zelf dat er veel orang turis of migranten zijn die niet aan de vestigingseisen kunnen voldoen.
En dan worden ze in de aap gelogeerd als ze gepakt worden , of ze worden als dikke melkkoe gezien als ze zaken gaan doen met de duivels.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,451 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,248,025 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com