indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 07-09-2011 13:40 schreef Donraphael:
Siebjans,

Ben niet zo bekend met Bali, wel met Java, en daar heb ik schoon metselwerk nog niet gezien. Muren worden daar gemetseld van op de sawa gebakken stenen die zo slecht van kwaliteit en zo lelijk zijn dat ze wel met pleisterwerk bedekt moeten worden. Ik hoop in ieder geval dat de daken van de huizen in Bali veel beter zijn.

Het probleem vaak met daken in RI is dat ze van die "moeilijke" constructies bedenken, de ene hoek valt over de andere en daar weer een ander puntje uit laten steken om vervolgens weer met een andere hoek etc, etc, etc... (ik heb zelf eens in een dergelijk huis gewoond, nou idd dat lekt van alle kanten, maar ook dat kent zijn charme's haha)
Ik zou kiezen voor een zo simpel mogelijk dak, een zadeldak (gewoon recht toe recht aan) En (jawel ada di RI) een goede geglazuurde pan te nemen Emoticon: Smile

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Wat ook erg belangrijk is, is de verhouding zand-cement Emoticon: Yes!
Na de Gempa 2006 heb ik enorm veel 'bouwvakkers" zien metselen met een verhouding van 8 op 1 en zelfs 12 zand en 1 cement Emoticon: Angry Emoticon: Angry (cement is namelijk nogal duur..)

Volgens mij moet een dergelijke verhouding zijn 4 zand en 1 cement Emoticon: Yes!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Trouwens om het idee te verwezelijken het zelfde te bouwen als in NL zou ik toch iets aanpassen. Hier in NL hebben we "spouw" muren, je zou zeggen hee ook in RI (koeler, geen vocht op binnenmuur) Nou doe dat maar niet, wat dacht je van de ratten/muizen/kakkerlakken/slangen etc. etc... Die kunnen daar dan mooi een imperium gaan opbouwen in "jouw" spouw Emoticon: Confused Emoticon: Stupid

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

In Nederlandse spouwmuren ook hoor.. daar weet ik alles van. Emoticon: Puh! Wat je het beste kunt doen is een hoog plafond als je wil investeren in een energiezuinig huis. Zorg ook voor veel ramen die je tegen elkaar open kunt zetten, zodat je geen ventilator of airco de hele dag aan hebt staan.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-09-2011 13:32 siebjans wrote:

[quote removed]

Ik ken een geval in Yogya, de aannemer/architect verzekerde de "Bule" ervan dat er een IMB was, hij wilde ook "goede" kwaliteit dus het beton kon gestort gaan worden (goede kwaliteit kost zo wat het zelfde per cuub als in NL!!) deze man wilde een zwembad op de eerste verdieping dus een flinke constructie moest het worden.
Uiteindelijk toen puntje bij paaltje kwam (of te wel de jaloerse buren...) was er geen geldige IMB te overleggen Emoticon: Nooo Bouw werd stilgelegd, de "Bule" inmiddels ruim 1Miljar minder in de dompet (van betrouwebare bronnen gehoord) en vele jaren later nog steeds niet verder kunnen bouwen Emoticon: Stupid
Jammer van het geld, maar een beetje eigen schuld, nooit afgaan op wat anderen zeggen.. doe je in eigen land toch ook niet? Eerst zien dan geloven! En die aannemer zou ik zijn nek laten omdraaien, hij begon al met leugens voordat hij een samenwerking had, en dat gebeurt hier helaas te vaak.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Yerun, jou ramen kwestie zie ik minder zitten (wel wind maar ook warmte komt er makkelijk door binnen)
Als je het goed wilt doen zou ik "steense" muren metselen en de ramen proberen op de zijde(s) te maken waar het minst de zon op staat.

Hoge plafonds is wel helemaal lekker Emoticon: Yes! (overigens met plafonds ook oppassen geblazen want daar banjert naar verloop van tijd ook hele familie rat/kat etc.. overheen Emoticon: Yes!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 07-09-2011 14:09 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
Jammer van het geld, maar een beetje eigen schuld, nooit afgaan op wat anderen zeggen.. doe je in eigen land toch ook niet? Eerst zien dan geloven! En die aannemer zou ik zijn nek laten omdraaien, hij begon al met leugens voordat hij een samenwerking had, en dat gebeurt hier helaas te vaak .

Yep, het was zijn "zakenpartner" (rechterhand) al jaaaaren..... Emoticon: Blush
Ook (heb ik in een ander topic al eens aangehaald) is het zo zo verdomd belangrijk dat je de taal "meester" bent. Deze "rechterhand" regelde het wel even, laat vervolgens regelmatig "documenten" onder zijn neus voorbij gaan maar wat daar nu exact op stond Emoticon: Confused Joost (Mas/Bapak) mag het weten Emoticon: Stupid

Donraphael
User
User icon of Donraphael
spacer line

Goede beton heeft een mengverhouding van 1-2-3, één deel cement, twee delen zand en 3 delen grind. Vaak wordt bij het maken van beton het grind weggelaten wat de zaak behoorlijk verzwakt. Ik heb gezien dat bij de bouw van huizen (op Java) het beton na storten niet getrild wordt. Dus vol met luchtbellen, wat het beton zwakker maakt.
Goede metselspecie heeft een verhouding van 1:2,5 tot 1:3,5. Dus 4 delen zand op 1 deel cement is al aan de karige kant. Inderdaad wordt in Indonesie, omdat cement duur is, hierop bij de bouw flink bezuinigd. Waar ook vaak op bezuinigd wordt is het betonijzer. En zo lang er geen gempa is zal niemand hier iets van merken, maar als de aarde maar een beetje schudt valt alles als een kaartenhuis in elkaar.
Dus al met al zaak bij bij de bouw ieder uur ervan aanwezig te zijn en de bouwspecificaties in het oog te houden.

Revoluties, politiek, religie en goede doelen hebben nuttige idioten nodig

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-09-2011 14:10 siebjans wrote:
Yerun, jou ramen kwestie zie ik minder zitten (wel wind maar ook warmte komt er makkelijk door binnen)
Als je het goed wilt doen zou ik "steense" muren metselen en de ramen proberen op de zijde(s) te maken waar het minst de zon op staat.

Hoge plafonds is wel helemaal lekker Emoticon: Yes! (overigens met plafonds ook oppassen geblazen want daar banjert naar verloop van tijd ook hele familie rat/kat etc.. overheen Emoticon: Yes!
ramen inderdaad niet pal op de zon-kant. Bij de hoge plafonds moet je ervoor zorgen dat er geen dieren 'op' kunnen via bijvoorbeeld het dak. Dit doe je door bijvoorbeeld goede isolatie aan te brengen, en een waterdicht iets zodat lekkages uitgesloten zijn (nou ja, vrijwel uitgesloten)
On 07-09-2011 14:15 siebjans wrote:

[quote removed]

Yep, het was zijn "zakenpartner" (rechterhand) al jaaaaren..... Emoticon: Blush
Ook (heb ik in een ander topic al eens aangehaald) is het zo zo verdomd belangrijk dat je de taal "meester" bent. Deze "rechterhand" regelde het wel even, laat vervolgens regelmatig "documenten" onder zijn neus voorbij gaan maar wat daar nu exact op stond Emoticon: Confused Joost (Mas/Bapak) mag het weten Emoticon: Stupid
En daarom heb ik twee linker handen, Emoticon: Wink geen problemen met het vertrouwen van mensen hier, gewoon alles zelf nog eens nalezen en desnoods uitzoeken.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-09-2011 14:36 Donraphael wrote:
Goede beton heeft een mengverhouding van 1-2-3, ��n deel cement, twee delen zand en 3 delen grind. Vaak wordt bij het maken van beton het grind weggelaten wat de zaak behoorlijk verzwakt. Ik heb gezien dat bij de bouw van huizen (op Java) het beton na storten niet getrild wordt. Dus vol met luchtbellen, wat het beton zwakker maakt.
Goede metselspecie heeft een verhouding van 1:2,5 tot 1:3,5. Dus 4 delen zand op 1 deel cement is al aan de karige kant. Inderdaad wordt in Indonesie, omdat cement duur is, hierop bij de bouw flink bezuinigd. Waar ook vaak op bezuinigd wordt is het betonijzer. En zo lang er geen gempa is zal niemand hier iets van merken, maar als de aarde maar een beetje schudt valt alles als een kaartenhuis in elkaar.
Dus al met al zaak bij bij de bouw ieder uur ervan aanwezig te zijn en de bouwspecificaties in het oog te houden.
Ik zou mijn huis het liefst bouwen met prefab heipalen met daarop van die mooie prefab dekplaten. Dan heb je een stabiele ondergrond die niet gevoelig is voor verzakking en kun je vrij eenvoudig een fatsoenlijk paleisje bouwen dat ook aardbevingen doorstaat, al is dat hier aan de noordkant van Java niet iets waar je direct aan denkt, al is een beving nooit uitgesloten.

Verzakkingen kunnen ook optreden doordat je buren en de rest van de omgeving al het grondwater oppompen. Dat is dan weer niet echt een probleem in zandgebieden bij vulkanen bijvoorbeeld, maar wel in de laaglanden van noordelijk Java, die vroeger veenlanden/moerassen waren en dus gruwelijk gaan inklinken, iets wat niet meer terug te draaien is.

Dit is goed te zien als je in bijvoorbeeld Pluit (uiterste noorden van Jakarta) rondrijd. Daar liggen de U-vormige riolen hoger dan de straat, want deze betonnen bakken blijven als het ware 'drijven', terwijl de rest (straten, huizen en dergelijke) meezakken en inmiddels onder het zeeniveau liggen.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

alles zelf nog eens nalezen en desnoods uitzoeken.

Dat is wat mij betreft de Beste Optie Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 07-09-2011 12:46 Donraphael wrote:

Ik vraag me af of het bouwen van een huis met een kwaliteit zoals wij dat gewend zijn in Nederland, wel mogelijk is. In ieder geval heb ik het nog niet gezien.
Dus een huis gebouwd met goede, mooie, bakstenen met schoonmetselwerk.
Een huis met een dak die nimmer lekt. Immers een Indonesisch huis heeft vaak een dak die lekt, heeft gelekt of nog zal gaan lekken.
Waterleiding met koperen buizen, beton die getrild is in plaats van alleen gestort en dus poreus is.
Is het gebruik van zonnepanelen en een zonneboiler in Indonesie renderend?
Wie heeft hier ervaring mee?

Zonnepanelen en een zonneboiller daar heb ik mijn twijfels over, voor de rest denk ik dat alles mogelijk is.
Goede stenen, goed metselwerk, een niet lekkend dak, goed uitgedroogde dakspanten, die niet meer krom trekken enz. enz.
Maar ja alles heeft zijn prijs.

Schoon metselwerk degelijke daken, park Sukamantri, maar ik denk dat dit onder leiding van een Nederlandse deskundige is gebouwd.
Heb daar wel een plavuizen vloer gezien die waarschijnlijk door een niet goede fundering door het grondwater omhoog was gekomen.

Het is mogelijk maar je moet wel degelijk een goede deskundige bij de hand hebben.
Die zijn hier best ook wel te vinden, maar dan moet je toch zelf met een degelijke kennis van zaken de vinger aan de pols blijven houden

spacer line  

On 07-09-2011 15:22 Malam wrote:

[quote removed]

/indo0141040x684.jpg]Click to see original image[/url]

Schoon metselwerk degelijke daken, park Sukamantri, maar ik denk dat dit onder leiding van een Nederlandse deskundige is gebouwd.

Yes indeed. Inderdaed.
Ze hebben hun tukang zelf goed opgeleid , ik dacht dat ze toen ook naar Ollanda waren gegaan.Dat had het bestuur in 2003 of 2005 aan mij verteld .

Mijn ouderlijk huis , zgn Rumah Belanda was gebouwd in 1939 , in de toenmalige Gambir area , Weltevreden in de oude Batavia..
Goe doordachte bouw , hoge muren/plafond en ventilatie .
Jammer dat het 4/5 maanden geleden verkocht werd .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Om Sid dat dacht ik al, de huizen zijn echt degelijk zelfs nu ziet het er nog gelikt uit.
Jammer er staat één huis, waar de fundering waarschijnlijk niet diep genoeg de grond in is gegaan, waardoor het grondwater of het water van de sloot die erachter ligt die tevens de afwatering van de sawa erachter is, de vloer omhoog heeft geduwd.

Vandaar dat ik ook zei, dat je zelf met een gedegen kennis van zaken de vinger aan de pols moet houden.
Ook iets van waterhuishouding afweten enz. enz.

Het stulpje wat ik huur hebben ze eerst een fundering gemaakt van grote keistenen, zoals je hier op Java veel ziet.
Daar op een betonnen plaat, toen we hier 5 jaar geleden kwamen lag de plaat nog 5 cm boven het niveau van de zeer drassige grond.
Nu ligt het inmiddels gelijk met de grond.
Op zich nog geen probleem de vloer binnenshuis ligt 25 centimeter hoger, maar gegarandeerd met de snelheid die de boel zakt dat over een jaar of 10 bij flinke regenval de boel blank staat.

Jammer als ze in plaats van die sleuven van 80 cm diep gevuld met keien een stuk of 20 poeren hadden gemaakt van 3 meter diep, dan hadden ze op keiharde grond gezeten en dan had de boel slecht enkele centimeters gezakt.
Zelfde materiaal, zelfde werk.

spacer line  

On 07-09-2011 14:36 Donraphael wrote:
Inderdaad wordt in Indonesie, omdat cement duur is, hierop bij de bouw flink bezuinigd .

.
Bij de gewone particuliere bouw is het te wijten aan 2 hoofdzaken

1. Korruptie , men neemt bewust andere mengverhouding en minder kwaliteit bouwcomponenten.
Vaak is het een dubieuze samenwerkin g tussen de aannemer en uitvoerder .

2.Gebrek aan fondsen .Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
De Indonesiers vanaf de tukangs t/m de architect en civil Ingenieur hebben voldoende kennis in huis .

Alleen door die 2 bovenstaande handicaps worden pruts werk geleverd.
Toen mijn oom een huis wil bouwen (bijna 60 jr geleden) werd de tekening uitbesteed bij een andere oom (werkzaam bij HBM) , en bevriende aannemers en architecten.
En een familielid die toezicht houdt bij de bouw .

Als je een huis wil bouwen moet je wel de mensen kennen .

spacer line  

On 07-09-2011 14:44 Yerun wrote:

[quote removed]

Dit is goed te zien als je in bijvoorbeeld Pluit (uiterste noorden van Jakarta) rondrijd. Daar liggen de U-vormige riolen hoger dan de straat, want deze betonnen bakken blijven als het ware 'drijven', terwijl de rest (straten, huizen en dergelijke) meezakken en inmiddels onder het zeeniveau liggen.

PLUIT ?
In de buurt van Muara Karang ?
Welke project was het , en wie is de developer .
Ik had leuke gesprek gehad over een nieuwe project in de lobby van Mall Taman Anggrek met de verkopers.
Ze zijn bezig met het verkoop van nieuwe appartement , als je folders ziet , lijkt het op een futuristische gebeuren.
De flats zijn ook murah meriah v.a 170 jut ( een nieuwe Lada) .
http://greenbaypluit-agungpodomoro.blogspot.com/

Ik begrijp geen fluit van waarom ze daar bouwen , zijn de mensen dan niet bang dat ze in de toekomst naar hun geld/investering kunnen fluiten ?
De groep staat goed aangeschreven" , ondanks dat ben ik huiverig omdat het ook te ver ligt van Gambir(Jakarta Pusat) .

Zie Podomoro City , naast Taman Anggrek
http://www.podomorocity.com/
Aan de linker kant kost een flatje va 1 M
Bij de middelste gebouw 600 jut (bijna uitverkocht )
Bij de rechter deel, app.blok , bruine kleur 300-400 jut.
Maar dan is het een oude blok.

spacer line  

On 07-09-2011 12:46 Donraphael wrote:

Mijn gedachten zijn om, indien de wetgeving veranderd is en een buitenlander grond in Indonesie mag bezitten, daar een huis te bouwen. (Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.)

Ik wacht op de verandering van de wetgeving omdat ik vind dat het op naam zetten van mijn vrouw (na het opmaken van een notariale akte pisha harta) geen goede optie is.
Familierechtelijk is de buitenlandse echtgenoot dan in het nadeel(Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.)

. Immers bij een scheiding (niet uit te sluiten, kan iedereen gebeuren) wordt het huis niet verdeeld. Bij overlijden van de echtgenote erft de man niets. (Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.)

Zakelijk gezien een heel slecht contract.
Ik vraag me af of het bouwen van een huis met een kwaliteit zoals wij dat gewend zijn in Nederland, wel mogelijk is. In ieder geval heb ik het nog niet gezien.( Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.)

?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Kan je lang wachten
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Als je al wettelijk getrouwd is met jou vrouw is het NIET meer mogelijk.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Flauwe kul . Een echtgenoot (ook buitenlanders) zijn wettelijk erfgenamen , precies zoals in Nederland.
Bij een scheiding wordt de vermogen(ook onroerend goed) die samen opgebouwd werd in principe door 2 gedeeld .
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Zit je dan in de rimboe of zo ?.

Donraphael
User
User icon of Donraphael
spacer line

Surya Atmadja,

Nadat de nieuwe immigratie wetgeving (UU 6/2011) door de president RI geratificeerd is, heb ik toch goede hoop dat ook het verbod voor buitenlanders om grond te mogen bezitten - daterend uit het Sukarno-tijdperk, ingegeven door zijn rampas-politiek - veranderd zal worden.
De Indonesische wetgevende macht begint in te zien dat het niet strookt met de mensenrechten om mixed-couples te discrimineren. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat ook dit stukje discriminatie - het verbod voor mixed-couples om grond te mogen bezitten - opgeruimd zal worden.
Ik verwacht niet dat de wet zo veranderd zal worden dat alle buitenlanders grond zal mogen bezitten, maar het is denkbeeldig dat de wet zo veranderd zal worden dat de buitenlandse echtgenoot èn zijn Indonesische echtgenote, misschien na een aantal jaren huwelijk, wèl grond zal mogen bezitten.
Het is waar dat een Pre Nuptial Agreement (Akta Pisah Harta) alleen voor het huwelijk gesloten kan worden. Er bestaat ook een Post Nuptial Agreement. Helaas wordt deze overeenkomst in de regel door de Indonesische rechter niet geaccepteerd.
Een optie kan zijn: scheiden, een Pre Nuptial Agreement laten opmaken en daarna weer trouwen.
Bij een scheiding waarbij er sprake is van een Pre Nuptial Agreement, worden bezittingen niet verdeeld. Het huis op naam van de Indonesische vrouw blijft 100% van haar.
Bij overlijden van de vrouw, waarbij in het huwelijk sprake is van een Pre Nuptial Agreement, valt de erfenis niet aan de (buitenlandse) echtgenoot tenzij in de overeenkomst een finaal verrekenbeding is opgenomen.
Blijft het feit dat, als de buitenlandse echtgenoot land van de Indonesische echtgenote erft, hij het binnen een jaar moet verkopen daar het, conform de rampas-wetgeving van 1960, na die periode geconfiskeerd wordt door de Indonesische staat.
Ja ik zit in de rimboe die Semarang heet. Daar zeer weinig huizen gezien van Nederlandse kwaliteit. Dus géén één.

spacer line  

On 08-09-2011 21:15 Donraphael wrote:
Surya Atmadja,

b] verbod voor buitenlanders om grond te mogen bezitten - daterend uit het Sukarno-tijdperk, ingegeven door zijn rampas-politiek - veranderd zal worden.

Ja ik zit in de rimboe die Semarang heet. Daar zeer weinig huizen gezien van Nederlandse kwaliteit. Dus géén één.

Meneer , het verbod om grond van Indonesiers aan buitenlanders ( niet Indonesiers) te verkopen was gebaseerd op de Nederlandse of Ned.Indische Agrarische Wet.
Silahkan diCek .
En wat bedoelt u met rampas wetgeving van 1960 / van Soekarno ?

Een Post Nupt agrement bestaat niet in Indonesia.
U moet de Indonesische rechtsysteem niet verwarren met de Nederlandse .

Hoe zit het eigenlijk , zeer weinig , Dus géén één Indonesische huizen met vergelijkbare Nederlandse kwaliteit ?

marcel70
User
spacer line

On 08-09-2011 23:10 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Meneer , het verbod om grond van Indonesiers aan buitenlanders ( niet Indonesiers) te verkopen was gebaseerd op de Nederlandse of Ned.Indische Agrarische Wet.
Silahkan diCek .

Om sid dat was geloof ik 66 jaar geleden,het wordt toch eens tijd dat Indonesie dat een beetje gaat veranderen,vooral voor mix couples.
U kan toch ook een huis kopen in Nederland.
In Singapore, Korea, Malaysia en bijna heel Azie.

Becik ketitik olo Ketoro

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 09-09-2011 05:59 marcel70 wrote:

[quote removed]

Om sid dat was geloof ik 66 jaar geleden,het wordt toch eens tijd dat Indonesie dat een beetje gaat veranderen,vooral voor mix couples.
U kan toch ook een huis kopen in Nederland.
In Singapore, Korea, Malaysia en bijna heel Azie.
sinds 1 januari de nieuwe immigratiewetten zijn ingegaan IS er veel veranderd; het is nu veel eenvoudiger om bij je Indonesische partner te wonen met een normaal visum (KITAS) en bovendien mag de partner na 2 jaar KITAS zonder extra werkvergunning werken in Indonesie zonder beperkingen. Dat de rest nog niet aangepast is lijkt me een kwestie van tijd, want er zijn de afgelopen jaren al meer van deze vernieuwingen geweest. En daar pluk ik de vruchten van. Emoticon: Shiny

Maar ja, dat huis bouwen moet ik nog maar even mee wachten dus, want dat is nog problematisch onder de huidige wetgeving. Gelukkig voor mijn huwelijk wel netjes een notarieel contract op laten maken, dus er hoeft niets verkocht te worden in opdracht van de overheid na een x periode.

spacer line  

On 09-09-2011 07:27 Yerun wrote:

[quote removed]
Gelukkig voor mijn huwelijk wel netjes een notarieel contract op laten maken, dus er hoeft niets verkocht te worden in opdracht van de overheid na een x periode.

Gelukkig heb je goed opgelet en niet dom en hardleers doet zoals sommigen van je medelanders .
Je weet zelf hoe ik door sommigen verguisd werd toen ik voor het eerst omong kosong verhalen verteld over deze materie .

Over die veranderde imigratie wet is een normale verandering , in Nederland (waarschijnlijk andere landen ook) bestaat de mogelijkheid om visum/verblijfvergunning op basis van gezinshereniging ( universele rechten v.d mens) .
Je weet mss ook wel hoe de slappe Nederlandse vreemdelingenwet/immigratie werd ontdoken door buitenlanders .En men heeft het veranderd/aangescherpt.

In Indonesia kan men al jaren ( bisa dicek) om bij je huwelijkspartner te vervoegen MITS men aan de eisen voldoen.
Voldoet men aan de eisen , dan is er geen vuiltje aan de lucht.
De (on)mogelijkheden staat duidelijk beschreven in de U.U. Keimigrasian.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Marcel ( en ook anderen Emoticon: Wink ) : De Indonesische UUPA was een voortzetting van de Nederlandse A.W .
Het is om het bezit van de "inlanders"te beschermen , anders werd het opgekocht door Nederlanders of buitenlanders .
Daar na werd het aangepast door UUD 1945 (grondwet) .

DUS ik vraag me wat die menir bedoelde met rampas huppeldepup van Soekarno .
Men moet de UU Perkawinan , UU Kewarisan , UU Keimigrasian goed lezen en de linkt met elkaar zien.
Je kan niet alleen maar naar 1 UU kijken.

Ik weet dat sommige developers bezig aan het lobbyen zijn , maar hoop van harte dat ze hun zin niet krijgen .

Voor de rest , jullie moeten mijn "bijdrage" als een beetje O.H Emoticon: Wink verhaal zien.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Voor de rest , jullie moeten mijn "bijdrage" als een beetje O.H verhaal zien.

vele outsiders weten dat al langer OM SId

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 09-09-2011 10:25 zieleffe wrote:

vele outsiders weten dat al langer OM SId

Outsiders zullen mij lastig of een OH er vinden.
Insiders die mijn posting lezen kunnen niet mijn posting zo maar als O.H bestempelen.
Mijn principe-motto is : BISA diCEK Mas .

Gaan we nu terug naar de topic: HUIS bouwen (al dan niet) op eigen grond .

Donraphael
User
User icon of Donraphael
spacer line

Om Sid,

De oude koloniale wetgeving waar u op doelde kwam Soekarno in zijn rampas-politiek goed van pas. Immers, Soekarno was destijds almachtig en kon als hij wilde, de wetgeving zo laten aanpassen dat er geen rampas op WNA's mogelijk werd.
Door deze rampas-politiek werden de Nederlandse Indo's gedwongen om WNI te worden als ze hun bezittingen niet wilden kwijtraken. Vele Nederlandse bedrijven werden destijds ook in het kader van deze rampas-politiek - die overigens Indonesia 50 jaar in economische ontwikkeling terug wierp - genaast (geconfiskeerd).
Een ander voorbeeld van zijn rampas-politiek was Soekarno's begeerte om andere landen in te pikken. Zijn "Konfrontasi-politiek" om desnoods met een oorlog Maylaisia bij Indonesie in te lijven is voor Soekarno in een jammerlijke nederlaag is uitgelopen. Goed voor Maylaisia dat Soekarno moest afdruipen. Maylaisia is nu qua welvaart en afwezigheid van corruptie een voorbeeld voor Indonesia. Misschien dat het beter is geweest als het parlement van Indonesia in Kuala Lumpur heeft gezeten in plaats dat, zoals Soekarno het wilde, het parlement van Maylaisia in Jakarta zou moeten zitten.

Maar al met al, in Indonesia zijn de tijden ten goede gekeerd. En zoals Yerun zegt: Het is een kwestie van tijd dat er meer ten goede voor de mixed-couples zal veranderen. En zoals Yerun zal ook ik hiervan de vruchten plukken.
Indonesia kan, op straffe van gezichtsverlies in de wereld, het zich niet meer permitteren om deze mixed-couples als paria's te behandelen.

Mochten mensen zijn die vinden dat dit verhaal off-topic is: Dit is de achtergrond van de onmogelijkheid voor een WNA om een huis op eigen grond te bouwen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,445,783 topic views - 223,953 posts - 13,528 topics - 16,745 members - last post @ 24-11-2017 02:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,490,285 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com