indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

schil057
User
spacer line

Hallo allemaal... Wij gaan over 3 maanden een rondreis maken op java en daarna een week naar Bali. We worden nu geadviseerd om naast DTP, Buiktyfus en Hepatytus A vaccinaties ook Malariapillen te gebruiken. (Advies van de GGD)
Ik kan echter niet achterhalen welke pillen we moeten nemen. Het schijnt af te hangen van de soort muggen in een bepaald gebied?

Kan iemand ons helpen met deze vraag, en ons vertellen welke medicijnen we nodig hebben, of welke muggen er zijn?

Groet,

Henry Schilder

(reisschema: yogayakarta - prambanan - Solo - Malang - Bromo(vulkaan) - Bukit Merawan - Kalibaru (plantages) en vervolgens per boot naar Bali alwaar wij nog enkele excursies gaan doen)

kleinsmann
User
User icon of kleinsmann
spacer line

Hmmm GGD bij mij in de buurt vertelde me dat Java echt geen pillen nodig had hoor. Maar goed, je kan het doen...

Just because you're paranoid don't mean there're not after you...

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Aan je reisschema te zien zou ik geen malaria tabletten gaan slikken, zeker niet op voorhand. Dat is iets wat naar mijn mening alleen 'moet' als je naar ondoordringbare en onbewoonde gebieden gaat. Jawa en Bali vallen daar niet onder Emoticon: Wink

jogry
User
spacer line

Mijn dokter hier in australia schreef mij voor Doxycycline voor malaria. Ik heb de injecties gehad,. Emoticon: Smile Emoticon: Smile

jolanda
User
spacer line

maria
User
spacer line

Voor Java is het advies om paludrine tabl. te slikken, 2 maal daags 1 tabl. Voor Bali zijn geen malaria tabl. nodig. Wel is het advies om muggenspray mee te nemen met de stof DEET erin ivm de dengue mug. Deze spray kun je verkrijgen bij de apotheek of drogist in de handverkoop.
Ik werk als doktersassistente en breng vaak reisadviezen uit in mijn werk voor div. landen. Dit antwoord is dan ook volgens de richtlijnen van de LCR.
Jogry schreef over doxycycline voor malaria. Dit is slechts een alternatief daar je met deze tabl. niet in de zon mag. Erg onhandig in een land als Indonesie, lijkt me.
Veel reisplezier, maar dat zal beslist wel lukken.

maria
User
spacer line

Voor Java is het advies om paludrine tabl. te slikken, 2 maal daags 1 tabl. Voor Bali zijn geen malaria tabl. nodig. Wel is het advies om muggenspray mee te nemen met de stof DEET erin ivm de dengue mug. Deze spray kun je verkrijgen bij de apotheek of drogist in de handverkoop.
Ik werk als doktersassistente en breng vaak reisadviezen uit in mijn werk voor div. landen. Dit antwoord is dan ook volgens de richtlijnen van de LCR.
Jogry schreef over doxycycline voor malaria. Dit is slechts een alternatief daar je met deze tabl. niet in de zon mag. Erg onhandig in een land als Indonesie, lijkt me.
Veel reisplezier, maar dat zal beslist wel lukken.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

De laatste keren (jaren) dat ik op Java was heb ik geen medicatie tegen malaria gehad... niet meer nodig in deze tijden in deze gebieden... Anti-mug met Deet is echter wel aan te raden... Vooral 's avonds als je nog buiten bent... of geen airco op de kamer hebt...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Eigenlijk geef je zelf het antwoord op jouw vraag...ik kreeg van GGD ook gewoon antimug-spray,de nodige Hepatitis-A en de andere gangbare prikjes,maar niet tegen malaria,tenzij je de bush ingaat natuurlijk. Emoticon: Clown

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

On 28-05-2004 23:06 Veer01 wrote:
maar niet tegen malaria,tenzij je de bush ingaat natuurlijk. Emoticon: Clown

Mag ik nogmaals op het wijdverbreide misverstand wijzen dat malaria iets met de jungle te maken zou hebben. Juist in bewoonde tropische kustgebieden komt malaria veel voor (in IndonesiŽ vooral in Nusa Tengara Timur), maar het is niet epidemisch. Veel muskieten broedden in stilstaand brak water. De plaatselijke bevolking is meestal immuun, maar nieuwe bezoekers zijn dat niet. Als voorbeeld mag dienen de enorme sterfte onder nieuw aangekomen VOC-personeel in Batavia vanaf 1733. De oorzaak was een malariamug die zich vermenigvuldigde in zoutwater visvijvers ten noorden van de stad (deze visvijvers zijn er nog steeds!). Drie kilometer ten zuiden van Batavia kwam malaria al niet meer voor, omdat de mug slechts een actieradius van 3 kilometer had.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Oh,ja dat zal wel zo zijn,maar dit is de info die ik kreeg rechtstreeks van de GGD hier. Emoticon: Shut up!

Romie
User
spacer line

Beste Maria,

Kom net terug van de travel clinic om m'n prikken te halen. En daar werd verteld dat de malaria mug wel op Lombok aanwezig is! Wij willen namelijk voor twee dagen de kleine eilandjes bij Lombok gaan bezoeken. De arts van 't clinic zei al dat je voor twee dagen geen pillen kan/moet slikken. Maar klopt 't ook dat op Lombok de Malaria mug is.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Romi

maria
User
spacer line

Hallo Romie,

Sorry voor het late antwoord maar ik had je vraag niet eerder gezien. Op Lombok en de gili eilandjes is inderdaad een malariamug. Het advies is danook om bij verblijf van3 nachten of langer malaria tabl. te slikken en wel paludrine en nivaquine. Bij een verblijf van 1of 2 nachten volstaat antimuggenspray met de stof deet erin.
Als ik eerlijk ben zou ik het jammer vinden om zo kort op Lombok en/of de gili eilandjes te verblijven. Lombok is een erg mooi eiland waar je echt wel een paar dagen kunt vertoeven. En om nog eens extra uit te rusten is Gili Air wel iets. Lekker rustig, geen verkeer, alleen paard en wagen. Echt een genot. Laat je door de malaria tabl. niet weerhouden om deze eilanden te bezoeken.
Veel plezier.
Maria

maarten
User
spacer line

Hoi Maria,
Heel erg goed, jouw gezondheid adviezen ,maar ik wilde nog even wat toevoegen aan het gebruik van paludrine / nivaquine als middel tegen malaria.
Die middelen zij uitstekend voor gebruik van korte duur bv. vakanties ,maar voor langdurig gebruik af te raden. Ik zelf heb ong. 2 jaar paludrine geslikt omdat ik in een malaria gebied in Nigeria woonde. Na terug keer in Holland kreeg ik na het stoppen van het spul een soort afkick verschijnsel. Iedere maand 2 dagen echt heel ziek ongeveer een jaar lang. Dokters in het Havenziekenhuis in Rotterdam constateerde dat dit kwam door langdurig gebruik van boven genoemde medicijnen. Het middel bleek erger dan de kwaal.
Wat betreft de muskieten die eigelijk overal in IndonesiŽ voor komen het volgende.
Het heeft volgens mij te maken met de omstandigheden, de tijd van het jaar, de plaats maar vooral de hygiŽne. De meeste hotels en wisma`s in IndonesiŽ zijn proper. Maar ook in de grote steden vlak bij je hotel vind men kampongs met open riolen die alleen worden schoongemaakt als ze verstopt zijn. Dus in het kort, de kans op gestoken te worden door een muskiet is overal even groot. Vooral s`morgens en s`avonds zijn ze actief.
Dus smeren is het beste
Iedereen een prettige vakantie in IndonesiŽ
Maarten

caroline
User
spacer line

Hoi, ik ga 2 keer per jaar naar Bali en slik nooit iets tegen malaria.
Ik begin altijd 2 weken voordat ik ga met het slikken van vitamine B tabletten en ga daar tijdens mijn verblijf op Bali mee door. Het schijnt dat je bloed hierdoor minder zoet ofzoiets wordt, in ieder geval de muggen prikken mij niet meer en als je je dan ook nog insmeert heb je geen probleem. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van het slikken van die pillen tegen malaria, wat een ander verhaal is als je de jungle in gaat natuurlijk

Frank
User
spacer line

Sorry voor het late antwoord. Wij vertrekken over een dikke week naar IndonesiŽ, meer bepaald Java, Bali en Lombok (in totaal 3 weken).
En ons werd wel medegedeeld door het Instituut voor Tropische geneeskunde in Brugge (ik ben belg) om malariapillen te nemen. Heb hier de doos voor mij liggen: Malarone.
Moet wel zeggen dat het niet goedkoop is, en dit is waarschijnlijk de reden dat er velen het risico nemen om er genen in te nemen. Per doos komt het op ongeveer Ä 43,00. Wij zijn met z'n drieŽn enhebben 7 dozen nodig. Enkele dagen voor het vertrek starten met inname tot 3 weken na terugkeer.
Maar vergeet aub ook niet om muggemelk met DEET mee te nemen. Is waarschijnlijk even belangrijk. Ik heb de gel gekocht en die gaat na aanbrengen 12 uur mee. Merk: MoustiMug 75ml.
Verfder hebben we vaccinaties gekregen tegen Hepatitis A (2 stuks) en thyfus. Andere inentingen waren niet nodig. Moet wel zeggen dat het bij ons een groepsreis is en dat alle hotels 5 sterren zijn en daarom loop je blijkbaar minder gevaar. Zie mijn forumvraag 'waarop letten'.
Ik hoop je alsnog een beetje geholpen te hebben.
Wil je onze reiservaring weten, stuur dan een mailtje op frank.balduckRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.skynet.be

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

F*ck! 43 * 7 = 301 euro! mijn god, nee, dan begin ik er al helemaal niet meer aan zeg! Gelukkig is het slikken geen manier om malaria te voorkomen, dus bijten kunnen muggen nog, en ziek worden kan ook nog altijd. Hopelijk niet natuurlijk.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,989,892 topic views - 236,319 posts - 13,704 topics - 27,616 members - last post @ 28-01-2020 14:50 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,862,176 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com