indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Een paar maanden geleden kreeg ik 3 Melati""s, heerlijke geurende planten.
De vorige planten waren dood gegaan.En: jawel hoor, de nieuwe planten hebben wel gebloeid, maar beginnen weer te kwijnen, zucht!
Wat doe ik fout?Ze staan op een zonnige plek, worden goed verzorgd ,maar weer..
Wie weet raad?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

teveel water misschien? Staan ze binnen of buiten? Hier in de tuin doen ze het prima:

• Ze staan in de halfschaduw onder een 'Mahkota dewa' met weinig blaadjes
  • Ze staan op zandgrond
  • Ze krijgen eens in de paar dagen water uit de tuinslang als het niet regent
  • Ze hebben lichte bemesting in de vorm van kokos-hout-zaagsel

Yerun

• merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Hi Yerun, de Melati"s staan binnen, heb helaas geen tuin.
    Ja, waar haal ik zo gauw kokus-houtzaagsel vandaan?Ga informeren bij een tuincentrum.
    Het gekke is dat mn Hisbiscusplanten het hier prima doen, bloeien door tot in de winter.
    In ieder geval bedankt voor de tip.
    Selamat

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Ik denk dat het voor iedere plant weer wennen is. Ik zet hier ook planten in de tuin op een verkeerde plek. Doodgaan doen ze niet, maar als ik ze verplaats bloeien ze binnen enkele weken weer helemaal op tot de plant zoals ik deze kocht. ghehe.. Emoticon: So funny

dangdude03
    User
    User icon of dangdude03
    spacer line

Tien jaar geleden heeft een reismaat van mij uit IndonesiŰ een stek (30 cm tak) van een witte kemboja boom meegenomen naar Nederland. Na het afsnijden (eerst gevraagd aan de eigenaar van de tuin) heeft hij die tak in natte kranten gewikkeld en in plastic in zijn koffer meegenomen. Eigenlijk is dit niet toegestaan en bij controle van de douane op Schiphol zou je moeilijkheden kunnen verwachten. Maar bij thuiskomst heeft hij de stek met wortelpoeder bestreken en in een pot met aarde gezet. Hij heeft hem op een zonnige plek boven de cv in zijn kamer gezet en de plant is het gaan doen. Eerst verloor de stek nagenoeg al zijn bladeren, maar herstelde zich al vrij snel. Het is nu een hele boom aan het worden en hij heeft enkele malen in bloei gestaan. Vorig jaar heeft mijn zus in navolging van deze ervaring hetzelfde gedaan met drie stekken en die zijn het ook goed gaan doen. Eerst gaf ze de planten kennelijk teveel water, want er ontstonden witte schimmelplekken op de stammetjes, maar na advies van een bloemist hiermee te minderen zijn de planten nu geheel gezond. Wat opvalt is dat deze plant hier veel meer blad ontwikkeld dan in het thuisland, waar ze vaak kale takken heeft die overigens wel voortdurend in de bloesem zitten. Hier komt de plant moeilijker in bloei en ontwikkeld juist veel meer blad.

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Pohon kemboja , hiiiiiii banyak setannya.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

mas jono
    User
    spacer line

Munkin ada tour di makam makam ya?

dangdude03
    User
    User icon of dangdude03
    spacer line

On 29-09-2006 09:39 sidia wrote:
    Pohon kemboja , hiiiiiii banyak setannya.

Nee mas Sid, de bewuste persoon heeft die vele duiveltjes niet naar zijn huis meegenomen. En ik heb wel eens gehoord dat die jin2 of geesten de oversteek over de oceaan nooit maken. Hij heeft in ieder geval geen vallende kiezelstenen in huis gehad, geen betelnoot sap langs de wanden van zijn kamar mandi en ook geen last van klopgeesten gehad.

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

misschien een nieuwe topic:goena goena en mystiek?

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Op Tahiti is er een 'eigen soort' naar het schijnt, de 'Tiare Tahiti' er wordt van deze soort ook een natuurlijk geparfumeerde 'kokos-olie' gemaakt door de bloemen in de fles met kokosolie te doen .....

en natuurlijk ˇˇk voor:

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ik heb deze potje met een onbekende plant eens gevolgd, toen wij in indonesiŰ waren.
    Ja zag op een gegeven moment lange stengels uitkomen en dat groeide maar, tot het de grond raakte en zo een plant werd, die wilde overleven en met de aanraking van de grond, het doorgroeide.
    ZO kom je tot een ondekking dat en waarom er zo veel en gemakkelijk de planten daar blijven groeien.
    Overleven is het motto.
    En ik denk dat het ook de instelling van de mensen daar is.
    Overleven.............................. Emoticon: Cry Emoticon: Devil Emoticon: Stupid
    Begrijp u het !!!!!!!!!!!! Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny
    Ik ook niet...................... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Hallo allemaal,

Laatst heb ik een Melati putih gekocht,
    zie hieronder de liefde van me leven hahaha..

Mijn vraag is, weet iemand toevallig waar je in Nederland online
    een Melati putih kan kopen met dubbel bloemblad? Via google lukt het me niet.

spacer line  

Op 15-07-2012 22:05 schreef vincesince87:
    Hallo allemaal,

Laatst heb ik een Melati putih gekocht,
    zie hieronder de liefde van me leven hahaha..

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Mijn vraag is, weet iemand toevallig waar je in Nederland online
    een Melati putih kan kopen met dubbel bloemblad? Via google lukt het me niet.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,421,991 topic views - 223,906 posts - 13,518 topics - 16,742 members - last post @ 23-11-2017 02:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,449,157 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com