indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
ru.kramer
User
spacer line

Hallo,

Ik ga 9 november voor 5 weken naar Bali. Ik mag in een huis van vrienden van mij in Nusa Dua logeren. Nusa Dua ligt vlak bij vliegveld. Maar als ik een tocht wil maken op Bali of eens naar Kuta of Denpasar wil heb ik vervoer nodig. Is er iemand die ervaring heeft met een gids. Graag een die Nederlands of Engels spreek. Wie heeft en tip voor mij.
Toen ik in 2001 op vakantie was naar Sri Lanka hebben we een kindertehuis bezocht. Ik heb 3 jaar een jongen gesponsord voor zijn studie. Ook hebben we toen een donatie gedaan voor de renovatie van het wasruimte voor de kinderen. Zijn er op Bali ook kindertehuizen? Of gaat het op Bali wel goed door het toerisme en moet je op een ander eiland zijn. Wie kan mij daar iets over vertellen?

Bij voorbaat dank,

Ruudt

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Net een mail gezonden.
Wacht af.
Umberto

Jantje
User
spacer line

Hoi Umberto,

Heb je de becak al ontvangen? Emoticon: Shiny

spacer line  

Op Bali moet nog het kindertehuis Giri Asih staan. Kijk eens via Google. Zag er destijds via Internetpresentatie prima uit.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Je kunt ook kijken in Negara.
Umberto

spacer line  

Ruudt ik heb een balinese gids en tevens chauffeur die ook nog goed Nederlands spreekt,als je interesse hebt mail ik je wel.
Er zijn op Bali genoeg tehuizen die onder schrikbarende omstandigheden hun hoofd boven water moeten houden.
Umberto doet ook goede dingen,maar er zijn zeker ook andere organisaties die zich bekommeren om het leed van deze kinderen.
Bali is een pracht eiland,maar als je daar de kindertehuizen binnen loopt ,dan zie je de keerzijde van alle schitterende hotels,en resorts.
Kijk op www.balikids.com ,daar staan wat aderessen van kindertehuizen die bij deze organisaties bekend zijn.
Giri-asih is zeker een goed voorbeeld van initiatiefnemers uit Nederland die het gehele tehuis gerenoveerd hebben,zie www.giri-asih.nl .
Misschien een tip mocht je toch iets willen doen aan deze tehuizen,breng zoveel mogelijk goederen mee,die je terplaatse koopt ,bij de makro bijvoorbeeld.gewoon de dagelijkse dingen die een kind nodig heeft van zeep tot tandenborstels,schriften potloden enz enz .
Rijst,olie suiker doen het ook altijd goed,vermijd het geven van geld rechtstreeks,want je het nooit of het daadwerkelijk tengoede van de kinderen komt.Deel het daarom rechtstreeks terplaatse aan de kinderen uit,en geniet van hun dankbaarheid.zodat je met een goed gevoel weg kan gaan.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ik heb een particuliere Yayasan. Emoticon: Shut up! Ik doe alles alleen
Er zijn inderdaad veel weeshuizen in Bali Emoticon: Yawn 27 en nog meer
Heel attent van je Tukad Ganga om aan te prijzen wat er aangeschaft kan worden / meegenomen/.
Ieder doet graag zijn / haar best.

Umberto

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ter informatie: Vanuit Nederland tot en met Bali ( Ind.) begeleiden we de stagaires.Ook zijn er Nederlanders aanwezig die hun bedrijvigheid hebben in Bali ( wonen en werken )
Umberto

jenny s
User
spacer line

En een goede gids: vraag Made (bali_happy2004Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com). Spreekt helaas geen Nederlands, maar wel Engels en weet een hoop...

ru.kramer
User
spacer line

Ik wil graag alle mensen die gereageerd hebben op mijn oproep bedanken. Iedereen die op het Forum reageerden en ook de mensen die mij persoonlijk een mailtje stuurden. Ik heb een gids, een zekere Kadek uit Jimbaran. Hij spreekt Nederlands en ik heb al een paar keer telefonisch contact met hem gehad. Hij heeft al verschillende dingen voor mij uitgezocht en enkele dingen geregeld. Ik denk dat ik straks in november een goede gids aan hem heb. Ik heb al het gevoel dat ik een vriend op Bali heb.
Mijn vraag over de kindertehuizen werdt heel snel, binnen een half uur beantwoord door de stichting SIDHI ASTU. Ik heb de site van de stichting door gelezen, en heb daar een goed gevoel over. Een hele mooie, duidelijke goed opgezette site. Goed verzorgd en veel informatie. Ook had ik gelijk een mailtje van dhr. Umberto Hagen zeer attent. Ik heb inmiddels verschillende mailtjes van Umberto gehad met verdere informatie over de stichting. Ik ga in november kijken in het kindertehuis Sidhi Astu in Denpasar en als ik tijd heb misschien ook wel in Palasari. Ik heb daar een goed gevoel over.
Ook kreeg ik wat vervelende mailtjes waar ik voorlopig niet op wil reageren. Eerst ga ik kijken in de kindertehuizen en als terug kom in december reageer ik misschien wel. Toen ik Umberto mailde naar aanleiding van de mailtjes, kreeg ik geen duidelijke mailtjes terug, een beetje onduidelijke antwoorden en dingen waar ik niet om vroeg. Maar goed ik wacht wel af en zie wel wat voor problemen ik aantref in de tehuizen misschien kan ik ze oplossen.
Ik ben benieuwd naar mensen die al kinderen sponseren bij de stichting SIDHI ASTU. Of mensen die geld gedoneerd hebben aan de stichting. Krijg je ook reacties uit Indonesie? Graag inlichtingen daar over.
Ik las in het Forum dat de stichting zich ook heeft bezig gehouden met de tsunami in 2004, en de aardbeving, en de overstroming bij Yogjakarta dit jaar. Dat is een goede zaak. Ook houdt de stichting zich bezig met stagaires die naar de kindertehuizen gaan.
Ik ben benieuwd naar Bali hoe het mij daar bevalt en vertrek 9 november.

Ruud

hapluck
User
spacer line

Kun je mij het adres van die gids Kadek mailen Ruud. Ik ga misschien volgend jaar naar Indonesie en het lijkt me makkelijk een gids te hebben die Nederlands spreekt.
Je vroeg ook nog naar mensen die geld geven of kinderen sponseren via de stichting Sidhi Astu, ik heb familie in Zeeland en die heb ik er geloof ik wel eens over gehoord. Zij gaven dacht ik geld voor zo'n weeshuis via die stichting. Ik kan het ze nu niet vragen want ze zijn op vakantie, ja Zeeland heeft nu herfstvakantie. Zodra ik ze gesproken heb laat ik het horen. Ik heb trouwens ook die site bekeken, ziet er goed uit.

Hapluck

ru.kramer
User
spacer line

hapluck,
Wanneer ga je precies naar Indonesie? Ik kan ook eerst kijken of het wel een goede gids is, en dan als ik terugkom in december je het adres en telefoonnummer mailen. Of heb je liever dat ik al een afspraak maak, maar dan moet ik weten wanneer je gaat. Mail me maar. En dan je familie in zeeland die kinderen sponseren via de stichting Sidhi Astu. Als ze terug zijn van vakantie, vraag dan voor mij, hoe dat gaat bij die stichting. Ook reactie uit Indonesie? Graag voor 9 november want dan vertrek ik. Ik heb nog niet veel reactie gehad op mijn vraag over de stichting. Een paar mailtjes nog maar. Een was wel leuk, een echtpaar uit het verre zuiden, Limburg, vragen mij een pakje mee te nemen voor een meisje uit het kindertehuis Sidhi Astu. Ze hebben daar in 2004 een bezoek gebracht in het kindertehuis en hebben daar een meisje gesponserd zelf of via de stichting is mij nog niet duidelijk. Het echtpaar was daar met een reisvereniging " De Schone Streven" en die brachten daar een bezoek met het reisgezelschap. Het schijnt dat " De Schone Streven" het tehuis steunden door middel van donatie's. Maar nu niet meer, nu steunen ze een ander Kinderteuis. Ik heb het echtpaar gemaild dat ik wel een pakje mee wil nemen als het maar niet te groot en te zwaar is. Als dat goed is zend ik mijn adres wel. Ik zit met die 20 Kg. , ik vlieg met Singapore Airlines, zijn ze daar erg precies met het gewicht of valt het wel mee? Ik heb geen zin om bij te betalen voor een paar extra kilo's. Misschien zijn er nog wel mensen waar ik een pakje voor mee moet nemen voor een van de kinderen in het kindertehuis. Niet te groot en niet te zwaar geen probleem!!! Ik denk niet dat de stichting Sidhi Astu of dhr. Umberto Hagen daar een probleem mee heeft, ik doe het niet voor de stichting alleen voor mij zelf ik ga toch naar het kindertehuis en kan het zo meenemen. Ik wacht op reactie's mijn vertrek is 9 november.

Ruud

ru.kramer
User
spacer line

Over precies een week loop ik op Bali. Ik had eigenlijk nog wat vragen aan dhr. Hagen maar hij reageerd niet meer op mijn mailtjes. De laatste mail van hem was op 15 oktober. Ik zond hem nog een mail met vraagjes op 22 oktober. Geen antwoord meer gehad is hij met
vakantie,
of is zijn computer stuk (rusak),
of is hij gewoon ziek?
Ik zag dat hij ook niet meer actief is op het FORUM, ongeveer dezelfde tijd.
Ook zie ik geen berichtjes van zijn bedachte neefje ZACHERY?
Dat neefje die:
5 jaar gestudeerd heeft in Engeland,
die nu werkt als Security bij Singapore Airlines,
die ook af en toe bij de Duitse Grens de boel in de gaten moet houden,
die ook reageerd op een ander zijn site en daar dan negatief over doet,
die ook af en toe bij de paspoortcontrole staat in Jakarta of Denpasar,
die in burger mee vliegt met Singapore Airlines (niemand herkent hem) en Oom zet dat zo op Internet.
die op Bali onderzoekt of er ook mensen met valse voorwensels zijn, (ik weet wel een in Holland misschien kan hij daar werk van maken. )
Die een hele goede en belangrijke baan heeft maar het E-mail adres van Oom gebruikt.
Dit is allemaal onzin dit is gewoon de tweede ik van dhr. U. Hagen
Hij wil gewoon een belangrijk persoon in de familie, en die heeft hij niet, en dan bedenk je er een. Zielig!
Het volgende bericht komt straks.
Hoi Ruud

ru.kramer
User
spacer line

Zo nu verder,
Mijn inlichtingen over SIDHI ASTU krijg ik nu van Marina de echtgenoot van de consul van Bali zij komt elke week in het kindertehuis SIDHI ASTU. Voldoende informatie, en ook van mijn gids Kadek.
Even verder over belangrijke mensen, ik heb heel veel Indo's (Indische Nederlanders) als vriend en collega's gehad. Het viel mij altijd op dat ze hadden altijd wel een bekende die in de regering zat of zo. Of ze konden de president wel.
En als je dan door ging vragen was het altijd iets van, ik heb een neef in Bandung in die heeft buren, en die buren hebben familie in Yogjakarta, en daar de dochter van zingt in een orkestje op Bali, en de bassist van dat orkestje heeft een broer die ook op een instrument speelt in Sumatra, en die ging is met Garuda naar Jakarta in en het zelfde vliegtuig zat ook de president. Dit is allemaal onzin natuurlijk.
Maar dhr. Hagen vertelde mij in vertrouwen dat hij familie had in de regering, een tante of een nicht was minister van onderwijs. Maar de minister van onderwijs is een man.
Eventjes lekker belangrijk doen?
Ik las in het FORUM bij Goena-Goena een bericht van dhr. Hagen 1-10-2006 over een oud iemand die maar snel moet gaan hemelen in Indonesie. Hij is vergeetachtig en oud 80 jaar en verblijf graag tussen het schone damesvolk.Ik vond dat een raar bericht zo praat je niet over ouderen. Zijn moeder is toch ook oud? Volgens mij fheeft dhr. Hagen zelf een klap van een molen gehad.
Later reageer ik nog weer.

Hoi Ruud

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

En ook hier kappen met afgeven op anderen ru.kramer. Dergelijke prive-zaken doe je maar per email anders kun je snel weer vertrekken van het forum. Emoticon: Smile

joost
User
spacer line

Gaat Ruud wel naar Bali . Ik krijg het gevoel dat er, laat me het netjes zeggen, een unfair spelletje wordt gespeeld. Voor mij is het over.

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

Umberto is gewoon online hoor, hij schreef gisteren nog wat op een ander forum. Ik neem aan dat hij wel reageert als hij dit leest.

Trouwens wel erg makkelijk iemand afbranden terwijl je veilig achter een toetsenbord en monitor zit. Emoticon: Nooo

Jantje
User
spacer line

Ruud Kramer tadi wrote: Mijn inlichtingen over SIDHI ASTU krijg ik nu van Marina de echtgenoot van de consul van Bali zij komt elke week in het kindertehuis SIDHI ASTU. Voldoende informatie, en ook van mijn gids Kadek.
Even verder over belangrijke mensen

Een echtgenoot, van wie, de Consul of een broertje, zusje., belangrijke gasten..Zoals de waard is, zo kent hij zijn gasten Emoticon: Shiny

Jantje
User
spacer line

He Ruud,

Umberto felest de boel?? Emoticon: Yeah right!

ru.kramer
User
spacer line

Sorry Jeroen,
Ik zal stoppen met het mijn samenzweringsberichten zoals jij ze noemt. Het is niet mijn bedoeling iemand of anderen te beschadigen. Ik was alleen kwaad, en wilde zo iemand uitlokken, omdat ik geen E-mail meer krijg op mijn eerlijke vragen. Er klopt iets niet maar ik weet niet wat. Ik krijg geen mailtjes meer en dat maakt mij wakker en argwanend. Ik geloof dat alleen Jantje mij begrijpt.
Donderdag vertrek ik naar Bali, ik ben niet van plan om nog ergens op te reageren of jij moet mij vragen Jeroen. Misschien spreken we elkaar nog eens op een dag. Ik bedoel op een dag.

Hoi Ruud

ru.kramer
User
spacer line

= edit =
MODERATOR BREAK

Je hebt op 5 november aangegeven te stoppen, vervolgens kom je terug om precies dat ene te doen wat je niet meer zou doen... dan kan ik maar 1 ding zeggen: blijf hier weg.

Placed by Jeroen @ 16-12-2006 03:40

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Ruud,
Weer moeten wij geloven wat jij hier schrijft, dit is de manier bij uitstek om iemand zwart te maken.
Persoonlijk zou ik het prettig vinden als je geen berichten meer plaatst op dit topic totdat BEWEZEN is wat je hier allemaal schrijft.

Ik ben eerder vrijwilliger geweest voor de bewuste stichting en heb bij het tehuis SIDHI ASTU Dalung Bali ene Frans ontmoet die ook voor de stichting schijnt te werken.
Ik heb persoonlijk geld overhandigd aan de zusters in Dalung, dit geld had ik niet van de stichting gekregen maar van Nederlanders die wij hadden ontmoet in Bali.
Geen groot bedrag maar toch genoeg om voor de kinderen met Kerst iets extra's te doen.(de kwitantie heb ik bewaard en ligt in mijn safetybox bij een bank in Denpasar)
Zijn de zusters dat vergeten?
Volgens mij zijn de zusters ook niet helemaal eerlijk.

Dezelfde dag dat ik dat geld overhandigde was er een Australische dame op bezoek die een geldbedrag overhandigde waar ik van schrok, dit was ongeveer 1000 Australische dollars.

Over de andere tehuizen kan ik niets schrijven omdat ik ze niet heb bezocht.
Jan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Op diverse sites van sidhi astu wordt door meerdere personen gesuggereerd dat er geld achtergehouden wordt door U.H. Of het waar is weet ik niet.
Misschien is het goed om aan de politie over te laten of iemand schuldig is of niet.
Ruud, als je er werkelijk van overtuigd bent dat het niet goed zit dan moet je afwachten wat de politie doet met de aangifte van andere personen, hier op het forum lezen we het alleen en trekken conclusies, goed of niet goed.
Als hier op het forum geen benadeelden zitten dan kunnen we het beter laten rusten totdat je echt weet of jouw beweringen waar zijn.
Als het echt zo is dan is dat een schande!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 15-12-2006 23:22 Tuti & Jan wrote:
Beste Ruud,
Weer moeten wij geloven wat jij hier schrijft, dit is de manier bij uitstek om iemand zwart te maken.
Persoonlijk zou ik het prettig vinden als je geen berichten meer plaatst op dit topic totdat BEWEZEN is wat je hier allemaal schrijft.

Ik ben eerder vrijwilliger geweest voor de bewuste stichting en heb bij het tehuis SIDHI ASTU Dalung Bali ene Frans ontmoet die ook voor de stichting schijnt te werken.
Ik heb persoonlijk geld overhandigd aan de zusters in Dalung, dit geld had ik niet van de stichting gekregen maar van Nederlanders die wij hadden ontmoet in Bali.
Geen groot bedrag maar toch genoeg om voor de kinderen met Kerst iets extras te doen.(de kwitantie heb ik bewaard en ligt in mijn safetybox bij een bank in Denpasar)
Zijn de zusters dat vergeten?
Volgens mij zijn de zusters ook niet helemaal eerlijk.

Dezelfde dag dat ik dat geld overhandigde was er een Australische dame op bezoek die een geldbedrag overhandigde waar ik van schrok, dit was ongeveer 1000 Australische dollars.

Over de andere tehuizen kan ik niets schrijven omdat ik ze niet heb bezocht.
Jan

Volgens de Provinciale Zeeuwse Courant bij monde van Rob Paardekam is er in november een onderzoek gestart naar de stichting Sidhiastu.
Verschillende mensen doen hun verhaal en hebben aangifte gedaan.
Dat er verscheidene dingen niet in de haak zijn is wel duidelijk, maar iedereen is onschuldig tot het moment dat de rechter een oordeel velt.
Persoonlijk denk ik dat H. de boel niet willens en wetens heeft opgelicht, want dat zou wel heel erg dom zijn met een project wat zo goed controleerbaar is.
Ik denk eerder dat H niet goed op de hoogte is geweest van de spelregeltjes en slachtoffer is geworden van zijn naiviteit.
Van iedere Euro die van collecte geld afkomstig is en over wordt gemaakt naar zo'n soort stichting moet er nu nmaal bewijs zijn.
Het is namelijk goed mogelijk dat daar n of andere onverlaat zijn eigen zakken gespekt heeft, als er dan hier geen bewijzen zijn dat het geld daadwerkelijk is overgemaakt dan zijn de rapen gaar.
De juiste toedracht komt vast wel boven tafel.

hapluck
User
spacer line

Beste Malam,

H. zegt aan de verslaggever van de P.Z.C. dat hij geld PER POST heeft over gemaakt. Als iemand die zogenaamd alles weet over Indonesie en zelf al jaren een stichting alleen leidt zoals hij zegt dit doet dan ben je niet naief maar.....(vul dit zelf maar in) H. heeft al eerder op dit forum verteld dat je simpel bent als je op deze manier geld overmaakt.
Niet H. is slachtoffer van zijn naiviteit maar zij die al die tijd in zijn goedheid hebben geloofd en geld hebben gegeven.
Ga er maar van uit dat niet DAAR maar HIER de onverlaat woont./
Het is jammer dat we dit hebben moeten constateren.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

68,537,155 topic views - 230,541 posts - 13,656 topics - 20,445 members - last post @ 22-02-2019 19:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

113,947,141 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com