indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Deewee
User
spacer line

Kennen jullie minyak akar lawang?
Dit heeft het zelfde effekt op kwaaltjes als genoemd bij minyak kaja putih. Alleen de geur is aangenamer. Het is op Bali tekoop maar komt er niet vandaan.

groetjes

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Kerok en pidjit, wie heeft er ervaring mee?

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nee Deewee, ik ken het , jammet,
Wat is het dan precies?
En ja, ik moet zeggen:ik vind cajaputhi heerlijk ruiken, heerlijke zuivere geur.
Dan ben ik wel de enige, de katten vliegen weg, en dochter ook.

Deewee
User
spacer line

Hoi Merapi, het is een kajyu putih-achtige olie waarin boomwortels aan toegevoegd zijn en wordt verkocht in vierkante flesjes. Mijn vrouw zweert erbij, helpt echt , mensen die ik gesproken heb zeggen dat het ook nog werkt als je een halflege fles weer afvult met babyolie. Hebben wij nog niet gedaan door voldoende voorraad. 2 jaar geleden ongeveer 1, 80 betaald voor 100ml. de geur is lekker.
Cap CENDRAWASIH

Groetjes

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 26-09-2006 22:40 Deewee wrote:
Hoi Merapi, het is een kajyu putih-achtige olie waarin boomwortels aan toegevoegd zijn en wordt verkocht in vierkante flesjes. Mijn vrouw zweert erbij, helpt echt , mensen die ik gesproken heb zeggen dat het ook nog werkt als je een halflege fles weer afvult met babyolie. Hebben wij nog niet gedaan door voldoende voorraad. 2 jaar geleden ongeveer 1, 80 betaald voor 100ml. de geur is lekker.
Cap CENDRAWASIH

Groetjes

Hallo Deewee,
Ik heb het ook gekocht jaren geleden maar dan in Solo (java )
van hetzelfde merk.
Je doet er erg lang mee en het helpt goed tegen reumatische pijnen/spierpijnen/hoofpijn/ buikpijn kortom het werkt net zo als kaya putih olie
Ik ben er nog steeds niet achter wat dat voor een wortel is die er in zit, het staat ook niet bij de ingrediŽnten. Ik heb gelijk een grotere fles gekocht en dan ziet het flesje eruit als een zakflaconnetje, dus een plat flesje.
Afgelopen Dec. heb ik op Bali iets dergelijks gekocht ook met dezelfde wortel erin maar weer konden/wilden ze me niet vertellen wat het voor wortel was Ik heb echter wel eens gehoord dat het de ginsengwortel is maar weet dat dus niet zeker. Als je het inwrijft dan blijft er geen vettige laag achter, althans niet zo vettig als van olie dus ik weet niet of het zin heeft om het met babyolie aan te vullen, bovendien als je in IndonesiŽ bent is het best te betalen, goed verpakken en dan meenemen in de koffer.
Groetjes Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 26-09-2006 22:10 merapi wrote:

Kerok.
Ik weet wat het is en heb het geleerd van mijn schoonmoeder.
Als ze zich niet lekker voelde dan mocht ik haar "toetakelen" met blauw-paarse strepen op haar rug en nek d.m.v. een munt of knoop, het hielp haar ook nog.
Ik heb wel eens aan de huisarts moeten vertellen wat het was en dat het geen mishandeling was. In vroegere jaren wilde mijn man ook nog wel eens zo behandeld worden maar tegenwoordig hoor ik hem er niet meer over.
Pidjit is nu veel favorieter.
Zelf laat ik me altijd pitjitten in IndonesiŽ na een vermoeiende reis of zo en voel me daarna lekker ontspannen. Ik laat het meestal door dezelfde vrouw doen want niet iedereen kan het goed en omdat ik reuma heb moet ik wel uitkijken dat er geen gekke dingen gebeuren, niet maar raak kraken of zo.
Tegenwoordig is de voetreflexmassage erg in de mode maar ook daarmee moet je uitkijken want ze moeten wel geschoold zijn ,elke kapsalon of beautysalon heeft het in het pakket maar dat wil niet zeggen dat ze een goede opleiding hebben gehad. Zo'n voetreflex massage kan dus ook verkeerd uitvallen.
Groetjes Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Deewee
User
spacer line

Yoke, bedankt, je hebt mijn geheugen opgefrist wat betreft transport. De flesjes worden wel eens afgedicht met een niet helemaal passend schroefdopje. Alhoewel het er goed afgedicht uitziet met zelfs nog plastic krimpband kan het toch nog lekken, dus per stuk in een boterhamzakje, stukje tape, en alles in een
doosje om eventuele lekkage in de bagage te voorkomen. Bij ons gebeurt dus nu gewaarschuwt. Zonde van het spul !!.

groetjes D

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 22-09-2006 18:12 dangdude03 wrote:

Click to see original image

Naar mijn idee is dit de beste balsem die er te krijgen is, maar er zijn vele andere die ook erg goed zijn.

Typisch 'orang INDOnesia' klagen over dat Chinesen de INDO-ekonomie overheerzen, maar wel ..... hun landeigen product omlaag halen.

De 'kajuh putih' handel wordt beheersd door de 'INDO-Arabieren', trouwens je kunt ze in de Molukken in 'bottol bir' krijgen, maar ...... het is verboden en ůůk gevaarlijk om ze per vliegtiug mee te nemen/smokkelen ze zijn zeer explosief op een bepaalde 'vlieghoogte' schijnen ze te kunnen ontploffen ....... 'so orang bisa bilang minyak kayuh putih memang 'panas sekali' ......
Er is een gecultiveerde soort die in Nederland gekweekt wordt en die te planten is in een Nederlandse tuin op het zuiden natuurlijk; zo kundig zijn Nederlandse boomkwekers wel, in de Betuwe .... het verjaagt ook muskieten.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hi Yoke, ik ken weinig andere middelen die zo goed helpen tegen reuma[ben reumapatient] en tegen ademhalingsproblemen dan caje puthi.
Arnica tintuur of olie werkt ook maar veel zwakker.
Mijn lief is nu in Sukabumi en neemt flink wat caje mee.
Balsem kun je zelf maken, gewoon vaseline of reukloze babijzalf mengen met caje puthi, in de koelkast bewaren

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 02-10-2006 15:02 merapi wrote:
Hi Yoke, ik ken weinig andere middelen die zo goed helpen tegen reuma[ben reumapatient] en tegen ademhalingsproblemen dan caje puthi.
Balsem kun je zelf maken, gewoon vaseline of reukloze babijzalf mengen met caje puthi, in de koelkast bewaren

Merapi,
Ik heb dus ook reuma en copd, zoek dus altijd naar iets dat verlichting geeft.
Soms helpt iets en soms niets. Vroeger kocht ik altijd reumason balsem
maar dat zie je niet zoveel meer. Ik heb ook wel eens jamu gebruikt ( uit een pakje ) waardoor ik me heel warm voelde van binnen maar hier in Nederland hielp het niet.
Liefs Yoke Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Yoke, wat was het jamu?misschien kan ik het mijn vriend mee laten brengen.
wil je graag helpen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Merapi, lief aangeboden maar ik ga 1 november zelf naar Indonesie.
Die jamu heeft mij geholpen na een vermoeiende reis en veel spierpijn, ik werd er helemaal warm van maar ik heb het ook meegenomen naar holland en hier helpt het niet.
Ik heb ook al eens chinese medicijnen geprobeerd, aangeraden door iemand die het altijd naar een nederlander moest sturen maar dat hielp ook niet.
Dus ik zoek nog even verder,
Groetjes Yoke

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Lieve Yoke,
heb dit vorig jaar meegemaakt:kon mn armen niet bewegen van de reumatische pijn.Ben naar lang twijfelen naar een antroposofische praktijk gegaan.
Na een intake gesprek van een half uur, werd ik op een grote plak bijenwas neergelegd.dacht gelijk:wat is dat hier!
Maar lekker toegedekt voelde dat heerlijk aan.
Kreeg ook voedingsadviezen: weinig vlees, geen koffie en alcohol,veel groente en fruit en extra vit.B. v
ooral B12.
Reuma gaat niet over, maar je kunt het dragelijk maken.

Tante Yo, veel gezondheid toegewenst
PS: stress is fataal voor reumapatienten, zei de arts

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 02-10-2006 15:02 merapi wrote:

Heeeeee Merapi effe storen, U schreef mijn lief is nu in Sukabumi????
Hmmm dat is de stad waar ons huisje staat en waar wij altijd ons verblijf in IndonesiŽ doorbrengen.
Hebben U en wij wat gemeen? Sukabumi.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Malam, lief is al weer terug uit djakarta, heeft Sukabumi ook bezocht.
Trouwens, ik ben gewoon jij hoor!
Ben zelf nog nooit in Indonesie geweest, maar hij is daar geboren in 1959, is pas 6jaar in Nederland.Ik help hem met Nederlands en hij helpt mij met Bahasa Indonesia.Volgend jaar gaan we samen naar Indonesia.
Hij is bezig om een project te starten voor een bejaarden opvang, mensen die maar een beetje langs de straat leven, zonder familie en medische opvang.
Ik vind het een pracht project!
Hij Moslim, ik Christen, maar we gaan voor hetzelfde doel:naasteliefde

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nee Malam, met mij kun je niks gemeen hebben, maar met hem wel.zal het hem laten lezen.Zelf ben ik geboren en getogen in Den Haag uit een Rotterdamse vader en een Haagse moeder, wel veel Indische familie.

GEBrand
User
User icon of GEBrand
spacer line

On 26-09-2006 22:10 merapi wrote:

Vraag je dit omdat je er zelf ervaring mee hebt of wil je er gewoon meer van weten. Ik doe geregeld kerok en pidjit. Volgens mijn reeds overleden moeder doe je kerok met een munt en een beetje palmolie. Hier in Nederland gebruikte ze vaak gewoon dampo. Maar kijk uit: met dampo en overigens ook met caja putih (warm!) open je de huidporiŽn en daarmee nodig je behalve kou ook andere klimatologische invloeden uit je lichaam binnen te komen zoals nog meer kou, wind (tocht) en vocht. Dus na een behandeling is het belangrijk IN NEDERLAND het behandelde gedeelte goed warm af te dekken en even niet naar buiten gaan. Typisch in dit verband is dat de Chinese geneeskunst reuma een gecombineerde aanval van wind, kou en vocht is op het lichaam. Ik hoor nog van je. Dag!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-10-2006 17:50 merapi wrote:
Malam, lief is al weer terug uit djakarta, heeft Sukabumi ook bezocht.
Trouwens, ik ben gewoon jij hoor!
Ben zelf nog nooit in Indonesie geweest, maar hij is daar geboren in 1959, is pas 6jaar in Nederland.Ik help hem met Nederlands en hij helpt mij met Bahasa Indonesia.Volgend jaar gaan we samen naar Indonesia.
Hij is bezig om een project te starten voor een bejaarden opvang, mensen die maar een beetje langs de straat leven, zonder familie en medische opvang.
Ik vind het een pracht project!
Hij Moslim, ik Christen, maar we gaan voor hetzelfde doel:naasteliefde

Hoy Merapi, ik las dit vandaag pas, mooi initiatief, zou je er wat meer over kunnen vertellen?
Misschien kan ik op ŤŤn of andere manier een bijdrage leveren.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Slamat Malam,
Hij is bezig met een project in Djakarta met andere mensen samen; het doel is vooral medische en psychische opvang voor alleenstaande ouderen te realiseren.Voor ouderen, die geestelijk achteruit gaan en geen familie meer hebben worden soms aan hun lot overgelaten.
Ze hebben bijna geen inkomen, ziektekosten en medicijnen zijn niet te betalen, hun enige lot is dan maar bedelen.
Ik vind het een prachtig initiatief.Maar de Indonesische overheid is erg streng met toelating van dit soort projecten, omdat het een o.a. Westers initiatief is
Er zijn bv onder deze groep bejaarden velen die staar hebben, maar weer behandeling zonder geld of verzekering is uiterst moeilijk.
Eigenlijk vreselijk, niet behandelen leidt tot blindheid.In Nederland is dit een routine operatie.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Merapi, ik heb even de olie uit het recepten uit maluku topic gehaald, je hebt er hier al vaker naar gevraagd, lees ik nu.
Kayuputih olie is echt eucalyptus olie, je zou eens kunnen informeren bij de apotheek of ze eucalyptus olie of eventueel kayu putih olie willen afleveren.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Merapi, ken je deze zaak in het 'Haagse' ..... volgens info hebben ze ůůk kayu putih .

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Nou Anis, nee deze zaak ken ik niet en gasmaskers zijn niet nodig, dat maak ik uit de foto op.
    Er is in het Haagje veel te krijgen, maarwat jij bedoelt?????
    foto is te onduidelijk, haha
    Ga maar een keer mee voor een Indische wandeling door Den Haag

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

• "...... gasmaskers ...... ?? Emoticon: Confused Emoticon: Confused "

" .... keliru die zaak staat in Sedia-city A'dam ..... sorry in alle 'impro .... "
    Maar het schijnt dat ze ůůk KayuP. hebben ........

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Bedankt Anis, straks de grote Pasar Malam, dan kun je kiezen uit allerlei obatjes en volop Kayap.
    Toko Semarang in Den Haag heeft het ook, ga dus effen lekker door het Haagse fietsen

spacer line  

Hallo 4yoke4,

Helpt Caja Putih ook voor kleine kinderen?
    Ons kleinkind heeft namelijk al een paar maanden last van verkoudheid, is een beetje astmatisch en rochelt veel. Hij wordt ook regelmatig wakker
    's nachts en huilt dan zodat ook zijn vader en moeder er doodmoe van worden. Emoticon: Yawn We proberen wel te helpen door hem 1 of 2 keer per week bij ons te laten slapen, zodat zij door kunnen slapen maar het blijft duren.
    Of heb je misschien een andere oplossing?

Groetjes van een overbezorgde oma en opa.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,924 posts - 13,697 topics - 25,651 members - last post @ 14-11-2019 11:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,636,073 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com