indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Ik kan het nooit laten. Als ik op Bali zit, mˇet ik op pantai Jimbaran vis eten.
Kepiting, udang dan ret snepper (krab, gamba's en red snapper), om Úcht je vingers bij op te eten.
Maar met die red snapper weet ik eigenlijk niet wat ik eet. Welke visdeskundige kan mij zeggen wat dat voor een vis is (en is die ook in NL verkrijgbaar)?

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 21-09-2006 23:51 flipse wrote:
Ik kan het nooit laten. Als ik op Bali zit, mˇet ik op pantai Jimbaran vis eten.
Kepiting, udang dan ret snepper (krab, gambas en red snapper), om Úcht je vingers bij op te eten.
Maar met die red snapper weet ik eigenlijk niet wat ik eet. Welke visdeskundige kan mij zeggen wat dat voor een vis is (en is die ook in NL verkrijgbaar)?

salam dari Flip

zie: http://www.tijdvoorvis.nl vissoorten

lekker hŔ, kan er ook niet afblijven!
Soms zie je ze wel eens in Nederland op de markt.

Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

Flipie je hoeft geen visdeskundige tezijn hoor,gewoon roodbaars proberen bij een goede visboer. Emoticon: Yes!

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Laat 'm fileren door de visboer en gepaneerd is ie heerlijk krokant gebakken. Emoticon: Nice

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Oh dangdude, als ik die vis zie, gelijk trek!
Is een roodbaars toch?
was net van plan vegetarier te worden[door druk van dochter]maar ik zie er maar weer van af
Kocht laatst op de markt kwie kwie, vissen met hele grote schubben, wist echt niet hoe ik ze klaar moest maken

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Jammer tant Yo:

Zoekresultaten
Je hebt gezocht op: Red snapper
Geen resultaten.

Overigens wel een leuke site! Ik heb het idee dat red snapper niet de roodbaars is, volgens die website komt roodbaars niet in de buurt van Bali voor:
Voorkomen/vangst
Noordelijke Atlantische Oceaan, van de noordelijke Noordzee noordwaarts tot Spitsbergen, de Barentszzee en Nova Zembla; rond IJsland, Oost- en west-Groenland, de noordelijke kusten van Noord-Amerika tot de Grand Banks en de Golf van St. Lawrence.

Ik denk eerder aan Rode Poon:
Voorkomen/vangst
Oostelijke Atlantische Oceaan, van Ierland en de Britse Eilanden tot Kaap de Goede Hoop en Mozambique.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Selamat flip en tante Yo,
Red snapper moet je op de markt kopen, lekker vers klaarmaken, met bawang putih, lombok en citroen, meer eigenlijk niet, red snapper is heerlijk zonder frutsels,
Selamat makan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-09-2006 16:55 merapi wrote:
Selamat flip en tante Yo,
Red snapper moet je op de markt kopen, lekker vers klaarmaken, met bawang putih, lombok en citroen, meer eigenlijk niet, red snapper is heerlijk zonder frutsels,
Selamat makan

Ja, Merapi ik weet dat ze soms op de markt te koop zijn maar die zijn denk ik toch eerst bevroren geweest, op Bali in jimbaran zijn ze denk ik toch verser.
Ze worden daar geroosterd op cocosnootbast en dat geeft denk ik ook die byzondere smaak.
Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja tante yo, u heeft gelijk hoor1
iK heb het mooie kookboek van Lonny: Emoticon: Very funny e stille kracht van de Indonesische keuken, heerlijke recepten, maar waar haal je hier in Nederland een 50cm bamboestengel vandaan, om daging, ikan of kambing te smoren?
Ga nu rendang maken, lekker een nacht in de boemboe, morgen verder maken

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hi yoke,
Lijkt me echt bijzonder, vis geroosterd op kokos
bast, ja dat lukt niet in Nederland, maar toch heerlijk de recepten,
Volgend jaar gaan we samen naar Inonesie[mijn vriend is Indonesier] we starten een scholingsproject voor kinderen in Jakarta, helpen en nogeens helpen.
Lekketr eten hoort er gewon bij, een sociaal gebeuren, niet zoals in Nesderland:je hebt je vork nog niet neergelegd,ligt gelijk in de afwas

Jantje
User
spacer line

Emoticon: Very funny e stille kracht van de Indonesische keuken

Sssst.....Vetsin !

maar waar haal je hier in Nederland een 50cm bamboestengel vandaan, om daging, ikan of kambing te smoren?

Tuincentrum Emoticon: Confused Emoticon: Yeah right!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Er is ook een kookboekje van Oma Keasberry ( hopelijk goed gespeld)
Nou daar staan echte pedisans in.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 24-09-2006 04:26 Jantje wrote:

...

Sssst.....Vetsin !

...

Tuincentrum Emoticon: Confused Emoticon: Yeah right!

Pas op met vetsin, als je er gevoelig voor bent dan kan dit hele vervelende gevolgen hebben o.a migraine/hoofdpijn en versnelde hartslag en daardoor wakker liggen. Ik gebruik het niet meer, de gevolgen waren te heftig. Emoticon: Yes!
groeten Yoke Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Oh ja maar dit kookboekje , van Oma Keasberry is bijna niet meer te krijgen, ik probeer het steeds, maar moeilijk
Tante Yo, Vetsin, wat u beschrijft had ik ook, het leek wel of ik stoned was!, hartkloppingen, slapeloosheid, een vriend van mij had zelfs tijdelijke verlammingsverschijnselen.
Yoke, let maar op: in de mixen van Conimex zit dat spul ook,daarom als ik Indisch ga koken, ik koop alles zelf en dan heb je die smaakversterkers niet nodig,Selamat merapi

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 24-09-2006 14:06 merapi wrote:
Oh ja maar dit kookboekje , van Oma Keasberry is bijna niet meer te krijgen, ik probeer het steeds, maar moeilijk
Tante Yo, Vetsin, wat u beschrijft had ik ook, het leek wel of ik stoned was!, hartkloppingen, slapeloosheid, een vriend van mij had zelfs tijdelijke verlammingsverschijnselen.
Yoke, let maar op: in de mixen van Conimex zit dat spul ook,daarom als ik Indisch ga koken, ik koop alles zelf en dan heb je die smaakversterkers niet nodig,Selamat merapi

Rotzooi is het en inderdaad als je zelf lekker kookt met verse kruiden dan heb je dat spul niet nodig. Bij de chinees vraag ik ook altijd een portie zonder vetsin want ook daar kunnen ze er wat van Emoticon: Devil Salam dari Yoke Emoticon: Bye bye

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

[quote] On 24-09-2006 14:06 merapi wrote:
Oh ja maar dit kookboekje , van Oma Keasberry is bijna niet meer te krijgen, ik probeer het steeds, maar moeilijk.

Ik beloof niks,maar wie weet.
Ga nu kijken en als het te verkrijgen is mag kopen of niet.in mijn omgeving???

Cium Cium
Uit het Missiegebied Zeeland Emoticon: Puh!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Selamat Yoke en Flipse,
Heb gisteren roodbaars klaargemaakt, eigenlijk nog lekkerder dan Red snapper.Het zal wel niet dezelfde vis zijn als op Bali, roodbaars is een Europese vissoort.
Hij is vetter dan Red snapper.
Laat wel schoonmaken door de visboer, want dit vissen heerschap heeft grote stekels bovenop.Hij wordt ook schorpioenvis genoemd

Deewee
User
spacer line

Hoi , lekkere recepten zo te zien zijn te vinden als je even googled onder schorpioenvis. Sambal bij en Selamat Makan

Deewee
User
spacer line

Ikan lele goreng is ook lekker maar dan wel goed klaargemaakt .Veel locals in indo eten het omdat de prijs veel goedkoper is dan red snapper en het een fijne smaak heeft. Mijn ega vind het heerlijk. Nog even dan zoek ik een vrouw met normale vingers!!( niet afgekluifd).

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Deewee, grag een lekker visrecept, van jou..
Krijg as zaterdag een anak Betawi op visite van 80jaar, best verwend,
dus graag jouw/uw suggesties.
Wel lekker Indisch, hartelijk bedankt alvast

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Deewee, zou geen andere vrouw zoeken, koop gewoon kunstnagels voor haar, veel goedkoper.
Nog even over vis:ik vond merlijn, blijkt een zwaardvis te zijn, een tropische vis

Deewee
User
spacer line

Hoi Merapi , wat denk je hiervan?. niet te moeilijk en zo gedaanwant morgen al zaterdag toch?
Groetjes

Visgerecht met ketjap
Voor 4 personen

Benodigdheden; 4 gebakken lekkerbekken
1 grote ui
2 tenen knoflook
1 theelepel laos
2 salam blaadjes
2 eetlepels sambal trassie
2 groene of rode lombok
3 eetlepels ketjap manis
Ż kopje water

Voor het gemak de gebakken vis bij de visboer kopen

Bereiding; de vis op een schaal leggen, dan het bereiden van de saus.
2 of 3 eetlepels zonnebloemolie in de bakpan, ui en knoflook fijn snijden, pepers eventueel van pitjes ontdoen en in reepjes snijden. Dit bakken tot halfgaar en dan de andere ingrediŰnten er bij doen. Let op: als laatste de ketjap mengen met water en er bij doen. Je kunt de smaak nog verder afmaken door wat Maggi !! aroma toe te voegen.
Alles over de gebakken vis gieten. Witte rijst en een komkommersalade, misschien een lekker wit wijntje uit de Elzas b.v. gewurtztraminer vanwege de kruidige smaak, maken het goed. Och , bier of water is ook goed hoor !

Eenvoudig te maken zul je zien, selamat makan

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

'Red snapper'..... dit is toch het forum van INDAHnesia.com, I presume .... ???
Katanya dia punya nama "Ikan Kakap" .......
Wordt hievan ˇˇk niet krupuk gemaakt ........ ???

'Ahu kura ahia, mansia nia'

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Adah ook Ikan Tjutjut.Hoe die dan bereiden?
Ja en wat zou dat zijn.
Emoticon: Shut up!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hi Deewee, jouw recept komt overeen met wat ik gister heb klaargemaakt.
Heb kunjit toegevoegd en een mengsel van kecap manis en asin,
Daarbij een lekkere syur en rudjak, pandanrijst erbij.
Jouw recept heb ik opgeschreven in mn kookschrift, hartelijk bedankt!
Selamat, merapi

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,316,849 topic views - 233,349 posts - 13,684 topics - 23,688 members - last post @ 20-08-2019 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,204,081 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com