indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ik wil een tak van een grote mango boom afhalen en stekken zodat ik die kan meenemen naar mijn nieuwe huis over eeen jaar. De grote boom is te groot.

Heeft iemand enig idee? Is het gewoon tak er netjes afhalen, in water totdat er wortels aan zitten en dan in de grond met veel water?

En welk seizoen is er het beste voor?
Nat neem ik aan? Misschien in December beginnen?
Want later staat alles in bloei.
Nu met de droogte proberen alle planten zoveel mogeljk energie te besparen lijkt mij.

De tak dient die haaks (90 grdn) afgesneden te worden, of onder een hoek van zo'n 30 graden?

Wie ohh wie heeft het eerder gedaan?
Merci.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb geen stekken van een mango boom ooit geplant maar ik heb gehoord dat je bomen nooit kan stekken. Dat moet je enten, ja en dat is vakwerk.
Maar ook heb ik gehoord (ja sorry) dat je het beste met stekpoeder, de stekken beter wortel trekt.????
Verders is het in Indonesie zo dat daar alles snel groeit, je hoef maar iets in de grond te stoppen of het word wel wat.
Het is vruchtbaar daar, maar dat is het ook met de mensen daar zeeeeer vruchtbaar!! Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Is het niet makkelijker om gewoon een nieuw manggaboompje te kopen?

O ja: je kan een boom wel stekken, maar dan wordt het meestal geen boom, maar een struik (een boom zonder stam, dus). Dat is natuurlijk wel makkelijk met oogsten.

fred
User
spacer line

Je kan beter een pit nemen, gewoon in een potje opkweken. De pit hoef je niet te drogen wel zorgen dat ze zuiver is, dus al het vruchtvlees grondig verwijderen dit om schimmelvorming tegen te gaan.
Succes.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik zou een kleine mangga boom gaan nemen en planten.
Als je gaat stekken of uit een biji mangga gaat proberen moet je dan lang gaan wachten voordat je de mangga' s kan plukken.
Tegen die tijd zit je al lang in de rumah jompo(bejaardenhuis). Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Daar hij eruit ziet als een grote appel (alle vruchten op die boom), wil ik er een stek van hebben. Als ik het ent weet ik niet wat mij product wordt. Ik zal het eens proberen met de pit.

Ik weet niet hoe deze boom heet. Mangos welke eruitzien als een appel.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

balangan
User
spacer line

On 19-09-2006 14:26 Albert wrote:
Ik wil een tak van een grote mango boom afhalen en stekken zodat ik die kan meenemen naar mijn nieuwe huis over eeen jaar. De grote boom is te groot.

Heeft iemand enig idee? Is het gewoon tak er netjes afhalen, in water totdat er wortels aan zitten en dan in de grond met veel water?

En welk seizoen is er het beste voor?
Nat neem ik aan? Misschien in December beginnen?
Want later staat alles in bloei.
Nu met de droogte proberen alle planten zoveel mogeljk energie te besparen lijkt mij.

De tak dient die haaks (90 grdn) afgesneden te worden, of onder een hoek van zon 30 graden?

Wie ohh wie heeft het eerder gedaan?
Merci.

Misschien weet de Moderator het wel?
Hij blijkt namelijk een tropische tuinen expert te zijn... Emoticon: Smile
Kijk maar eens op dit forum: forum.fok.nl/topic/862509/4/50

spacer line  

Veel indonesiers duwen vaak de pit van hun mango uit eigen tuin ! weer in de aarde in eigen tuin. Je zou denken dat dat niet voor niets is Emoticon: Wink

Live life to the max.......

fred
User
spacer line

De naam die gebruikt word voor deze soort, althans op de molukken is....... Manga Appel, neen geen grap.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 20-09-2006 21:22 balangan wrote:

...

Misschien weet de Moderator het wel?
Hij blijkt namelijk een tropische tuinen expert te zijn... Emoticon: Smile
Kijk maar eens op dit forum: forum.fok.nl/topic/862509/4/50
Ook hier staat een topic van me hoor. Expert ben ik trouwens niet.

Ik had dit topic al gezien, maar weet zo niet of het kan. Ik zal eens vragen aan mijn buurman. Die weet het vast wel.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,353 posts - 13,704 topics - 27,698 members - last post @ 29-01-2020 16:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,922,254 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com