indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Op het Nederlandse General Chat forum is een topic gestart "Info voor vakantiegangers".
Op het Java-forum een soortgelijke topic, maar dan specifiek over Java.
Aangezien ik zelf in 1993 voor het eerst en in 1996 voor het laatst als vakantieganger ben geweest heb ik geen parate touristeninformatie paraat.
Maar we zouden hier de mooie wegen en verblijfplaatsen kunnen aangeven met Jakarta als startpunt en Oost-Java als vertrekpunt, pulang kampung of luieren op Bali/Lombok.

Zo kunnen touristen de weg vinden op Java, bijvoorbeeld:
De meeste treinen rijden redelijk op tijd volgens het spporboekje dat je kunt vinden op www.kereta-api.com en klik dan op Jadwal&Tarif, Asal= vertrek, Tujuan=aankomst.
Een prachtige treinreis door berglandschap is van Bogor (of was het Jakarta?) naar Bandung.
Afijn, er zijn volop beter ingelichte forumleden om onze tourist op weg te helpen.

Mijn aanraders zijn: acclimatiseren in Pelabua Ratu, Angklungschool in Bandung, als je jonge benen hebt: de Merapi bij Yogya, gamelan luisteren in de Kraton van Yogya, zonsopgang beleven op de kraterrand en daarna beklimmen van de Bromo. Daarnaast de talloze musts die in iedere brochure staan.

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De eerdere mededeling dat de taxi's van Blue Bird nu een standplaats hebben op het internationale gedeelte was dus van zeer korte duur.
Het is nu de luchthaven uitlopen en daar een Blue Bird nemen of voor lief nemen dat je meteen de kans hebt om te worden getild.
Groetjes,
Jan

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Jan, heb jij het hier nu over airport Jakarta of die van Denpasar?

Mvgr, Albert

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Albert,
Ik schrijf hier over Bali, Jakarta heb ik geen ervaring.
Wij betalen met de Blue Bird precies Rp.32.000 tot voor ons huis, op de luchthaven Rp.60.000 of zelfs Rp.80.000.
Groetjes,
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat mij opviel is dat je vanuit Indonesie goedkoper naar China reizen kan boeken dan vanuit Holland.
Even te verduidelijken want dan krijg je dat het vergelijk niet klopt?
Even bij vermelden als je in Indonesie zit voor 2 tot 6 mnd, en je wilt er even tussen uit, dat je voor 900 dollar, tot wat je wilt, 15 dgn, of wat er voor staat?.
Je kan het koppelen als je dagen vol op hebt,om weg te kunnen
Dat lijkt mij als je hier de reclame ziet, dat er 1050 Euro of meer, gevraagd word van af 15 dgn duurder. Emoticon: Smile Emoticon: Emoticon: Puh!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een retouricket naar Nederland gekocht voor de vriendin van een goede vriend.
Wij betaalden US$840 (3 maanden-ticket) bij CinaAirlines, datzelfde ticket kostte in Nederland meer dan 1000 Euro.
Groetjes,
Jan

alfa156
User
User icon of alfa156
spacer line

hallo luitjes,
Ik betaalde met china airlines vier weken geleden nog $964 incl maar dan via een ticketbureau in Bali. Als ik het zelf gedaan zou hebben was het vele malen duurder. Misschien is het ticketbureau in Belanda flink aan het verdienen geweest Jan.
Alfa

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Info voor vakantiegangers, wat mij duidelijk opvalt is het gegeven dat er nog steeds veel Bule's rondstruinen in Yogya Emoticon: Yes!

Gezien de tijd van het jaar en gezien voorgaande jaren zit het kennelijk behoorlijk in de lift, en das mooi.

Het geeft vollop leven in de brouwerij Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

elsbeth
User
spacer line

Hai Sieb, ik heb deze zomer, zoals je weet, ruim een week met mijn gezin in Yogyakarta vertoefd. Het was één van de 4 plekken waar we een week gebleven zijn. Het leuke van Yogya vind ik dat het, ondanks het feit dat er een behoorlijk aantal toeristen rondloopt, een Indonesische stad is gebleven. De buitenlandse toeristen vallen er op, omdat ze verreweg in de minderheid zijn. Dit in tegensteling tot bijv. Ubud op Bali, waar in het centrum juist de Indonesische mensen erg opvallen, omdat ze ver in de minderheid zijn. Dan houdt het voor mij op, dat vind ik verschrikkelijk. Overigens geldt ook daar: even buiten de bekende paden en je ziet ergeen toerist eer lopen.
Buiten Yogya en omgeving heb ik dit jaar op Java niks gezien. Erg interessant vonden we trouwens de rondleiding in de Pabrik gula (de suikerfabriek), die nog steeds 24 uur per dag werkt , in Klaten, met stoommachines van Stork uit de Nederlandse tijd.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,329 posts - 13,692 topics - 25,224 members - last post @ 19-10-2019 19:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,622,156 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com