indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 17-09-2006 14:22 dutchguy1000 wrote:

...

De een is niet te beinvloeden en de andere wel????

Wat een bullshit.....

Als jij een salaris hebt van minder dan 3 euro per dag ga jij ook graven naar die 5 euro jongen

heeft echt geen reet te maken met het feit dat de een wel of niet te beinvloeden is...

Greetz

Dat begrijp ik ook wel dat het bulchit is, maar het is niet serieus bedoelt.
Als je dit jou kwaad maakt ja dan kan je over alles kwaat worden met vergelijkingen trekken.
Natuurlijk is de een meer beinvloedbaar dan de andere,geef ze maar geld dan kan je daar alles kopen ook mensen.
U moet dit niet al te lettelijk nemen.
Als ik u daarmee kwets sorry dat was niet de bedoeling, het ligt bij u nog al gevoelig.
Het was toch vergelijkingen maken en dat kon, en kan toch niet? Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Daar gaat het niet om... ik maak me inderdaad soms kwaad als ik vergelijkingen hoor die schijnbaar zijn gemaakt door mensen die met zijn alle gezellig op de bank zitten wetend dat ze toch nooit zonder geld zullen komen te zitten door de bijstand, over mensen die weten dat als ze mischien niet naar dat briefje van vijf graven hun kindjes niet kunnen eten....

Als je een vergelijking maakt, doe dat dan onderbouwd, en niet zo onrespect vol als wat je deed.

Dit is absoluut serieus hier,

En maak je maar geen zorgen, als je vergelijkingen maakt die kloppen zal je mij niet boos horen

Greetz

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-09-2006 14:15 zieleffe wrote:
Tante Joke ik ben het totaal niet mee eens wat Pak Sidia allemaal beweerd.
Een vuilnisman is niet te vergelijken met, elkaar, en vooral niet een vuilnisman uit Holland met een vuilnisman uit IndonesiŰ.
Dit is de reinste onzin die er bestaat
Ze zijn even goed,en slecht met dat verschil de een is niet te be´nvloeden, en de andere wel Emoticon: Confused
Je moet goed van huis komen om een Hollandse vuilnisman voor de gek te houden.

Als iets "je reinste onzin" is, dan is het wel die posting van jouw. Ook in ons kleine, fatsoenlijke, hoogbeschaafde Nederland is iedreen te be´nvloeden. Ooit gehoord van de bouwschandalen, kruiwagenpraktijken, gemeentehandhavers die vergunningen afgeven tegen een geldelijke vergoeding of vriendendienst etc. etc. We hoeven Nederland niet af te zeiken, maar om het te laten overkomen als een land zonder fouten vind ik toch wel teveel van het goede. Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja okÚ daarin zijn wij allemaal wel gelijk.
Maar een vuilnisman in Holland kan je een keer voor de gek houden, en dan is het voor eens en al afgelopen.
Ik ben het eens als je weinig geld hebt, en krijg dan ben je altijd be´nvloedbaar, dat is dan de reden van het verschil.
Dus inkomen bepaald wat er van invloeden op je leven kan gemaakt worden,daar zijn wij het dan over eens.
In het hoge kan je van alles tegen komen, maar het vertrouwen in de straat is het belangrijkste, wat de mens mag verwachten.
En als dat be´nvloedbaar is voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, of voor een dubbeltje je eigen laten omkopen, dan is er wel iets fout geslopen in de menselijkheid.
Daar verschillen wij toch in!! Emoticon: Stupid Emoticon: I love it

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 17-09-2006 23:38 zieleffe wrote:

1.Ja okÚ daarin zijn wij allemaal wel gelijk.

2.Maar een vuilnisman in Holland kan je een keer voor de gek houden, en dan is het voor eens en al afgelopen.

3.Ik ben het eens als je weinig geld hebt, en krijg dan ben je altijd be´nvloedbaar, dat is dan de reden van het verschil.

4..Daar verschillen wij toch in!! Emoticon: Stupid Emoticon: I love it

1.Juist niet.
"Wij"zijn niert gerlijk , alleen gelijkwaardig.
Een Olanda is een mens en een Indosenier is ook een mens.

2.Kan men dan de vulnisman daarO een paar keren voor de gek houden door het woord "maar"te gebruiken ?
Oya dat kan ook kloppen , vooral als men naar een topic kijkt waar het staat dat ze 1 van de domste volk is .

3.Soms , aan de andere kant vraag ik me af waarom vuilnismannen (gemeente ambtenaren ? )in een bepaalde regio werden beticht en ontslagen (?) omdat ze de plaatselijke winkeliers hebben afgeperst.
Zou je dan zeggen dat het onmogelijk is Emoticon: Clown , zeker als je beweerd dat ze slimmer zijn en ook goed betaald worden.
Mss 10 0f 20x dan hun Indosenische collegas.
Zou je dan kunnen concluderen dat daardoor (sommige) Ollandse . vuilnismannen 10 of 20x corrupter zijn dan hun collegas daarO ?? Emoticon: Nooo
Let op: ik ga niet alle vuilnismannen onder een sisir scheren.

4. Ya , jullie zijn blank en slimmer . Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

tijgetje
User
spacer line

Over slim gesproken Sadia! Hoeveel spelfouten maak jij hier weer?
MODERATOR BREAK

Opzouten tijgetje!

Placed by Jeroen @ 21-09-2006 09:53

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 20-09-2006 17:28 tijgetje wrote:

Wij hebben het hier niet over Taal gebruik maar over de inhoud van meningen.
Daarin mogen wij gelukkig hier van verschillen dus elkaar aan vallen op Taal is laag onder de gordel repect voor elkaar hoef niet te betekenen dat je super star moet zijn in taalkundigheid.
PAk Sidia schreef

3.Soms , aan de andere kant vraag ik me af waarom vuilnismannen (gemeente ambtenaren ? )in een bepaalde regio werden beticht en ontslagen (?) omdat ze de plaatselijke winkeliers hebben afgeperst.
Zou je dan zeggen dat het onmogelijk is , zeker als je beweerd dat ze slimmer zijn en ook goed betaald worden.

Dat zijn criminelen Pak die heb je overal tussen zitten maar wij hebben het gewoon over de doorsnee vrouw / man, ik heb het over iemand voor de gek houden Emoticon: Shiny Emoticon:

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Niet zo slim tijgetje om i.p.v. Sidia Sadia te schrijven, het is maar 1 letter, maar toch!!!!!!!!!!

U bent nieuw hier zo te lezen want anders zou U weten dat we elkaar niet aanspreken over al dan niet goed taalgebruik. Het gaat om de mens achter de posting en wat die te vertellen heeft, niet iedereen heeft het nederlands met de paplepel ingegoten gekregen. Emoticon: Confused

Om Sidia is hier op het forum een alom gewaardeerd mens, die soms zelf wel eens de draak steekt met zijn eigen taalgebruik en een indonesiŰr bijv. een indosenier noemt enz. Emoticon: Nice

Nog veel plezier hier op het forum,
Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

P.S.

Om Sid ik weet dat U mans genoeg bent om van U af te bijten Emoticon: Yes! als het nodig is maar ik werd even een beetje boos Emoticon: Devil op Tijgetje, nieuw hier en meteen al afkammen dat kan niet toh !!!!!!!!!!!!!!
Salam dari tante Yo Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Op een andere topic bent u al op de vingers getikt, lees goed wat tante Yoke schrijft en tracht fatsoen op te brengen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste Menir ,
ben ook van bewust dat ik de nederlandse taal niet goed ken.Eerlijk gezegd heb ik niet eens de lagere school gedaan in nederland.

Als je inhoudelijk op mijn stukje wil reageren , vind ik prima.
Als je gaat zeuren over mijn spelfouten , is ook prima.
Het is een teken dat je geen inhoudelijke tegenargumentatie hebt.
Als je dat hebt kan je hier plaatsen , kan men gaan discussieren of er om lachen.
Zo niet , moet je geen spijkers op laag water gaan zoeken.
(heb ik goet gesiteer ?)
Als ik spijkers nodig heb ga ik naar Gamma. Emoticon: Smile

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

"Chapo", Bapak Sidia, dit is leuk ik zit op de Bureaustoel maar was er bijna van de stoel gevallen, van het lachen goed geciteerd die spijkers met koppen slaan, heb je wel een hamer?, anders moet je die er ook gelijk er bij kopen. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Bye bye

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-09-2006 20:07 zieleffe wrote:
"Chapo", Bapak Sidia, dit is leuk ik zit op de Bureaustoel maar was er bijna van de stoel gevallen, van het lachen goed geciteerd die spijkers met koppen slaan, heb je wel een hamer?, anders moet je die er ook gelijk er bij kopen. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Bye bye

Om Ziel, hier sluit ik me bij aan. Sid en Ziel zonder taalfouten, dat kan niet. Dat hoort gewoon bij jullie.
Groeten Yoke

Hitami
User
spacer line

eigenlijk moeten jullie tijgetje bedanken hierover. met zijn opmerking geeft hij ook aan de verschillen weer. zoals de taal. in indonesie waneer je de taal niet machtig ben als buitenlander en je probeer het toch te spreken of schrijven, vinden ze prachtig. in nederland worden tegen jou gebruik.....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Iya tante Yo ,
moet je ook gaan lezen wat mijn geleerde opponent in de andere topic (feodale dinges) over mij schrijft.
Wah sakit hati dese ..

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-09-2006 20:32 sidia wrote:
Iya tante Yo ,
moet je ook gaan lezen wat mijn geleerde opponent in de andere topic (feodale dinges) over mij schrijft.
Wah sakit hati dese ..

Al gelezen Om Sidia, daarom sekarang sakit kepala.
Ik denk, hij is nog jong en beetje dom, zoals Maxi eens zei Emoticon: Shiny
Hij heeft ook al een mening over geldwolven, zie mijn antwoord van 12.20 u.
Geef neks, als wil maar bijleren toh, tenzij hardleers.
Salam Yoke

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 20-09-2006 20:32 Hitami wrote:
eigenlijk moeten jullie tijgetje bedanken hierover. met zijn opmerking geeft hij ook aan de verschillen weer. zoals de taal. in indonesie waneer je de taal niet machtig ben als buitenlander en je probeer het toch te spreken of schrijven, vinden ze prachtig. in nederland worden tegen jou gebruik.....

Zo is het maar net en ons maar op de borstkloppen dat we een multiculturele samenleving hebben in zoals Om Sid het noemt Olanda.

silat4ever
User
spacer line

ben een nieuwe gebruiker en heb nu al een mening klaar
hahahaha
moelijke discussies hebben jullie (sakit kepala)
ik denk zelf dat indonesie en nederland niet te vergelijken is.
alleen zijn er veel mensen op deze site die van indonesia houden.
maar wel begrijpen dat daar alles niet deugt net als hier

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-09-2006 22:50 silat4ever wrote:
ben een nieuwe gebruiker en heb nu al een mening klaar
hahahaha
moelijke discussies hebben jullie (sakit kepala)
ik denk zelf dat indonesie en nederland niet te vergelijken is.
alleen zijn er veel mensen op deze site die van indonesia houden.
maar wel begrijpen dat daar alles niet deugt net als hier

Is dit jouw hele mening ?
Laat dat sakit kepala van de moeilijke discussies maar even weg dan krijg je voor de rest van mij gelijk.
Kom maar op en start een discussie waar ik geen sakit kepala van krijg.
Salam dari Yoke Emoticon: Bye bye

silat4ever
User
spacer line

ya harus bilang apa lagi ya dan sekarang sudah terlambat ( grapje)
nee mijn mening is veel uitgebreider en is gelukkig niet in een paar regels te omschrijven.

er zijn best wel dingen wat ik minder leuk vind maar ik vraag mij wel eens af wat wij zouden doen kalau tdk punya dewit
en geen eten.

ik ben ook op vakantie in bali geweest ( jezus wat was die kerel vervelend) en geregeld een verkoper van horloge en andere dingen.
maar ik vind wel dat ik vanuit het hollands standpunt gezien makkelijk praten heb.
salaam
dan sampai bertemu lagi
o ja mijn istri is een mojang priangan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

silat4ever,
graag even ondertiteling voor de londohs zoals ik, wat is een mojang priangan? Emoticon: Confused

Heeft jouw istri ook nog wat te vertellen hier op het forum, we hebben een tekort aan wanita's Emoticon: Very funny

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-09-2006 23:32 4yoke4 wrote:
silat4ever,
graag even ondertiteling voor de londohs zoals ik, wat is een mojang priangan? Emoticon: Confused

Dat betekent dat ze een streekgenote is van Omsid.
In de preanger wonen de moiste vrouwen van indosenia.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 21-09-2006 00:01 sidia wrote:

...

goh, heeft mijn javaantje er een uit het verre nederland gehaald terwijl er dichtbij zulke mooie vrouwen woonden.
Nou ja, hij is nog steeds tevreden hoor!
Ik ga nu lekker tiduren op pulau kapok Emoticon: Red face

Selamat tidur Yoke

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 21-09-2006 00:01 sidia wrote:

...

Hohoho Om Sid, om even ontopic te blijven Nerlandse dames en Indonesische dames zijn ook niet te vergelijken en als we een vergelijking gaan maken met de dames in Indonesie maakt u een denkfoutje, de Sundanese vrouwen zijn de mooiste, mijn Poppy van 64 kan nog zo aan miss verkiezingen meedoen hahahaha.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 21-09-2006 00:47 Malam wrote:

...

Hohoho Om Sid, om even ontopic te blijven Nerlandse dames en Indonesische dames zijn ook niet te vergelijken en als we een vergelijking gaan maken met de dames in Indonesie maakt u een denkfoutje, de Sundanese vrouwen zijn de mooiste, mijn Poppy van 64 kan nog zo aan miss verkiezingen meedoen hahahaha.

Miss Seniora.
Elke leeftijd heeft zijn charme hoor en het is maar net zo oud als jij je voelt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,545 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com