indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Ik heb net van mijn vrouw gehoord dat ze naast haar sponsor brief, nu ook een vergunning ( surat persetujuan ) moet aanvragen voor mijn visa sosial budaya. Wie weet bij welk Direktorat dit moet? Het is een kersverse regel, ik heb er nooit eerder van gehoord.

Reakties graag,

Papaya

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Voor welke manier van reizen geld dit? Indonesie naar Nederland? In ieder geval kan ik zonder problemen met een Nederlands paspoort een visum aanvragen zonder 'vergunning', morgen ga ik mijn visum ophalen.

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Jeroen,

Ik heb dit van mijn visum agent rami-services.com gehoord. Ze willen me er 800.000 voor berekenen. Ik vind het dus vreemd dat jij er nog niet van gehoord hebt. Ik woon in Indonesie met een sociaal budaya visum en om de 6 maanden maak ik een visa run naar Singapore. Dit zou dus de eerste keer zijn dat ik een "vergunning" nodig heb. Wat voor visum heb jij?
Ik hoop in ieder geval dat er iemand is die me meer over deze regel kan vertellen.

Papaya

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Hmmz.. ik heb eergisteren mijn sosial budaya afgehaald op de ambassade in Kuala Lumpur en ben nu gewoon weer in Yogya, zelfs een 'retour-ticket' hoefde ik niet te laten zien op het vliegveld. Natuurlijk krijg je zonder dat ding geen visum, maar ze vragen er op het vliegveld ook nog wel eens naar... niet dus.

Ik hoop ook dat er iemand is die wat licht kan schijnen op deze zaak. Rami Services zegt me verder niets, ik regel het zelf voorlopig. Is prima te doen vooralsnog. Emoticon: Puh!

Yerun

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

zelf ben ik op een multiple-entry zakenvisum, maar verschillende vrienden zijn hier op sosial budaya visa, zonet heeft er ook nog iemand een nieuwe aangevraagd, er was helemaal geen sprake van nieuwe regels, gewoon de gebruikelijke surat sponsor en ktp...
ik denk dat het hoog tijd wordt dat je die visum agent rami-services buiten gooit, ze willen je gewoon een extra 800.000 aftroggelen!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het kantoor in Bali wat mijn visum verzorgd vraagt IDR300.000 voor de sponsorbrief, zie http://www.visum.parpulo.com/social_budaya.html
Ik heb Rami-service een mail gestuurd en gevraagd waarom hen daar 800.000 voor vragen met verder de medeling als zij daar geen goede verklaring voor hadden ik de link naar hun website zou verwijderen.
Het antwoord was niet echt vriendelijk te noemen en ik heb de link naar hun website direct verwijderd.
Voor de verlenging vragen zij ook echt hoge bedragen.
Jan

Jantje
User
spacer line

Hoi Jan,

Rami services is inderdaad niet de goedkoopste maar je betaald voor kwaliteit. Ze weten wat ze doen en de aftersales is goed. En dat laatste is uniek in dit land. Als ik problemen heb met autoriteiten of anderszins, kan ik altijd een beroep op ze doen. Gratis. Die 800.000,- is all-in en geen gezeur achteraf. Ik heb ook mijn ervaring met die amateur agentjes. Ben je uiteindelijk toch duurder uit. Rami bespaart me een hoop ellende en frustraties. Emoticon: Talk to the hand

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Jantje,

Weet jij waar die 'surat persetujuan' voor nodig is? Ik heb hem nog niet eerder nodig gehad. Jeroen had hem deze week ook niet nodig voor zijn Sociaal Budaya visum.

Papaya

Jantje
User
spacer line

Hi papaya,

Nee weet ik niet. Kan je gewoon aan Ratna vragen.

Groeten

Jantje

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Heb ik al gedaan. Maar waarom heb IK wel zo'n formulier nodig en anderen niet?

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Tuti & Jan,

Ik heb net http://www.visum.parpulo.com/ bezocht. Zij hanteren redelijke goedkope prijzen voor hun services. Heb je goede ervaringen met hun? Zijn ze professioneel en betrouwbaar?

Dank voor de tip.

Papaya

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Papaya,
Ik ga deze week naar dat kantoor voor mijn vierde werkvisum, eerder heb ik er twee keer een sociaal budaya laten verzorgen.
De service is gewoon goed en veel van onze vrienden en kennissen laten het visum daar ook verzorgen.
Ze hebben een tijd lang een student stage laten lopen vandaar de Nederlandstalige info, ik heb een en ander uitgewerkt en publiceer die info omdat er gewoon veel vragen zijn over het visum.
Wij bemiddelen echter niet in het visum of wat dan ook.
In de toekomst zullen zij die info op een eigen site publiceren.
Het personeel spreekt best goed Engels.
Groetjes,
Tuti & Jan

Jantje
User
spacer line

On 10-09-2006 08:55 papaya wrote:
Jantje,

Weet jij waar die surat persetujuan voor nodig is? Ik heb hem nog niet eerder nodig gehad. Jeroen had hem deze week ook niet nodig voor zijn Sociaal Budaya visum.

Papaya

Het heet "Surat Wilahya" en is nodig voor de 3e of 4e verlenging van het Socio Cultural Visa. Emoticon: Shiny

Groeten

Jantje

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De derde en vierde verlenging kan niet op het dichstbijzijnde KANTOR IMIGRASI maar op een ander (hoofd)kantoor, daarom zijn de kosten ook 50.000 hoger.
Die verlengingen heb ik nooit zelf geregeld maar laten verzorgen, ik ging enkel even naar het kantoor om te betalen, het paspoort liet ik gewoon bij hen op kantoor en haalde ik even indien nodig, in principe kan je een half jaar blijven zonder een ambtenaar van het KANTOR IMIGRASI te ontmoeten, die service kost voor die vier keer nog geen 80 Euro, de rest van het bedrag betaal je zo wie zo.
Groetjes,
Jan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ja, voor 1 van de verlengingen is een extra briefje nodig, maar dat was al zo. Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, die moet nog komen in november of december.

Zoals Jan al aangaf is het prima mogelijk niemand van het imigratiekantoor te zien, daar betaal je dan ook voor. Dat is schijnbaar een prima oplossing. Ik weet nog niet wat ik ga doen, wat mij dan het gemakkelijkste is. Ik wil ook best wel een tijdje/dagje zitten op het immigratiekantoor. (Misschien ook niet trouwens, maar dat weet ik dan in ieder geval zeker) Emoticon: Puh!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

In 18 jaar nog geen immigratiekantoor van binnen gezien en hoop het zo te houden ook (behalve dan 1x voor het Indonesische paspoort van mijn echtgenote en dat leverde een verhitte discussie op, dus kan ik maar beter geen poot meer binnen zetten voordat er rode koppen aan beide zijden ontstaan).
Wat is dit toch een prachtig land: semua bisa diurus.

remichi
User
User icon of remichi
spacer line

even een vraag, ik moet nu sobud visum verlengen. loop momenteel stage en stage bedrijf wil niet sponsoren,.

is er een minimaal inkomen om sponsor te zijn of kan elke indonesier met een ktp sponsor zijn. bijvoorbeeld een medestudent, die weinig tot geen inkomen heeft, kan dat?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Op een sosbud mag je volgens de richtlijnen hier gÚÚn werk verzetten. Als je slim bent houd je het stil en vraag je een nieuw visum aan voor de tijd dat je hier bent of schaf je een dure werkvergunning e.d. aan.

Naar mijn weten kan iedereen die een KTP heeft (of KIPEM) je 'helpen' met een sosbud visum. Ik heb er nog nooit iemand over horen klagen in ieder geval.

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Hoi,

Ik ben net terug uit Singapore en had dat "nieuwe" formulier helemaal niet nodig. Heeft me dus weer mooi 800.000 aan kosten uitgespaard die Rami me in rekening wilde brengen.

Groetjes, Papaya

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Dat is mooi te horen, Rami kan dus de deurs uit Emoticon: Wink

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Mijn dubbeltje bijdrage.

Vorige week Sodbud gekregen in Singapore met alleen uitnodigingsbrief + fotocopy KTP sponsor.
Bij KANIM Jakarta Selatan heb ik met de vorige Sosbud ervaren dat voor de verlenging naar de vijfde en zesde maand, registratie in vreemdelingenregister nodig is, de zgn POA. Daar zijn extra kosten aan verbonden. Een medelid van dit forum die de registratie niet gedaan heeft, kreeg er problemen mee. Na onderhandelen, kon de boete gehalveerd worden.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,648,641 topic views - 222,990 posts - 13,504 topics - 16,540 members - last post @ 21-10-2017 22:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

91,140,703 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com