indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-09-2006 16:55 Pardi wrote:
Hi tante Yoke en allemaal

Leuk onderwerp van je, ik hoop dat het politiek vrij blijft.

Ik ben nu nog met de Vut in November met pensioen, ik vind het heerlijk om nu onbeperkt Indonesia te kunnen bezoeken. Ik heb adoptie kinderen op Sumatra en vele vrienden op Jawa. Vanaf volgende jaar ga ik 3 maanden heen en 3 maanden terug. Ik kijk in Holland uit wanneer ik weer kan vertrekken en andersom. Tja ik heb nu eenmaal kinderen en kleinkinderen in Holland en straks ook kleinkinderen in Indonesia. Ik verblijf meestal 2 dagen in Jakarta bij vrienden en ga dan met gezwindespoed naar mijn huis in Sungai penuh - Kumun Ulu air. Ik vertrek meestal per vliegtuig naar Jambi alwaar ik 2 studenten bezoek om te zien of ze hun best doen in hun studie die ik voor 100% betaal. Jambi is me veel te warm dus blijf ik niet langer dan 2 nachten. Daarna kan ik naar huis, dochter en schoonzoon, zo voel ik het ook. Ik kan me heerlijk uitleven in mijn dorp tussen de boeren en ze van advies dienen. Het heeft me jaren gekost voor ik het vertrouwen had van mijn mede kampung bewoners. Maar het is en blijft de moeite waard om in hen te investeren qua kennis.

Mijn dochter die getrouwd is volgt een opleiding tot verpleegster en mijn schoonzoon is ceviel ingenieur. Met hem kan ik heerlijk praten over bouwen in Holland en de verschillen van bouw in Indonesia. In zijn eigen vak is niet veel werk te krijgen dus tekend hij huizen in opdracht. Als ik naar Indonesia ga heb ik altijd een paar boeken mee over bouwen in Europa en elders.

Kortom het is heerlijk om te gaan en te komen, ik heb het gevoel dat ik in twee werelden leef.............is dat geen rijkdom of niet?

Groet Pardi
Ik vetrek 11-9 ik tel de dagen af Emoticon: Bye bye Emoticon: Yes!

Pardi mooi verhaal, ik kan ons in een hoop dingen herkennen, de waarde die u voor een hoop mensen in IndonesiŽ hebt is enorm groot.
Doet mijn hart goed.

Ik wens u een fijn verblijf in IndonesiŽ
Groet Malam

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

En kijk eens hoe mooi Pardi woont. Dit is de alun alun in Sungai Penuh waar in de late middaguurtjes een potje voetbal wordt gespeeld door de plaatselijke helden. Deze plaats en haar omgeving was voor mij ťťn van de hoogtepunten tijdens mijn laatste trip door Sumatra.

Groetjes, Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Potverdrie, je zou toch jaloers worden op Pardi, zo dicht bij het feit dat ie weer kan, en dan naar zo`n uitzicht.
Ik ga vannacht maar weer lekker dromen, het duurt nog 6 maanden voor ik weer mag en kan.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 05-09-2006 16:29 air cuka wrote:

...

Hallo Albert, waarom heb alleen jij een hoge muur om je huis nodig, kun je me dat uitleggen??? Emoticon: Confused

Heb jij een ander gevoel van veiligheidsbeleving dan de gemiddelde Indonesier of loop jij als westerling gewoon meer gevaar?

Mijn beste water Cuka,

Vreemd zo'n vraag.
Maar goed uitleggen, is heel moeilijk. Waarom geef je niet eens een gil wanneer je weer in Ind. bent. Dan zal ik je eens laten zien dat iedere buitenlander een muur om zijn huis/tuin heeft.

Zelfs Jeroen sxchreef erover.
Dat hij voor zijn huisje in Jogya een wat hogere pagar wilde hebben, zowel voor prive als veiligheid.. Lees eens dat topic van Jeroen door over zijn tuin.

Ook in andere steden waar (rijke) buitenlanders wonen, is dit heel normaal.

Groetjes,

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 05-09-2006 17:20 Malam wrote:

...

Beste Albert,
Albert misschien heeft het een beetje te maken met waar je woont, in Rotterdam durf ik midden in de nacht niet naar het centrum, maar in Tiel of Geldermalsen durf ik mijn Pop nog wel alleen door het centrum te laten lopen om 3 uur s`nachts.
Groet Malam

Jij snapt het. Emoticon: I love it

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Gman64
User
User icon of Gman64
spacer line

On 04-09-2006 16:38 4yoke4 wrote:
De laatste tijd is er veel te doen over het al dan niet dom zijn in Indonesia en het wel en wee van de bevolking en je dompet daar.
Wat ik mij afvraag is waarom iedereen, nou bijna iedereen, toch steeds weer teruggaat op familiebezoek of op vakantie. Is dat nou het Indonesia virus of is het guna2 en zijn we betoverd. Emoticon: Stupid

Ben benieuwd ( ik heb maar even een bijpassende avatar gezocht )
Yoke

Leuk topic Joke !

Reden waarom ik graag weer terug wil is meervoudig:
- om samen met mijn vader nog (andere) plaatsen te bezoeken waar hij heeft geleefd
- om samen met mijn kinderen dit in elk geval eenmaal te kunnen doen.
- een mens is nooit te oud: om meer te leren over mijzelf (da's een heel verhaal maar kort door de bocht: ik heb bij mijn eerste reis naar indonesiŽ zoveel geleerd over de mensen aldaar en dingen die ik van mezelf nooit begreep, het leek wel een puzzel die als vanzelf in elkaar paste)
- om mijn achtertante (en haar kinderen) te bezoeken die pas een hersenbloeding heeft gehad
- omdat ik inderdaad ben betoverd denk ik Emoticon: Stupid
- en misschien om daar eens de handen uit de mouwen te steken...

" Nederland mijn moederland, IndonesiŽ mijn vaderland "

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Mensen gaan nog steeds naar Indonesie ,omdat het gewoon een prachtig land is! Mensen houden namelijk ook van klagen en zeuren en eindeloos discussieren (ik ook weleens)... Emoticon: Smile
En als je zo gaat redeneren dan zouden 16.000.000 man allang zijn geemigreerd, met al dat geklaag over ons eigen landje. Emoticon: Wink

Jantje
User
spacer line

On 08-09-2006 15:54 Nidji wrote:
En als je zo gaat redeneren dan zouden 16.000.000 man allang zijn geemigreerd, met al dat geklaag over ons eigen landje. Emoticon: Wink

Hi Nidji,

Met ons eigen landje bedoel je misschien Nederland? Als die Nederlanders niet geklaagd hadden was de situatie wel anders geweest. Ongeveer net zo als in de gordel van sampah. Van klagen en kritiek leert men, althans.. zou men moeten leren. Emoticon: Yes!

mas jono
User
spacer line

Waarom blijven we ondanks alle "tegens" in Nederland

Zoals je ziet heb ik de vraag omgedraaid,

Het liefst zouden wij Indonesia blijven.
Iedere keer als we in Yogya het vliegtuig uitstappen komen wij thuis.
We hebben er nog steeds een huis, trouwens zonder hoge muur eromheen,
Ik heb er een jaar of 3 gewoond, daarna tot 5 x per jaar een en weer.
Ik heb er mijn vrouw ontmoet, onze zoon is er geboren.

Kijk als je met zijn tweeŽn bent heb je niet echt veel nodig.
Maar met een zoon erbij wordt het toch weer anders, je krijgt iets
meer verantwoordelijksheids gevoel, dan ga je toch denken " nou een
vaste baan zou toch wel weer leuk zijn".
Wij moeten toch ook aan de toekomst van onze zoon denken.
En als we eerlijk zijn, voorlopig zie ik nog weinig vooruitgang in Indonesia.

Dus waarom blijven wij voorlopig ondanks alles tegens in Nederland?
Er is maar 1 reden:
Een vast inkomen en alles wat daar mee samenhangt.
( in dat is precies de reden warom ik in het jaar 2000 mijn baan en
alle zekerheid die daar mee samenhangt heb opgezegd)
(hoezo de cirkel is rond)

Om op de topic vraag terug te komen,
Ya Indonesia heeft mij betoverd, familiebezoek is niet de enige reden om terug te gaan,
het is gewoon een must.

groet

Jantje
User
spacer line

On 05-09-2006 17:56 dangdude03 wrote:
[BREn kijk eens hoe mooi Pardi woont. Dit is de alun alun in Sungai Penuh waar in de late middaguurtjes een potje voetbal wordt gespeeld door de plaatselijke helden. Deze plaats en haar omgeving was voor mij ťťn van de hoogtepunten tijdens mijn laatste trip door Sumatra.

Groetjes, Jan

Schitterende foto Jan en op een goed tijdstip genomen. Bevalt de nieuwe camera?

Groeten

Jantje

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Jantje,

Bedankt, ja ik ben erg in mijn sas met de Eos350 D. Al meer dan 1000 opnames mee gemaakt, waarvan de meeste in Sumatra. Daar krijg je nog wel wat van te zien als ik mijn hoofdstukken af heb (ben pas met twee klaar en er komen er minstens nog zeven bij) Het verdrijft de verveling om al die mogelijkheden uit te proberen en je ziet meteen het resultaat, wat dat betreft wil ik niet gauw meer terug naar analoog. En om ontopic te blijven: ik zou speciaal naar IndonesiŽ gaan om mooie fotoís te maken. Veel mooie natuur en de mensen verdringen zich om op de kiek te mogen. Dit plaatje valt onder de categorie ďMooi IndonesiaĒ en is bedoeld om onwetende nieuwe toeristen naar IndonesiŽ te lokken.
Overigens leuk dat we elkaar steeds blijven tegenkomen hier. Forumleden komen, forumleden gaan, maar de Jantjes blijven gaan als de pisang.

Mazzel.

Hitami
User
spacer line

Indonesie is ook voor vele aantrekkelijk omdat de aandacht die men krijg....

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Om ff op de titel terug te komen... Omdat we toch allemaal van Indonesie HOUDEN incl. haar goede en slechte kanten...

Wie anders beweert is hypocriet of heeft niets op deze site te zoeken. Of richt maar een andere site op: www.jeleknesia.com of zoiets Emoticon: Bye bye

Gracias. Sama sama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 09-09-2006 11:34 kiwimave wrote:
Om ff op de titel terug te komen... Omdat we toch allemaal van Indonesie HOUDEN incl. haar goede en slechte kanten...

Wie anders beweert is hypocriet of heeft niets op deze site te zoeken. Of richt maar een andere site op: www.jeleknesia.com of zoiets Emoticon: Bye bye

Is Jeroen op de AEX beurs terecht gekomen ?heeft Kiwimavee aandelen gekocht?
Kiwimave beste man je kan soms goed advies geven maar nu begin je nog als een dictator je te bemoeien met waar alleen Jeroen over kan beslissen!!!!!!
Dus ook een beetje gedeist houden op z,n Roterdams gezegd, en niet de boel gaan frustreren Silakan maaf minta tolong!! Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

jeleknesia.com ffies snel registeren dan Emoticon: Wink

Ik ben hier nu opnieuw het land in gekomen, dit maal via Solo, een vliegveldje waar met moeite een vol vliegtuig afgehandeld kan worden omdat het te klein is, toch stond ik gewoon in 5 minuten weer met een afgestempeld visum buiten aan de andere kant van het vliegveld.

Dat mag ik wel en is een kleine reden om hier lekker rond te blijven hangen.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Waarom we er steeds weer heengaan?Om de familie natuurlijk en de ongedwongen sfeer,die je er ook hebt.Als ik daar ben hoef ik niet op mijn klokje te kijken en voel me er gewoon meer op mijn gemak. Emoticon: Cooool

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Yoke 'nona manis' yth.,

Heb je ooit gehoord van de Engelse uitdrukking: 'Absence make the heart grow fonder' ....... nou dit is zo'n beece omschreven de gegevoelens w.b.t. INDOSnesos, maar ůůk 'spare the rod and spoil the child .....' maar ik smelt natuurlijk voor mijn 'Maluku manisť' ......... oftewel 'busu 2 bangsa (sendiri), hoewel ......!!!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

fred
User
spacer line

Indonesie, een beetje als een mooie maitresse, je kan er mee pronken, maar ze werkt af en toe flink op mijn systeem.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 12-09-2006 17:40 AnisJ wrote:
Yoke nona manis yth.,

Heb je ooit gehoord van de Engelse uitdrukking: Absence make the heart grow fonder ....... nou dit is zon beece omschreven de gegevoelens w.b.t. INDOSnesos, maar ůůk spare the rod and spoil the child ..... maar ik smelt natuurlijk voor mijn Maluku manisť ......... oftewel busu 2 bangsa
(sendiri), hoewel ......!!!

Hallo Anis,
het eerste engelse gezegde klopt als een bus maar de tweede kan niet meer hŤ, je mag niet meer meppen, krijg je straf voor, ha, ha. Emoticon: Stupid
Wel lief van je hoor dat nona manis.
groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Ik heb nooit geen 'tegens' wanneer ik naar Indonesia ga.... Emoticon: Worship

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jantje
User
spacer line

On 19-09-2006 12:07 maurits wrote:
Ik heb nooit geen tegens wanneer ik naar Indonesia ga.... Emoticon: Worship

... dus altijd tegatief? Emoticon: Confused

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,087 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com